Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ο κόσμος του τουρισμού δίνει «ραντεβού» στη ΔΕΘ

Οι φετινές εκθέσεις Philoxenia και Hotelia που εγκαινιάζονται την Παρασκευή είναι οι μεγαλύτερες της τελευταίας 5ετίας...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Με σημαντικά αυξημένο αριθμό εκθετών αλλά και εκθεσιακού χώρου, εγκαινιάζονται την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης οι εκθέσεις Philoxenia και Hotelia. Οι δυο εκθέσεις, που θα διαρκέσουν μέχρι και την Κυριακή, 20 Νοεμβρίου, θα γίνουν το σημείο συνάντησης των επαγγελματιών του κλάδου του τουρισμού, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πλούσιο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιήσει την Παρασκευή στις 20:00 στο Συνεδριακό Κέντρο, «Ι. Βελλίδης» η υπουργός Τουρισμού, κα. Έλενα Κουντουρά.

Την ικανοποίησή της για τα μεγέθη της φετινής έκθεσης εξέφρασε η διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα, όπου τονίστηκε ότι η 32η Philoxenia αναμένεται να είναι η καλύτερη των τελευταίων 5 χρόνων.

Ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Τάσος Τζήκας, στάθηκε στη διεθνοποίηση των δυο εκθέσεων, καθώς οι εκθέτες της Philoxenia (403 έναντι 351 πέρυσι) προέρχονται από 16 χώρες, ενώ θα φιλοξενηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος 217 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες από 34 χώρες, με τα προγραμματισμένα ραντεβού να ξεπερνούν τα 4.200. Στη δε Hotelia οι εκθέτες (218 έναντι 157 πέρυσι) προέρχονται άμεσα και έμμεσα από 24 χώρες, ενώ τα προγραμματισμένα ραντεβού ξεπερνούν τα 880.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των Hosted Buyers αφορά εκπροσώπους μεγάλων tour operators και travel agents. Ένα ποσοστό κοντά στο 30% αφορά εκπροσώπους από τη βιομηχανία MICE, ενώ για πρώτη φορά ένα ποσοστό 2,5% αφορά bloggers. Μάλιστα, έχει προβλεφθεί η ξενάγηση 120 Hosted Buyers τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε γύρω περιοχές από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Στη φετινή διοργάνωση παρουσιάζονται όλες οι τουριστικές περιοχές της χώρας, καθώς συμμετέχουν και οι 13 Περιφέρειες, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του εκθεσιακού φορέα κ. Κυριάκος Ποζρικίδης. «Σύμφωνα με στοιχεία από τα 10 μεγάλα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, τα ξενοδοχεία της πόλης είναι και πάλι γεμάτα», τόνισε ο ίδιος, θέλοντας να επισημάνει τη δυναμική των εκθέσεων.

«Πριν 3 χρόνια η Philoxenia περνούσε μια δύσκολη κατάσταση, από πέρυσι σταθεροποιήθηκε και φέτος αναπτύσσεται και θα πάει ακόμη πιο ψηλά. Θα είναι το μεγάλο τουριστικό γεγονός στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη περιοχή», είπε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής.

Η υφυπουργός Εσωτερικών (ΥΜΑΘ) κ. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και στην αύξηση του συνόλου των επισκέψεων στη χώρα μας, προσθέτοντας ότι δεν θα πρέπει να επαναπαυθούμε σε αυτό. Στόχος, όπως τόνισε είναι να καθιερωθεί η Ελλάδα ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς στον πλανήτη. Τόνισε ακόμη πως με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί ένα ιστορικό σταυροδρόμι πολιτισμού, ιστορίας, θρησκευτικότητας και τέχνης, ένα μονοπάτι που διαθέτει εξαιρετικούς τουριστικούς προορισμούς για όλες τις εποχές.

Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου, τόνισε τη συμβολή του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης στις τουριστικές προσπάθειες του εθνικού εκθεσιακού φορέα. 

Η Θεσσαλονίκη πάει πολύ καλά τουριστικά επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων κ. Σπύρος Πέγκας τονίζοντας ότι έχει φτάσει σε υψηλό σημείο αναγνωρισιμότητας. «Περνάμε στον δεύτερο βαθμό ανάπτυξης νομίζω», είπε, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στο ρόλο της ΔΕΘ-Helexpo στην εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης, στις νέες αεροπορικές συνδέσεις από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που αναμένεται να ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα, στη δημιουργία νέων καταλυμάτων και στην προσπάθεια προσέλκυσης νέων επενδύσεων.

Ο κ. Τζήκας αναφέρθηκε και στο νέο τουριστικό εγχείρημα της εταιρείας στην Αθήνα, το Greek Travel Show, το «δίδυμο αδερφάκι» της Philoxenia, όπως το χαρακτήρισε σημειώνοντας ότι τα μηνύματα είναι πολύ θετικά ήδη. Η έκθεση που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά τον Μάιο του 2017 θα έχει χαρακτήρα Β2C (Business to consumer). Είπε επίσης πως από εδώ και στο εξής και μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο ένα μήνυμα θα εκπέμπεται συνεχώς από τις κλαδικές εκθέσεις του εθνικού εκθεσιακού φορέα, αυτό της συμμετοχής της Κίνας ως τιμώμενης χώρας στην 82η ΔΕΘ. Σε εξέλιξη βρίσκονται ήδη επαφές της διοίκησης στην Κίνα. Εξάλλου, τονίστηκε ότι το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει το 2016 συνολικά 275 μέρες, ενώ τρία χρόνια πριν είχει λειτουργήσει 85 μέρες μέσα σε ένα έτος.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις

Στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων του εκθεσιακού «διδύμου» ξεχωρίζουν:

-Το Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού “{Re}Branding Destinations: Image making” στις 18 Νοεμβρίου (στην αίθουσα Α. Ριάδης), που εστιάζει στις μεθόδους και τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, ώστε ο τουριστικός προορισμός να μπορεί να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις νέες επιταγές της αγοράς. Κορυφαίοι ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και αρμόδιοι παράγοντες, θα απαντήσουν σε σημαντικά ερωτήματα που αφορούν στην αναβάθμιση της τουριστικής εικόνας. Με τη λήξη του συνεδρίου το απόγευμα της Παρασκευής, τη σκυτάλη θα πάρει ένα workshop με θέμα Destination Thessaloniki 2020, όπου ομάδες εργασίας αποτελούμενες από νέους ανθρώπους και μέντορες προερχόμενους από το χώρο του τουρισμού, θα αποφανθούν για το πώς οραματίζονται τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης του 2020 (city branding). Όπως ενημέρωσε ο κ. Ποζρικίδης 580 άτομα έχουν δηλώσει συμμετοχή στο συνέδριο, και 350 στο workshop.

-Τα D POINT Spaces της Hotelia, που περιλαμβάνουν το Green zero hotel (σχεδιασμός των Makridis Associates Architects), το πρώτο, modular hotel, που αντικατοπτρίζει όλες τις σύγχρονες πρακτικές που οδηγούν σε έναν πιο οικολογικό τρόπο ζωής, το “Future Boutique” (από το γραφείο MINAS KOSMIDIS - Architecture in Concept) για χώρους φιλοξενίας υψηλής luxury αισθητικής και boutique ξενοδοχεία και το “Rent A Design Room” (σχεδιασμός Nomen Architects), το οποίο καταρρίπτει τον μύθο, που θέλει την ανακαίνιση ενοικιαζόμενων δωματίων να στερείται αισθητικής και design.

-Το σεμινάριο "Grow Greek Tourism Online", που αποτελεί μια πρωτοβουλία της Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ.

-Το “THE ART OF DRINKING” Coffee & Spirit της Hotelia, που αποτελεί μια πρωτότυπη και καινοτόμα ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ, cocktails και ποτών.

-Η ημερίδα με θέμα «Εξερχόμενος Τουρισμός από την Κίνα (σχεδόν) όλα όσα θα θέλατε να μάθετε».

-Τα Hotelia Conferences με θέματα όπως οικοτουρισμός και εφαρμογές οικολογικής δόμησης, concierge - holding the golden key to successful services in the hotel industry, κατάταξη τουριστικών καταλυμάτων σε αστέρια & κλειδιά κα.

-Η πρωτοβουλία «Study In Thessaloniki» στο περίπτερο 13.

Η Philoxenia και η Ηotelia υλοποιούνται υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), του ΕΟΤ, καθώς και όλων των μεγάλων τουριστικών φορέων της χώρας, όπως ο ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, ο HATTA και η ΠΟΞ. Επίσημος αερομεταφορέας της Philoxenia είναι η Qatar Airways.

Χρήσιμα

Ημερομηνία: 18 – 20 Νοεμβρίου 2016 (Παρασκευή - Κυριακή)

Παρασκευή: 10:00-20:00 Μόνο για εμπορικούς επισκέπτες

Σάββατο: 10:00-20:00 Για εμπορικούς επισκέπτες & κοινό

Κυριακή: 10:00-20:00 Για εμπορικούς επισκέπτες & κοινό

Η είσοδος για εμπορικούς επισκέπτες  είναι δωρεάν, με την επίδειξη της επαγγελματικής τους κάρτας ή με το Δελτίο Εμπορικού Επισκέπτη. H καταγραφή των εμπορικών επισκεπτών γίνεται εντός των περιπτέρων.

Εισιτήριο για το κοινό: 5€

Για τις δύο εκθέσεις θα υπάρχει ελεύθερο πάρκινγκ από την Πύλη Εμπορίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ