Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Βερόνικα Αργέντζη: «Ο ζωτικός χώρος είναι ένα mind game για γερούς παίκτες και λύτες»

Η γνωστή ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο έργο «Ζωτικός χώρος / Lebensraum» του Θανάση Τριαρίδη το οποίο αρχίζει το ταξίδι του από τη Θεσσαλονίκη

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Μια γυναίκα κι ένας άντρας. Ένας παίκτης, ένας χειριστής. Ποιος ο θύτης, ποιο το θύμα; Ποιος επιβάλει τους κανόνες του παιχνιδιού; Μια καθοδηγούμενη σύγκρουση που οδηγείται στα άκρα. Μία κραυγή αγωνίας απέναντι στη φονική σιωπή των «θεατών».

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη «Ζωτικός χώρος / Lebensraum» ετοιμάζεται να ανοίξει αυλαία την Παρασκευή 1η Μαρτίου από τη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Αθήναιον (Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 35, Τηλέφωνο: 690 646 7283) γενέτειρα όλων των συντελεστών της παράστασης. Στη συνέχεια θα παιχτεί στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. «Ήταν κοινή και συνειδητή απόφαση να ξεκινήσει η παράσταση από την πόλη μας», ανέφερε στο TyposThes η Βερόνικα Αργέντζη που μοιράζεται τη σκηνή μαζί με τον Βασίλη Κανελλόπουλο.

Η γνωστή ηθοποιός μίλησε για την συνεργασία της με τον σκηνοθέτη της παράστασης Αντώνη Καραγιάννη ενώ σχολίασε πως το θέατρο σημαίνει για εκείνην «ψυχική ανάταση». Τέλος με αφορμή τα θέματα που θίγει το έργο σχολίασε: «Το να έχει κανείς χώρο και χρόνο για τον εαυτό του είναι υγιές και ζητούμενο, τον διαχειριζόμαστε ωστόσο εν τέλει εμείς οι ίδιοι; Και όταν καταπατείται, τον διεκδικούμε; Άρα υπάρχει σύγκρουση ή σιωπή; Ένα mind game για γερούς παίκτες και λύτες»,.

lebensraum_5.jpg

-Η παράσταση ξεκινάει το ταξίδι της από τη Θεσσαλονίκη. Πώς νιώθετε για αυτό;

-Στο «Ζωτικό Χώρο-Lebensraum» όλοι οι συντελεστές έχουν γενέτειρα την όμορφη Θεσσαλονίκη μας. Τα πρώτα επαγγελματικά μας βήματα ξεκίνησαν σε αυτήν την πόλη και στα περίχωρά της. Εδώ οι πρώτες θύμισες με τον αγνό, νεανικό τους χαρακτήρα, όνειρα, επιθυμίες, στόχοι, απογοητεύσεις, νίκες, ήττες, προσωπικοί προσδιορισμοί.

Ήταν κοινή και συνειδητή απόφαση να ξεκινήσει η παράσταση από την πόλη μας. Η Θεσσαλονίκη είναι μια ευρωπαϊκή πόλη που μπορεί και χρειάζεται να έχει πολιτιστικές προτάσεις και παραγωγές στο ιδιωτικό θεατρικό τοπίο, γιατί και το ανθρώπινο δυναμικό διαθέτει, και το κοινό το οποίο είμαι σίγουρη πως μπορεί να συμπράξει προς αυτήν την κατεύθυνση.  Είναι ένας δρόμος στου οποίου ευτυχώ να προσθέσω και εγώ ένα βήμα.

-Σε τι αναφέρεται ο ζωτικός χώρος; Πώς διαμορφώνεται κατά την διάρκεια του έργου;

-Το έργο είναι ένα μονόπρακτο πείραμα, μία κραυγή αγωνίας απέναντι από την εκκωφαντική σιωπή. Σιωπή για όσα συμβαίνουν γύρω μας. Οι θεατές αναρωτιούνται κατά πόσο οι άνθρωποι έχουμε το ζωτικό χώρο που μας αξίζει. Το να έχει κανείς χώρο και χρόνο για τον εαυτό του είναι υγιές και ζητούμενο, τον διαχειριζόμαστε ωστόσο εν τέλει εμείς οι ίδιοι; Και όταν καταπατείται, τον διεκδικούμε; Άρα υπάρχει σύγκρουση ή σιωπή; Ένα mind game για γερούς παίκτες και λύτες.

-Πώς παίρνει μέρος το κοινό;

-Το κοινό είναι μέρος του πειράματος, γιατί το πείραμα-παράσταση δεν μπορεί να πραγματωθεί χωρίς αυτό. Ο θύτης και το θύμα, το θύμα και ο θύτης είναι αναπόσπαστο κομμάτι του κοινού.

-Ποιο το σχόλιο για την καλοσύνη;

-Οικειοποιούμαι τη φράση του ρόλου «πιστεύω ότι οι άνθρωποι είναι καλοί και πως το καλό μέσα στον άνθρωπο κατισχύει».

-Τι ξεχωρίζετε στο έργο του κ. Τριαρίδη;

-Αδυνατώ να ξεχωρίσω και να απομονώσω στοιχεία από το έργο του κ. Τριαρίδη. Στον «Ζωτικό Χώρο» βλέπω τον εαυτό μου και πλήθος ανθρώπων από το περιβάλλον μου. Για τον κ. Τριαρίδη θα πω μονολεκτικά πως το έργο του είναι Δώρο. 

-Πώς ήταν η συνεργασία με τον κ. Καραγιάννη;

-Ο κ. Αντώνης Καραγιάννης είναι ένας καλλιτέχνης δημοκρατικός, ευγενικός, τρυφερός, με περίσσευμα αγάπης, υπομονής, επιμονής για όλους και για όλα, όπως οφείλει να είναι ένας ευφυής σκηνοθέτης. Και ο Αντώνης είναι ένας ευφυής άνθρωπος, γιατί έχει πάντα μία ανοιχτή αγκαλιά και την καλύτερη λύση σε όποια ανασφάλειά μου.

-Πρόκειται για ένα έργο με δύο πρόσωπα. Πόσο αυτό είναι απαιτητικό; Πώς χτίζεται η χημεία με τον συνάδερφο στη σκηνή;

-Είναι το ίδιο απαιτητικό όσο κι αν ήταν ένας μονόλογος ή ένα πολυπρόσωπο έργο. Δεν μπορεί να υπάρχει αποτέλεσμα χωρίς κόπο και αφοσίωση. Η αγάπη και ο σεβασμός για τον κόπο του συναδέλφου είναι αυτή που καθορίζει το αποτέλεσμα και δημιουργεί τη χημεία.

-Τι σημαίνει το θέατρο για εσάς;

-Ψυχική ανάταση!

7f1.jpg

Ταυτότητα της παράστασης

Έργο: ΖΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ / LEBENSRAUM. Συγγραφέας: Θανάσης Τριαρίδης ,Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης, Πρωταγωνιστούν: Βερόνικα Αργέντζη και Βασίλης Κανελλόπουλος, Μουσική επένδυση: Θανάσης Τριαρίδης,

Σκηνικά / Κοστούμια / Σχεδιασμός φωτισμών / Κινησιολογία: Αντώνης Καραγιάννης, Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου, Χειρισμός κονσόλας φώτων / ήχου: Βαγγέλης Ματίκας, Οργάνωση παραγωγής: Βάνα Βουρτσάκη, Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση, Γραφιστικά / Βίντεο: CreatADV, Διεύθυνση παραγωγής: Μανώλης Ρίζος.

Χρήσιμα

Διάρκεια παράστασης 90’. Εισιτήρια στο ταμείο του Θεάτρου και στο more.com. Παραστάσεις: Παρασκευή 1 & 8  / Σάββατο 2 & 9 Μαρτίου 2024 στις 21:00, Κυριακή 3 & 10 Μαρτίου 2024 στις 20:00.

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Μειωμένο-Φοιτητικό-Ανέργων-ΑμεΑ: 12€.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίκος Πετρουλάκης: 27.500 εν ενεργεία στρατιωτικοί υπό διωγμό, μετά τα 50 τους χρόνια
Τι ειπώθηκε σε συνάντηση που είχε η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας με τον υποψήφιο Ευρωβουλευτή της «Ελληνικής Λύσης»
Νίκος Πετρουλάκης: 27.500 εν ενεργεία στρατιωτικοί υπό διωγμό, μετά τα 50 τους χρόνια