Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οι δύο γυναίκες από Θεσσαλονίκη που κατακτούν τη διεθνή μόδα (ΦΩΤΟ)

“Σχεδιάζουμε ό,τι αισθανόμαστε”, είπαν οι αδερφές Μελίνα και η Αναστασία Μπούφτα που σχεδιάζουν ρούχα

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη

 

Οι αδερφές Μελίνα και η Αναστασία Μπούφτα, γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Θεσσαλονίκη. Αφού τέλειωσαν τις σπουδές τους, οικονομικά και αρχιτεκτονική αντίστοιχα, άρχισαν να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν ρούχα κάπου στην Τσιμισκή.

Στην πορεία το χόμπι έγινε επάγγελμα, και κάπως έτσι γεννήθηκε το MAnnequin Collection. Η δουλειά τους έχει δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά (πχ Βρετανική Vogue), και έχουν δεχτεί προτάσεις για συνεργασίες σε χώρες του εξωτερικού, ενώ πρόσφατα συμμετείχαν στο “The designers lab” του Madwalk στην Αθήνα. «Σχεδιάζουμε ό,τι αισθανόμαστε», μάς είπαν οι δύο αδερφές. Αναφέρθηκαν στην σημασία της ποιότητας των ρούχων λέγοντας πως «η επένδυση σε ένα διαχρονικό, ποιοτικό προϊόν, μακροπρόθεσμα, κοστίζει πολύ λιγότερο από την αγορά οικονομικών προϊόντων με ημερομηνία λήξης», μίλησαν για τα όνειρά τους, ενώ μοιράστηκαν μαζί μας και μυστικά για να ανανεώσουμε οικονομικά την γκαρνταρόμπα μας.

 

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το MAnnequin;

-Η ενασχόληση με τη μόδα και τα ρούχα ήταν κάτι που υπήρχε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας, σαν ανεκπλήρωτο όνειρο πιο πολύ, γιατί και οι δυο επιλέξαμε να συνεχίσουμε τις σπουδές μας σε διαφορετικά αντικείμενα, μέχρι που, αναπάντεχα μεν αλλά αβίαστα, έγινε αγαπημένο χόμπι. Από εκείνο το σημείο και μετά, το μόνο που έμενε ήταν να κάνουμε το όνειρό μας πραγματικότητα και να ασχοληθούμε, επαγγελματικά πλέον, με τη μόδα.

-Ποια η φιλοσοφία σας;

-Επειδή το brand ξεκίνησε σαν μια χαλαρωτική δραστηριότητα για μας, η φιλοσοφία μας είναι το “Σχεδιάζουμε ό,τι αισθανόμαστε”. Είναι πολύ σημαντικό το να είναι κανείς επίκαιρος σε αυτό το επάγγελμα και εννοείται πως κι εμείς το επιθυμούμε, αλλά ποτέ δεν υπερισχύει αυτό σε σχέση με το να υλοποιούμε τις ιδέες που μας βγαίνουν ενστικτωδώς, ακόμα κι αν αυτές δεν συμβαδίζουν πλήρως με τις τάσεις. 

4f1c_copy.jpg

-Τι έχετε κατά νου όταν σχεδιάζετε ρούχα;

-Η αλήθεια είναι πως το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε κάθε φορά είναι “Θα το φορούσα;”.  Πέρα όμως από αυτό, δίνουμε πάντα μεγάλη προσοχή στο να είναι τα ρούχα μας καλαίσθητα, διαφορετικά, φτιαγμένα από καλής ποιότητας υφάσματα και φυσικά να μας εκφράζουν. 

 

-Πώς μπορεί μια ελληνική επιχείρηση να αντισταθεί στον ανταγωνισμό που υπάρχει και σε τιμές πολύ φθηνές όπως πχ με τα κινέζικα ή με πολύ μεγάλες φίρμες που έχουν κι αυτές το τους υποστηρικτές τους;

-Σίγουρα με το να ξεχωρίζει και στο σχεδιασμό αλλά και στην ποιότητα, αλλά αυτά δεν αρκούν. Συχνά δεν είναι καθόλου εύκολο το να αντισταθεί κανείς στην παγίδα του να προτιμήσει την ποσότητα από την ποιότητα και αυτό οφείλεται πέρα από την οικονομία μας χώρας ή την ανάγκη για ένταξη στο κοινωνικό σύνολο και στην ελλιπή ενημέρωση του κοινού όσον αφορά τα ευαίσθητα θέματα μας βιομηχανίας μας μόδας μας οι συνέπειες στο περιβάλλον και οι συνθήκες εργασίας. Πέρα μας από αυτά, αρκεί να κοιτάξουμε μας προηγούμενες γενιές για να συνειδητοποιήσουμε ότι η επένδυση σε ένα διαχρονικό, ποιοτικό προϊόν, μακροπρόθεσμα, κοστίζει πολύ λιγότερο από την αγορά οικονομικών προϊόντων με ημερομηνία λήξης.    

 

-Πρόσφατα πήρατε μέρος στο Mad Walk. Πείτε μας δυο λόγια για αυτή την συμμετοχή… Τι σημαίνει για εσάς;

-Η συμμετοχή μας στο “The designers lab” του Madwalk είναι η πρώτη μας συμμετοχή σε κάποιο fashion event τέτοιου τύπου στην Ελλάδα και σίγουρα για εμάς αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό και μας δίνει κατά κάποιο τρόπο το πράσινο φως ώστε να συνεχίσουμε να προσπαθούμε. 

4f1b.jpg

-Η εταιρεία σας έχει συμπεριληφθεί σε μεγάλα διεθνή περιοδικά. Πόσο σας γνωρίζουν εντός των τειχών;

-Δυστυχώς, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το εκτός Ελλάδος κοινό, υπήρξε πάντα πιο δεκτικό και φιλόξενο ως μας τη δουλειά μας. Οι ευκαιρίες από, κυριολεκτικά, την άλλη άκρη μας γης, μας ήρθαν από πολύ νωρίς, χωρίς να κυνηγήσουμε τίποτα, ενώ στην Ελλάδα ακόμα πασχίζουμε να αποδείξουμε ότι αξίζουμε μια ευκαιρία. Σίγουρα πάντως, τον τελευταίο καιρό τα πράγματα βελτιώνονται και αυτό μας ευχαριστεί πολύ.  

 

-Τι στόχους έχετε; Τι ονειρεύεστε για το μέλλον;

-Οι άμεσοι στόχοι μας, είναι να επεκταθούμε σε εξωτερικό και Ελλάδα αργά και σταθερά και το όνειρο μας φυσικά είναι το να χτίσουμε ένα γερό και αναγνωρίσιμο brand σε διεθνές επίπεδο, αλλά χωρίς να αλλοιώσουμε μας βασικές μας αρχές.

manequin.jpg

-Και κάτι πρακτικό… Πώς μπορεί κανείς να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα του οικονομικά;

-Αρχικά, πρέπει να τονίσουμε ότι η επένδυση σε κλασικά, ποιοτικά κομμάτια είναι πάντα η πιο οικονομική λύση. Η μεταποίηση επίσης μπορεί να κάνει θαύματα. Ακόμα και μια μικρή αλλαγή, όπως πχ το κόντεμα, το στένεμα, η αφαίρεση ή η πρόσθεση κάποιου στοιχείου, η αντικατάσταση των κουμπιών ή άλλων λεπτομερειών σε ένα ρούχο μπορεί να το μεταμορφώσει σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Παράλληλα, αποτελεί και μια πολύ δημιουργική και ενδιαφέρουσα απασχόληση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παπανδρέου: Η ΝΔ υπονομεύει τα αυτονόητα μιας δημοκρατικής πολιτείας
Ένα έγκλημα που συνεχίζεται εις βάρος της δικαιοσύνης, της διαφάνειας, της δημοκρατίας και τελικά, των συμφερόντων και της ομοψυχίας του ελληνικού...
Παπανδρέου: Η ΝΔ υπονομεύει τα αυτονόητα μιας δημοκρατικής πολιτείας
Ημερίδα με τίτλο «Βία στην οικογένεια και ψυχική υγεία» από τον δήμο Θεσσαλονίκης
Θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, στις 10.00 π.μ. στην Αίθουσα «Μανώλης Αναγνωστάκης» του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης 
Ημερίδα με τίτλο «Βία στην οικογένεια και ψυχική υγεία» από τον δήμο Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Έρχεται τριήμερη Έκθεση για τους λάτρεις του αυτοκινήτου (ΦΩΤΟ)
Για τρεις ολόκληρες μέρες ο πολυχώρος της Helexpo θα φιλοξενήσει το event της φετινής άνοιξης για το αυτοκίνητο από τη VAG Comment
Θεσσαλονίκη: Έρχεται τριήμερη Έκθεση για τους λάτρεις του αυτοκινήτου (ΦΩΤΟ)