Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δήμος Θεσσαλονίκης για ΟΑΣΘ – Να φτιάξουμε σχέδιο έκτακτης ανάγκης

Κάλεσμα για να βρεθεί άμεσα λύση απευθύνει ο κεντρικός δήμος της πόλης σε όλους τους εμπλεκόμενους

Έκκληση προκειμένου να βρεθεί άμεσα λύση για το θέμα της επίσχεσης εργασίας στον ΟΑΣΘ που κρατά επί 9 μέρες «όμηρο» την πόλη απευθύνει με ανακοίνωσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης προς τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, τη διοίκηση του οργανισμού, το υπουργείο Μεταφορών, αλλά και την ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας και την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του ο δήμος επισημαίνει ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και πως «υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να διεκδικήσει κανείς τα δικαιώματά του», ενώ επικρίνει και το υπουργείο Μεταφορών τονίζοντας ότι «δεν είναι δυνατόν η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, με ένα εκατομμύριο κατοίκους, να μένει χωρίς το μοναδικό μέσον αστικής συγκοινωνίας και χωρίς καμία εναλλακτική πρόβλεψη».

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης αναφέρει:

Η επί εννέα ημέρες συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας που έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ διεκδικώντας δεδουλευμένα δύο μηνών έχει φτάσει την πόλη και τους Θεσσαλονικείς στο απροχώρητο. Η τρέλα αυτή πρέπει να σταματήσει.

Οι εργαζόμενοι δικαιούνται, βεβαίως, να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους. Δεν δικαιούνται όμως να κρατούν όμηρο μια ολόκληρη πόλη. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να διεκδικήσει κανείς τα δικαιώματά του, αναζητώντας και κοινωνικές συμμαχίες, που έως τώρα δεν τις επιδίωξε. Αλλά η επί εννέα συνεχείς ημέρες επίσχεση εργασίας δεν υποδεικνύει ούτε κοινωνική ευαισθησία ούτε και συναίσθηση της κοινωνικής ευθύνης που θα έπρεπε να διακατέχει τους εργαζόμενους του ιδιωτικού αλλά επιδοτούμενου ΟΑΣΘ που σε μονοπωλιακές συνθήκες έχει αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Πόσω μάλλον που υπάρχουν επίσημες διαβεβαίωσεις ότι το ποσό που επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ με τη διαδικασία της Διαιτησίας είναι θέμα χρόνου να μπει στους λογαριασμούς του Οργανισμού.

Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, από την άλλη, προβαίνει πλέον σε προτάσεις για τη μείωση του κόστους λειτουργίας του Οργανισμού, τώρα που «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι» και έχει εξαγγελθεί η θέση σε εκκαθάριση του Οργανισμού. Θα μπορούσε κάλλιστα να το έχει πράξει εδώ και καιρό που αδυνατεί να καταβάλει τις υποχρεώσεις της προς εργαζόμενους και προμηθευτές, ώστε να μην συμβάλλει και αυτή στην ομηρία και στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης.

Το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών καλώς άνοιξε το θέμα του ΟΑΣΘ, πρέπει όμως και να βρει τρόπο να το κλείσει χωρίς να πληγεί η πόλη και η οικονομία της. Δεν είναι δυνατόν να φαντάζεται κανείς ότι η Θεσσαλονίκη θα πορευτεί σε αυτές τις συνθήκες στυγνού εκβιασμού και με τη δαμόκλειο σπάθη των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων να επικρέμαται διαρκώς από πάνω της έως το 2019 όταν, σύμφωνα με τα εξαγγελλόμενα, θα λήξει το δράμα του ΟΑΣΘ. Δεν είναι δυνατόν, επίσης, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, με ένα εκατομμύριο κατοίκους, να μένει χωρίς το μοναδικό μέσον αστικής συγκοινωνίας και χωρίς καμία εναλλακτική πρόβλεψη.

Οι υπεύθυνοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει άλλο χωρίς το μοναδικό μέσο μαζικής μετακίνησης. Η κατάσταση είναι απαράδεκτη και δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν.

Στο μεταξύ, καλούμε την ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας και την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας να αναλάβουν πρωτοβουλία ώστε να επεξεργαστούμε από κοινού με τους φορείς της πόλης έναν σχεδιασμό εκτάκτου ανάγκης, δεδομένου ότι τα προβλήματα του Οργανισμού δεν φαίνεται να επιλύονται, ακόμη και μετά την καταβολή των δεδουλευμένων των τελευταίων μηνών που θα οδηγήσουν σε άρση της επίσχεσης εργασίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ