Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Ψηφίζει» ελληνικό κόσμημα η νέα γενιά μεταναστών Θεσσαλονικιών

Μπορεί να έφυγαν στο εξωτερικό, αλλά γυρνούν στην πατρίδα για να αγοράσουν κοσμήματα

 Ελληνικό κόσμημα «ψηφίζουν» για τις μεγάλες στιγμές τους οι Θεσσαλονικείς της νέας γενιάς μεταναστών: μπορεί η κρίση στην Ελλάδα να τους έσπρωξε να ζουν και να εργάζονται στο εξωτερικό, αλλά όταν είναι να επιλέξουν βέρες ή σταυρούς για γάμους, αρραβώνες και βαφτίσεις, πολλοί από αυτούς αγοράζουν συνειδητά από κοσμηματοπωλεία της ιδιαίτερης πατρίδας τους, αντί να τα προμηθευτούν από καταστήματα των χωρών όπου κατοικούν.

Έτσι, εισφέρουν μέχρι και με διψήφιο ποσοστό στον τζίρο των κοσμηματοπωλείων της Θεσσαλονίκης, που στα χρόνια της κρίσης είδαν τον κύκλο εργασιών τους να μειώνεται κατά περίπου 50%, σε σχέση με την προ μνημονίων εποχή.

Τα παραπάνω επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης, Πέτρος Καλπακίδης και προσθέτει: «Οι άνθρωποι που έφυγαν τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της κρίσης, αλλά και γενικότερα ο απόδημος ελληνισμός, αγοράζουν ελληνικά κοσμήματα από φρόνημα. Έρχονται και καταναλώνουν εδώ τα χρήματά τους πολύ συνειδητά. “Ήρθα να αγοράσω από τη Θεσσαλονίκη, γιατί θέλω να στηρίξω την τοπική αγορά” λένε. Και μάλιστα, τα ακριβότερα κοσμήματα αυτοί τα αγοράζουν».

«Χρυσοφιλία», brands κι αισθητική για τους τουρίστες

Κατά τον ίδιο, μικρότερη είναι η συνεισφορά των ξένων τουριστών, καθώς τα έσοδα των κοσμηματοπωλείων από τον τουρισμό ήταν μειωμένα το 2016. Επίσης, «χάθηκαν» και πολλοί από τους ξένους αγοραστές, κυρίως από χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά, που έδειχναν προτίμηση, ειδικά για τα ελληνικά σχέδια κοσμημάτων. «Οι τουρίστες από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ αντίθετα, αγοράζουν περισσότερο με βάση τη “χρυσοφιλία” ή το brand name και λιγότερο με βάση την αισθητική ή τον ιδιαίτερο σχεδιασμό. Και στα δικά μας κοσμηματοπωλεία πουλάμε κάποιες φίρμες, αλλά σε αυτή την περίπτωση, όταν δηλαδή πουλάς ξένα brands, τα περισσότερα χρήματα φεύγουν στο εξωτερικό, δεν μένουν εδώ» σημειώνει ο κ. Καλπακίδης.

Πτώση τζίρου κατά 50% τα χρόνια της κρίσης

Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, παρότι δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία, είναι ασφαλές να διατυπωθεί η εκτίμηση ότι στα χρόνια της κρίσης (2010-2016) ο τζίρος των κοσμηματοπωλείων της Θεσσαλονίκης μειώθηκε κατά περίπου 50% σε σχέση με το διάστημα 2004-2010. Παράλληλα, τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν διαγραφεί από τα μητρώα του Συλλόγου,  δέκα έως δώδεκα από τις περίπου ογδόντα επιχειρήσεις-μέλη του, ενώ αρκετές είναι εκείνες, που παραμένουν μεν ενεργές, αλλά περιόρισαν τη δραστηριότητά τους. Ενδεικτικά, ανέφερε περιπτώσεις επιχειρηματιών του κλάδου που επέλεξαν να κλείσουν το ένα από τα δύο κοσμηματοπωλεία τους στο κέντρο της πόλης ή να βάλουν λουκέτο στο υποκατάστημά τους στη Χαλκιδική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Εκδήλωση για την 109η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων
Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο ιστορικός Κωνσταντίνος Σαμουρκασίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στη «σημασία της ιστορικής μνήμης σήμερα και στο...
Θεσσαλονίκη: Εκδήλωση για την 109η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων
Δανιηλίδης: Μητροπολιτικό πάρκο στη ΔΕΘ, συνεδριακό και εκθεσιακό στη Σίνδο
Τι συζήτησε αντιπροσωπεία της Κίνησης Πολιτών για την μετεγκατάσταση της Έκθεσης με τον δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών και μέλη της διοίκησης του δήμου
Δανιηλίδης: Μητροπολιτικό πάρκο στη ΔΕΘ, συνεδριακό και εκθεσιακό στη Σίνδο