Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ
Περισσότερη ζωντάνια και ένα πιο σύγχρονο τόνο έδωσαν σε ένα ήδη καλογραμμένο έργο του Ρομπέρ Τομά ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας. Διασκεύασαν το «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε», που πρωτοανέβηκε στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του ’60, και το έφεραν και στην πόλη μας, στο Ράδιο Σίτυ, όπου θα παίζεται για λίγες ακόμη μέρες.
«Είναι μια αστυνομική κομεντί που κρατά το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Έχει συνεχείς ανατροπές», μας δήλωσε ο ηθοποιός Αλέξανδρος Αντωνόπουλος που υποδύεται το ρόλο του συζύγου. Και συμπλήρωσε: «Γίνεται το αντίθετο από αυτό που νόμιζες ότι συμβαίνει. Στην αρχή υποτίθεται ότι η σύζυγος φωνάζει την αστυνομία για να δηλώσει την εξαφάνιση του συζύγου της. Εμφανίζεται όμως στο σπίτι της ένας άνδρας που ισχυρίζεται ότι είναι ο σύζυγός της. Αυτή δεν τον αναγνωρίζει. Εκείνος από την πλευρά του λέει στον αστυνoμικό επιθεωρητή ότι η γυναίκα του παθαίνει κρίσεις και παίρνει χάπια και γι’ αυτό δεν τον θυμάται. Μετά από λίγο όμως συμβαίνει κάτι άλλο και αλλάζουν τα δεδομένα. Υπάρχουν συνέχεια ανατροπές μέχρι το τέλος του έργου».
Είναι η πρώτη φορά που συναντά στη σκηνή την Κάτια Δανδουλάκη και δηλώνει πολύ ευτυχής για αυτή τη συνεργασία. «Είναι μια εξαιρετική κυρία», ανέφερε.Αλλά και με τους υπόλοιπους ηθοποιούς της παράστασης, όπως και με το σκηνοθετικό και συγγραφικό δίδυμο των Ρέππα – Παπαθανασίου, με το οποίο ο ίδιος έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν, «υπάρχει μια εποικοδομητική χημεία, ένας κώδικας επικοινωνίας». «Η χημεία στο θέατρο δεν φτιάχνεται, ή υπάρχει ή δεν υπάρχει. Είναι όπως το ανδρόγυνο. Αν δεν υπάρχει καλή χημεία χωρίζει. Εμείς είχαμε πολύ καλή χημεία», εξήγησε.
Για το καλοκαίρι το ρόλο του στην παράσταση θα υποδυθεί ο Θάνος Καληώρας. «Δεν έχω να κάνω ταινία στο εξωτερικό, ούτε σήριαλ που θα γυρίζεται πχ στη Ρόδο. Έχω απλά ένα ωραίο εξοχικό και θέλω να περάσω το καλοκαίρι μου εκεί. Αλλά το χειμώνα θα είμαι πάλι στην παράσταση κανονικά», σημείωσε.
Από τη συζήτηση δεν έλλειψε η αναφορά στα νέα σίριαλ που άρχισαν να προβάλλονται στην τηλεόραση της χώρας μας. Βλέπει θετικά αυτή την εξέλιξη και αν του πρότειναν φυσικά και θα έπαιρνε μέρος σε τηλεοπτική σειρά. Εν τω μεταξύ η δικαστική διαμάχη για το σίριαλ «Αμάρτημα της μητρός μου», από το οποίο ακόμη δεν έχει πληρωθεί, συνεχίζεται. «Είμαστε ακόμη στα δικαστήρια» τόνισε ο ηθοποιός.
Όσο για τη δημόσια τηλεόραση είπε πως ο τρόπος με τον οποίο έγινε το κλείσιμό της «δεν ήταν ο πιο κομψός», αλλά η ΕΡΤ, την οποία ο ίδιος έζησε για αρκετά χρόνια όντας παρουσιαστής του δελτίου ειδήσεων «πράγματι ήταν ένα μεγάλης αξίας ίδρυμα όπου ταυτόχρονα είχαν παρεισφρήσει περισσότεροι από όσους χρειαζόταν. Είχε πάρα πολλούς ικανούς, αλλά και πάρα πολλούς που είχαν μπει από τα παράθυρα, τις πόρτες. Ξέρω την κατάσταση που επικρατούσε μέχρι το 1991 που έφυγα. Δεν πιστεύω ότι είχε εξυγιανθεί τα χρόνια που ακολούθησαν. Το δημόσιο είναι απαραίτητο να υπάρχει, αλλά όχι στο μέγεθος και στον τρόπο που υπάρχει».
Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δύναμη της κρίσης και στην ευθύνη που έχει ο καθένας. «Μπορεί τα δελτία ειδήσεων να έχουν γίνει ένα σόου, όμως δόξα τω Θεώ έχουμε το τηλεκοντρόλ και μπορούμε πατώντας το να αλλάξουμε κανάλι. Αυτοί που είναι μέσα στο μεγάλο κουτί και είναι απέναντί μας προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή μας. Λίγο μυαλό να έχουμε και λίγα να προσέξουμε μπορούμε να διακρίνουμε ποια είναι τα καλά και ποια τα κακά. Υπάρχουν πολύ αξιόλογα δελτία και παρουσιαστές και παρουσιάστριες και πολύ καλές εκπομπές, αλλά φυσικά και πολλά σκουπίδια. Όπως είμαστε υπεύθυνοι για τις κυβερνήσεις που έχουμε, είμαστε υπεύθυνοι και για την τηλεόραση που έχουμε. Δεν μας διαμορφώνει μόνο η τηλεόραση, κι εμείς τη διαμορφώνουμε. Είναι ένα δούναι και λαβείν. Όπως και στο θέατρο. Η μισή παράσταση γίνεται στη σκηνή και η άλλη μισή στην πλατεία. Χωρίς την πλατεία δεν υπάρχει παράσταση. Και χωρίς εμένα που κάθομαι στην καρέκλα μου και βλέπω τηλεόραση, δεν υπάρχει τηλεόραση».
Τι λαμβάνει ο ίδιος από την πλατεία; «Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για τον ηθοποιό από την γεμάτη πλατεία η οποία αντιδρά, γιατί υπάρχει και η γεμάτη πλατεία που δεν αντιδρά».
Αν θα έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα στην τηλεόραση, το σινεμά ή το θέατρο, θα επέλεγε το τελευταίο. «Το μεράκι του ηθοποιού είναι το θέατρο γιατί έχει μια ιδιαιτερότητα που δεν έχει κανένα από τα υπόλοιπα: το ζωντανό. Αυτό δεν μπορεί να το περάσει κανείς γιατί η ανταπόκριση από την πλατεία, δεν υπάρχει ούτε στο σινεμά, ούτε στο ραδιόφωνο, ούτε στην τηλεόραση. Δεν συνυπάρχεις με το κοινό.
Το καθένα έχει τη γοητεία του και τη χάρη του, τα αγαπάω όλα και έχω κάνει από όλα, και πολύ ραδιόφωνο, που παλαιότερα έχω ζήσει από αυτό, και κινηματογράφο, και θέατρο. Αλλά αν έπρεπε να μου απαγορευτούν όλα και να κρατήσω ένα, θα κρατούσα το θέατρο».
Συντελεστές
Διασκευή-σκηνοθεσία : Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας, Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη, Κοστούμια : ‘Εβελυν Σιούπη, Φωτισμοί : Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
Παίζουν : Κάτια Δανδουλάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Τζόϋς Ευείδη, Ελένη Κρίτα, Παντελής Καναράκης.
Χρήσιμα
Παραστάσεις: Τετάρτη, Σάββατο 18.30 & 21.30, Πέμπτη-Παρασκευή 21.15, Κυριακή 19.30. Κάθε Τετάρτη απόγευμα είδοσος 16 ευρώ. Στις υπόλοιπες παραστάσεις: 20 ευρώ κανονικό, 16 φοιτητικό-μαθητικό, 13 άνεργοι-πολύτεκνοι.