Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πληρώνει και η ΕΥΑΘ για την επέκταση της επεξεργασίας νερού

Με €3,7εκατ. θα συμμετάσχει η εταιρεία στην υλοποίηση του έργου που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ

Με ίδιους πόρους θα καλύψει τη διαφορά στη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ του έργου επέκτασης της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης η ΕΥΑΘ Α.Ε., μετά την προσωρινή απόφαση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που ενέκρινε 21,1 εκατ. ευρώ έναντι των 24,8 εκατ. ευρώ του αρχικού αιτήματος.

Η πρόταση της ΕΥΑΘ για την «Κατασκευή Επέκτασης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης (ΕΕΝΘ) - Α2 φάση» βρίσκεται στην πρώτη αξιολογική θέση των προς χρηματοδότηση έργων του ΕΣΠΑ 2014-2020, με βάση τον προσωρινό πίνακα κατάταξης που ανακοίνωσε πρόσφατα η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της Περιφέρειας στο πλαίσιο της πρόσκλησης «Υποδομές βελτίωσης της ποιότητας και διασφάλισης της ποσότητας πόσιμου νερού».

«Η Περιφέρεια έπραξε το αυτονόητο, περιγράφοντας μάλιστα χτες στην ανακοίνωσή της αυτολεξεί τους έξι λόγους - επιχειρήματα που επικαλείται η ίδια η ΕΥΑΘ στην πρότασή της για την ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου - ανάσα για τη Θεσσαλονίκη. Η διοίκησή μας ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2016, αμέσως μόλις ανέλαβε, ενέταξε το έργο αυτό στον στρατηγικό της σχεδιασμό. Για να επισπεύσουμε τις διαδικασίες, ζητήσαμε την παραχώρηση της παλιάς μελέτης της ΕΕΝΘ από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, η οποία και μας παραχωρήθηκε τον Μάρτιο του 2017. Η αρχική μελέτη του έργου, που δεν ανταποκρινόταν στις σημερινές τεχνικές και νομικές απαιτήσεις, επικαιροποιήθηκε τεχνικά και οικονομικά, εγκρίθηκε από τις τεχνικές μας υπηρεσίες και το Δ.Σ. και υποβλήθηκε στο ΕΣΠΑ Κ. Μακεδονίας για χρηματοδότηση», επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ Α.Ε., καθηγητής Γιάννης Ν. Κρεστενίτης.

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του έργου, που σήμερα όλοι αναγνωρίζουν -μετά τις ενέργειες της ΕΥΑΘ- ότι αποτελεί κρίσιμη υποδομή για την υδροδότηση της πόλης, είχε προκηρυχθεί μόλις τον Ιούλιο του 2012 από το τότε υπουργείο Υποδομών και, ενώ ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης (στις 24.07.2012), ως το τέλος του 2013 δεν είχε ανατεθεί σε κανέναν και το έργο απεντάχθηκε τον Ιούλιο του 2014, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ (αρ. πρωτ. Οικ. 128951/28.7.2014).

«Είναι σημαντικό που οι σχετικές διαδικασίες κινήθηκαν γρήγορα κι ελπίζουμε το ίδιο γρήγορα να ολοκληρωθούν, ώστε να εκδοθεί και η οριστική απόφαση

χρηματοδότησης του έργου από την ΠΚΜ. Ενός έργου που, αν και σήμερα η Περιφέρεια εκτιμά -και πολύ σωστά- ότι αποτελεί τη "μεγαλύτερη παρέμβαση στην υδροδότηση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος τις τελευταίες δεκαετίες", θα έπρεπε να είχε υλοποιηθεί πολύ πριν από το 2010!», συνεχίζει ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ. «Αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς ποιες ακριβώς υπήρξαν οι ενέργειες της Περιφέρειας αλλά και άλλων φορέων της πόλης, όταν το έργο καρκινοβατούσε και κυρίως όταν απεντάχθηκε από το τότε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Εμείς, παρά τις συνεχείς καθυστερήσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων κι ανατρέποντας μια πολιτική αποεπένδυσης που είχε επιλεγεί για την εταιρεία, εργαστήκαμε μόνοι μας με γνώμονα αποκλειστικά και μόνο την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και την υλοποίηση ενός εξαιρετικά σημαντικού έργου για την κάλυψη των υδροδοτικών αναγκών του Πολεοδομικού», κατέληξε ο Γιάννης Ν. Κρεστενίτης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές
Η αμαξοστοιχία IC54 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) παραμένει σταθμευμένη στον Σ.Σ Λειβαδιάς, λόγω πυρκαγιάς πλησίον των γραμμών
Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές