Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ο Αριστοτέλης Ρήγας σπάει την… διαδικτυακή σιωπή του

Φέρνει το stand up comedy «Και το όνομα αυτού» στο σινέ Βακούρα

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Λίγο μετά τον περιορισμό που υπέστη λόγω σχολίων του σε ανάρτησή του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Αριστοτέλης Ρήγας έρχεται Θεσσαλονίκη με το stand up comedy «Και το όνομα αυτού». Πρόκειται για την 3η σόλο παράστασή του που θα δούμε απόψε στις 21.30 στο σινέ Βακούρα. Με τις γνωστές δόσεις μουσικής που δεν λείπουν από τις παραστάσεις του. Ο ίδιος στην συνομιλία μας αναφέρθηκε στην σάτιρα, στα όριά της, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον τρόπο δουλειάς του. Με τις προσωπικές του εμπειρίες από ένα νέο κομμάτι της ζωής του, την πατρότητα, αλλά και κείμενα που έγραψε από την περίοδο της καραντίνας ετοιμάζεται να μας χαρίσει μια αξέχαστη βραδιά.

 

-Υπάρχουν όρια στην σάτιρα; Ποια τα δικά σας όρια σε αυτήν;

-Δεν υπάρχουν όρια στη σάτιρα. Η σάτιρα και το σύμπαν είναι άπειρα και για το σύμπαν δεν είμαι και τόσο σίγουρος, για να παραφράσω και το διάσημο ρητό. Τα όρια που υπάρχουν είναι στο κατά πόσο η σάτιρα είναι όντως σάτιρα και δεν είναι bullying. Το οποίο απαντιέται πολύ απλά αν αναρωτηθούμε το τι έχει κάνει ο στόχος τους σάτιρας για να κερδίσει τα βέλη τους. Το κατά πόσο δηλαδή είναι δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη. Ποτέ κανένα θέμα δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο. Το τι λέμε τους, συγκεκριμένα για κάθε θέμα, ναι, αυτό έχει σημασία.

Τα δικά μου όρια είναι αντίστοιχα. Επειδή έχω υποστεί bullying ως παιδί, είμαι ευαίσθητος σε αυτό, η γραμμή μου είναι αυτή η συγκεκριμένη. Θα πρέπει ο «στόχος» μου να είναι δικαιολογημένος.

-Πόσο βοηθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην δουλειά τους και στην επικοινωνία με το κοινό; Και πώς σχολιάζετε τους  περιορισμούς που μπαίνουν σε αυτά;

-Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα πολύ βασικό εργαλείο για να φτάσει η δουλειά μου σε ανθρώπους που δεν θα μπορούσε να φτάσει διαφορετικά. Με την έννοια του ότι είναι ταυτόχρονα το μήνυμα και ο τρόπος μετάδοσής του, είναι ίσως σημαντικότερα από την ίδια μου τη δουλειά, που χωρίς αυτά θα μπορούσε κάποιος να δει μόνο σε ζωντανές παραστάσεις.

 Τώρα στο δεύτερο κομμάτι της ερώτησης έχετε πέσει διάνα γιατί αυτό το διάστημα έχω υποστεί ένα περιορισμό στους λογαριασμούς μου στο facebook και στο instagramm επειδή μια ανάρτησή μου παραβίασε τους όρους της κοινότητας. Η ανάρτηση όντως είχε μέσα τη λέξη «αυτοκτονία» και αφορούσε το πρόσφατο περιστατικό γυναικοκτονίας που είχαμε, ένα ακόμα σε μια μακριά αλυσίδα περιστατικών έμφυλης βίας.  Καταλαβαίνω ότι η συγκεκριμένη λέξη μπορεί να είναι “red flag” για τον αλγόριθμο, αλλά όπως είπα και παραπάνω, δεν θεωρώ καμία λέξη και κανένα θέμα «εκτός ορίων» και «ποινικοποιημένη». Είναι το να προτείνεις σε κάποιον δολοφόνο να ξεκινήσει από τον εαυτό του επιλήψιμο και μεμπτό; Ίσως. Θα προτιμούσα όμως την απόφαση για αυτό να την λάβει κάποιος άνθρωπος και όχι ένας αλγόριθμος που αρκείται στο να εντοπίσει κάποια λέξη. Το timing δε, είναι τέλειο γιατί είμαι σε περιοδεία και μου έχει απομείνει μόνο το να βγαίνω με ντουντούκα στο δρόμο για να διαφημίζω τις παραστάσεις μου. Νομίζαμε ότι οι «μηχανές που θα μας κυριέψουν» θα μοιάζουν στον «terminator» αλλά τελικά έχουν την μορφή του «βρες ποιο στρουμφάκι είσαι» στο facebook.

-Τι ξεχωρίζετε στις «τοποθετήσεις» σας;

-Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο τρόπο να διαλέγω τα θέματά μου, μάλλον είναι το οτιδήποτε μου προκαλέσει συναισθήματα ικανά να με κάνουν να ασχοληθώ με αυτό. Συνήθως πράγματα που βρίσκω παράλογα και άδικα και πάντα μέσα από το πρίσμα του ανθρωπισμού.

-Τι σας εμπνέει;

-Η πραγματικότητα, αλλά και ο τρόπος που την βλέπω. Δεν λέω «όχι» στον σουρεαλισμό, γιατί στην πραγματικότητα υπάρχουν αδιέξοδα, στον σουρεαλισμό, όχι. Είδατε τι έκανα εδώ;

-Στο δικό σας stand up ο λόγος έχει μεγαλύτερο έκταση και βαρύτητα. Πώς επιλέξατε την πυκνή δομή ;

-Στα «είμαι υπέρ» που ανεβάζω στο κανάλι μου στο youtube κάνω το μοντάζ μόνος μου. Επίσης είμαι ο κειμενογράφος μου, ο φωτιστής, ο ηχολήπτης, ο σκηνογράφος και ο ενδυματολόγος μου. Δεν είμαι ικανοποιημένος πάντα απ τη δουλειά μου. Στον τομέα του μοντάζ όμως, έχοντας σπουδάσει μηδέν (0) ώρες το αντικείμενο και έχοντας πληρώσει μηδέν (0) χρήματα για σεμινάρια, μπορώ να πω ότι η δουλειά μου αξίζει τα λεφτά της. Το κείμενο φαίνεται πυκνό, και είναι, γιατί απλά κόβω στο μοντάζ τις ανάσες μου.
Στις ζωντανές παραστάσεις ο ρυθμός είναι διαφορετικός γιατί δεν έχω αυτή την δυνατότητα.

-Πότε ένα αστείο είναι πετυχημένο; Ποια τα μυστικά για να κάνεις τον άλλο να γελάσει;

-Ένα αστείο είναι πετυχημένο όταν γελάει το κοινό. Το μυστικό για να κάνεις τον άλλο να γελάσει είναι να πεις κάτι που είναι αστείο. Ακούγεται εύκολο αλλά δεν είναι. Δεν είναι όλες οι σκέψεις μας και ό,τι λέμε αστείο και δεδομένου ότι το κοινό είναι αυτό που σε ενημερώνει για την αξία ή την απαξία ενός πράγματος που στο μυαλό σου θεωρείς αστείο, χρειάζεται μια διαδικασία που στηρίζεται στο να παράγεις πολλά αστεία και να κρατάς όσα τελικά είναι. Όσο περισσότερο ασχολείσαι με την κωμωδία τόσο περισσότερο αυξάνει το ποσοστό επιτυχίας, οπότε αν υπάρχει ένα μυστικό για να γίνεις κάποιος τελικά αστείος αυτό είναι το να επιμείνει.

-Τι θα δούμε στη Θεσσαλονίκη;

-Θα δείτε την 3η κατά σειρά σόλο παράστασή μου μετά το «musicomedy» και το «τουρλού» με τον τίτλο «και το όνομα αυτού». Ακολουθεί την δομή των δύο προηγούμενων, περιλαμβάνει σε ίσες δόσεις stand up comedy & μουσική κωμωδία και περιλαμβάνει θεματολογικά κείμενα που έγραψα στην καραντίνα με άξονα τις κοινές μας εμπειρίες από όλο αυτό που ζήσαμε αλλά και τις δικές μου προσωπικές, που πηγάζουν από το γεγονός ότι αυτό το χρονικό διάστημα έγινα πατέρας.

Πότε;Παρασκευή 20 Μαΐου 2022

Πού;Σινέ Βακούρα

Έναρξη:21.30

Προπώληση 10€-Ταμείο 12€

Εισιτήρια διατίθενται μέσω viva στο εξής link: http://bitly.ws/qzqC

και Public,Σινέ Κολοσσαίον και Σινέ Βακούρα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Κατεπείγουσα έρευνα για το θάνατο 43χρονου στη Θεσσαλονίκη ζήτησε ο Πλεύρης

«Άλκης Καμπανός» ονομάστηκε το αθλητικό πάρκο στη Βικέλα Βέροιας (ΦΩΤΟ)

Καραγιάννης: Στα τέλη του 2023 θα είναι λειτουργικό το μετρό Θεσσαλονίκης (VIDEO)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ