Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Άνοιξε πύλες για το κοινό σταθμός του Μετρό στη Θεσσαλονίκη! (ΦΩΤΟ)

Ανοιχτός για το κοινό ο σταθμός Ευκλείδη στο πλαίσιο του Open House Thessaloniki 2018

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Ανοιχτός για το κοινό είναι σήμερα και αύριο, ώρες 10.00-14.00 ο σταθμός Ευκλείδης του Μετρό στο πλαίσιο των ξεναγήσεων που πραγματοποιούνται με αφορμή το Open House Thessalonikis 2018. Πρόκειται για τον 8ο κατά σειρά σταθμό της βασικής γραμμής Θεσσαλονίκης και τον πιο προχωρημένο. «Έχουν τελειώσει όλες οι εργασίες πολιτικού μηχανικού», ανέφερε ο πολιτικός μηχανικός κ. Ιορδάνης Ρoσενλής ξεναγώντας τους πρώτους επισκέπτες.

Στους περισσότερους σταθμούς έχουν αρχίσει να μπαίνουν μάρμαρα στα δάπεδα, επιτοίχια μάρμαρα στους τοίχους όπου απαιτείται, και προχωρούν οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες. Τυπικές διαστάσεις σταθμών είναι 80m μήκος και 20m πλάτος. Το βάθος κάθε σταθμού ποικίλει. Ο πιο ρηχός είναι στο Ν.Σ. Σταθμό όπου υπάρχουν 2 επίπεδα. Το πιο σύνηθες βάθος είναι στα -16 m, αλλά ο σταθμός που βρίσκεται σε μεγαλύτερο βάθος είναι αυτός στα Πανεπιστήμια όπου οι Μετροπόντικες πέρασαν κάτω από την Πολυτεχνική σε ένα βάθος -30m.

Στο - 1 είναι το επίπεδο εισιτηρίων (εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου που επανασχεδιάζεται). Το -2 και το -3 (όπου υπάρχει) θα είναι χώρος ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και τεχνικοί χώροι. Το τελευταίο επίπεδο θα είναι οι αποβάθρες.

4.png
5.png

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι driveless, χωρίς οδηγό δηλαδή. 

Σε κάθε σταθμό θα υπάρχουν υαλοπετάσματα που θα ανοίγουν ηλεκτρονικά όταν το μετρό φτάνει στη στάση και θα επιβιβάζεται/ αποβιβάζεται το κοινό. «Αυτό γίνεται για μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά και για εξοικονόμηση ενέργειας μιας και ο χώρος της αναμονής θα είναι κλιματιζόμενος», εξήγησε ο κ. Ροσανλής. Για την πρόσβαση υπάρχει ασανσέρ και κυλιόμενες σκάλες.

Η βασική γραμμή του Μετρό αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στις 30/11/2020, εκτός του σταθμού Βενιζέλου στον οποίο έχουν βρεθεί αρχαία και ιδιαίτερα ο δρόμος decumanus maximus που χρονολογείται από την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, οπότε εκεί θα συνεχιστούν οι εργασίες και θα αποδοθεί στη συνέχεια στην κυκλοφορία (πιθανόν τέλη 2022). Το 2021 θα είναι έτοιμη η γραμμή προς Καλαμαριά.

2.png

Στο Μετρό υπάρχουν δύο τούνελ και μια κεντρική πλατφόρμα. Αυτό επιλέχθηκε για μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά και λόγω των εδαφών της Θεσσαλονίκης που έχουν περισσότερο μάργα και λάσπη.

Το έργο, που είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεκίνησε το 2006. Περιλαμβάνει 13 σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο στο Ντεπώ, στην Πυλαία. Ο πρώτος σταθμός είναι ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και ο τελευταίος πίσω από το Άλσος Νέας Ελβετίας στην Χαριλάου. Το 2013 άρχισε και η επέκταση προς Καλαμαριά από την Στάση Πατρίκιου μέχρι την Μίκρα με πέντε σταθμούς.

Δείτε τις φωτογραφίες του TyposThes στη Gallery παρακάτω:

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ