Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τι απαντά ο ΟΑΣΘ για το «σκάνδαλο» με καύσιμα – Τι λέει για μισθούς

Επίσημη απάντηση από τον ΟΑΣΘ

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης απαντά με επίσημο τρόπο σε δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για «σκάνδαλο» και δηλώσεις που αναφέρονται σε μισθούς των εργαζομένων, σε προμήθειες και καύσιμα.

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ έρχεται μία μέρα πριν από τη συνάντηση του υπουργού Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, όπου και θα παρουσιαστεί το σχέδιό του για τον «νέο – ΟΑΣΘ» και τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

«Ο ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ∆ΕΝ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Τον τελευταίο καιρό επιχειρείται µε συνεχή δηµοσιεύµατα, ανακοινώσεις και συνεντεύξεις αιρετών και µη προσώπων µια αήθης επίθεση µε οξύτατούς και προσβλητικούς ισχυρισµούς σε βάρος τον Ο.Α.Σ. Ο., της ∆ιοίκησης και των εργαζοµένων τον, µε σκοπό τη διαστρέβλωση των όρων της συµφωνίας µεταξύ τού Ελληνικού ∆ηµοσίου και τον Ο.Α.Σ. Θ.. Τα δηµοσιεύµατα αυτά δεν ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα σε σχέση µε τον Ο.Α.Σ.Θ., ο οποίος λειτουργεί επί πολλές δεκαετίες υπό καθεστώς ελέγχου και διαφάνειας και εξυπηρετεί µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.

Ο Οργανισµός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) συστάθηκε µε το Ν.∆. 3721/03.08.1957 ως νοµικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και έχει το αποκλειστικό δικαίωµα αλλά και αντίστοιχη υποχρέωση εξυπηρέτησης των συγκοινωνιακών αναγκών της αστικής περιοχής της πόλεως Θεσσαλονίκη ς και των προαστίων αυτής. Οι όροι λειτουργίας τον και εξυπηρέτησης τον συγκοινωνιακού έργου δεν καθορίζονται από την κοινή νοµοθεσία, αλλά βάσει σύµβασης ανάθεσης, εκτέλεσης και εκµετάλλευσης αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης ορισµένης διάρκειας (οικονοµική συµφωνία), πού έχει συνάψει ο Ο.Α.Σ.Θ. µε το Ελληνικό ∆ηµόσιο. Ο Ο.Α.Σ. Θ. διαχρονικά αντιµετωπίζεται από τη ∆ιοίκηση ως Ν.Π.Ι.∆. το οποίο δεν υπάγεται στην έννοια του δηµοσίου τοµέα, δεδοµένού ότι δεν επιχορηγείται από το Ελληνικό ∆ηµόσιο. Είναι αληθές, ότι ο Οργανισµός λαµβάνει κατ' έτος, σ' εκτέλεση συµβατικής υποχρέωσης του Ελληνικού ∆ηµοσίου, αντισταθµιστική καταβολή στο πλαίσιο άσκησης της κοινωνικής πολιτικής. Η αντισταθµιστική αυτή καταβολή συνιστά συµβατική υποχρέωση µε αντίστοιχο αντίβαρο από την πλευρά του Ο.Α.Σ. Θ., και πιο συγκεκριµένα ως αντιστάθµισµα της επιβαλλόµενης µε ίωσης εσόδων τον που Θα οδηγούσε σε έλλειµµα έναντι των συµβατικών οριζοµένων δαπανών τον.

Ο Ο.Α.Σ. Θ. δεν ανήκει στους φορείς ή τις επιχειρήσεις τον δημοσίου, καθώς ουδέποτε ανήκε στο δηµόσιο ή στον ευρύτερο δηµόσιο τοµέα, ούτε είναι εταιρία στην οποία το δηµόσιο ήταν πλειοψηφών µέτοχος και ασκούσε τη διοίκηση και επίσης το προσωπικό του δεν είναι προσωπικό του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα και το δηµόσιο δεν έχει αρµοδιότητα στην πρόσληψή του.

Προµήθειες - ∆ιαγωνισµοί

Σύµφωνα µε το άρθρο τέταρτο, κεφάλαιο Α, υπό στοιχ. 4 y. της από 30.04.2001 οικονοµικής συµφωνίας µεταξύ Ο.Α.Σ. Θ. και Ελληνικού ∆ηµοσίού (Ν. 2898/2001): «οι ετήσιες προµήθειες τον Ο.Α.Σ. Θ., εξαιρουµένων των αναφερόµενων στο κεφάλαιο 8 ' τον παρόντος άρθρου, πραγµατοποιούνται µε διαδικασίες και όρους, πού καθορίζονται µε αποφάσεις του ∆ιοικητικού Συµβουλίου αυτού ή µε κανονισµό προµηθειών, που το ∆ιοικητικό Συµβούλιο του Ο.Α.Σ. Ο. Θα καθορίσει µε απόφασή τον», ενώ το κεφάλαιο 8 ' τον ιδίον άρθρου αναφέρεται στις δαπάνες καυσίµων, λιπαντικών και ελαστικών, όπού υπό το στοιχ. 4 αναφέρεται ότι: «Οι ετήσιες προµήθειες του Ο.Α.Σ. Ο. σε καύσιµα, λιπαντικά και ελαστικά, καθώς και οι εργασίες ανα νόνωσης ελαστικών, γίνονται µε δηµόσιούς διαγωνισμούς, από τούς οποίους αποδεικνύονται οι αντίστοιχες δαπάνες». Στην παραπάνω κατηγορία των δηµόσιων διαγωνισµών σύµφωνα µε τον Κανονισµό Προµηθειών Ο.Α.Σ. Θ. συµπεριλαµβάνονται και οι ετήσιες προµήθειες λεωφορείων. Όλες οι άλλες προµήθειες υλικών, εκτελέσεις έργων και παροχής υπηρεσιών, πλην αυτών που αφορούν οι εξαιρέσεις τον κεφαλαίου 8' τον άρθρου τέταρτου του Ν. 2898/2001 και πλην των ετήσιων προµηθειών λεωφορείων, διέπονται από τον Κανονισµό Προµηθειών του Ο.Α.Σ. Θ..

Σύµφωνα µε την από 12.12.2016, υπό την ένδειξη «Βαθµός Ασφαλείας: ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ», Έκθεση του Μικτού Κλιµακίού Ελέγχου που διενήργησε τον έλεγχο στη διαχείριση και λειτουργία του Ο.Α.Σ. Ο. στις οικονοµικές χρήσεις των ετών 2011 έως 2015 και σε συγκεκριµένα πεδία για το έτος 2016, την οποία µέχρι και σήµερα επισήµως το Σ Ε. Ε. Υ. Μ.Ε. δεν έχει αποστείλει στον Οργανισµό µας, παρά το γεγονός ότι τµήµατα αυτής φιγουράρούν στο ίντερνετ και στο αριθµ. φύλλου 1228/12.01.2016 της Εφηµερίδας των Συντακτών, για όλους τους δειγµατοληπτικά ελεγχόµενούς διαγωνισµούς διαπιστώθηκε η τήρηση των διαδικασιών σύµφωνα µε τον Κανονισµό Προµηθειών του Ο.Α.Σ. Θ.. Η αξιολογική κρίση των επιθεωρητών - ελεγκτών ότι σε ορισµένες συµβάσεις (και όχι κατά βάση όπως αβάσιµα ανα φέρεται στο δηµοσίευµα της ως άνω εφηµερίδας στη σελίδα 19 αυτής) που διενεργήθηκαν µε απευθείας ανάθεση, όπως προβλέπεται στον Κανονισµό Προµηθειών του Ο.Α.Σ. Θ., Θα µπορούσε να δροµολογηθεί άλλο είδος διαγωνισµού ή ότι θα µπορούσε να γίνει διαγωνιστική διαδικασία ουδεµία επιρροή ασκεί,δεδοµένου µάλιστα ότι δεν προβαίνουν σε διάγνωση τυχόν κακοδιαχείρισης αλλά µόνο σε υποβολή προτάσεων.

Όσον αφορά δε στην αναφορά στο δηµοσίευµα ότι ακόµη και για τις περιπτώσεις που ο Ο.Α.Σ. Θ. προσέφυγε στη διαδικασία δηµοσίου διαγωνισµού, έχει δήθεν «καταφύγει στη χρονική παράταση της αρχικής σύµβασης αποφεύγοντας µία εκ νέου διαδικασία δηµόσιου διαγωνισµού (π.χ. υπ αριθµ. 838/5.12.2008 σύµβαση)» ενηµερώνουµε τον συντάκτη αυτού, ο οποίος προηγουµένως δεν ζήτησε τη γνώµη του Οργανισµού µας, όπως επιβάλλεται από τους Κανόνες δεοντολογίας, ότι σύµφωνα µε τις Τελικές Ρυθµίσεις (Κεφάλαιο Γ) του Κανονισµού Προµηθειών του Οργανισµού, στην παράγραφο µε τίτλο «Επέκταση Συµβάσεων» το ∆ιοικητικό Συµβούλιο του Ο.Α.Σ.Θ. δύναται να εγκρίνει την επέκταση της σύµβασης έως και το 100% του αντικειµένου αυτής, µε τους ίδιους όρους και το ίδιο κόστος όταν πρόκειται να καλυφθούν επείγουσες, έκτακτες ή απολύτως εξειδικευµένες ανάγκες του Οργανισµού (Πράγµα ΤΟ ΟΠΟΙΟ αναφέρουν και σι επιθεωρητές - ελεγκτές στην έκθεσή τους), όπως έγινε εν προκειµένω στην παραπάνω σύµβαση για τρεις µόνο µήνες και Προκειµένου να ολοκληρωθούν σι διαδικασίες ανάδειξης νέου εργολάβου λόγω επανάληψης του διαγωνισµού.

Εξάλλου, ο Ο.Α.Σ.Θ. από την 18.06.2007 έχει υπογράψει σύµβαση µε την «ΕΚΟ ΑΒΕΕ» και την «ΕΙΙΡΟΜΑΤ», η οποία αφορά στην ηλεκτρονική διάθεση Καυσίµων σε όλα τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του Οργανισµού (επιβατικά φορτηγά και σε ένα ειδικά διασκευασµένο λεωφορείο για τη µετακίνηση των Α.µε.Α.) και όχι των λεωφορείων του, προµήθεια των οποίων (λεωφορείων) σε καύσιμα γίνεται μόνο με διεθνή δημόσιο διαγωνισµό, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις της Οικονονικής Συμφωνίας (Ν. 2898/2001) και τον Κανονισμό Προμηθειών του Ο.Α.Σ. Θ.,ο δε ανεφοδιασμός των οποίων γίνεται από ειδικέ ς εγκαταστάσεις εντός των Αμαξοστασίων του Οργανισμού µας νια τις οποίες ο Ο.Α.Σ.Θ. έχει άδεια λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίµου. Για το λόγο αυτό η δαπάνη αυτή  περιλαµβάνεται στις Γενικές ∆απάνες και όχι στις µεταβλητές δαπάνες στις οποίες συµπεριλαµβάνεται το σύνολο των δαπανών προµήθειας των καύσίµων κίνησης των λεωφορείων του Οργανισµού µας, για τις οποίες ουδεµία παρατήρηση υπάρχει στην έκθεση των επιθεωρητών -ελεγκτών.

Κατά συνέπεια δεν κατανοούµε πως «µαγειρεύουµε τα δελτία καύσίµων των λεωφορείων ώστε να ανεφοδιάζονται οι τσέπες κάποιων», εκτός εάν ο συντάκτης του δηµοσιεύµατος κρατά στα χέρια του άλλη έκθεση ή γνωρίζει περισσότερα για Το δήθεν «µεγάλο φαγοπότι» και το δήθεν «σκάνδαλο πολλών λίτρων».

Όλα τα ανωτέρω υπηρεσιακά αυτοκίνητα είναι εφοδιασµένα µε ειδικό ηλεκτρονικό κύκλωµα (τσιπ). Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε από τους επιθεωρητές - ελεγκτές «υπήρξε συµφωνία των αναφερόµενων ποσών των παραστατικών, µε Τη λογιστική εγγραφή Τον εκάστου λογαριασµού», όπως ρητά αναγράφεται στη σελίδα 116 της εκθέσεως, ενώ διαπιστώθηκε ότι σε ορισµένα οχήµατα υπήρξε διαφοροποίηση στην καταγραφή της ένδειξης του οδοµετρητή µεταξύ των χειρόγραφων αιτήσεων εφοδιασµού και της ηλεκτρονικής ένδειξης από την «ΕURΟΜΑΤ». Η ανωτέρω διαφοροποίηση ουδόλως επηρεάζει τον εύρυθµο και διαφανή εφοδιασµό µε καύσιµα των υπηρεσιακών οχηµάτων τον Οργανισµού.

Ενηµερώνουµε, επίσης, τον συντάκτη του δηµοσιεύµατος ότι το συνολικό κόστος της δαπάνης αυτής των καύσίµων όλων των υπηρεσιακών οχηµάτων του Οργανισµού µας ανέρχεται σε 90.434, 82 ευρώ για ολόκληρο το επίδικο έτος 2012, όπου διαπιστώνεται µόνο σε επτά (7) παραστατικά, συνολικού ύψουςς 428,08 εύρώ, η ανακολουθία της ένδειξης του οδομετρητή.

Τέλος, επισηµαίνούµε ότι όλα τα δηµοσιεύµατα, όπως και το ανωτέρω, έχούν ως µοναδικό σκοπό να προσβάλλουν κατάφωρα Τη φήµη του Οργανισµού και να επηρεάσουν άµεσα την επιχειρηµατική του δράση, σπιλώνοντας την εικόνα του στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκη ς και γι 'ό ο Ο.Α.Σ. Ο. επιφυλάσσεται παντός νοµίµου δικαιώµατός τον, ώστε να αποκατασταθεί άµεσα η αλήθεια».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 56χρονου με την κατηγορία σωματικής βλάβης εναντίον της εγκύου γυναίκας του
Ο 56χρονος αρνήθηκε ότι άσκησε βία εναντίον της 34χρονης κάτι που επιβεβαίωσε η γυναίκα
Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 56χρονου με την κατηγορία σωματικής βλάβης εναντίον της εγκύου γυναίκας του