Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τι λένε οι εργαζόμενοι για το θάνατο οδηγού ΟΑΣΘ στο τιμόνι

Τι μέτρα ζητά η Δ.Α.Σ. ΟΑΣΘ για την προστασία των οδηγών λεωφορείων

Στις συνθήκες εργασίας στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αναφέρεται η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία ΟΑΣΘ (Δ.Α.Σ. ΟΑΣΘ), σε ανακοίνωσή της  για το θάνατο ενός συναδέλφου οδηγού εν ώρα υπηρεσίας.

"Την Παρασκευή 23-8 κηδεύτηκε ο συνάδελφός μας οδηγός που την προηγούμενη ημέρα άφησε τη τελευταία του πνοή κυριολεκτικά «στο τιμόνι» εν ώρα υπηρεσίας. Με αφορμή αυτό το τραγικό περιστατικό εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου. Ο δικός του θάνατος –και πολλών άλλων συναδέλφων στο παρελθόν - μας υπενθύμισε τις δύσκολες έως ακραίες συνθήκες στις οποίες εργάζονται όλοι οι οδηγοί χειμώνα – καλοκαίρι", αναφέρει η Δ.Α.Σ. ΟΑΣΘ.

Όπως σημειώνει, πέρα από τις όποιες παθολογικές αιτίες ή και το ιστορικό που μπορεί να έχει κάποιος, το κυρίαρχο είναι οι επιπτώσεις που έχουν στην υγεία οι συνθήκες εργασίας, τι μέτρα υγιεινής και ασφάλειας  υπάρχουν, και ποια είναι η πρόληψη  για την προστασία της υγείας των εργαζομένων.

"Τα αντιλαϊκά μέτρα που εναλλάξ προωθεί η εκάστοτε κυβέρνηση για να στηρίξει τους στόχους του κεφαλαίου έχουν  βαριές επιπτώσεις στην ζωή των εργαζομένων.Αυτά με τη σειρά τους αυξάνουν κατακόρυφα την εντατικοποίηση της εργασίας όλου του προσωπικού και κυρίως των οδηγών αλλά και τεχνιτών – για μην ξεχνάμε τον σοβαρό τραυματισμό του συναδέλφου τεχνίτη το 2013 στο Αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ του Φοίνικα από το οποίο έμεινε ανάπηρος σε ποσοστό 80%. Από την άλλη στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας γίνονται συνεχώς εκπτώσεις αφού ο εξοπλισμός στα συνεργεία δεν ενισχύεται και δύσκολα ανανεώνετε ενώ πολλά  λεωφορεία είναι σε άθλια κατάσταση", υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι αναφέροντας ως παράδειγμα το ότι "τα συνεργεία του Οργανισμού ούτε διαθέτουν και ούτε διέθεταν ΠΟΤΕ φρενόμετρα και τζογόμετρα για τον ακριβή έλεγχο των φρένων και των συστημάτων διεύθυνσης των 600 και πλέον λεωφορείων που διαθέτει!!".

Σημειώνουν ακόμη ότι η αύξηση του ορίου ηλικίας του στόλου από τα 12 χρόνια στις αρχές του 2000 σταδιακά στα 23 χρόνια με τους νόμους της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τελευταία του ΣΥΡΙΖΑ "είναι ένα σοβαρό στοιχείο που μπορεί ο κάθε ένας να αξιολογήσει στο τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει τόσο στην αύξηση του άγχους των οδηγών που οδηγούν τέτοια λεωφορεία όσο και στην ασφάλεια που μπορεί αυτά να παρέχουν στο επιβατικό κοινό".

Όπως αναφέρουν, "η ασφάλεια των λεωφορείων και η προστασία της υγείας των εργαζομένων έχει κόστος και αυτό το κόστος αποφεύγουν να επωμιστούν όλες οι κυβερνήσεις με αποτέλεσμα τα τραγικά φαινόμενα που ζουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ".

Τι ζητούν

Σύμφωνα με την ΔΑΣ ΟΑΣΘ, Εργαζόμενοι, Συνδικάτα και φορείς χρειάζεται να απαιτήσουμε να παρθούνε ουσιαστικά μέτρα για την ανάταξη της συγκοινωνίας:

-Άμεση απόσυρση και αντικατάσταση των υπέργηρων λεωφορείων.

-Προσλήψεις προσωπικού στους κρίσιμους τομείς –συντήρηση- όπου υπάρχει έλλειψη έμπειρων τεχνιτών.

-Σύγχρονος εξοπλισμός για τον έλεγχο και επισκευή των οχημάτων

- Πλήρη γκάμα όλων των ανταλλακτικών και αναλώσιμων

-Επιπρόσθετες, δωρεάν και συχνότερες  Ιατρικές εξετάσεις  με σύγχρονα μηχανήματα και τεχνολογικό εξοπλισμό. Οι εξετάσεις κάθε 5 χρόνια που γίνονται σήμερα στο προσωπικό είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Ιδιαίτερα για τα καρδιαγγειακά νοσήματα ένα απλό καρδιογράφημα δεν αρκεί…. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ