Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τι ισχύει με τον ποδηλατόδρομο στην Παπάφη

Ανακοίνωση του αντιδημάρχου Γιώργου Δημαρέλου

Αναλυτική ανακοίνωση για το θέμα του ποδηλατόδρομου σε περιοχή της Τούμπας, ανάρτησε στη σελίδα του στο facebook ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Δημαρέλος.

Ο κ. Δημαρέλος αναφέρει ότι η μελέτη για εκπόνηση μελέτης επέκτασης του ποδηλατόδρομου ανατέθηκε το 2013 και παραθέτει τα βήματα που ακολούθησαν με ημερομηνίες, καλώντας στον τέλος τον κόσμο να κρίνει «αν υπήρξε διαβούλευση και ενδελεχής μελέτη του ποδηλατόδρομου». Αναφορά κάνει και στο θέμα της στάθμευσης. Υπενθυμίζεται ότι το θέμα φαίνεται ότι έχει «διχάσει» πεζούς και οδηγούς καθώς οι οδηγοί καταγγέλλουν πως «χάνονται θέσεις πάρκινγκ» και μάλιστα έχουν τυπώσει και αφίσες με τις οποίες λένε «Όχι» στη δημιουργία ποδηλατόδρομου στην Παπάφη, κάνοντας λόγο για οριστική απώλεια 100 και πλέον θέσεων στάθμευσης από το μονόδρομο.

Από την άλλη, η Ένωση για τα δικαιώματα των Πεζών αντιδρά και διατρανώνει πως οι πεζοί είναι υπέρ του νέου ποδηλατόδρομου.

 

Ακολουθεί η ανακοίνωση του κ. Δημαρέλου για το «τι ισχύει»:

 

Ανατέθηκε μελέτη το 2013 για εκπόνηση μελέτης επέκτασης ποδηλατόδρομου. Ανάμεσα από 10 εναλλακτικές, επιλέχτηκε με πολυκριτηριακή ανάλυση η εξέταση της σύνδεσης του ποδηλατόδρομου από Καυτανζόγλου μέχρι την Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού, μέσω των οδών Παπάφη και Κλεάνθους.

 

Η προτεινόμενη χάραξη αποτέλεσε θέμα του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT - Resilient Europe, για το οποίο ο Δήμος Θεσσαλονίκης βραβεύτηκε για την ενεργοποίηση και αντιπροσωπευτικότητα της τοπικής κοινωνίας . Στο πλαίσιο του προγράμματος έγιναν τα εξής:

 

- Αρχική ενημέρωση του προέδρου της Δ΄Δημοτικής Κοινότητας Κώστα Τσιαπακίδη προκειμένου να ενεργοποιήσουν κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής.

- Εκτύπωση ενημερωτικού υλικού και διανομή του: α) σε καταστήματα της περιοχής πόρτα –πόρτα και β) στα τρία σχολικά συγκροτήματα της περιοχής με παρουσίαση του προγράμματος στους Δ/ντές των σχολείων, σε Διδακτικό προσωπικό και στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων με την συνδρομή του Haris Kotidis.

 

- 17/10/2016: Παρουσίαση της μελέτης (που ήταν σε διαδικασία επικαιροποίησης) και των στόχων του προγράμματος URBACT.

Συζήτηση: α) για τα προβλήματα που θα περιοριστούν με την προώθηση του ποδηλάτου ως μέσου καθημερινής μετακίνησης στη γειτονιά, β)για τα θετικά χαρακτηριστικά της περιοχής και πώς μπορούν να λειτουργήσουν ως οδηγοί προώθησης της ποδηλοτοκίνησης στη συγκεκριμένη περιοχή.

 

- 20/2/2017: Αρχικά, διεξήχθη έρευνα ερωτηματολογίου σχετικά με τη χρήση ποδηλάτων και τα ποδηλατικά χαρακτηριστικά στην περιοχή. Επίσης συζητήθηκε ο πιθανός ρόλος και οι προσδοκίες των συμμετεχόντων.

Στη συνέχεια, κλήθηκαν να σημειώσουν στους χάρτες τις καθημερινές τους διαδρομές, με ποδήλατο ή/και με τα πόδια, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η σχετική μελέτη του Δήμου είναι συνεπής στις καθημερινές ανάγκες των τοπικών πληθυσμών και τη ζήτηση. Τέλος, χωρίστηκαν σε τρία θεματικά τραπέζια για να συζητήσουν τους πιθανούς τρόπους για την προώθηση της ποδηλασίας: α)Σχολείο και ποδήλατο: εκπαίδευση και ποδηλασία, β)Αγορές και ποδήλατο: Εμπόριο στην προώθηση της ποδηλασίας, γ)ενημέρωση και εκπαίδευση των τοπικών εργοδοτών, δ)Ποδηλασία αναψυχής: ευχαρίστηση, κοινωνική και πολιτιστική, διασκέδαση και άσκηση και ε) αναθεώρηση των εθνικών νομοθεσιών: Νομικό πλαίσιο και κανόνες και κανονισμούς που σχετίζονται με την κυκλοφορία.

 

- 31/3/2017: Συμμετοχή στην συνάντηση του επικεφαλής εμπειρογνώμονα σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας Chris Roorda. Παρουσίασε διεθνή παραδείγματα δίνοντας έμπνευση για εφαρμογή μικρών ενεργειών, οι οποίες όμως έχουν σημαντικό στρατηγικό αντίκτυπο: κλείσιμο δρόμων, ασφαλείς διαδρομές προς τα σχολεία, παροχή ποδηλάτων σε παιδιά, χάρτες με τις προτεινόμενες ποδηλατικές διαδρομές.

 

- 28/5/2017 Συμμετοχή στην εκδήλωση «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην Πόλη» που διεξήχθη στο Κέντρο Πολιτισμού Τούμπας, από την Δ΄Δημοτική Κοινότητα σε συνεργασία με το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. ( Συμμετείχαν μεταξύ άλλων το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η Δ/νση Τροχαίας Θεσσαλονίκης). Μοιράστηκε ενημερωτικό υλικό για το πρόγραμμα και ζητήθηκε η συμπλήρωση στοχευμένου ερωτηματολογίου.

 

- 12/7/2017: Παρουσίαση επιτυχημένων πρακτικών (μέτρων και δράσεων) προώθησης ποδηλατοκίνησης από τη διεθνή εμπειρία, προκειμένου να συζητηθεί ποιες από αυτές μπορούν να συμπεριληφθούν στο «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης» και ποιες να αποτελέσουν « πείραμα» στα πλαίσια του προγράμματος.

 

- 19/9/2017: Συζήτηση, προοδευτική εμβάθυνση συγκεκριμένων μέτρων που πρέπει να συμπεριληφθούν και να ακολουθηθούν στο πλαίσιο του «Ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης» για την προώθηση της ποδηλασίας στη γειτονιά του Τούμπας, καθώς και σε επίπεδο δήμων και μητροπόλεων.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην: α)ανάγκη συνέργειας μεταξύ δημόσιων μεταφορών και ποδηλάτων β) ανάγκη επαρκούς υποδομής σύντομης/μακροχρόνιας στάθμευσης ποδηλάτων.

 

Τέλος, όλα αυτά συνοδέυτηκαν και με ποδηλατοδρομίες στην περιοχή για ενημέρωση και κινητοποίηση της περιοχής, Αναλυτικά:

 

- 11/6/2017: 1η εκδήλωση ποδηλασίας (6χλμ) στην Δ΄ Δ.Κοινότητα.

α) επιτόπια εκπαίδευση ποδηλάτων σε θέματα οδικής κυκλοφορίας, β) έρευνα ερωτηματολογίου.

 

- 21/6/2017: 2η εκδήλωση ποδηλασίας (10χλμ) στην Δ΄Δ.Κοινότητα.

 

- 22/9/2017: Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο: 3η εκδήλωση ποδηλασίας (9χλμ από την Δ΄Δ. Κοινότητα προς Κέντρο Πόλης.

 

Για το θέμα της στάθμευσης ισχύουν τα εξής: Όσον αφορά στο τμήμα του ποδηλατοδρόμου στην οδό Παπάφη, μεταξύ των οδών Καυτατζόγλου και Κ. Καραμανλή, απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού, σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 801-14-1-139-β-1984 Απόφαση Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης.

Με την υπ' αριθμ. 1582/2018 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για το ανωτέρω τμήμα της οδού Παπάφη εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

α) η δημιουργία διαδρόμου ποδήλατου, στο τμήμα από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς, αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,50μ. στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70εκ., η οποία θα διακόπτεται σε σημεία εισόδων-εξόδων οχημάτων (σταθμοί αυτοκινήτων ή/και πεζόδρομοι) και θέσεων κάδων απορριμμάτων.

β) Αίρεται μερικώς η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και θα επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς ενώ θα εξακολουθήσει να απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών και στο υπόλοιπο τμήμα της οδού Παπάφη έως την οδό Κ. Καραμανλή.

Στο εν λόγω τμήμα της οδού Παπάφη, από την ανωτέρω παρέμβαση προκύπτει αύξηση της νόμιμης προσφοράς στάθμευσης κατά 45 θέσεις.

 

Μετά από αυτά, ας κρίνει ο κόσμος αν υπήρξε διαβούλευση και ενδελεχής μελέτη του ποδηλατόδρομου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί