Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Έκθεση «Πόλεμος και Ειρήνη» στο Γαλλικό Ινστιτούτο με καλό σκοπό

Συλλογή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες του πολέμου στην Ουκρανία

Η Αλεξάνδρα  Μαράτη και ο Frédéric- Berger- Cardi παρουσιάζουν την έκθεση με τίτλο «ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ» στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα στο πλαίσιο της διοργάνωσης έκθεσης της Αλεξάνδρας Μαρατη και του Frédéric Berger-Cardi μ, το Γενικό Προξενείο της Γαλλίας και το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης προχωρούν σε  συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για το λαό της Ουκρανίας, σε συνεννόηση με το Γενικό Προξενείο της Ουκρανίας.

Όσοι επιθυμούν να συνδράμουν μπορούν να φέρουν τα παρακάτω, την ημέρα των εγκαινίων ή κατά τη διάρκεια λειτουργίας της έκθεσης

-φάρμακα και υγειονομικό υλικό

-τρόφιμα μακράς διαρκείας.

Σε σημείωμα για την έκθεση την οποία επιμέλεια η κυρία Μαράτη αναφέρονται τα εξής: «Ένα θέμα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα. Ένας πόλεμος του ανθρώπου, όχι μόνο στην κυριολεκτική του έννοια, αλλά και σε οτιδήποτε άλλο έχει ανατρέψει την ειρηνική μας διαβίωση και συνύπαρξη. Ο πόλεμος του ισχυρού απέναντι στον πιο αδύναμο, οι πρόσφυγες, η καταστροφή της φύσης και του οικοσυστήματος, μια άγνωστη αγωνία που μας κυριεύει, που οδηγεί στην εσωστρέφεια και την απομόνωση.

Ο πόλεμος πάντα συνυπάρχει με την ειρήνη.

Τα ζωγραφικά έργα της Αλεξάνδρας, Πλασμένα με ευαισθησία και ενσυναίσθηση, διατηρούν την αρχιτεκτονική δομή τους με τις πολλαπλές χρωματικές επιστρώσεις και τις περίπλοκες μορφές που από πιο συμπαγείς μετατρέπονται σταδιακά σε φασματικές ή οριακά ατσάλινες. Χώροι εξωτερικοί και εσωτερικοί, συχνά περίκλειστοι, που έχουν εκκενωθεί ή εγκαταλειφθεί λόγω ακραίων και απρόβλεπτων γεγονότων ανωτέρας βίας… Σε τόπους φαινομενικής ησυχίας, πλανάται η αίσθηση της απώλειας και μιας επικείμενης νέας έκρηξης. Εικόνες φωτεινές και σκοτεινές εναλλάσσονται μέσα από το τρεμόσβημα ιριδίζοντων και μεταλλιζέ αποχρώσεων που εκπέμπουν τα εναπομείναντα όπλα και οχήματα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα θολή και μυστήρια. Η βαθμιαία γεωμετρική αποδόμηση των χώρων θυμίζει διαδικασίες εσωστρέφειας και αυτογνωσίας (...).

Τα ζωγραφικά έργα του Frédéric, Μια ειρηνική αναζήτηση στη φύση και στο κοσμικό σύμπαν, στην πιο αρχέγονη μορφή τους, όπου με τρόπο λιτό, και την απουσία χρώματος, η κυριαρχία ασπρόμαυρης σκιάς, γεννά γαλήνιες, και βίαιες κινούμενες εικόνες, ντελικάτη σκοτεινιά που μετατρέπει τις άδειες από την ανθρώπινη παρουσία επιφάνειες σε ενεργειακά κύματα και φως. Χωροχρονικές μνήμες, παραπέμπουν έντονα σε αλληλεπίδραση με τα στοιχειά της φύσης, εξαϋλωμένα αντικείμενα – πλανήτες που μετεωρίζονται και μαύρες τρύπες. Όλα φαίνονται να απορροφούν και να αντανακλούν στη συνέχεια προς τα έξω την ’’πνευματικότητα’’ που τα περιβάλλει. Η φύση εισβάλλει τόσο δυναμικά στο χώρο επιβάλλοντας τη σιωπή της, παρακινώντας σε έναν γητευτικό ασκητισμό.

Αναζητούμε και ονειρευόμαστε γι’ αυτές τις ουτοπίες.

Όλο και πιο πολύ θέλουμε να τις αγγίξουμε.

Δύο καλλιτέχνες η Αλεξάνδρα  Μαράτη και ο Frédéric- Berger- Cardi, εκ πρώτης όψεως τόσο διαφορετικοί στις φόρμες τους, στα μέσα τους, στην επιλογή του χρώματος, μονοχρωμία/πολυχρωμία, συναντιούνται στους φαντασιακούς δρόμους των απεικονίσεων τους, σε έναν ανατρεπτικό διάλογο. Αλληλοσυμπληρούμενης διαφορετικότητας, κρυμμένης αισιοδοξίας και διαπολιτισμικής αλληλεγγύης….".

Η έκθεση γίνεται σε συνεργασία με τη Nouvelle Amicale και τη γκαλερί DONOPOULOS IFA.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Πελάτες χωρίς πιστοποιητικά: Λουκέτο για 2 μήνες σε καφέ – μπαρ στη Θεσσαλονίκη 

Σοκάρει άγρια δολοφονία στην Τήνο - Τον πυροβόλησε την ώρα που πάρκαρε το ΙΧ του

Θεσσαλονίκη: Ο χαρισματικός σκύλος που έκλεψε την καρδιά του Ζέρβα (ΦΩΤΟ)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα πυλώνας σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο
O Υπουργός Άμυνας είχε επαφές με τους ομολόγους του της Γαλλίας Σεμπστιέν Λεκορνού, της Γερμανίας Κριστίνε Λάμπρεχτ, του Ηνωμένου Βασιλείου Μπεν...
Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα πυλώνας σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο