Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Απάντηση Μυλόπουλου για την επέκταση Καλαμαριά

Τι λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης

"Δεν πρόκειται περί καθυστέρησης αλλά περί προγραμματισμένης και δρομολογημένης από καιρό αίτησης παράτασης της παράδοσης του έργου της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά". Τα παραπάνω υποστηρίζει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης σε σχέση με επιστολή που έστειλε ο ανάδοχος του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή ο Ακτωρας, με την οποία ζητά δύο χρόνια παράταση για την επέκταση του έργου.

"Όταν άλλαξε το χρονοδιάγραμμα της βασικής γραμμής για παράδοση στο τέλος του 2020, προφανώς έπρεπε να αλλάξει και το χρονοδιάγραμμα της γραμμής της Καλαμαριάς, η οποία έπρεπε να λειτουργήσει μετά τη βασική γραμμή. Άρα ήταν ήδη προγραμματισμένο και δρομολογημένο από καιρό ο Άκτωρας να κάνει αίτημα για παράταση για δυο χρόνια μέχρι το καλοκαίρι του 2021, λίγο καιρό δηλαδή μετά που θα λειτουργήσει η βασική γραμμή" (τέλος του 2020 σύμφωνα με τον προγραμματισμό), γιατί όπως εξηγεί, ο ανάδοχος πρέπει να κάνει το σχετικό αίτημα.

 

Για τους διαγωνισμούς

"Δεν υπάρχει κανένα πραγματικό πρόβλημα. Από την τρίχα πάμε να κάνουμε τριχιά", τονίζει ο κ. Μυλόπουλος, μεταξύ άλλων, ενώ επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμιά καθυστέρηση και σε σχέση με τους διαγωνισμούς, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς του Άκτωρα που στην επιστολή του, την οποία δημοσίευσε η Καθημερινή, υποστηρίζει ότι η καθυστέρηση στους διαγωνισμούς εμποδίζει τη συνέχιση του έργου. «Η παράλειψη της Αττικό Μετρό είναι τέτοιας έκτασης, ώστε να καθιστά εντελώς αβέβαιο τον χρόνο, την αλληλουχία και εν τέλει αυτό καθ’ αυτό το ακριβές αντικείμενο των εργασιών που θα πρέπει να ολοκληρωθούν εκ μέρους μας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

"Οι δυο διαγωνισμοί οι οποίοι ήταν οι πιο χρονοβόροι έχουν ήδη ολοκληρωθεί και ξεκινούν να υλοποιούνται και έχουμε δυο χρόνια μπροστά μας μέχρι το καλοκαίρι του 2021 να δρομολογήσουμε και τους άλλους μικρότερης διάρκειας μικροδιαγωνισμούς. Το έργο έχει φτάσει ήδη στο 70% της ολοκλήρωσής του. Η κατασκευαστική ολοκλήρωση βρίσκεται στο 95%. Είναι ένα έργο ώριμο, που οδεύει προς την ολοκλήρωση. Ουδεμία καθυστέρηση δεν υπάρχει. Όλα αυτά χρησιμοποιούνται προκειμένου να τεθούν βάσεις για να ζητήσει αποζημίωση κάποια στιγμή ο εργολάβος", υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Σημειώνεται ότι πως αναφέρει η «Ακτωρ» στην επιστολή της, η επέκταση προς Καλαμαριά έχει μια ιδιαιτερότητα: στο αντικείμενο του έργου δεν περιλαμβάνονται ορισμένα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, τα οποία θα ανετίθεντο από την Αττικό Μετρό μέσω εννέα χωριστών εργολαβιών. Ανάμεσα σε αυτά, το σύστημα σηματοδότησης συρμών, το σύστημα επικοινωνίας, το σύστημα συλλογής κομίστρου, το σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων και άλλα. Μέσω της επιλογής αυτής, σημειώνει, «αφενός η Αττικό Μετρό ανέλαβε τον κίνδυνο για την προηγούμενη ολοκλήρωση, από άλλους αναδόχους, των συστημάτων, αφετέρου η Αττικό Μετρό θα έπρεπε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις σε σχέση με αντικείμενα άλλων αναδόχων, σύμφωνα με τις προθεσμίες που η ίδια είχε θέσει».

Ο ανάδοχος επιφυλάσσεται επίσης "ρητώς του δικαιώματός του να ζητήσει αποζημίωση για κάθε ζημία που υφίσταται με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό".

 

Για το σταθμό Βενιζέλου

Αλλά και για τη συζήτηση που έχει ανοίξει σχετικά με το σταθμό της Βενιζέλου και τα αρχαία, ο κ. Μυλόπουλος υποστηρίζει ότι "οι μόνοι που θα ωφεληθούν από την καθυστέρηση της Βενιζέλου αν προκύψει ζήτημα αλλαγής της λύσης είναι και πάλι οι εργολάβοι, οι οποίοι θα ζητήσουν αποζημιώσεις".

"Οποιαδήποτε αλλαγή από τον υπάρχοντα σχεδιασμό θα κοστίσει σε χρήμα και σε χρόνο και δεν έχουμε πολυτέλεια ούτε για το ένα ούτε για το άλλο. Η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει ούτε ένα μήνα παραπάνω να περιμένει το μετρό. Αν λοιπόν αλλάξουμε τη λύση και πάμε πίσω στο 2014, "ξηλώσουμε" ότι κάναμε από το 2016 και μετά και ξαναρχισουμε από την αρχή με τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων που έχουν βρεθεί ακόμα και η καλύτερη λύση του κόσμου να ήταν θέλει 4 χρόνια παραπάνω από αυτήν που δρομολογούμε τώρα. Γιατί θα απαιτηθεί νέα αρχαιολογική ανασκαφή κάτω από το δάπεδο των αρχαίων σε βάθος 4 μέτρων που θα απαιτήσει τουλάχιστον 2-2,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί, γιατί θα πρέπει να γίνουν ξανά μελέτες, να εκδοθούν και πάλι άδειες από το ΚΑΣ κ.λπ.", όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

"Σήμερα δεν είμαστε στην αρχή, σε μηδενικό δηλαδή χρόνο, έχουμε ήδη εφαρμόσει μια άλλη λύση, την οποία πρέπει να ξηλώσουμε για να αρχίσουμε από το μηδέν την καινούρια. Αυτό θέλει χρήμα και χρόνο και αυτήν την πολυτέλεια ούτε ο δημόσιος προϋπολογισμός την έχει ούτε η Θεσσαλονίκη αντέχει για να ικανοποιηθούν οι ιδεοληψίες και οι εμμονές κάποιων, οι οποίοι είτε ηθελημένα είτε άθελά τους εξυπηρετούν ουσιαστικά την αύξηση του κόστους του έργου", προσθέτει ο ίδιος.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ