Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Δημόσιος απολογισμός πεπραγμένων του δήμου Παύλου Μελά

Αναλυτικά στοιχεία για το έργο και τις δράσεις του δήμου Παύλου Μελά σε όλους τους τομείς, παρουσίασε ο δήμαρχος, Δημήτρης Δεμουρτζίδης

Αναλυτικά στοιχεία για το έργο και τις δράσεις του δήμου Παύλου Μελά σε όλους τους τομείς, παρουσίασε ο δήμαρχος, Δημήτρης Δεμουρτζίδης, κατά την ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016 στο κλειστό γυμναστήριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης.

Η συνεδρίαση, που έγινε κατόπιν πρόσκλησης της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Όλγας Μυρίδου, είχε θέμα τον Απολογισμό πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής περιόδου Σεπτέμβρη έτους 2014 έως Δεκέμβρη έτους 2015.

Ο Δήμαρχος τόνισε μεταξύ άλλων πως «η Δημοτική Αρχή βρίσκεται σε καθημερινή αναμέτρηση με τα προβλήματα του τόπου. Είμαστε εδώ για να προασπίσουμε τα συμφέροντα της πόλης και τα δικαιώματα των πολιτών. Βάζουμε τάξη, σχεδιάζουμε το μέλλον. Έχουμε όραμα για τον τόπο μας, αλλά και το σχέδιο για να κάνουμε το όραμα πράξη».

Την ετήσια Έκθεσή της παρουσίασε και η Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης Ζαχαρούλα Βαρβέλη, η οποία σημείωσε ότι «κεντρικός στόχος αυτής της περιόδου ήταν η οργάνωση και ένταξη του νεοσύστατου θεσμού στη διοικητική διάρθρωση του Δήμου Παύλου Μελά, η γνωριμία με τις υπηρεσίες και η γνωριμία των δημοτών με το θεσμό».

Από την αντιπολίτευση τοποθετήθηκαν ο πρώην Δήμαρχος Διαμαντής Παπαδόπουλος ο οποίος ανέφερε ότι «λείπει το στίγμα, η ταυτότητα στη σημερινή διοίκηση», ο Τάσος Σταμπουλής που μίλησε για έλλειψη οράματος και επανέλαβε τη θέση του για παραχώρηση της συνολικής έκτασης του στρατοπέδου Παύλου Μελά, ο Γιώργος Βούρτσας που στάθηκε στο ρόλο των τοπικών διοικήσεων, οι οποίες λειτουργούν ως μέρος της κρατικής μηχανής και της κεντρικής εξουσίας, τονίζοντας την ανάγκη αναβάθμισης των τοπικών οργάνων, ενώ ο Αλέξης Παπαδόπουλος έθεσε ως προτεραιότητα τη βελτίωση της οργάνωσης των υπηρεσιών και της ενδοεπικοινωνίας τους καθώς και την ανάγκη για άμεσες πρωτοβουλίες της Δημοτικής Αρχής στο θέμα της διαχείρισης των αθλητικών χώρων και των συλλόγων. Ο Δημήτρης Δεληγιάννης επικέντρωσε την κριτική του σε θέματα σχολικής στέγης και πρασίνου, ενώ από την Αντιπολίτευση παρευρέθησαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι Σάββας Σερασίδης (πρώην Δήμαρχος Σταυρούπολης), Γιάννης Μοσχούλας, Γιώργος Κοτανίδης.

Ακολούθησαν τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί των πολιτών Γεωργίου Στολτίδη, Στέλιου Φλαμούρη, Θεμιστοκλή Γραμματικόπουλου, Στέλλας Γκάνη και Αντώνη Καραβασιλειάδη, που εστίασαν στα μεγάλα ζητήματα των δύο πρώην στρατοπέδων Παύλου Μελά και Καρατάσιου αλλά και σε θέματα καθημερινότητας.

Στην κριτική των μελών της αντιπολίτευσης και στα ερωτήματα των πολιτών, απάντησαν οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι Κώστας Πάντσης, Αθανάσιος Λαζαρίδης, Παντελής Νιγδέλης, Δημήτρης Αθάνατος, Μιχάλης Χριστοδούλου και ο εντεταλμένος στον αθλητισμό Δημήτρης Λαλές, ενώ ο πρώην Δήμαρχος Μιχάλης Ξανθόπουλος υπερασπίστηκε το έργο της δικής του Διοίκησης και τις παρεμβάσεις στο Καρατάσιου.

Πριν τη λήξη της συνεδρίασης ο Δήμαρχος ευχαρίστησε όλους τους αιρετούς και τις υπηρεσίες για τη συνεργασία και επισήμανε ότι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να υπάρχει συνέχεια, να χτίζουμε σε αυτό που βρίσκουμε και να δίνουμε όλες τις δυνάμεις μας για σχεδιασμό και νέων έργων.

Αναλυτικά, ο απολογισμός του δημάρχου Παύλου Μελά, έχει ως εξής:

Δημόσιος απολογισμός πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής

Σεπτέμβριος 2014 – Δεκέμβριος 2015

Αγαπητές και Αγαπητοί συμπολίτες,

Ο απολογισμός των πεπραγμένων της Διοίκησης αποτελεί νομοθετική υποχρέωση, κυρίως όμως αποτελεί μια κορυφαία πράξη δημοκρατίας και επικοινωνίας μεταξύ της Διοίκησης του Δήμου και του εντολέα του, που είναι οι πολίτες.

Αποτελεί ταυτόχρονα και μια θαυμάσια ευκαιρία εσωτερικού στοχασμού της διοίκησης, έτσι ώστε να καταγραφούν τυχόν λάθη και παραλείψεις, προβλήματα και αδυναμίες και μέσα από την αυτοκριτική αλλά και τη δημόσια κριτική να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις για ένα αύριο με λιγότερα λάθη και περισσότερη γνώση, με σκοπό πάντα να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πολιτών.

Αναλάβαμε τα καθήκοντά μας την 1η Σεπτεμβρίου 2014. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που διαπιστώθηκε με την ανάληψη της νέας διοίκησης ήταν η λειτουργία του δήμου, το έλλειμμα οργάνωσης και διοίκησης, το οποίο σε συνδυασμό με το χαοτικό διάστημα που μεσολάβησε από τις εκλογές του Μαΐου του 2014 έως τον Σεπτέμβριο που ανέλαβε η νέα διοίκηση, το προηγούμενο πρόγραμμα της διαδημοτικής μετακίνησης των υπαλλήλων, τις συνταξιοδοτήσεις, τη μη τοποθέτηση προϊσταμένων και διευθυντών, δημιούργησαν το απόλυτο διοικητικό χάος.

Απαιτήθηκαν και καταβλήθηκαν πολλές προσπάθειες για την αποκατάσταση της τυπικής διοικητικής λειτουργίας των υπηρεσιών του δήμου, έτσι ώστε αυτές να μπορούν να εκπληρώσουν τον σκοπό για τον οποίο υπάρχουν, ο οποίος δεν είναι άλλος από την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Τοποθετήθηκαν διευθυντές και προϊστάμενοι, καταρτίστηκαν οργανογράμματα, καταγράφηκαν τα καθηκοντολόγια των υπηρεσιών και των υπαλλήλων, θεσπίστηκαν τακτικές και τυπικές συναντήσεις με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίας και τέθηκαν χρονοδιαγράμματα ενεργειών.

Θα ήταν άδικο για τη νέα διοίκηση, αν δεν γινόταν αναφορά και στο εξωτερικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο προσπάθησε να ανταποκριθεί στο έργο που της ανέθεσαν οι πολίτες.

Εντός του 2015, πρώτο έτος της διοίκησης, είχαμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις και ένα δημοψήφισμα, πρωτοφανές στην σύγχρονη ιστορία του τόπου και όλα αυτά διανύοντας τον έκτο χρόνο μιας πρωτοφανούς και πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης, τουλάχιστον ως προς τη χρονική της διάρκεια.

Είναι γνωστό σε όλους πως αυτά τα γεγονότα απασχολούν και αποπροσανατολίζουν τη δημόσια διοίκηση από την εκπλήρωση των στόχων που τίθενται.

Παρ΄όλα αυτά η διοίκηση του Δήμου μαζί με τα στελέχη των υπηρεσιών προχώρησαν και κατόρθωσαν να συντάξουν το πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο του δήμου.

Καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια έτσι ώστε να καταγραφεί η υπάρχουσα κατάσταση του δήμου, οι δυνατότητες, τα πλεονεκτήματα και οι ευκαιρίες αλλά και οι κίνδυνοι, ιδιαίτερα οι ανθρωπιστικοί, οι οποίοι είναι εδώ και η υπάρχουσα κρίση τους δίνει κατεπείγοντα χαρακτήρα δράσης.

Το επιχειρησιακό σχέδιο συντάχθηκε και αφού πέρασε όλα τα προβλεπόμενα στάδια δημόσιας διαβούλευσης και ψήφισης , σήμερα είναι γνωστό σε όλους.

Η διοίκηση πλέον διατύπωσε το όραμά της για το μέλλον της πόλης και οι πολίτες το γνωρίζουν. Όλοι γνωρίζουν τι θα γίνει, που θα γίνει, ποιος θα το κάνει, πότε θα γίνει αλλά και πόσο θα κοστίσει.

Σήμερα εφαρμόζουμε το ετήσιο σχέδιο δράσης του 2016, άμεσα συνδεδεμένο με τον πραγματικό προϋπολογισμό του δήμου και προχωράμε με βάση τις δεσμεύσεις μας.

Θα περίμενε κανείς και δικαιολογημένα, ο πρώτος απολογισμός να είναι πενιχρός σε αποτελέσματα, μιας και ένας χρόνος συνήθως δεν είναι αρκετός για να φανεί το έργο της διοίκησης. Αυτό που σήμερα μπορούμε να πούμε με πλήρη ευθύνη είναι ότι, έγιναν πολλά και είναι βέβαιο ότι θα γίνουν πολύ περισσότερα.

Προσπαθούμε καθημερινά για όλα, μικρά και μεγάλα, σε όλο το δήμο από τα Μετέωρα έως και το τελευταίο οικοδομικό τετράγωνο της Νικόπολης, για όλους τους πολίτες.

Θα κριθούμε στο τέλος της θητείας για το έργο μας, ήδη όμως έχουμε δώσει δείγματα γραφής για το υπόλοιπο της θητείας μας.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ - ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Η ΄΄απογραφή΄΄ τον Σεπτέμβριο του 2014 στον τομέα της καθαριότητας, είχε τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

Έλλειψη προσωπικού καθαριότητας για εργασία οκτάμηνης διάρκειας.

Τα μισά απορριμματοφόρα σε μόνιμη βλάβη, ακινητοποιημένα και χωρίς τη δυνατότητα επισκευών λόγω χρεών προς τα συνεργεία επισκευών και αδιεξόδου επίλυσης του θέματος. Το θέμα μερικώς επιλύθηκε με άμεσες ενέργειες της νέας διοίκησης και το πρόβλημα ακόμη και σήμερα ταλανίζει το δήμο.

Κανένα σάρωθρο σε λειτουργία.

Κανένα πλυντήριο κάδων σε λειτουργία.

Όλα τα δίκυκλα του δήμου εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών, εκτός από ένα.

Δύο μικρά φορτηγά, συλλογής ογκωδών, σε υπολειτουργία λόγω κακού σχεδιασμού στις καρότσες τους.

Ένας χώρος απόθεσης ογκωδών κορεσμένος σε ογκώδη, με αδυναμία να δεχθεί νέα ογκώδη και να καθαρίσει η πόλη. Στον ίδιο χώρο και το πρατήριο καυσίμων του δήμου χωρίς δυνατότητα ελέγχου της ποσότητας παραλαβής στις δεξαμενές του.

Έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας για το προσωπικό.

Παρ΄όλα αυτά η νέα διοίκηση μπόρεσε να τα καταφέρει και να σταθεί με σεβασμό και αξιοπρέπεια μπροστά στον πολίτη στο ευαίσθητο θέμα της καθαριότητας και τη δημιουργία συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής στην πόλη.

Προχώρησε άμεσα:

Στην προκήρυξη και πρόσληψη προσωπικού οκτάμηνης απασχόλησης

Προχώρησε σε διακανονισμό των οφειλών προς τα συνεργεία συντήρησης των απορριμματοφόρων και ξεκίνησε νέα μελέτη συντηρήσεων για όλα τα οχήματα του δήμου.

Τροποποίησε τα ωράρια λειτουργίας της καθαριότητας έτσι ώστε να γίνονται περισσότερα δρομολόγια απορριμματοφόρων στην διάρκεια του 24ώρου.

Αναδιοργάνωσε την υπηρεσία καθαριότητας σε όλα τα επίπεδα, ορίζοντας επιστάτες σε όλες τις δημοτικές ενότητες, συνεργεία συλλογής ογκωδών, συνεργεία επισκευής κάδων.

Εκκαθάρισε τον ενοικιαζόμενο χώρο ογκωδών.

Καταγράφηκαν όλοι οι κάδοι και τα φρεάτια αποχέτευσης στην επικράτεια του δήμου σε περιβάλλον GIS . Σήμερα γνωρίζουμε πόσους κάδους έχουμε, που ακριβώς βρίσκονται και ποιες είναι οι διαστάσεις τους. Μπορούμε επιτέλους να μελετήσουμε το θέμα των απορριμμάτων με επιστημονική προσέγγιση.

Για πρώτη φορά ολοκληρώθηκε, χωρίς κόστος για το δήμο, από το νοσοκομείο 424 ο ιατρικός έλεγχος όλων των εργαζομένων στην καθαριότητα και το πράσινο και έγιναν όλα τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Η διοίκηση ξεκίνησε και συνέταξε το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων και το τοπικό σχέδιο ανακύκλωσης.

Η διαχείριση των απορριμμάτων αλλάζει και αυτή η αλλαγή βρίσκει τον δήμο μας για πρώτη φορά πρωτοπόρο σε επίπεδο χώρας.

Αλλάζουμε τον χάρτη στην καθαριότητα, δημιουργούμε νέα κουλτούρα στα σχολεία με κάδους ανακύκλωσης και προγράμματα εκπαίδευσης και εξοικονομούμε χρήματα από τον μειωμένο όγκο απορριμμάτων στη χωματερή.

Συμμετέχουμε ενεργά στην ανακύκλωση και ήδη αναμένονται ως δωρεά τα πρώτα τρία από τα πέντε καινούργια απορριμματοφόρα.

Εντός του 2015 ενισχύθηκε ο στόλος με τα εξής νέα οχήματα: δύο απορριμματοφόρα , ένα σάρωθρο, ένα πλυντήριο κάδων, δύο μικρά φορτηγά.

Ο δήμος μας, συντηρεί 280 χώρους πρασίνου, 65 αύλειους χώρους σχολείων και παιδικών σταθμών, αποψιλώνει 1.000 στρέμματα από χόρτα, διαχειρίζεται 15.000 δέντρα, κλαδεύει τα ψηλά και επικίνδυνα δέντρα για λόγους ασφαλείας, καλλωπίζει προαύλειους χώρους εκκλησιών, συμμετέχει σε περιβαλλοντικές δράσεις, φυτεύει νέα δέντρα και θάμνους και όλα αυτά με ελάχιστο σχετικά προσωπικό και κυρίως μηχανικά μέσα.

Για πρώτη φορά το τμήμα Πρασίνου απέκτησε διοικητική δομή και προσωπικό προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στην αποστολή του.

Έτσι λοιπόν σήμερα μπορεί να ανταποκριθεί με αξιώσεις σε θέματα που αγγίζονται στο δήμο μας για πρώτη φορά, όπως:

Η διαχείριση των αδέσποτων ζώων, το οποίο αποτελεί ένα δύσκολα διαχείρισιμο κοινωνικό πρόβλημα. Συλλογή, σήμανση, εμβολιασμός, στείρωση, φύλαξη είναι μόνο μερικές από τις δράσεις αντιμετώπισης του θέματος εκ μέρους των υπηρεσιών του δήμου μας.

Η διαχείριση και η τακτοποίηση των κοιμητηρίων με ανταποδοτικά οφέλη, βάση της ισχύουσας νομοθεσίας και των δημοτικών αποφάσεων.

Η συλλογή των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα την απομάκρυνση εστιών μόλυνσης και την είσπραξη εσόδων για το δήμο.

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών της σχολικής κοινότητας του δήμου μας, για να αλλάξει η κουλτούρα της νέας γενιάς.

Έχει καταρτιστεί φάκελος και έχει κατατεθεί προς εξέταση στην Δ/ση Υδάτων με σκοπό την αδειοδότηση των τεσσάρων δημοτικών γεωτρήσεων νερού. Παράλληλα έγινε και ο έλεγχος της ποιότητας του νερού από το οποίο υδροδοτούνται περιοχές του δήμου μας.

Καταγραφή όλων των ιδιωτικών οικοπέδων που καθαρίζονται από τον δήμο και χρέωση των υπόχρεων ιδιοκτητών.

Κλαδεύονται τα ψηλά και επικίνδυνα δέντρα για λόγους ασφαλείας και προστασίας των πολιτών και της ιδιωτικής περιουσίας.

Αποψιλώνονται εκατοντάδες στρέμματα από ξερά χόρτα, καθαρίζονται τα δασύλλια για λόγους ευπρεπισμού αλλά και πυρασφάλειας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Για πρώτη φορά εξετάζονται επιστημονικά και κοινωνικά περιβαλλοντικές καταγγελίες και κατατίθενται γνωματεύσεις σε άλλες αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες προς αποκατάσταση.

Για πρώτη φορά γίνονται ενέργειες απομάκρυνσης αμιαντούχων υλικών από ιδιοκτησίες του δήμου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Η πολλαπλά υποβαθμισμένη περιοχή του δήμου μας, είναι βέβαιο ότι απαιτεί από χθες, έργα. Έργα μεγάλης κλίμακας αλλά και πολλά μικρά αναγκαία για την αναστροφή της υποβάθμισης η οποία έχει άμεσες συνέπειες στη ζωή των πολιτών με την ευρεία έννοια.

Τα παραπάνω αποτελούν μια γενική, παραδεκτή από όλους αλήθεια. Η παραδοχή αυτή στις σημερινές συνθήκες πολυετούς οικονομικής κρίσης παίρνει άλλες διαστάσεις αναφορικά με τον κοινωνικό αποκλεισμό, την ανεργία, την παραβατικότητα και ένα σωρό άλλα κοινωνικά προβλήματα.

Ο δήμος ως μέρος του κράτους στην εγγύτερη του μορφή δίπλα στον πολίτη, πρέπει να κάνει ότι απαιτείται για την συγκράτηση αυτής της κατάστασης αν όχι την αντιστροφή της πορείας.

Η χρηματοδοτική ικανότητα του δήμου, όπως και όλων των δήμων της χώρας, από τη στιγμή που δεν υπάρχει στην ουσία ένα ισχυρό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, στηρίζεται κυρίως στα προγράμματα του ΕΣΠΑ και στους λιγοστούς ίδιους πόρους.

Τα προγράμματα αυτά απαιτούν ωριμότητα από πλευράς μελετών και διοικητική ικανότητα από πλευράς των υπηρεσιών του δήμου.

Η απορρόφηση των πόρων που δεσμεύτηκαν από τον Δήμο μας κατά την προηγούμενη χρηματοδοτική περίοδο του ΕΣΠΑ κινήθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα στερώντας στη ουσία δράσεις, προμήθειες και έργα που ο Δήμος είχε απόλυτη ανάγκη.

Με την ανάληψη της νέας διοίκησης, καθημερινή ήταν η προσπάθεια ‘’ διάσωσης ‘’ εκκρεμών ή εν εξελίξει προγραμμάτων από την απένταξη. Συνεχείς ήταν οι παρεμβάσεις στην περιφέρεια, στα υπουργεία για χρονικές παρατάσεις για ολοκλήρωση τουλάχιστον όποιου έργου είχε αρχίσει.

Μετά τις ‘’τραυματικές εμπειρίες’’ η νέα διοίκηση προχώρησε άμεσα στην αναδιοργάνωση της δ/σης τεχνικών υπηρεσιών, της δ/σης πολεοδομίας, του τμήματος προμηθειών και του τμήματος χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Δημιούργησε ομάδες εργασίας με οριζόντια οργάνωση όλων των υπηρεσιών του δήμου, όρισε υπευθύνους και άρχισε να σχεδιάζει τις νέες δράσεις και τα έργα μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος.

Κατά την διάρκεια του σχεδιασμού διαπιστώθηκε ότι στον δήμο δεν υπάρχουν μελέτες ώριμες προς υλοποίηση ή έστω προς επικαιροποίηση που να αφορούν έργα που έχει ανάγκη η πόλη και ότι θα έπρεπε άμεσα να προβεί σε επιλογή και εν συνεχεία σε κατάρτιση - ωρίμανση των μελετών.

Κατά το 2015 συνεχίστηκε και εμπλουτίστηκε το τεχνικό πρόγραμμα που είχε συνταχθεί το 2014, το οποίο συμπεριέλαβε και τα παρακάτω έργα που ήδη υλοποιήθηκαν ή είναι σε φάση υλοποίησης:

Ασφαλτοστρώσεις σε πολλούς δρόμους και παράλληλα έγιναν εργασίες αντιστήριξης των οδών Ζαλόγγου με ανακατασκευή των πέριξ πεζοδρομίων και της Αγ. Δημητρίου.

Έργα ηλεκτροφωτισμού, περιλαμβάνει επεμβάσεις στο δίκτυο και μελέτη ενεργειακού ελέγχου του ηλεκτροφωτισμού της πόλης με στόχο την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, μέσω αντικατάστασης των φωτιστικών σωμάτων και των λαμπτήρων με άλλα νέας τεχνολογίας.

Έργα στις παιδικές χαρές του δήμου. Τα έργα περιλαμβάνουν τεχνικούς ελέγχους σε όλες τις παιδικές χαρές, πιστοποίηση, ανακατασκευή περιφράξεων, αντικατάσταση οργάνων κλπ.

Συνεχίστηκε το έργο ανάπλασης των νεόκτιστων, παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε η νέα διοίκηση και κατάφερε με παρεμβάσεις προς την κεντρική Διοίκηση, να δοθεί ειδική άδεια ολοκλήρωσης έως τον Αύγουστο του 2016.

Αναβαθμίσεις – συντηρήσεις δημοτικών κτιρίων.

Ολοκλήρωση του έργου του κτιρίου ΔΑΚ-ΑΜΕΑ.

Νομιμοποίηση αυθαιρέτων δημοτικών κτιρίων

Στεγανώσεις και αποκαταστάσεις στεγών και συντηρήσεις – βαφές σχολείων.

Μελέτες για νέα σχολεία (3ο δημοτικό ευκαρπίας προσθήκη ορόφου, 7ο νηπιαγωγείο Ευκαρπίας, ανέγερση 1ο λυκείου Πολίχνης, 4ο δημοτικό και λύκειο Ευκαρπίας, αλλαγή χρήσης του 10ο δημοτικού Σταυρούπολης, κατασκευή 24ου νηπιαγωγείου Σταυρούπολης, ανέγερση του 11ου νηπιαγωγείου Πολίχνης)

Παραδόθηκαν επί ημερών της νέας διοίκησης : 10ο δημοτικό και το 13ο νηπιαγωγείο Σταυρούπολης, 24ο νηπιαγωγείο Σταυρούπολης.

Πυρασφάλεια και πυροπροστασία στο 1ο Γυμνάσιο πολίχνης, 24ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης

Ενεργειακή αναβάθμιση 1ο Γυμνάσιο Ευκαρπίας, 1ο Γυμν.Πολίχνης, 3ο Γυμν. Σταυρούπολης, 1ο και 6ο και 9ο Δημοτικά σχολεία Σταυρούπολης.

Αρχιτεκτονική και στατική μελέτη 8ο Δημ.Σχολείο και νηπιαγωγείο Νικόπολης.

Συνδέσεις με Δίκτυα κοινής ωφελείας

1.Συνδέσεις με το δίκτυο αποχέτευσης

(1ο -2ο νηπιαγωγείο Ευκαρπίας, 5ο ,11ο νηπιαγωγείο, 3ο Δημοτικό και 3ο Λύκειο

Πολίχνης, 24ο ,13ο νηπιαγωγείο και 10ο δημ. Σχολείο Σταυρούπολης)

2.Συνδέσεις με ΔΕΗ

(24ο ,13ο νηπιαγωγείο και 10ο Δημ. Σχολείο Σταυρούπολης)

3.Συνδέσεις με Δίκτυο Ύδρευσης

24ο ,13ο νηπιαγωγείο και 10ο Δημ. .Σχολείο Σταυρούπολης)

4.Συνδέσεις με δίκτυο Φυσικού αερίου

(24ο ,13ο νηπιαγωγείο , 10ο Δημ. Σχολείο Σταυρούπολης)

Πολεοδομικές τροποποιήσεις

1.Τροποποιήση ρυμοτομικού σχεδίου και όρων δόμησης στο Ο.Τ 1407

(Ανέγερσή 8ου Δημ. Σχολείου Σταυρούπολης)

2.Τροποιποίηση των όρων δόμησης στο Ο.Τ./Γ1 79

(Ανέγερση 4ου Δημ. Σχολείου Ευκαρπίας)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η κοινωνική πολιτική, η υποστήριξη και η ανάπτυξη των κοινωνικών ομάδων, υπό τις σημερινές πρωτοφανείς συνθήκες οικονομικής ύφεσης στο Δήμο μας αποκτά προτεραιότητα και η Διοίκηση από την πρώτη στιγμή στήριξε τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές δομές του Δήμου, τις ενδυνάμωσε και τις επέκτεινε προκειμένου αυτές να καταφέρουν να υποστηρίξουν με την σειρά τους όλες τις ευπαθείς ομάδες στα όρια του Δήμου.

Η ανεργία, η φτώχεια, η περιθωριοποίηση αλλά και οι καθημερινές ανάγκες για συσσίτιο, παροχές πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης είναι εδώ και ο Δήμος ως ο αμεσότερος πυλώνας του κράτους προς τον πολίτη θα πρέπει να δείξει το καλύτερο του πρόσωπο και να δώσει τον καλύτερο του εαυτό.

Αυτό κάνουμε, απλώνουμε ένα κοινωνικό δίχτυ προστασίας για αυτούς που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη με μία σειρά από κοινωνικές δράσεις, ώστε να σταθούν όλοι όρθιοι σ΄ αυτήν την πρωτοφανή κρίση.

Αποτελεί εξαιρετική κοινωνική και όχι μόνο δράση η εκπόνηση της μελέτης, για τις ανάγκες του επιχειρησιακού σχεδίου, του κοινωνικού προφίλ του δήμου. Στη μελέτη καταγράφηκαν, με συγκεκριμένα στοιχεία, τα κοινωνικού περιεχομένου δεδομένα έτσι ώστε ο δήμος να γνωρίζει τα πραγματικά προβλήματα και τις ανάγκες που υπάρχουν προκειμένου με στοχευμένες ενέργειες να επέμβει σε επίπεδο δήμου αλλά και μέσω προγραμμάτων με την απαραίτητη τεκμηρίωση.

Οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου συνέχισαν να παρέχουν :

Ψυχολογική – Εργασιακή - Μαθησιακή στήριξη σε όποιον έχει ανάγκη καθώς και συμβουλευτική υποστήριξη στα σχολεία Α΄βαθμίας εκπαίδευσης σε μαθητές, γονείς και δασκάλους.

Συνέχισαν τη λειτουργία τους:

Το κοινωνικό Ιατρείο και το κοινωνικό φαρμακεί, με περισσότερους εθελοντές ιατρούς και με περισσότερες ειδικότητες. Μέσα από τις δομές αυτές έγιναν προληπτικές εξετάσεις, εμβολιάστηκαν παιδιά ανασφάλιστα. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1614 επισκέψεις εντός του 2015.

Συνεχίσαμε την παροχή υπηρεσιών

Φυσικοθεραπείες τόσο στο χώρο του κοινωνικού ιατρείου όσο και σε επισκέψεις σε κατακλιμένους ανασφάλιστους ασθενείς.

Συνεχίστηκαν οι εθελοντικές αιμοδοσίες για την ενίσχυση της τράπεζας αίματος, με τρείς αιμοδοσίες κατά το 2015.

Συνεχίστηκαν να παρέχονται υπηρεσίες κατ΄οίκον βοήθειας σε ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ

Συνεχίστηκε η λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου με διάθεση τροφίμων που προέκυψαν από δωρεές, χορηγίες αλλά και από πόρους του Δήμου.

Συνεχίσθηκε η ενίσχυση απόρων οικογενειών με χρηματικά ποσά μετά από κοινωνική έρευνα.

¨Έγιναν ενέργειες επανασύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύματος σε άπορες οικογένειες και ένταξη τους στο κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο.

Κοινωνικό Φροντιστήριο ,σε μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου και στις τρείς δημοτικές ενότητες με την συμμετοχή εθελοντών εκπαιδευτικών καθώς και μέσω του προγράμματος κοινωφελούς απασχόλησης του ΟΑΕΔ

Μαθήματα Ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες και ομογενείς περιλαμβάνοντας τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων.

Συνεχίσθηκαν τα προγράμματα των παιδικών κατασκηνώσεων και ικανοποιήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός των αιτήσεων συμμετοχής.

Το ίδιο πρόγραμμα εφαρμόσθηκε και στα ΑΜΕΑ από 6 ετών και άνω με καταβολή εκ μέρους του Δήμου ολόκληρου του ποσού συμμετοχής.

Πρόγραμμα Δημιουργικής απασχόλησης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και στις τρείς Δημοτικές Ενότητες, όπου συμμετέχουν όλα τα παιδιά που αιτήθηκαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

Συνεχίσθηκε επίσης και μια σειρά άλλων δράσεων, αναφορικά με την δημιουργία δικτύου εθελοντών, σχολών γονέων, διοργανώθηκαν δράσεις όπως οι ημέρες υγείας, οι οποίες περιλαμβάνουν μια σειρά ιατρικών test, ελέγχων και ιατρικών μετρήσεων καθώς και παρουσιάσεων θεμάτων κοινωνικού περιεχομένου.

Έγινε μία κατ΄ αρχήν καταγραφή των εμπορικών επαγγελματικών επιχειρήσεων του Δήμου όλων των μεγεθών και δραστηριοτήτων, η καταγραφή θα συνεχισθεί προκειμένου δήμος και επιχειρήσεις να ‘’ έρθουν κοντά ‘’ για την εξέταση και επίτευξη κοινών στόχων.

Η υποστήριξη και η προαγωγή της παιδείας στον Δήμο μας αποτελεί προτεραιότητα για την νέα Διοίκηση, μέσα από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Οι σχολικές υποδομές σε επάρκεια χώρων όσο και σε ποιότητα

Οι κατανομές των μαθητών στα σχολικά συγκροτήματα

Η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς φορείς της Α΄ βάθμιας και της Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης

Η εξασφάλιση των οικονομικών πόρων για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών επιτροπών

Η τεχνική υποστήριξη και η επίλυση των προβλημάτων των σχολικών μονάδων

Η καθαριότητα και η ασφάλεια και υγιεινή των χώρων, τόσο μέσα στο χώρο του σχολείου όσο και εξωτερικά αυτού

Η εξοικονόμηση ενέργειας, μέσω των συνδέσεων με το φυσικό αέριο

Η αισθητική αναβάθμιση των αύλιων χώρων, με χώρους πρασίνου, όπου αυτό είναι εφικτό.

Η εκτέλεση προγραμμάτων προαγωγής της ανακύκλωσης και η δημιουργία κουλτούρας περιβαλλοντικής ευασθησίας.

Η εκτέλεση προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής

Η εκτέλεση προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών, πρόληψης υγείας, υγιεινής διατροφής και ένα σωρό αλλά

Όλα τα παραπάνω αποτελούν συνεχείς δράσεις αλλά και δεσμεύσεις συνέχισης και επέκτασης για το μέλλον στον χώρο της παιδείας.

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

Συνεχίσθηκε η λειτουργία όλων των παιδικών σταθμών, εκτός του του παιδικού σταθμού '' αερόστατο '' λόγω του ότι στο εν λόγω κτήριο έληξε η διάρκεια μίσθωσης με μη δυνατότητα ανανέωσης. Ο σταθμός στεγάσθηκε στον παιδικό σταθμό ''ηλιαχτίδα''.

Με τροποποίηση της συστατικής πράξης του ΝΠΔΔ επιτεύχθηκε η αύξηση της δυναμικότητας φιλοξενίας παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και δόθηκε έτσι η δυνατότητα να ικανοποιηθούν περισσότερα αιτήματα ένταξης των δημοτών μας, τόσο μέσω του προγράμματος της ΕΕΤΑ (ΕΣΠΑ) όσο και εκτός προγράμματος ικανοποιώντας σχεδόν πλήρως όλα τα αιτήματα.

Ολοκληρώθηκαν εντός του 2015 οι αιτούμενες μετατάξεις προσωπικού προς το ΝΠΔΔ, καθώς και οι προσλήψεις προσωπικού από παλαιό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

Λειτούργησε το 2015 για πρώτη φορά , ο πρώτος όροφος του βρεφονηπιακού σταθμού ‘’ρόδι ‘’ ως βρεφικό τμήμα, στην περιοχή της Νικόπολης.

Συνεχίσθηκε η παροχή υπηρεσιών ιατρικής φροντίδας και ελέγχου μέσω δύο συμβασιούχων παιδιάτρων προς όλα τα φιλοξενούμενα παιδιά των παιδικών σταθμών.

Κρατήθηκαν χαμηλά τα τροφεία και έγιναν όλες οι απαραίτητες οικονομικές διευκολύνσεις στους γονείς.

Συνεχίσθηκε η λειτουργία όλων των ΚΑΠΗ του Δήμου

Συνεχίσθηκε η παροχή υπηρεσιών συνταγογράφησης εντός των ΚΑΠΗ από συμβασιούχους γιατρούς (3) με ειδικότητα παθολόγου

Τα ΚΑΠΗ συμμετέχουν σε πλήθος κοινωνικών ,πολιτιστικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων εντός των ορίων του Δήμου αλλά και με επισκέψεις σε άλλους Δήμους.

Συνεχίσθηκαν και πολλαπλασιάσθηκαν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις στον Δήμο μας και ενισχύθηκαν οι δράσεις των πολιτιστικών συλλόγων του Δήμου με την παραχώρηση χώρων, εξοπλισμού και υποστήριξης ικανοποιώντας κάθε αίτημα προς τον Δήμο.

Ιδρύθηκε νέα δημοτική Βιβλιοθήκη στην Ευκαρπία, ο εξοπλισμός της οποίας προέκυψε από δωρεά και ενισχύθηκε με δεκάδες βιβλία που παραχώρησαν ιδιώτες, εκδοτικοί οίκοι και βιβλιοπωλεία.

Λειτούργησε για πρώτη φορά το 2015 μετά από χρόνια εγκατάλειψης ο θερινός κινηματογράφος ‘’ Τζένη Καρέζη ‘’ στη δημοτική ενότητα Πολίχνης, χαρίζοντας μοναδικές καλοκαιρινές βραδιές ψυχαγωγίας και πολιτισμού, που τα έχουμε ανάγκη στις μέρες μας, στους πολίτες μικρούς και μεγάλους.

Ενοικιάστηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το αναψυκτήριο στους Βυζαντινούς Νερόμυλους δίνοντας ζωή σε έναν χώρο απαράμιλλης ομορφιάς και πολιτισμού.

Eνοικιάστηκε σε νέο μισθωτή το αναψυκτήριο της Κρύας Βρύσης δίνοντας άλλη αίσθηση στον χώρο του πάρκου και παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πολίτες.

Άρχισε η καταγραφή και κωδικοποίηση αποθήκευσης παραδοσιακών στολών του τμήματος και του εξοπλισμού της Φιλαρμονικής του Δήμου.

Από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της η Διοίκηση προσπάθησε με μία σειρά ενέργειες καταγραφής, οργάνωσης, έκδοσης κανονισμού λειτουργίας των αθλητικών χώρων, να βάλει τάξη στο άναρχο τοπίο που παρέλαβε στον τομέα του αθλητισμού.

Εντός του 2015 στον τομέα του αθλητισμού, έγιναν πολλά.

Καταρτίσθηκε κανονισμός λειτουργίας του κολυμβητηρίου.

Καταρτίσθηκε κανονισμός χρήσης των αθλητικών χώρων και αθλητικών εγκαταστάσεων.

Ξεκίνησε η νομιμοποίηση των αθλητικών χώρων και κτηρίων.

Έγιναν προμήθειες αθλητικού υλικού.

Ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά τα προγράμματα μαζικού αθλητισμού, παρά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015.

Ξεκίνησε η κατασκευή δύο νέων αθλητικών χώρων στην υπόγεια διάβαση της Οδού Λαγκαδά, αξιοποιώντας τον χώρο.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Η οικονομική λειτουργία του Δήμου για την νέα διοίκηση αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή σημαντική προτεραιότητα, ιδιαίτερα λόγω του εξωτερικού περιβάλλοντος που βιώνει η χώρα.

Τα οικονομικά του Δήμου, μετά τις επανειλημμένες μειώσεις των κρατικών επιχορηγήσεων τα τελευταία χρόνια της κρίσης, στις οποίες κυρίως στηρίζονται στο σύνολο του έτους ανέρχονται σε:

Υπόλοιπο 2014: 9.556.081 ευρώ

Έσοδα έως 31/12/2015 30.006.221 ‘’

Σύνολο έως την 31/12/2015 39.572.303 ‘’

Πληρωμές έως την 31/12/2015: 26.993.966 ‘’

Χρηματικό υπόλοιπο 31/12/2015 12.578.336 ‘’

Το σύνολο των δανείων κατά την 1/1/2015 ανέρχονται σε 3.163.663 ευρώ και τα ετήσια τοκοχρεολύσια στο ύψος των 377.787 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τακτικά έσοδα από επιχορηγήσεις αποτελούν το 93,67% του συνόλου των εσόδων, ενώ τα ‘’τοπικά έσοδα ‘’ μόνο το 6,07% και μόνο το 0,24% είναι τα έσοδα από τις πράξεις εφαρμογής.

Ενώ τα αντίστοιχα βεβαιωθέντα και άρα διεκδικούμενα υποχρεωτικά εκ μέρους του δήμου ανέρχονται σε ποσοστά και σε ποσά αντίστοιχα :

Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτή η αδυναμία είσπραξης των τοπικών εσόδων, λόγω κακής λειτουργίας αλλά και αδυναμίας πληρωμής των υποχρεώσεων εκ μέρους των πολιτών με αποτέλεσμα αυτές να καθίστανται ληξιπρόθεσμες, να επιβαρύνονται με πρόστιμα και τόκους και άρα να γίνεται περαιτέρω δύσκολη έως αδύνατη η πληρωμή των υποχρεώσεων.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον δήμο συνολικά ( για πρώτη φορά καταγράφηκαν και αναλύθηκαν ανά ύψος χρέους προς τον δήμο ) υπολογίζονται στο ποσό των 6.500.000 ευρώ χωρίς να συνυπολογίζονται οι εισφορές σε χρήμα των περιοχών που έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης.

Μια σημαντική ‘’εκκρεμότητα’’ αποτελεί για τον δήμο το θέμα των αποζημιώσεων των πολιτών, των οποίων η γη έχει δεσμευτεί και δεν έχουν αποζημιωθεί ακόμη.

Εντός του 2015 διενεργήθηκαν συνολικά 115 διαγωνισμοί προμηθειών.

Με βάση τα συνοπτικά οικονομικά στοιχεία που αναφέρθηκαν είναι φανερό ότι:

Τα οικονομικά του Δήμου σε τεράστιο βαθμό εξαρτώνται από την κρατική επιχορήγηση.

Η οικονομική λειτουργία απαιτείται να αναδιαρθρωθεί προκειμένου να γίνει αποτελεσματική και να εκπληρώνει τον λόγο για τον οποίο υπάρχει.

Γι΄αυτό η νέα διοίκηση προχωρά:

Στην αναδιάρθρωση της οικονομικής λειτουργίας, με σκοπό την διεκδίκηση των προβλεπόμενων τοπικών εσόδων και την κατά το δυνατόν συντόμευση των διαδικασιών, πάντα στα πλαίσια του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου.

Στην αναδιοργάνωση της οικονομικής υπηρεσίας, μέσω της αναδιοργάνωσης όλων των υπηρεσιών του δήμου.

Στην διεκδίκηση των παλαιών οφειλών προς τον δήμο που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες

Στην αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας, με μελέτη που πρόκειται να συνταχθεί το πρώτο τρίμηνο του 2016.

ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Η συνένωση των τριών πρώην δήμων μέσω του προγράμματος Καλλικράτης και η δημιουργία του νέου δήμου Παύλου Μελά, φανέρωσε με εκκωφαντικό τρόπο το κτιριολογικό πρόβλημα του δήμου. Κανένας από τους τρείς δήμους δεν διέθετε ένα σύγχρονο δημαρχιακό κτίριο για να στεγάσει τουλάχιστον τις κεντρικές διοικητικές υπηρεσίες.

Σήμερα οι υπηρεσίες παραμένουν διάσπαρτες σε κτίρια του δήμου, αλλά και σε ενοικιαζόμενα κτίρια.

Η παρούσα κατάσταση είναι γεγονός ότι δεν βοηθά στην οργάνωση των υπηρεσιών, δεν προσφέρετε ικανοποιητικό περιβάλλον εργασίας για τους εργαζόμενους και κυρίως οι υπάρχοντες χώροι δεν ‘’ υποδέχονται’’ τους πολίτες όπως θα έπρεπε όταν αυτοί τα επισκέπτονται.

Το πρόβλημα είναι δυσεπίλυτο υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες που βιώνει η χώρα, αλλά το θέμα απασχολεί τη διοίκηση η οποία επεξεργάζεται λύσεις στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων του δήμου ή πιθανών χρηματοδοτήσεων από άλλες πηγές.

Παρ΄όλα τα προβλήματα:

Έγιναν οι απαραίτητες χωροταξικές μετακινήσεις υπηρεσιών και προσωπικού προκειμένου να δημιουργηθούν υπηρεσίες συνεκτικές, ελέγξιμες διοικητικά και αποτελεσματικές για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Αποφασίστηκε και ανακατασκευάζεται το ισόγειο του δημαρχείου της Πολίχνης για να στεγάσει το ΚΕΠ Πολίχνης εξοικονομώντας πόρους.

Ιδρύθηκε το ΚΕΠ Νικόπολης το οποίο θα στεγαστεί στο ισόγειο του κτιρίου των κοινωνικών υπηρεσιών στην Νικόπολη.

Χωροθετήθηκε νέος χώρος απόθεσης των ογκωδών και τα ογκώδη πλέον θα αποτίθενται σε οικόπεδο του δήμου.

Καταργήθηκε η χρήση του εργοταξίου στους αμπελώνες και τα συνεργεία συνενώθηκαν όλα μαζί στο κεντρικό εργοτάξιο.

Εκκενώθηκε το κτίριο της motoul από τους υπαλλήλους γραφείου .

Συνενώθηκε το τμήμα της σχολικής στέγης με τα υπόλοιπα τμήματα της τεχνικής υπηρεσίας.

Συνενώθηκαν τα γραφεία της Α’ βάθμιας και της Β΄βάθμιας στο κτίριο του ‘’Τσακίρη’’ μαζί με το τμήμα παιδείας. Όλα τα τμήματα της διεύθυνσης είναι τώρα πλέον μαζί για πρώτη φορά.

Ξενοικιάστηκε το θέατρο της Πολίχνης, για λόγους ασφαλείας για την συνάθροιση του κοινού.

Ιδρύθηκε νέα βιβλιοθήκη στην Ευκαρπία στο ισόγειο του δημαρχείου της Ευκαρπίας.

Επανιδρύθηκε η δημοτική αστυνομία και εγκαταστάθηκε στο κτίριο του δημαρχείου της Ευκαρπίας.

Έγινε το νέο κεντρικό αρχείο του δήμου όπου ταχτοποιήθηκαν τα αρχεία των τριών πρώην δήμων.

ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Η κατάσταση που παρέλαβε η νέα διοίκηση αναφορικά με τη λειτουργία του προσωπικού και της λειτουργίας των υπηρεσιών, ήταν όπως προαναφέρθηκε το μεγαλύτερο πρόβλημα, το οποίο συνεχίζει να απασχολεί.

Με την ανάληψη της νέας διοίκησης διαπιστώθηκε ότι ένας σημαντικός αριθμός έμπειρων υπαλλήλων είχε αφεθεί να μετακινηθεί προς άλλους δήμους στα πλαίσια της διαδημοτικής κινητικότητας, αποψιλώνοντας τις υπηρεσίες του δήμου, πολλές από τις οποίες έχασαν έως και το ένα τρίτο του έμπειρου προσωπικού τους. Κατ΄ανάγκην τα κενά καλύφθηκαν με εσωτερικές μετακινήσεις άλλων υπαλλήλων οι οποίοι θα πρέπει να μάθουν και να προσαρμοστούν στα νέα τους καθήκοντα, δημιουργώντας έτσι ένα κενό γνώσης μέσα στον δήμο.

Συντάχθηκαν εσωτερικά οργανογράμματα και καθηκοντολόγια για όλα τα τμήματα των υπηρεσιών του Δήμου.

Θεσπίστηκαν τυπικές εσωτερικές συναντήσεις όλων των στελεχών για τακτική ενημέρωση, επεξεργασία προβλημάτων και εισήγηση προτάσεων.

Έγινε διοικητική αναδιοργάνωση σε κάθε δημοτική ενότητα και καθορίστηκαν οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των υπαλλήλων.

Συντάχθηκε το επιχειρησιακό πρόγραμμα εκπαίδευσης του προσωπικού, δίνοντας έτσι ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλους μέσω του ΠΙΝΕΠ.

Ανατέθηκαν καθήκοντα υπευθύνου σε κάθε κτίριο έτσι ώστε να υπάρχει ένας υπεύθυνος για όλες τις ανάγκες και τις έκτακτες καταστάσεις.

Έγινε εκπαίδευση όλου του προσωπικού στην εκτίμηση του επαγγελματικού κινδύνου, έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν τους κινδύνους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους στην εργασία και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας. Η μελέτη διανεμήθηκε σε όλα τα τμήματα.

Θεσπίστηκε η εσωτερική αναφορά ατυχημάτων, έτσι ώστε όταν προκαλείται ένα ατύχημα να γνωρίζουν όλοι τι και πώς έγινε και να λαμβάνονται μέτρα προστασίας του προσωπικού.

Έγινε τακτοποίηση των αρχείων του δήμου σε νέο χώρο, στο 17ο νηπιαγωγείο. Η τακτοποίηση ‘’έφερε στο φώς’’ χαμένους φακέλους οικονομικού περιεχομένου δίνοντας την δυνατότητα διεκδίκησης εσόδων για τον δήμο.

Έγινε καταγραφή και καταστροφή των άχρηστων υλικών καθώς και εκποίηση όσων μπορούν να ανακυκλωθούν αποφέροντας και σχετικά έσοδα στον δήμο.

Θεσπίστηκαν διευρυμένα ωράρια εργασίας καθώς και δυνατότητες για την πληρωμή υπερωριών όταν αυτές κρίνονται ως απολύτως απαραίτητες.

Αποφασίστηκε και ανατέθηκε η οικονομική προεργασία στο ΝΠΔΔ προκειμένου να γίνει η ενσωμάτωση του νομικού προσώπου στον δήμο.

Περατώθηκε η εκκαθάριση των παλαιών δημοτικών επιχειρήσεων και ενσωματώθηκαν οικονομικά στον ισολογισμό του δήμου.

Έγινε αναδιοργάνωση του αυτοτελούς γραφείου πολιτικής προστασίας, με την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων σε υπαλλήλους.

Εκπονήθηκε για πρώτη φορά στον δήμο μας το εγχειρίδιο πολιτικής προστασίας, στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα πιθανά σενάρια φυσικών καταστροφών, η υφιστάμενη κατάσταση στον δήμο μας από πλευράς κινδύνων αλλά και όλες οι ενέργειες που απαιτούνται στον τομέα της πρόληψης αλλά και της αντιμετώπισης. Δημιουργήθηκαν ομάδες άμεσης επέμβασης και ομάδες εφεδρείας από υπαλλήλους του δήμου οι οποίοι και με τα άλλα όργανα της πολιτείας θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα διάφορα περιστατικά.

Θεσπίστηκε μνημόνιο συνεργασίας του δήμου και των εθελοντικών ομάδων που έχουν έδρα στον τόπο μας και μαζί τους ήδη έχουμε αρχίσει κοινές δράσεις όπως η παρατήρηση και φύλαξη του περιαστικού δάσους της πόλης και εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα σχολεία.

Θεσπίστηκαν ομάδες εργασίας για την παρακολούθηση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του δήμου μας.

Εκπονήθηκε το πενταετές επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου το οποίο αποτέλεσε ζητούμενο της νέας διοίκησης από την πρώτη ημέρα. Το επιχειρησιακό συντάχθηκε από υπαλλήλους του δήμου σε συνεργασία με την διοίκηση. Εκπονήθηκε το ετήσιο σχέδιο δράσης, συνδέθηκε με τον προϋπολογισμό του δήμου και σήμερα έχει αρχίσει να εφαρμόζεται.

Θεωρήθηκε απαραίτητο με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης η εκπόνηση κατ΄ αρχήν κάποιων διαδικασιών οι οποίες κρίνονται απολύτως αναγκαίες, έως ότου γίνει η πλήρης αναδιοργάνωση του δήμου.

Έτσι λοιπόν:

Εκπονήθηκε η διαδικασία διαχείρισης των αιτημάτων.Σήμερα το σύστημα λειτουργεί ικανοποιητικά, υπάρχουν υποδοχείς αιτημάτων σε όλες τις δημοτικές ενότητες και τα αιτήματα μετά από αξιολόγηση καταλήγουν στο συνεργείο που θα τα υλοποιήσει. Μέσα στο 2015 κατατέθηκαν 6491 αιτήματα πολιτών, σχολείων ακόμα και της ίδιας της διοίκησης, ικανοποιήθηκαν έως σήμερα τα 5824, ενώ τα 667 που δεν έχουν υλοποιηθεί κρατούνται προς υλοποίηση όταν έρθουν τα υλικά που απαιτούνται. Το επίσης σημαντικό είναι ότι ο αιτών λαμβάνει απάντηση για το αίτημά του και ενημερώνεται για τη διευθέτηση ή το στάδιο που βρίσκεται η διαδικασία ικανοποίησης του αιτήματος.

Διαδικασία προμηθειών. Συντάχθηκε διαδικασία προμηθειών με βάση την ισχύουσα νομοθεσία και πραγματοποιήθηκε ευρεία εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων. Ανατέθηκε με απόφαση δημάρχου η κατανομή όλων των προμηθειών σε τμήματα και υπαλλήλους.

Διαδικασία αδικοπραξιών. Συντάχθηκε διαδικασία αδικοπραξιών, για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες όταν διεκδικούν αποζημίωση από τον δήμο εξ΄αιτίας βλάβης που υπέστησαν.

Διαδικασία αναφοράς ατυχημάτων. Συντάχθηκε διαδικασία αναφοράς ατυχημάτων κατά την εργασία, προκειμένου ο δήμος να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του απέναντι στις ελεγκτικές αρχές και χωρίς να κινδυνεύουν άμεσα οι υπάλληλοι με καταδικαστικές αποφάσεις δικαστηρίων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ

Πάγιο αίτημα του δήμου αποτελεί η στελέχωση του δήμου με προσωπικό του τμήματος μηχανοργάνωσης, μετά τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις στο δήμο.

Δεν είναι δυνατόν να γίνει αναδιοργάνωση του δήμου σήμερα χωρίς ισχυρά πληροφοριακά συστήματα και εξειδικευμένους πληροφοριακούς υπαλλήλους.

Έγινε εκ βάθρων ανασχεδιασμός της ιστοσελίδας, μεγάλωσε κατά πολύ η δυνατότητα ταυτόχρονης πρόσβασης σ΄ αυτήν των επισκεπτών και ενημερώνεται άμεσα πέραν των όσων νομοθετικά απαιτούνται για λόγους διαύγειας αλλά και για ενημέρωση των πολιτών.

Ο πολίτης σήμερα γνωρίζει τις αποφάσεις της διοίκησης, τα οικονομικά στοιχεία, τις προσκλήσεις κάθε είδους και τους διαγωνισμούς καθώς και κάθε εκδήλωση αθλητική και πολιτιστική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ