Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη
Η πατριαρχία, η οικογένεια αλλά και οι διαπροσωπικές σχέσεις μπαίνουν στο στόχαστρο του Χάρολντ Πίντερ στο έργο του «Ο γυρισμός» που έχει πρεμιέρα απόψε στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών σε σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη.
Ο βραβευμένος συγγραφέας με βιτριολικό χιούμορ, απροκάλυπτο κυνισμό και ωμό ρεαλισμό θίγει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας τα οποία απασχολούν και τη σύγχρονη εποχή.
Η υπόθεση ξετυλίγεται σε ένα σπίτι σε μια υποβαθμισμένη βιομηχανική περιοχή στο βόρειο Λονδίνο όπου ζούνε σε ο Μαξ, πρώην κρεοπώλης, οι δυο γιοί του κι ο αδελφός του Σαμ, σοφέρ σε λιμουζίνες. Εκεί επιστρέφει μετά από χρόνια ο μεγάλος αδερφός Τέντυ, που είναι πλέον καθηγητής φιλοσοφίας και ζει στην Αμερική. Μαζί του φέρνει και τη γυναίκα του τη Ρουθ. Αυτός ο ερχομός θα φέρει αλλαγές….
«Οι ζυμώσεις που θα ακολουθήσουν, διαμορφώνουν την καινούργια ισορροπία», ανέφερε στο «ΤyposThes » ο ηθοποιός Γιώργος Κολοβός. Για τον Λέννυ, τον ήρωα που υποδύεται, σχολίασε πως έχει μέσα του μεγάλο μίσος. Τέλος ανέφερε πως η έλλειψη επικοινωνίας που υπάρχει και στις μέρες μας δημιουργεί πληγές στους ανθρώπους.

-Ένας γυρισμός φέρνει αλλαγές. Τι θα αλλάξει με την επιστροφή του Τέντυ;
-Όλη η ισορροπία του σπιτιού! Οι ζυμώσεις που θα ακολουθήσουν, διαμορφώνουν την καινούργια ισορροπία.
-Πώς διαταράσσει τις ισορροπίες στην οικογένεια ο ερχομός της συζύγου του;
-Φέρνει στο σπίτι αυτό που λείπει. Μια γυναίκα. Και μάλιστα μια γυναίκα που δεν παίζει με τους κανόνες που της επιβάλλονται.
-Ποιο το σχόλιο του συγγραφέα στην έλλειψη επικοινωνίας;
-Σε όλο το έργο και ανάμεσα σε όλους τους χαρακτήρες υπάρχει τρομερή έλλειψη επικοινωνίας. Και αν υπάρχει επικοινωνία, είναι δυσλειτουργική. Ο μόνος που προσπαθεί να επικοινωνήσει, ο Θείος Σαμ, αγνοείται διαρκώς.
-Πόσο αυτό ισχύει και σήμερα;
-Δεν έπαψε να ισχύει… Όλες τις πληγές στις σχέσεις των ανθρώπων γύρω μου και μέσα μου, εκεί τις αποδίδω.
-Μιλήστε μας για τον δικό σας ρόλο….
-Το πρόσωπο του αληθινού, εγκατεστημένου βαθιά μίσους. Ο χαρακτήρας μου, ο Λέννυ, έχει χαθεί χωρίς επιστροφή. Αυτός νομίζει ότι πρωτοτυπεί, αλλά έχει χαθεί οριστικά.
-Πρόκειται για μια «κωμωδία της απειλής». Πώς λειτουργεί το κωμικό στοιχείο;
-Άλλοτε θα ελαφρύνει την κατάσταση και άλλοτε θα την αγριέψει. Η διάθεση της εποχής που γράφτηκε το έργο, είναι τα πράγματα να ειπωθούν έξω από τα δόντια. Το κωμικό στοιχείο είναι ισχυρό αγκίστρι.
-Πώς εντείνει την κατάσταση το γεγονός ότι διαδραματίζεται κυρίως σε ένα δωμάτιο;
-Ο χώρος του έργου επίσης και το μικρό θέατρο της μονής βάζουν το κοινό να κοιτά από την κλειδαρότρυπα. Να γίνει μάρτυρας ασφυκτικών γεγονότων. Τέσσερα από τα έξι πρόσωπα του έργου δεν έχουν άλλο κόσμο από αυτό το δωμάτιο, αυτό το δωμάτιο είναι η ζωή τους. Ασφυκτικό επίσης.
-Πού εστιάζει την ματιά του ο κ. Μιχαηλίδης;
-Στο θέατρο του συγγραφέα, με τις παύσεις και τις ατμόσφαιρες που αυτός ορίζει. Στην διαρκή αίσθηση της απειλής. Στο κυνικό χιούμορ του Πίντερ.
Πληροφορίες
Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών: Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη
Έναρξη: Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025, 21:00
Προπώληση: ntng.gr |more.com | 2117700000.
Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00, Πέμπτη- Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18:00- 21:00, Κυριακή: 19:00.