Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τέλος εποχής για τον ΟΑΣΘ – Περνάει στο κράτος τον Ιούλιο, στη Βουλή το Ν/Σ!

Σε εκκαθάριση ο Οργανισμός άμεσα – Δημόσιος φορέας το 2019

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Σε διαδικασία εκκαθάρισης ο ΟΑΣΘ που κρατικοποιείται, με τις θέσεις εργασίας να διασφαλίζονται και το εισιτήριο να παραμένει σταθερό, ενώ ο οργανισμός θα σπάσει σε δύο φορείς τον ΟΣΕΘ και τον ΑΣΥΘ. Τα παραπάνω προκύπτουν από το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε χθες, όπως αποκάλυψε προ ολίγου ο υπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών κ. Χρήστος Σπίρτζης στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου στο ΥΜΑΘ.

«Λαμβάνοντας υπόψη το διάλογο που έχει προηγηθεί και που δεν έχει κάνει καμία άλλη κυβέρνηση, και το δημόσιο συμφέρον, αλλά και σεβόμενοι το κάθε ευρώ του κρατικού προϋπολογισμού καταθέσαμε σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκη. Προβλέπει δύο νέους οργανισμούς: τον ΟΣΕΘ και τον ΑΣΥΘ.  Ο πρώτος θα έχει τον έλεγχο των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκη (μετρό, λεωφορεία) και ο δεύτερος θα είναι ο φορέας λειτουργίας με την έναρξή του να ορίζεται το αργότερο μέχρι τις 3/12/2019».

Όπως αναφέρει το σχέδιο νόμου ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρεία (ΟΣΕΘ ΑΕ) θα έχει σκοπό την ανάπτυξη, συντονισμό, εποπτεία και έλεγχο των δημόσιων επιβατικών αστικών συγκοινωνιών λεωφορείων και μέσων, υπόγειων και επίγειων, σταθερής τροχιάς και θαλάσσιων μεταφορών με σκοπό τη μεταφορά και εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκη (από αυτό εξαιρούνται το σιδηροδρομικό έργο και οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ και το υπεραστικό έργο των ΚΤΕΛ). Θα διοικείται από 9μελες διοικητικό συμβούλιο εκ των οποίων έξι μέλη θα διορίζει ο υπουργός.

Και οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ ( ΑΣΥΘ θα έχουν ως σκοπό την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία, μέσα σταθερής υπόγειας τροχιάς (Μετρό Θεσσαλονίκης) καθώς και σταθερής επίγειας τροχιάς. Θα είναι μια εταιρεία που το κράτος θα ελέγχει το 51% και το υπόλοιπο 49%, θα μπορεί να περάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης το μεταβατικό στάδιο μέχρι να πάμε από τον ΟΑΣΘ σε ΟΣΕΘ και ΑΣΥΘ «θα ληφθούν υπόψη οι δυσκολίες που θα προκύψουν» και «η πόλη δεν θα μείνει χωρίς λεωφορεία». Πάντως αλλαγές θα υπάρξουν με την ψήφιση του σχεδίου νόμου.

Σε διαδικασία εκκαθάρισης ο ΟΑΣΘ

Μετά την ψήφιση του νόμου, καταργείται η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Οργανισμός θα διοικείται από 7μελες συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων οι έξι θα διορίζονται από τον υπουργό και ο έβδομος από τους μετόχους. Η διαδικασία εκκαθάρισης θα ολοκληρωθεί το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Αμέσως μετά, ο ΟΑΣΘ καταργείται και το έργο του θα περάσει στην ΑΣΥΘ.

Στο Δημόσιο η ακίνητη περιουσία

Εξάλλου από τη λύση της οικονομικής συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΑΣΘ η ακίνητη περιουσία του τελευταίου περνά στο δημόσιο. Ωστόσο το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων παραμένει στην κατοχή και χρήση του ΟΑΣΘ για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου που του ανατίθεται προσωρινά(έως 3/12/2019). Επίσης, όπως αναφέρει το σχέδιο νόμου, για όσο διάστημα κατέχει τα περιουσιακά στοιχεία ο ΟΑΣΘ αυτός και θα πρέπει να τα συντηρεί και να μεριμνά για την καλή λειτουργία των λεωφορείων.

«Το κράτος σύμφωνα με το άρθρο 106 έχει το δικαίωμα να επεμβαίνει και να προστατεύει την εθνική οικονομία και αυτό θα κάνουμε», σημείωσε ο υπουργός. Πρόσθεσε πως θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και πως το εισιτήριο θα παραμείνει σταθερό και είπε πως θα δημιουργηθεί έπειτα από 60 χρόνια ένας δημόσιος φορέας που θα λειτουργεί με διαφάνεια. Απευθυνόμενος στους πολίτες είπε πως θέλει για αυτούς τις καλύτερες και τις πιο σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες. «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε να λυθούν όποια προβλήματα υπάρχουν», τόνισε, ενώ προανήγγειλε πως θα υπάρξει μέριμνα ώστε να δίνονται ρέστα από τα εισιτήρια.

Άσκησε κριτική σε κακώς κείμενα του ΟΑΣΘ λέγοντας πως δεν είναι δυνατό με άλλοθι τις αστικές συγκοινωνίες να έχουμε φαινόμενα παλαιοκομματικά.

Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σωκράτης Φάμελλος υποστήριξε πως οι συγκοινωνίες είναι κομμάτι της οικονομίας και πως «η πόλη καθυστερούσε όσο δεν είχε καλές αστικές συγκοινωνίες», ενώ ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Γιάννης Αμανατίδης είπε πως η Θεσσαλονίκη πρέπει να στηρίξει ην αλλαγή που θα έρθει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ