Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εξωστρέφεια και η συνεργασίες κυριάρχησαν στις εκθέσεις DETROP-OENOS

detrop,oenos,συνεργασίες,έκθεση

Με στόχο την αύξηση του αριθμού των χωρών προορισμού των ελληνικών εξαγωγών, υπεγράφη προχθές στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των εκθέσεων DETROP-OENOS, πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων - Ποτών Εξωτερικού (Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε.).

Με βάση τη συμφωνία, σε πρώτη φάση, θα επιλεγούν 50 επιχειρήσεις από την Κρήτη και 50 από τη Δυτική Μακεδονία, στις οποίες η ΕΣΕΕ θα παράσχει έναν οδικό χάρτη για την εξαγωγή των προϊόντων τους και ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ θα αναζητήσει στις αγορές του εξωτερικού τους υποψήφιους αγοραστές.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Β. Κορκίδης, είπε πως το Πρωτόκολλο θα δώσει τη δυνατότητα σε Έλληνες επιχειρηματίες, που εδρεύουν, τόσο εντός της χώρας, όσο και σε άλλα κράτη της Ευρώπης, να συνεργαστούν και να δικτυωθούν πιο γρήγορα.

Παρών στη σχετική εκδήλωση ήταν και ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Νότης Μηταράκης, ο οποίος επισήμανε πως μέσα στο 2013 θα υλοποιηθεί η ενοποίηση όλων των φορέων, που διαθέτει το κράτος, για την εξωστρέφεια. Δήλωσε ακόμη ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι εντός της επόμενης τριετίας «να κλείσουμε εντελώς το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών».

Οι αγορά του οίνου

Στο πλαίσιο των εκθέσεων DETROP & OENOS, πραγματοποιήθηκε και εκδήλωση με θέμα «Ενέργειες Προώθησης Πωλήσεων των Ελληνικών Κρασιών στη Γερμανική Αγορά». Όπως είπε σε ομιλία του ο κ. Κωνσταντίνος Σιούμης, σύμβουλος της εταιρίας ICAP, ο οίνος πρόσθεσε 40 εκατ. Ευρώ στον τζίρο του την τετραετία 2007-2011, επιδεικνύοντας αντίσταση στις δυσμενείς συνέπειες της κρίσης, καθώς έχει εξαγωγικό προσανατολισμό. Ωστόσο, μολονότι ο τζίρος του κλάδου αυξάνεται, συρρικνώνεται η κερδοφορία του.

Για να αυξηθεί η τελευταία, κατά τον ίδιο, χρειάζεται να υπάρξει καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των δικτύων διανομής, μείωση των χρόνων πίστωσης, που δίνουν οι οινοποιητικές επιχειρήσεις και ελάττωση των διοικητικών δαπανών.

Πάντως, οι φορείς του οίνου είναι αισιόδοξοι για την προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών κρασιών, καθώς σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, κ. Α. Ρούβαλη, η παγκόσμια ζήτηση για κρασί θα διευρυνθεί μέχρι το 2016 κατά 2,5 δις. φιάλες. Αναλύοντας τα πλεονεκτήματα της ελληνικής αγοράς οίνου, ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο κλάδος έχει στρατηγικό σχέδιο, αλλά και ιδιαίτερα προϊόντα, τα οποία είναι απόρροια των κλιματολογικών συνθηκών στις διάφορες περιοχές της χώρας.

Πόσο συχνά τρώμε αλλαντικά;

Η αγορά κρέατος, οι νέες υγειονομικές-αγορανομικές διατάξεις, ο καινούργιος κώδικας τροφίμων-ποτών, τα επενδυτικά προγράμματα στις βιομηχανίες του κλάδου και όλες οι νέες σχετικές τεχνολογίες, βρέθηκαν στο επίκεντρο ενημερωτικής ημερίδας-σεμιναρίου, που διοργάνωσε, στο πλαίσιο της DETROP, το περιοδικό Meat Place.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκε επίκαιρη έρευνα για τα παραδοσιακά αλλαντικά της εταιρίας δημοσκοπήσεων Interview, η οποία υλοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2013 σε δείγμα 605 ατόμων.

Το 61% των ερωτώμενων καταναλωτών απάντησε ότι αγοράζει αλλαντικά και το 39% όχι, αλλά από τους τελευταίους το 90% τα καταναλώνει σε έτοιμα προϊόντα διατροφής (πίτσες, σάντουιτς κα). Η συχνότητα κατανάλωσης αλλαντικών για αυτούς που τα προτιμούν είναι 2-3 φορές την εβδομάδα (το 54% τα καταναλώνει μ’ αυτό το ρυθμό), κάθε ημέρα το 20%, 2-3 φορές το μήνα το 19% και σπανιότερα το 8%.

Η αγορά αλλαντικών από τον πάγκο, δηλαδή με κοπή εκείνη τη στιγμή από υπάλληλο, είναι η κυρίαρχη συνήθεια των καταναλωτών σε ποσοστό 76% ενώ από το ράφι δηλαδή σε τυποποιημένη μορφή, αγοράζει το 24%. Το 90% προμηθεύεται αλλαντικά από τα σούπερ-μάρκετ, το 8% από παντοπωλείο-μίνι μάρκετ και το 2% από εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen.

Οι επώνυμες βιομηχανίες αλλαντικών υπερτερούν των μικρών παραγωγών, καθώς το 90% αγοράζει προϊόντα των πρώτων και το 10% των δεύτερων. Πάντως, η κρίση έχει πλήξει και την αγορά αλλαντικών, καθώς το 54% απαντά ότι αγοράζει σήμερα μικρότερες ποσότητες, σε σχέση με τρία χρόνια πριν, το 39% το ίδιο και μόλις το 7% περισσότερες.

Τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό

Το μέλλον των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό-Ευκαιρίες εξωστρέφειας, ήταν το θέμα άλλης παράλληλης εκδήλωσης, όπου ο Γερμανός Πρόξενος στη Θεσσαλονίκη, κ. Βόλφγκανγκ Χέλσερ-Όμπερμαϊερ, απευθύνοντας χαιρετισμό, τόνισε πως εύχεται ότι η Γερμανίδα Καγκελάριος κα. Άνγκελα Μέρκελ, όπως αναφέρθηκε θετικά για τον ελληνικό τουρισμό πρόσφατα στην έκθεση ITB, να πράξει το ίδιο σύντομα και για τα ελληνικά τρόφιμα-ποτά.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ελληνικού εμπορικού ομίλου Trienon GmbH, κ. Σάββας Τριανταφυλλίδης, είπε ότι η τοποθέτηση ελληνικών προϊόντων στα ράφια των Γερμανικών λιανεμπορικών αλυσίδων έχει γίνει δυσκολότερη το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ο λόγος είναι ότι οι Γερμανικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου βάζουν προϋποθέσεις για την αγορά ελληνικών προϊόντων, όπως εγγυήσεις ότι προέρχονται από παραγωγούς με συνεπή εξαγωγική δραστηριότητα.

Η αξία των προβιοτικών τροφίμων

Η διασύνδεση της επιστήμης με τη διατροφή και την παραγωγική διαδικασία, προκειμένου να αναδειχθεί η αξία των παραδοσιακών προϊόντων, όπως είναι τα προβιοτικά τρόφιμα και η σημασία τους στην υγεία του ανθρώπινου οργανισμού, αποτέλεσε το αντικείμενο της Ημερίδας με θέμα «ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ», που διοργάνωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με πρωτοβουλία του Υπουργού, Καθηγητή Αθανάσιου Τσαυτάρη, το περασμένο Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της «Detrop 2013».

Μετά την ολοκλήρωση της Ημερίδας ακολούθησε βράβευση τριών πρωτοπόρων επιχειρήσεων που αντελήφθησαν εγκαίρως την αξία των προβιοτικών προϊόντων και επένδυσαν σε αυτά, όπως και ερευνητών που είναι πρωτοπόροι αυτής της γνώσης και της καινοτομίας.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Καθηγητής Αθανάσιος Τσαυτάρης βράβευσε τον ομότιμο Καθηγητή στο εργαστήριο Μικροβιολογίας και Υγιεινής Τροφίμων της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ δρ Νικόλαο Τζανετάκη. Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας κ. Ηλίας Θεοδωρίδης, βράβευσε την Τακτική Ερευνήτρια του ΕΛΓΟ- ΔΗΜΗΤΡΑ κα Χρυσούλα Τάσσου. Ο Ειδικός Γραμματέας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ κ. Αθανάσιος Θεοχαρόπουλος βράβευσε το Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Βιοεπιστημών.

Ο Γενικός Διευθυντής του International Probiotics Association κ. Ιωάννης Μισόπουλος βράβευσε την εταιρεία ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε, αλλά και την εταιρεία ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε

Τέλος ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε κ. Σπυρίδων Μάμαλης βράβευσε την εταιρεία Νικόλαος Κιοσές και Υιοί Ο.Ε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η άγνωστη παράβαση για ΙΧ - Βαρύ πρόστιμο 200 ευρώ
Πρόστιμο θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός όταν υπό συνθήκες βροχής και πλημμύρας δεν έχει τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στους πεζούς
Η άγνωστη παράβαση για ΙΧ - Βαρύ πρόστιμο 200 ευρώ