Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στροφή στην ελληνική φωτογραφία

Αλλά και έμφαση στην αξιοποίηση και τον εμπλουτισμό της συλλογής του, στους στόχους της νέας διεύθυνσης του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Στροφή στην ελληνική φωτογραφία, άνοιγμα προς τους δημιουργούς, διατήρηση της Photobiennale, που θα λάβει το όνομα με το οποίο είχε αρχικά συστηθεί στο κοινό, δηλαδή Photosynkyria, έμφαση στο εκπαιδευτικό κομμάτι, συνεργασίες, επανασύσταση συλλογής και εξορθολογισμός δράσεων και λειτουργίας του Μουσείου, είναι μερικοί μόνο από τους στόχους του νέου διευθυντή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης κ. Ηρακλή Παπαϊωάννου.

Ο ίδιος είπε πως θα γίνουν «εκθέσεις με έρευνα στην ελληνική φωτογραφία, στην ιστορική και σύγχρονή της διάσταση». Και πρόσθεσε πως «στόχος είναι να συσπειρωθεί η οικογένεια της φωτογραφίας, εντός και εκτός της πόλης, που είχε σε ικανό βαθμό αποξενωθεί από το μουσείο του Μουσείο».

Μάλιστα η πρώτη έκθεση που έχει προγραμματιστεί για τα μέσα Μαΐου με τίτλο: «Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές - Ανώνυμες Οδύσσειες», έχει θέμα το προσφυγικό - μεταναστευτικό ζήτημα και θα περιλαμβάνει έργα Ελλήνων φωτορεπόρτερ. «Είναι μια προσπάθεια να δείξουμε το ρόλο των φωτογράφων και να ανοίξουμε μια πόρτα στο χώρο του φωτορεπορτάζ, ενώ παράλληλα να συμβάλουμε στο διάλογο για ένα ζήτημα που απασχολεί», εξήγησε ο διευθυντής του Μουσείου.

Το συνολικό εκθεσιακό πρόγραμμα θα προβλέπει τρεις εκθέσεις τον χρόνο: Σεπτέμβριο-Δεκέμβριο, Ιανουάριο-Μάιο και Μάιο-Σεπτέμβριο, η τρίτη από τις οποίες θα είναι τακτικά αφιερωμένη στη μόνιμη συλλογή.

Εξάλλου όπως τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου θα γίνουν συντονισμένες προσπάθειες για τη γενικότερη αξιοποίηση των συλλογών και των αρχείων του ΜΦΘ (πχ αναδρομική έκθεση και έκδοση του έργου του Fred Boissonnas).

Ακόμη θα δοθεί έμφαση στην ανασύσταση της συλλογής μέσα από τη δημιουργία μιας Συλλογής Σύγχρονης Ελληνικής Φωτογραφίας, σε ορίζοντα πενταετίας με 3.000 περίπου έργα. Είναι κάτι που θα ψηφιοποιηθεί παράλληλα. «Για το μεγάλο αυτό έργο θα απαιτηθεί μια γενναία οικονομική χορηγία που πρέπει να εξασφαλιστεί άμεσα», σχολίασε ο κ. Παπαϊωάννου.

Στο πρόγραμμα του ΜΦΘ θα ενταχθούν και εκπαιδευτικές δράσεις για μαθητές, φωτογράφους, αλλά και το ευρύ κοινό.

Όλα αυτά θα γίνουν με συνέργειες, με οικονομικά εξορθολογισμένες δράσεις, και με ειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες.

Υπήρχε διοικητική και οικονομική ακαταστασία

 

Στιγμιότυπο από τη συνέντευξη τύπου που δόθηκε το μεσημέρι στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Δεξιά ο Ηρακλής Παπαϊωάννου, νέος διευθυντής. Αριστερά ο νέος πρόεδρος της διοίκησης Μανώλης Μαραγκούλης

«Στους λίγους μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων μας διαπιστώσαμε πως υπήρχε διοικητική και οικονομική ακαταστασία. Πρέπει να απλωνόμαστε μέχρι εκεί που μπορούμε να στηρίξουμε αυτό που κάνουμε. Διαφορετικά γεννιούνται προβλήματα», σχολίασε ο κ. Παπαϊωάννου απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με την προηγούμενη διοίκηση και διεύθυνση. Για την πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει το 2012 σε αποθήκη στη Σίνδο όπου φυλάσσονταν έργα της συλλογής του Μουσείου και είχε ως αποτέλεσμα να καούν έργα Ελλήνων και ξένων φωτογράφων, είπε πως θα ενημερωθεί περαιτέρω για το τι συνέβη. «Δεν υπάρχει τάση δαιμονοποίησης, απλά αναζητούμε μια καλύτερη εξήγηση του τι ακριβώς συνέβη τότε, πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες καταστροφής της προηγούμενης συλλογής», σχολίασε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ