Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μαθητές θεάτρου από τα θρανία στο σανίδι!

Η Θεατρική Ομάδα του Πολυχώρου Τέχνης Alte Fablon ανεβαίνει για έκτη συνεχόμενη χρονιά στη σκηνή με το έργο «Για πλάκα»

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Τι συμβαίνει όταν ο δήμαρχος μιας επαρχιακής πόλης, κατά τη διάρκεια της παρέλασης, τρώει ένα χαστούκι στη μέση της πλατείας, στα καλά καθούμενα;

Ποια είναι αυτή που τον χαστούκισε; Μήπως είναι δάκτυλος των αντιπάλων; Ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Γιατί η κυρία Δημάρχου απειλεί να τον εγκαταλείψει; Η Θεατρική Ομάδα του Πολυχώρου Τέχνης Alte Fablon ανεβαίνει για έκτη συνεχόμενη χρονιά στο θεατρικό σανίδι, παρουσιάζοντας αυτή τη χρονιά το βραβευμένο έργο της Λίζας Κωνσταντοπούλου με τίτλο «Για πλάκα» την Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023 στο θέατρο Αυλαία (ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή).

Νέοι και παλαιότεροι μαθητές, δούλεψαν με όρεξη και μεράκι, υπό την καθοδήγηση τριών εκπαιδευτριών πάνω σε μαθήματα υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, κίνησης και φωνητικής και το αποτέλεσμα θα το δούμε επί σκηνής. «Εμπιστεύτηκα την ομάδα, και μέσα από μια πολλή δημιουργική διαδικασία, ο αυτοσχεδιασμός των παιδιών ανέδειξε το ίδιο το κείμενο και τη σκηνοθεσία», ανέφερε στο TyposThes η Θεατρολόγος – Σκηνοθέτρια Δήμητρα Τσάκου. Από την πλευρά της η Vocal Coach κυρία Fiona Λαμπρίδη Wolfsohn σημείωσε πως «ο  τίτλος του έργου ίσως να είναι παραπλανητικός διότι ενώ φαινομενικά όλα συμβαίνουν εξαιτίας μια πλάκας, όλοι οι ήρωες του έργου βρίσκουν την αλήθεια τους». Στο τι θα συμβούλευαν στους μαθητές που θέλουν να συνεχίζουν το θέατρο η Μαριάνθη Ψωματάκη που έκανε στην παράσταση την Διδασκαλία κίνησης δήλωσε στο TyposThes ότι θα πρέπει: «Να συνεχίσουν να ακολουθούν το όνειρο τους, παλεύοντας τις αντιξοότητες, γιατί το θέατρο όπως και κάθε τέχνη όταν την έχεις σύντροφο στη ζωή σου κρατάει για χρόνια χωρίς τραύματα».

dimitra_tsakoy.jpg

Η Δήμητρα Τσάκου

-Πώς δουλέψατε αυτή την παράσταση;

Δ.Τ.: Πρόκειται για μια κλασική κωμωδία καταστάσεων. Σεβόμενοι λοιπόν το είδος, προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε όλους τους κλασικούς μηχανισμούς της κωμωδίας, τον καταιγιστικό ρυθμό που απαιτείται και την κινησιολογική και υποκριτική εξωστρέφεια. Μέσα από τις πρόβες τα παιδιά προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους χαρακτήρες αφήνοντας το προσωπικό τους αποτύπωμα και δημιουργώντας έναν καινούριο μικρόκοσμο από την αρχή.

F.Λ.:  Ο εστιασμός μου ήταν εξαρχής στην συνειδητοποίηση από τους ηθοποιούς μας, του οργάνου της φωνής και του λόγου. Δουλέψαμε την διαφραγματική αναπνοή και την χρήση του σώματός τους ως ηχείο. Δεν είναι όσο εύκολο ακούγεται ίσως, διότι η αναπνοή της πλειοψηφίας των ανθρώπων είναι στοιχειωδώς επαρκής για την επιβίωσή τους και όχι αρκετή για την έκφρασή τους! Η παράσταση είχε απαιτήσεις έντασης και ταχύτητας με αποτέλεσμα να πρέπει να ανταπεξέλθουμε με τον λόγο και την φωνή σε ταχύτητες υψηλές. Μας δυσκόλεψε αλλά τα καταφέραμε!

Μ.Ψ.: Σε ότι αφορά την κινησιολογική προσέγγιση είναι ένα έργο που δεν επιδέχεται κάποια ιδιαίτερη κινησιολογία. Αγγίξαμε λοιπόν τον κάθε χαρακτήρα σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν στο έργο προσπαθώντας να βρούμε αντιστοιχίες με υπαρκτά ή φανταστικά πρόσωπα και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα.

 

fiona_lampridi_wolfsohn.jpg

Η Fiona Λαμπρίδη Wolfsohn

Πόσο σας έδωσε έμπνευση το έργο; Και πόσο στηριχθήκατε σε τυχόν αυτοσχεδιασμούς;

Δ.Τ.: Το έργο είναι εξαιρετικά έξυπνο και ως προς τη θεματολογία και ως προς την κωμική ατάκα κι έτσι μπήκαμε πολύ εύκολα στον κόσμο του και στην ατμόσφαιρα του. Πιστεύω πως ο αυτοσχεδιασμός και η κωμωδία είναι συμφοιτά και οφείλουμε να του δίνουμε τον χώρο που του αναλογεί. Εμπιστεύτηκα την ομάδα, και μέσα από μια πολλή δημιουργική διαδικασία, ο αυτοσχεδιασμός των παιδιών ανέδειξε το ίδιο το κείμενο και τη σκηνοθεσία . Η παράσταση απέκτησε πια δική της οντότητα και ανυπομονούμε να της δώσουμε σάρκα και οστά στη σκηνή.

F.Λ.: Ο τίτλος του έργου ίσως να είναι παραπλανητικός διότι ενώ φαινομενικά όλα συμβαίνουν εξαιτίας μια πλάκας, όλοι οι ήρωες του έργου βρίσκουν την αλήθεια τους. Και αυτό δεν είναι αστείο. Είναι εξαιρετικά βαθύ. Η αναζήτηση της αλήθειας μας, είναι έργο ζωής και η επαφή με την τέχνη είναι ένας εξαιρετικός δρόμος προς αυτή την κατεύθυνση. Ο αυτοσχεδιασμός δεν ήταν τόσο σημαντικό εργαλείο στο κομμάτι της φωνής σε αυτή τη φάση της δουλειάς μας. Υπηρετήσαμε τις ανάγκες του έργου πιστά!

Μ.Ψ.: Το ίδιο το έργο μας οδήγησε και σε σχέση με την σκηνοθεσία της Δήμητρας Τσάκου. Υπήρξαν φυσικά αυτοσχεδιασμοί για να βρούμε πως είναι ο καθένας/η καθεμία.

marianthi_psomataki_.jpg

Η Μαριάνθη Ψωματάκη

-Τι θα συμβουλεύατε στους μαθητές σας που θέλουν να συνεχίσουν να ασχολούνται με το θέατρο;

Δ.Τ.: Το θέατρο δεν έχει τέλος, δεν έχει ηλικία, δεν έχει στεγανά. Εξοικειώνει τους ανθρώπους με την έκθεση, με τα εκφραστικά τους μέσα. Βοηθάει στην αυτογνωσία, στη δημιουργικότητα και με ένα μαγικό τρόπο σε διατηρεί για πάντα νέο. Φυσικά να συνεχίσουν για όσο τους αντέχει και αντέχουν τη σκηνή.

F.Λ.:  Θεωρώ ότι το θέατρο βασίζεται αρκετά στον λόγο. Είναι το μέσον για να επικοινωνηθούν οι λέξεις των συγγραφέων. Να εστιάζουν στην συνειδητότητα και να δουλέψουν το σώμα τους, την φωνή τους, το πνεύμα τους...Να έχουν συναίσθηση των ορίων τους. Να αποκτήσουν γνώση των δυνατοτήτων τους και θάρρος για να τα ξεπερνούν!

Μ.Ψ.: Να συνεχίσουν να ακολουθούν το όνειρο τους, παλεύοντας τις αντιξοότητες, γιατί το θέατρο όπως και κάθε τέχνη όταν την έχεις σύντροφο στη ζωή σου κρατάει για χρόνια χωρίς τραύματα.

gia_plaka.jpg

Συντελεστές

Κείμενο: Λίζα Κωνσταντοπούλου, Σκηνοθεσία: Δήμητρα Τσάκου , Μουσική Επιμέλεια: Δήμητρα Τσάκου – Λίζα Κωνσταντοπούλου, Διδασκαλία κίνησης: Μαριάνθη Ψωματάκη, Vocal Coach: Fiona Λαμπρίδη Wolfsohn, Σκηνογραφική Επιμέλεια - Κοστούμια:  Η ομάδα Alte Fablon, Σχεδιασμός φωτισμών: Αθηνά Μπανάβα, Φωτογραφίες: Θανάσης Κριτσωτάκης, Επιμέλεια εντύπων: Χάρης Θώμος , Οργάνωση παραγωγής, Υπεύθυνος επικοινωνίας: Απόστολος Λιάπης, Παραγωγή: Πολυχώρος Τέχνης Alte Fablon .

Επί σκηνής με αλφαβητική σειρά

Χρύσα Ανδρέογλου: Χαρίκλεια (οικιακή βοηθός)

Γιώργος Αρβανιτίδης: Γιάννης (Αντιδήμαρχος)

Βούλα Δημητρούλη: Ελπινίκη (μάνα της Αγγελικής)

Μιχάλης Κλαπανάρας: Φανούρης (ξάδελφος της Τζένης)

Δέσποινα Κουκουρίκου: Τζένη (η πέτρα του σκανδάλου!)

Παντελής Μπίσμπας: Μιχάλης (μικρότερος αδερφός Αγγελικής)

Γιάννης Παπακυριακόπουλος: Αλέξης (μεγαλύτερος αδερφός Αγγελικής)

Φεβρωνία Παπανεάρχου: Ασπασία (αδερφή του Γιάννη)

Θόδωρος Τανούλας: Κλεόβουλος Μπαρμπούσης (Δήμαρχος)

Χριστίνα Τορουνίδη: Μαρκέλλα (σύζυγος του Αλέξη)

Σμαρώ Τσιφουτίδου: Αγγελική (σύζυγος του Δημάρχου)

Παράσταση:  Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023, στις 21:00

Διάρκεια 100 λεπτά (με διάλειμμα)

Εισιτήρια: Γενική είσοδος 10 ευρώ, Μειωμένο 8 ευρώ (φοιτητικό, ομαδικό, ανέργων, ατέλειες)

Προπώληση:  Θέατρο Αυλαία, ώρες ταμείου και ηλεκτρονικά.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ

Δευτέρα - Παρασκευή - 17:30-21:30, Σάββατο & Κυριακή - 12:00- 21:00

Τηλ: 2310230013

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Τελευταία ψώνια για το Πάσχα στο Καπάνι – Πού παίζουν οι τιμές (ΦΩΤΟ)
Σχετικά υποτονική από το πρωί η κίνηση στην αγορά της Θεσσαλονίκης – Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα
Θεσσαλονίκη: Τελευταία ψώνια για το Πάσχα στο Καπάνι – Πού παίζουν οι τιμές (ΦΩΤΟ)
Κικίλιας: Στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας για μια πολύ δύσκολη αντιπυρική περίοδο
Συνέντευξη στο διεθνές πρακτορείο Associated Press παραχώρησε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Κικίλιας: Στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας για μια πολύ δύσκολη αντιπυρική περίοδο