Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δημήτρης Σακατζής: «Ο τραπεζίτης μπορεί να κερδίσει περισσότερες φορές»

Σκηνοθετεί την παράσταση «Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές» που ανεβάζει το ΚΘΒΕ στην Καλαμαριά

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

 

Η Μαρτζ και ο Μπαρτ, όντας απολυμένοι και έχοντας υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στη ζωή τους, οδηγούνται σε μια απελπισμένη πράξη: την απαγωγή του μεγαλύτερου τραπεζίτη της χώρας. Παρά τις προσπάθειες που κάνουν να στείλουν ένα ηχηρό πολιτικό μήνυμα μέσω της πράξης αυτής, τα ίδια τα γεγονότα τους ξεπερνούν. Τελικά, αποδεικνύεται ότι όλοι και όλα είναι αναλώσιμα, μια που το σύστημα μπορεί να αντικαταστήσει και να αναπληρώσει τα πάντα με τρομερή ταχύτητα.

 Τα παραπάνω συμβαίνουν στο έργο των Ιγνάθιο δελ Μοράλ και Ερνέστο Καμπαγιέρο «Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές», που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και έκανε πρεμιέρα χθες στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη», με τη συνεργασία του Δήμου Καλαμαριάς.

16f2b.jpg

Το έργο  είναι μια μαύρη κωμωδία με πολιτικο-κοοινωνικό χαρακτήρα», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο σκηνοθέτης Δημήτρης Σακατζής σε τηλεφωνική μας συνομιλία εν μέσω τελικών προβών. Και πρόσθεσε: «Είναι ένα έργο σύγχρονο γιατί μιλάει για οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις μέρες μας και αν και είναι Ισπανικό θα μπορούσε να έχει σχέση και με την Ελληνική πραγματικότητα». Στην ερώτηση γιατί κερδίζει δύο φορές ο τραπεζίτης ο κ. Σακατζής σχολίασε πως αυτό αποτελεί ένα σχόλιο στις τράπεζες. «Ο τραπεζίτης μπορεί να κερδίσει όχι μόνο δύο, αλλά και περισσότερες φορές. Οι τράπεζες είναι οι μοναδικές επιχειρήσεις που έχουν σχεδόν μηδενικό ρίσκο», τόνισε.

Αναφερόμενος στην υπόθεση του έργου είπε πως οι ήρωες «προβαίνουν στην απαγωγή του τραπεζίτη θέλοντας να ελαφρύνουν το δικό τους βάρος και αυτό των συμπολιτών τους. Είναι λαϊκοί άνθρωποι που πιέζονται και κάνουν την μικρο-επανάστασή τους. Όμως μετά δεν μπορούν να την ελέγξουν. Δεν ξέρουν πώς να χειριστούν την κατάσταση. Το σύστημα τους ξεπερνά».

trapezitis.jpg

Απαντώντας σε ερώτησή μας για το πώς χειρίστηκε το γεγονός ότι η παράσταση αυτή θα παρουσιαστεί σε Δημοτικά Θέατρα της Θεσσαλονίκης, με τη συνεργασία των Δήμων (όπως εξάλλου συνέβη με την παραγωγή «Οι Ηλίθιοι» του Νηλ Σάιμον, το 2018, και στη συνέχεια με την παράσταση «Η εξέγερση της μύτης» των Νικολάι Γκόγκολ – Δανιήλ Χαρμς, το 2019) είπε πως φρόντισε ώστε να μπορεί να παιχθεί σε διαφορετικές σκηνές. «Σκεφτείτε κάτι σαν το ακορντεόν που να μπορεί να διαστέλλεται και να συστέλλεται», σχολίασε.

Αξίζει να σημειωθεί πως απόψε, ο συγγραφέας του έργου Ιγνάθιο δελ Μοράλ θα παρακολουθήσει την παράσταση και στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση με το κοινό, παρουσία του σκηνοθέτη κ. Δημήτρη Σακατζή και της μεταφράστριας, Μαρίας Χατζηεμμανουήλ. Η συζήτηση αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων του ΚΘΒΕ με τίτλο «ΜεΤαΘεατρικά» που ξεκινούν την φετινή σεζόν. «Είναι μια προσπάθεια του Θεάτρου να έρθει ακόμη πιο κοντά στους θεατές», δήλωσε ο κ. Σακατζής.

Παράλληλα, στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Καλαμαριάς εκτίθενται έξι κοστούμια από παραστάσεις του ΚΘΒΕ σχεδιασμένα από τους ενδυματολόγους Κέννυ ΜακΛέλλαν, Λιλή Κεντάκα και Άννα Μαχαιριανάκη. Η έκθεση θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος Μαΐου.

trapezitis1.jpg

Συντελεστές

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ, Σκηνοθεσία: Δημήτρης Σακατζής, Σκηνικά–Κοστούμια: Μαρία Καβαλιώτη, Μουσική: Δημήτρης Οικονόμου, Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας, Video: Βασίλης Κομματάς, Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης, Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου, Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren, Μαρία Λαζαρίδου.

Παίζουν: Ελένη Γιαννούση (Γιασμίν), Νατάσα Δαλιάκα (Μάργα), Χρίστος Νταρακτσής (Φέλιξ), Κώστας Σαντάς (Ρομπλέδο), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Μπαρτ).

 

Χρήσιμα

Παραστάσεις έως 1/3/2020: Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή 21:00.

Διάρκεια: 100'.

Είσοδος:  10€, Εκπτωτικό εισιτήριο (Φοιτητικό, Άνω των 65, Άνεργοι, Πολύτεκνοι): 5€. Προπώληση: Ταμεία ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200) | VIVA.gr | Τ. 11876, Ταμεία Δημοτικού Θεάτρου Καλαμαριάς (Μόνο πριν την έναρξη των παραστάσεων).

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ