Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Ιχνηλάτες της Φύσης» στο MOMus

Στη Μονή Λαζαριστών

«Ιχνηλάτες της Φύσης» γίνονται οι εικαστικοί Αλεξάνδρα Μαράτη - Άννα Βαδάκογλου, Αικατερίνη Γεγησιάν και Kiril Prashkov με την ομότιτλη έκθεση στο MOMus-Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, στη Μονή Λαζαριστών, στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες εικαστικοί αφυπνίζουν τις αισθήσεις μας μέσα από «βιοδυναμικούς κήπους», προβάλλουν με εικαστικό τρόπο τους βιολογικούς κύκλους της γης και εν τέλει της ζωής μας, αλλοιώνοντας ταυτόχρονα γνωστά εικαστικά έργα και δίνοντάς τους μια απροσδόκητη χειρωνακτικότητα.

Η έκθεση ήταν και η αφορμή για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του Μουσείου, με ένα ιδιαίτερο, εορταστικό πρόγραμμα που έγινε την Παρασκευή με εργαστήριο χριστουγεννιάτικων στολιδιών, jazz & swing μουσικές από τη χορωδία Filippos Glee και ήχους thereminvox από τη May Roosevelt, με ελεύθερη συμμετοχή για το κοινό.

Η έκθεση

alexandra_marati_-_anna_vadakoglou_2.jpg

Η Αλεξάνδρα Μαράτη, σε συνεργασία με την αρχιτέκτονα Άννα Βαδάκογλου δημιουργούν έναν οριοθετημένο «Bιοδυναμικό Kήπο» εμπνευσμένο από τον αυστριακό φιλόσοφο Rudolf Steiner, σύμφωνα με τον οποίο η καλλιέργεια της γης με την επιμελή φροντίδα τoυ χώματος, των σπόρων και της βλάστησης αποτελεί ένα μυστήριο με μεταφυσική διάσταση αλλά ταυτόχρονα είναι η βασική προϋπόθεση για μια επιτυχημένη οργανική καλλιέργεια. Στον «βιοδυναμικό κήπο» οι επισκέπτες βιώνουν την ιδιαιτερότητα της ατμόσφαιρας που αφυπνίζει τις αισθήσεις. Σύμφωνα με την καλλιτέχνιδα, η εγκατάσταση, που βασίζεται σε μελετημένα οικολογικά υλικά, προτρέπει τον θεατή να μεταφέρει θετική ενέργεια για την επίτευξη ανώτερης ποιότητας βλάστησης.

Η Αικατερίνη Γεγησιάν στην εγκατάσταση «Συνεχίζεται… Χωρίς Τίτλο» (То be continued… Untitled) μας προσκαλεί σ’ έναν αισθητικά σχεδιασμένο εσωτερικό χώρο που περιέχει εικόνες λουλουδιών και άλλων φυτών, πτηνών, ζώων και ανθρώπων. Η καλλιτέχνιδα, η οποία έχει εντάξει ως προσωπικό βίωμα τις οικολογικές καλλιέργειες, μεταμορφώνει τις φωτογραφίες της νεκρής φύσης και της άγριας φύσης σε διαρκώς μεταβαλλόμενο οργανικό υλικό που παρακολουθεί τους βιολογικούς κύκλους της γης και εν τέλει της ζωής μας.

Ο Kiril Prashkov στην σειρά έργων που ονομάζει «Φυσικό Μοντερνισμό» (Natural Modernism) μεταγράφει με αυτό-ειρωνικό τρόπο γνωστά έργα της ιστορίας της τέχνης του 20ου αιώνα των Mondrian, Malevich, Duchamp, Magritte και Calder χρησιμοποιώντας κυρίως ξύλο και άχυρο. Με αυτή την φορμαλιστική αλλοίωση που επιτυγχάνει ο καλλιτέχνης χρησιμοποιώντας αμιγώς φυσικά πρωτογενή υλικά, τα έργα, αποκτούν μια απροσδόκητη χειροτεχνικότητα, μεταφράζουν την εικαστική γλώσσα και εν τέλει επιδρούν στην ίδια την πρόσληψή τους από τον θεατή.

Η έκθεση «Ιχνηλάτες της Φύσης» συνδιαλέγεται με την τρέχουσα έκθεση στο Μουσείο με τίτλο  «Οργανική Τέχνη. Η Πρωτοπορία στο Πέτρογκραντ» καθώς και το πνεύμα των πειραματικών αναζητήσεων στη φύση που έκαναν οι καλλιτέχνες των αρχών του 20υ αιώνα στη Ρωσία.

Επιμέλεια: Μαρία Τσαντσάνογλου

Υποστηρικτής έκθεσης: BIOS AGROSYSTEMS

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ