Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Διαγωνισμός για την παράσταση «Βατράχια» - Κερδίστε δωρεάν προσκλήσεις

Διαγωνισμός για τους αναγνώστες του TyposThes

Την δυνατότητα να δουν δωρεάν τα "Βατράχια" της Έφης Μπίρμπα με τον Άρη Σερβετάλη και τον Μιχάλη Σαράντπου κάνουν πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη 19 και 20 Ιουλίου λίγο πριν τις παραστάσεις τους στην Επίδαυρο θα έχουν οι αναγνώστες του TyposThes.

Πώς θα συμμετάσχετε; Κάντε share στο κείμενο και στο σχόλιο γράψτε το ονοματεπώνυμό σας. Συμμετοχές μέχρι και την Κυριακή 16/7/23 στις 21.00.

Τρεις τυχεροί θα κερδίσουν από μία δωρεάν διπλή πρόσκληση για την παράσταση που θα δοθεί την Τετάρτη 19 Ιουλίου στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών "Μάνος Κατράκης". Οι νικητές θα ειδοποιηθούν. 

frogs_by_efi_birba_photo_by_c_karol_jarek_24.jpg

Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη της Έφης Μπίρμπα στο TyposThes:

Μια κωμωδία με DNA τραγωδίας. Κάπως έτσι αναφέρεται στα «Βατράχια», το γνωστό έργο του Αριστοφάνη, η Έφη Μπίρμπα. Η παράσταση που σκηνοθετεί, και η οποία πραγματεύεται την αξία της ποίησης και της τέχνης στην κοινωνία, έχει πρωταγωνιστές τον Άρη Σερβετάλη και τον Μιχάλη Σαράντη και κάνει πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη (Ανοιχτό Θέατρο Συκεών "Μάνος Κατράκης"19 και 20 Ιουλίου λίγο πριν τις παραστάσεις στην Επίδαυρο.

«Ο Αριστοφάνης είναι μέγιστος δραματουργός. Λειτουργεί χειρουργικά στο έργο του. Δημιουργεί μια κωμική φόρμα για να στήσει τον δραματικό άξονα. Τα “Βατράχια” είναι μια σπουδαία κωμωδία στην οποία με πυρηνικό τρόπο δημιουργεί κωμικές νάρκες. Πίσω και πέρα από αυτές μεταβιβάζει ένα “κάτω” κείμενο που είναι κρίσιμο. Ο δημιουργός του έργου αναγνωρίζει ότι ο κόσμος πεθαίνει, ο άνθρωπος έχει φτάσει στο ναδίρ και μας κραυγάζει να αφυπνιστούμε», σημείωσε η ταλαντούχα σκηνοθέτης στο «ΤyposThes» εν μέσω τελικών προβών για την πρεμιέρα της παράστασης.

Πρόσθεσε πως η ίδια εστίασε σε αυτή την «κραυγή αφύπνισης της ανθρωπότητας μπροστά στην κρίση». Όπως ανέφερε στην πραγματικότητα ένα χρόνο μετά την συγγραφή του έργου η Αθήνα πεθαίνει. Ο Αριστοφάνης ένα χρόνο πριν καταθέτει αυτή την προφητική κραυγή αγωνίας στην ορχήστρα του θεάτρου.

Πρόσθεσε πως επέλεξε να καταπιαστεί με ένα έργο του γιατί ήθελε να ασχοληθεί με την κωμωδία «για πρώτη φορά πολύ ουσιαστικά».

batrahia1ckaplanidis_1.jpg

«Όσα έχω κάνει έχουν μια κωμική απόχρωση, αλλά είναι βαθιά δραματικά. Ήθελαν α ασχοληθώ με μια ατόφια κωμωδία και με τους ερμηνευτές που είναι σπουδαίοι περφόρμερ και μαζί να διηθούμε στην παράσταση» ανέφερε.

Σχετικά με το σχόλιο του συγγραφέα για την αξία της τέχνης στη ζωή μας σημείωσε : «ο Αριστοφάνης θεωρεί και πιστεύει ότι η πολιτική έχει πεθάνει. Το ίδιο πιστεύω κι εγώ. Θεωρεί ότι η πολιτική έχε ένα όριο, ένα ταβάνι και δεν μπορεί να τον οδηγήσει στην σωτηρία. Φέρνει στο πρώτο επίπεδο την ποίηση. Και σχολιάζει ότι το πνεύμα δεν αφυπνίζεται με άλλο τρόπο. Γι’ αυτό Διόνυσος κατεβαίνει και θέλει να αναστήσει τον Αισχύλο που θα μπορούσε να ενεργοποιήσει αυτή την αρετή, την ποίηση».

Η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: Η Αθήνα διανύει μια βαθιά πολιτική και πνευματική κρίση, κρίση θεσμών και αξιών. Στην άνυδρη και δυσοίωνη πραγματικότητα της πόλης, ο Διόνυσος, πατέρας κι εμπνευστής του θεάτρου, ξεκινά το ταξίδι στον Κάτω Κόσμο για να φέρει πίσω τον σπόρο της αναγέννησης, την ποίηση, ώστε να σώσει τον κόσμο που καταρρέει. Με συνοδοιπόρους τον Ξανθία και τον θόρυβο των βατράχων, μέσα από αλλεπάλληλες κωμικές και παράδοξες συναντήσεις φτάνει στον Άδη για να αναστήσει τον Ποιητή. Εκείνον που μπορεί ν’ αναμετρηθεί με την επερχόμενη καταστροφή. Από τις ρωγμές της ατόφιας κωμικότητας του έργου εκφύονται αδυναμίες ζώντων και τεθνεώτων και ανακινούνται τα δύσοσμα νερά της πραγματικότητας. Με όραμα την μεγάλη ιδέα της σωτηρίας της κόσμου, η κάθοδος του Διονύσου στον Άδη γίνεται ταυτόχρονα κατάβαση στον ίδιο τον μηχανισμό του θεάτρου. Στα ίχνη του Διονύσου, η παράσταση ζητά να φτάσει με τη σειρά της στον πυρήνα της θεατρικής δημιουργίας με οδοδείκτη τον υπέροχο αριστοφανικό εξπρεσιονισμό.

Πώς άραγε δίνεται οπτικά το σύμπαν του Κάτω Κόσμου; «Είναι περισσότερο μια διαδρομή των δύο ηρώων, Διόνυσου και Ξανθία, που οδεύουν προς λίμνη. Ο Χάροντας πρέπει να τους περάσει στην αντίπερα όχθη. Εμείς δίνουμε αυτή την μετάβαση με μια οπή προς τα κάτω, ένα κάτοπτρο προς τον ουρανό. Το κάτω θα γίνει πάνω», ανέφερε η κυρία Μπίρμπα, αφήνοντας ωστόσο ένα κομμάτι εν κρυπτώ, που θα φανερωθεί επί σκηνής.

Τέλος σχετικά με την επιλογή να γίνει η έναρξη της περιοδείας της παράσταση από τη Θεσσαλονίκη, σημείωσε πως αυτό έγινε ως απόδειξη της μεγάλης αγάπης των συντελεστών της για την πόλη μας, αλλά και γιατί θεωρήθηκε ως ιδανικός προπομπός για τις παραστάσεις της Επιδαύρου (με τις δύο πρώτες βραδιές στις 28 και 29/7 να είναι ήδη sold out).

Συντελεστές

Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μπλάθρας, Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Έφη Μπίρμπα, Διασκευή: Έφη Μπίρμπα, Άρης Σερβετάλης, Κωνσταντίνος Μπλάθρας, Μουσική: Constantine Skourlis, Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Καρβέλας, Κοστούμια: Έφη Μπίρμπα, Βασιλεία Ροζάνα, Επιμέλεια κίνησης: Μιχάλης Θεοφάνους, Βοηθός σκηνοθέτιδας-καλλιτεχνική συνεργάτις: Δάφνη Αντωνιάδου, Βοηθός σκηνογράφου-καλλιτεχνική συνεργάτις: Βάσια Λύρη, Βοηθός ενδυματολόγων-καλλιτεχνικός συνεργάτης: Αλέξανδρος Γαρνάβος, Σύμβουλος ήχου: Νικόλας Καζάζης, Φωτογραφίες: Karol Jarek, Κινηματογράφιση: Makeyourownfilms , Γραφείο Τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη, Social Media-Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας

Παραγωγή: Χώρος Τέχνης. Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Μιχάλης Σαράντης, Αργύρης Ξάφης, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μαίρη Μηνά, Έκτορας Λιάτσος, Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Νάνσυ Μπούκλη, Κυριάκος Σαλής.

 

Πρώτοι Σταθμοί Περιοδείας:

Τετάρτη 19/7 & Πέμπτη 20/7 | Ανοιχτό Θέατρο Συκεών "Μάνος Κατράκης" – Θεσσαλονίκη

Παρασκευή 28/7 & Σάββατο 29/7 | Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Κυριακή 20/8 | Θέατρο Δελφών "Φρύνιχος" - Δελφοί, Φωκίδα

Παρασκευή 25/8 & Σάββατο 26/8 | Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων – Καβάλα

Κυριακή 27/8 | Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου - Γιάννενα, Ιωάννινα

Δευτέρα 28/8 | Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Κοζάνης - Κοζάνη

Προπώληση Εισιτηρίων Περιοδείας: viva.gr προς 20 ευρώ.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ