Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: "Βροχή" οι κλήσεις με το νέο σύστημα παρκινγκ

Πού επικεντρώνονται οι έλεγχοι της δημοτικής αστυνομίας - Τι πρέπει να γνωρίζετε ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Κατά εκατοντάδες πέφτουν πλέον οι κλήσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για όσους καταλαμβάνουν παρανόμως θέσεις στάθμευσης, στο πλαίσιο του νέου συστήματος «Thesi».

Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης «Thesi» εφαρμόστηκε αρχικά πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη, για διάστημα περίπου δυόμισι εβδομάδων, οπότε οι παραβάτες λάμβαναν απλά μια προειδοποιητική –ενημερωτική κλήση. Αυτό συνέβη προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση και προσαρμογή στο σύστημα. Όμως πλέον η αστυνόμευση έχει ενταθεί.

Προχθές κόπηκαν 750 κλήσεις για ελεγχόμενη στάθμευση. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε τώρα είναι να αδειάσουμε τις θέσεις των μονίμων κατοίκων από τους επισκέπτες, όπως λέει στο typosthes.gr. ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας, Λευτέρης Κιοσέογλου. Επίσης γίνεται προσπάθεια να φύγουν τα αυτοκίνητα μόνιμων κατοίκων από τις θέσεις επισκεπτών, για να αρχίσει να συνηθίζει ο καθένας τη θέση του.

Κατά τον ίδιο η εφαρμογή του συστήματος πάει καλά και όσο γίνεται συνείδηση στον κόσμο τόσο θα μειώνονται και οι κλήσεις αφού πλέον όλοι θα ξέρουν που επιτρέπεται να παρκάρουν και πού όχι.  «Είναι ένα νέο μέτρο που το έχει ανάγκη η πόλη. Η πόλη χρειάζεται κανόνες και προς αυτήν την κατεύθυνση δουλεύουμε», υπογραμμίζει.

Πάντως όπως λέει ο κ. Κιοσέογλου φαίνεται ότι ήδη ο κόσμος άρχισε να προσέχει καθώς από τους ελέγχους που κάνουν οι δημοτικοί αστυνομικοί, προκύπτει ότι υπάρχουν κενές θέσεις σε διάφορες περιοχές, τόσο σε θέσεις μόνιμων κατοίκων (μπλε σήμανση) όσο και σε θέσεις επισκεπτών (άσπρη σήμανση).

Που επικεντρώνονται οι έλεγχοι

Αυτό το διάστημα έμφαση στους ελέγχους δίνεται από την δημοτική αστυνομία στην Α΄ κοινότητα και συγκεκριμένα στα πάρκινγκ Γενναδίου και Χαλκέων, στην οδό Αγγελάκη, Σβώλου, Π.Π. Γερμανού, Μητροπόλεως, Φιλίππου και σε άλλους δρόμους που βρίσκονται μέσα σε αυτήν την περιοχή.

«Σιγά σιγά και όταν οι κλήσεις θα αρχίσουν να μειώνονται γιατί ο κόσμος θα αρχίσει να καταλαβαίνει τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος, οι έλεγχοι θα επεκταθούν και σε άλλες περιοχές, στη Γ’ Δημοτική Κοινότητα. Αφού καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου και καταλάβουν πώς λειτουργεί γιατί αυτήν τη στιγμή έχουμε διάφορες διαμαρτυρίες, τότε θα πάμε και αλλού», επισημαίνει ο ίδιος.

Σημειώνεται ότι η κλήση είναι 20 ευρώ και ισχύει προς το παρόν η μείωση του ποσού κατά 50% εάν πληρωθεί η κλήση εντός δέκα ημερών.

Για τις διαμαρτυρίες κατοίκων και καταστηματαρχών

«Υπάρχουν διάφοροι προβληματισμοί που μας έχουν μεταφερθεί από πολίτες. Όλα αυτά συλλέγονται και συζητούνται», λέει ο κ. Κιοσέογλου αφήνοντας και περιθώριο για  διορθωτικές κινήσεις. Αυτό όμως που, όπως λέει, δεν μπορεί να γίνει είναι: Πρώτον να προβλεφθεί ειδική κάρτα για εργαζόμενους και ιδιοκτήτες καταστημάτων και δεύτερον να υπάρχει πρόβλεψη για κάποιον που έχει πάνω από ένα αυτοκίνητα. «Αυτός θα πάρει κάρτα για ένα αυτοκίνητο».

Σε ότι αφορά συγκεκριμένα τα παράπονα που έχουν εκφράσει καταστηματάρχες, ο κ. Κιοσέογλου τονίζει ότι πρέπει οι καταστηματάρχες να καταλάβουν ότι οι θέσεις αυτές είναι για τους πελάτες τους. «Επομένως για το συμφέρον τους. Γιατί το συμφέρον τους είναι να πηγαίνει η επιχείρησή τους καλά, όχι να βρίσκουν θέση πάρκινγκ για το δικό τους αυτοκίνητο», όπως λέει. «Το σύστημα έχει πρόβλεψη μόνο για μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες. Όταν λέμε επισκέπτες εννοούμε τους πελάτες των καταστηματαρχών, αυτούς που θα κατέβουν για να πάνε στην αγορά, σε ένα ιατρείο, σε ένα δικηγορικό γραφείο ή απλά να πιουν τον καφέ τους. Για τους καταστηματάρχες δεν υπάρχει ούτε θα υπάρξει ειδική πρόβλεψη, θα πρέπει να βρουν άλλους τρόπους να κατεβαίνουν στο κέντρο», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά τις διαμαρτυρίες των μόνιμων κατοίκων ότι οι θέσεις πάρκινγκ είναι λίγες, η απάντηση του κ. Κιοσσέογλου είναι ότι αυτό που λένε δεν ισχύει. «Με το παλιό σύστημα υπήρχαν πάρα πολλές πλασματικές κάρτες μόνιμου κατοίκου. Όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου, γύρω στο 2011, οι κάρτες αυτές ήταν περίπου 6.500. Έγινε μια επικαιροποίηση το 2012-2013 και ο αριθμός τους έπεσε στις 4.500. Μέχρι αυτήν τη στιγμή που μιλάμε οι αιτήσεις για κάρτα μόνιμου κατοίκου δεν ξεπερνούν τις 2-2.500», όπως εξηγεί. Επίσης, αναφέρει ότι το παλιό σύστημα δεν προέβλεπε κάτι ξεχωριστό για τους μόνιμους κατοίκους. Ήταν μαζί με τους επισκέπτες. «Όλους αυτούς τους χώρους τους καταλάμβαναν οι επισκέπτες και αυτοί δεν είχαν. Ενώ τώρα έχουν ξεχωριστά δικό τους μέρος. Εκεί όπου υπάρχει μπλε διαγράμμιση», λέει χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι η διορία για να πάρουν κάρτα μόνιμου κατοίκου είναι μέχρι το τέλος του έτους και μέχρι τότε μπορούν να χρησιμοποιούν την παλιά κάρτα. Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Κιοσέογλου, όσοι καταθέσουν αίτημα και εξεταστούν τα χαρτιά τους είναι ήδη μέσα στο σύστημα και ακόμη και αν δεν έχουν ακόμη καινούρια κάρτα το σκανάρισμα που θα γίνει δεν θα τους βγάλει κλήση.

Η κατάθεση των δικαιολογητικών για μόνιμους κατοίκους γίνεται είτε μέσα από την ηλεκτρονική φόρμα στο thesi.gr είτε και με Φυσικό Φάκελο στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Από την 1η Ιανουαρίου 2018 οι μόνιμοι κάτοικοι θα μπορούν να κατοχυρώσουν και να σταθμεύουν νόμιμα και δωρεάν σε μπλε διαγραμμισμένες θέσεις, κοντά στη μόνιμη κατοικία τους μόνο με την νέα κάρτα μόνιμου κατοίκου.

Σχετικά με το THESi

Το THESi είναι μια ολοκληρωμένη και τεχνολογικά αναπτυγμένη λύση ηλεκτρονικής στάθμευσης (e-στάθμευση). Η αγορά του χρόνου στάθμευσης γίνεται μέσω POS σε οποιοδήποτε από τα 400 και πλέον σημεία πώλησης χρόνου στάθμευσης (περίπτερα, μίνι μάρκετ, πρακτορεία ΟΠΑΠ). Με το νέο σύστημα δεν προκύπτει ανάγκη επιστροφής του οδηγού στο αυτοκίνητο, για να τοποθετήσει ξυστή κάρτα. Το THESi βασίζει τη λειτουργία του στον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς η χρέωση του χρόνου στάθμευσης αλλά και ο έλεγχος νομιμότητας ή μη της στάθμευσης γίνονται βάσει του αριθμού κυκλοφορίας.

Καινοτομία του νέου συστήματος στάθμευσης είναι η δυνατότητα εγγραφής στην εφαρμογή (app) ParkPal. Ο εγγεγραμμένος χρήστης έχει τη δυνατότητα πληρωμής ανά λεπτό στάθμευσης καθώς και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικούς τρόπους πληρωμής: με φωνητική κλήση, με sms, μέσω smartphone ή tablet.

Υπενθυμίζεται ότι στην Α’ και Γ’ Δημοτική Κοινότητα υπάρχουν τριών ειδών σημάνσεις:

-Λευκή: Αποκλειστικά και μόνο για επισκέπτες.

-Μπλε: Αποκλειστικά και μόνο για μόνιμους κατοίκους.

-Κίτρινη: Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση για όλους εκτός από όσους προβλέπεται με ειδική σήμανση (επιτρέπεται π.χ. για ΑΜΕΑ, φορτοεκφορτώσεις κτλ.).

THESi: Οι 15 απαντήσεις για το νέο σύστημα πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Ένας καθηγητής του Χάρβαρντ μιλά για τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών που διατρέχουν όσοι αμελούν τη στοματική τους υγιεινή
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους