Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Πόλεμος» ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το επεισόδιο με επιβάτη ΑΜΕΑ

Την κολοκυθιά παίζουν οι δύο οργανισμοί για τους ανυψωτικούς μηχανισμούς

Του Γιώργου Καλλίνη

Σε συμβολικό ολιγόλεπτο αποκλεισμό των γραμμών έξω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης προχώρησαν χθες το πρωί μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, για να διαμαρτυρηθούν για την ανυπαρξία ανυψωτικών μηχανημάτων για εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ στους σταθμούς.

Όπως εξήγησε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, Κωνσταντίνος Κωνσταντής, η διαμαρτυρία έγινε με αφορμή την άρνηση υπαλλήλων του Σταθμού να του βγάλουν εισιτήριο για να ταξιδέψει προς Αθήνα, καθώς δεν θα μπορούσε να επιβιβαστεί με το ηλεκτροκίνητο καροτσάκι του. «Αυτές οι ενέργειες πηγαίνουν τη χώρα πάρα πολύ πίσω. Όταν απευθυνθήκαμε στον Υφυπουργό Μεταφορών Ν. Μαυραγάνη, αυτός μας δήλωσε… υπεύθυνα ανεύθυνος! Δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι, αν χρειαστεί θα αντιδράσουμε για μέρες στην Αθήνα. Είναι ντροπή για τη Θεσσαλονίκη, πλήρωσε ο λαός μηχανήματα και αυτά κάθονται στις αποθήκες για τουλάχιστον 8 μήνες. Μάθαμε επίσης ότι τα βαγόνια των αναπήρων από Θεσσαλονίκη για Αθήνα είναι κλειδωμένα, είναι ντροπή».

«Με ενημέρωσαν ότι επειδή ακόμα δεν είναι σε χρήση τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, δεν μπορούν να ανεβάσουν το καροτσάκι μου στην αμαξοστοιχία, οπότε μου απαγόρευσαν να ταξιδέψω. Κι ας τους είπα ότι αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη για τον τρόπο που θα μπει το καρότσι στην αμαξοστοιχία» διευκρίνισε ο κ. Κωνσταντής προειδοποιώντας ότι η σημερινή κινητοποίηση είναι μόνο η αρχή, συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντής.

Από την άλλη, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης σε δηλώσεις του στον «Τ.Θ.» παραδέχτηκε ότι έχει καθυστερήσει η χρήση του ανυψωτικού μηχανήματος των ΑμεΑ στο σταθμό της Θεσσαλονίκης, αλλά ο ΟΣΕ βρίσκεται ήδη σε επαφές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα κάνει ότι μπορεί για να λειτουργήσουνε άμεσα τα ανυψωτικά μηχανήματα και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα.

Βέβαια, όπως τονίζει ο κ. Κακουλάκης «η διαδικασία της χρήσης του μηχανήματος είναι αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Ο πρόεδρος του ΟΣΕ μας εξήγησε ότι ο αγόρασε και προμήθευσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα ανυψωτικά μηχανήματα για τους σταθμούς της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, ενώ υπογράφηκε και συμφωνία συνεργασίας. «Ενώ ο ΟΣΕ αγόρασε και παρέδωσε τους μηχανισμούς ανύψωσης, η χρήση τους και η εκπαίδευση του προσωπικού είναι αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», εξήγησε ο πρόεδρος.

Ο Γιώργος Αυγουστίδης, υπεύθυνος του παραρτήματος Μακεδονίας – Θράκης του Συλλόγου Παραπληγικών σχολίασε στον «Τ.Θ.» τον συμβολικό αποκλεισμό του σταθμού τραίνων στη Θεσσαλονίκη: «Το ζήτημα είναι καθαρά γραφειοκρατικού χαρακτήρα, ανάμεσα στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εμείς ζητούμε συγνώμη για τον ολιγόλεπτο αποκλεισμό του σταθμού από τους επιβάτες, αλλά έπρεπε να διαμαρτυρηθούμε έντονα για αυτή την κατάσταση. Αν δεν υπάρξει άμεσα λύση, τότε ετοιμάζουμε και άλλες δράσεις, όπως προσφυγή στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια».

Αρνείται ότι παρέλαβε ανυψωτικά μηχανημάτων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τη διαβεβαίωση ότι ο ΟΣΕ δεν έχει μέχρι σήμερα παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα, που είναι απαραίτητο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών με κινητικά προβλήματα, δίνει με σημερινή ανακοίνωσή της η εταιρεία, με αφορμή περιστατικό στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια του οποίου πολίτης με αναπηρικό αμαξίδιο δεν μπόρεσε να επιβιβαστεί στην αμαξοστοιχία για Αθήνα.

Στην ίδια ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει τον εν λόγω επιβάτη και προσθέτει ότι παρότι ο πολίτης δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία για την εξυπηρέτησή του, καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια για να καταστεί δυνατή η επιβίβασή του.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά την προμήθεια του μηχανήματος, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ -ο οποίος έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία των Σιδηροδρομικών Σταθμών- ώστε να υπάρξει η προμήθεια των ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που έχουν ειδικές ανάγκες. Ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τέτοιο ανυψωτικό μηχάνημα».

Σχετικά με τον επιβάτη υπογραμμίζεται ότι αυτός προσήλθε στον σιδηροδρομικό σταθμό στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη η επικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν.

(...) Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίας είναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός (...) Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε τη ανωτέρω διαδικασία (...) τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα να τον εξυπηρετήσουν (...)

Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης, αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ