Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κωνσταντίνος Ζέρβας: «Η Θεσσαλονίκη να περάσει στη νέα γενιά»

Η επίσημη πρώτη Ζέρβα στο νέο του γραφείο ως δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στον Τάσο Θωμά

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 9 και μισή το πρωί. Στον τρίτο όροφο του δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης επικρατεί αναβρασμός. Η πόρτα στο γραφείο του δημάρχου είναι ανοιχτή και υπάρχουν ακόμη κάποιοι εργάτες μέσα που κάνουν τα τελευταία μερεμέτια. Συνεργάτες του δημάρχου πάνε και έρχονται, κρατώντας ένα λάπτοπ στο χέρι ή ένα κέρασμα από ζαχαροπλαστείο της πόλης. Είναι η πρώτη επίσημη ημέρα της νέας διοίκησης Κωνσταντίνου Ζέρβα.

Το γραφείο παραδόθηκε από τον προκάτοχό του, Γιάννη Μπουτάρη, πριν από περίπου 24 ώρες και αν εξαιρέσει κανείς το πάτωμα που τρίζει σε κάθε βήμα, μοιάζει ολοκαίνουργιο. Το βλέμμα πάει στους ιδιαίτερους πίνακες που κοσμούν τους τοίχους, πίνακες που όπως θα μας έλεγε αργότερα ο δήμαρχος προέρχονται από την πολύτιμη δημοτική πινακοθήκη.

Από το δίπλα γραφείο μπαίνει συνεπέστατος στο ραντεβού μας ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Τον σταματά μια γυναίκα που θέλει να του ευχηθεί για την πρώτη ημέρα επίσημης ανάληψης των καθηκόντων του. Παράλληλα, κάποιος τον ζητάει στο τηλέφωνο και ένας συνεργάτης του δίνει ένα έγγραφο για να κοιτάξει.

Ο δήμαρχος με ηρεμία απαντάει σε όλους, κάνει δύο βήματα και μας χαιρετά. «Είναι επί της ουσίας η πρώτη μας ημέρα εδώ. Καταλαβαίνετε πως υπάρχει μία αναστάτωση», μας λέει και συμπληρώνει «Βέβαια εγώ ξυπνάω νωρίς και στις 7 το πρωί πήγα στους εργαζόμενους της καθαριότητας για να τους δείξω πως ο νέος δήμαρχος θα είναι δίπλα τους».

Η κουβέντα μας ξεκινάει από τον εκλογικό του θρίαμβο τον περασμένο Ιούνιο και με αφοπλιστική ειλικρίνεια μας παραδέχεται πως έχει άγχος, καθώς γνωρίζει πως όλη η Ελλάδα θα έχει στραμμένο το βλέμμα της στον δήμαρχο που νίκησε τα κόμματα. Γρήγορα, πάντως, ο Ζέρβας μας μιλάει για το σήμερα της πόλης. Για τους στόχους που έχει θέσει, για την καθαριότητα, για τον ΟΑΣΘ, για το Μετρό, όλα τα φλέγοντα ζητήματα της Θεσσαλονίκης. Στην ατζέντα της πόλης προσθέτει την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, την ανάπλαση της ΔΕΘ, αλλά και τη Νέα Τούμπα. «Καμία περίοδος χάριτος για την διοίκησή μου», αναφέρει και κάνει λόγο για άμεσες παρεμβάσεις.

Συγκινείται μιλώντας για τον τάφο του Φιλίππου, τον Όλυμπο και την ευλογία της Θεσσαλονίκης να «αγναντεύει» το βουνό των Θεών. «Θα προσπαθήσω να πείσω όλους τους ανθρώπους του τουρισμού να αξιοποιήσουμε το πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό τοπόσημο που υπάρχει», αναφέρει.

Από το μπαλκόνι του δημαρχιακού μεγάρου μας λέει με βεβαιότητα «Η Θεσσαλονίκη πρέπει να περάσει στη νέα γενιά. Έτσι, θα καταφέρουμε πολλά πράγματα για την πόλη».

zervas-typosthes-1.jpg

 

Κύριε Δήμαρχε, καταρχάς να ευχηθούμε καλή πορεία στην ανάληψη των καθηκόντων σας σε μία κρίσιμη για τη Θεσσαλονίκη περίοδο, με την πόλη να έχει να αντιμετωπίσει πολλές και ανοιχτές πληγές. Η μεγαλύτερη – έχετε πει και εσείς – πως είναι οι αστικές συγκοινωνίες. Είναι γνωστό πως όταν «έκλεισε» η σεζόν, τον Μάιο – Ιούνιο, ο ΟΑΣΘ βρίσκονταν σε τραγική κατάσταση. Πού βρισκόμαστε πλέον στην αρχή της νέας σεζόν και τι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε ώστε να μην ζήσει η πόλη ξανά τριτοκοσμικές καταστάσεις στα λεωφορεία;

ΚΖ: Ήμουν από αυτούς που το θέμα του ΟΑΣΘ το έφερα στην επικαιρότητα πολύ νωρίς. Σε πολλές παρεμβάσεις σε παλαιότερα δημοτικά συμβούλια, με αρθρογραφία αλλά και με ιδιαίτερη επιμονή καθ’ όλη τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα. O κάτοικος της Αθήνας έχει πληθώρα επιλογών στη μετακίνηση, ενώ ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης έχει μόνο έναν ΟΑΣΘ κι αυτόν μισό. Από το στόλο των οχημάτων προ δεκαετίας σήμερα στους δρόμους της πόλης κινούνται τα μισά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και όλοι καταλαβαίνουμε. Σε κάθε συνάντηση που είχα με τον πρωθυπουργό τόνισα πως μείζον ζήτημα είναι η εύρεση μιας λύσης άμεσα, έστω και μεταβατικής. Το ίδιο επανέλαβα και στον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή θέλοντας ακριβώς να καταδείξω την ανάγκη γρήγορων και αποτελεσματικών χειρισμών. Σε ό,τι με αφορά θα εκπροσωπήσω εγώ προσωπικά ως δήμαρχος, το δήμο Θεσσαλονίκης στο Δ.Σ του οργανισμού και του διάδοχου σχήματος. Κίνηση συμβολική αλλά και ουσίας που δε θα επιτρέψει να επαναληφθεί στο μέλλον η κατάσταση που επικρατεί μέχρι σήμερα.

Επειδή ήδη έχετε βρεθεί και με τον νέο πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, πως κρίνετε τις προθέσεις της κυβέρνησης προς τη Θεσσαλονίκη; Για να το πω αλλιώς, θα έχουμε μία κυβέρνηση που θα κινητοποιείται όταν ο δήμαρχος της πόλης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για κάποιο ζήτημα;

ΚΖ: Διατηρώ πολύ καλές σχέσεις με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Έχουμε συναντηθεί και συνομιλώ μαζί του σε κάθε ευκαιρία, ιδιαίτερα όταν αυτός επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που μεταφέρω πάντα είναι πως η πόλη διεκδικεί τα αυτονόητα. Άμεση λύση για τον ΟΑΣΘ, έστω και μεταβατική όπως προείπα, ολοκλήρωση του Μετρό και επέκτασή του προς αεροδρόμιο και δυτικά, αξιοποίηση των στρατοπέδων του πολεοδομικού συγκροτήματος, ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και γρήγορη ανάπλαση της ΔΕΘ αλλά και του γηπέδου της Τούμπας. Επίσης, αξιοποίηση των απορριμμάτων του πολεοδομικού συγκροτήματος με τη λειτουργία ανάλογων μονάδων. Στην τελευταία συνάντηση συζητήσαμε και το θέμα των ονομασιών των εμπορικών προϊόντων της Μακεδονίας καθώς και το ζήτημα της ασφάλειας που αποτελεί πλέον σημαντικό πρόβλημα για την πόλη. Είμαι δήμαρχος Θεσσαλονίκης και όπως έχω πει, με συνδέει πολιτική και προσωπική φιλία με τον πρωθυπουργό. Χαίρομαι που ο πρωθυπουργός ενδιαφέρεται και ενημερώνεται για την πόλη. Είναι επιτέλους ο καιρός η πόλη μας αυτήν την τετραετία να λύσει τα βασικά θέματα υποδομών και λειτουργίας μιας ευρωπαϊκής μητρόπολης.

Εφόσον βρισκόμαστε στις αστικές συγκοινωνίες, το Μετρό μοιάζει να είναι «καταραμένο» έργο. Ενώ ξεκόλλησε τα τελευταία χρόνια, τώρα έρχονται στην επιφάνεια νέα ζητήματα και αξιώσεις του ανάδοχου με προμετωπίδα τον Σταθμό Βενιζέλου και τα αρχαία. Πώς θα χειριστείτε αυτό το κομβικό ζήτημα για να μην επιστρέψουμε στο «αρχαία ή μετρό»;

ΚΖ: Για το πολύπαθο Μετρό Θεσσαλονίκης το μείζον είναι να ολοκληρωθεί το γρηγορότερο δυνατό. Θεωρώ εκ των προτέρων σίγουρο πως όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση αυτή θα προσέλθουν στο διάλογο με αυτό ως δεδομένο. Από εκεί και πέρα έχω τονίσει πως από τον Δήμο Θεσσαλονίκης δεν θα εκκινήσει καμία προσπάθεια που θα επιβαρύνει χρονικά το έργο.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να προχωρήσουμε άμεσα σε μία διευρυμένη σύσκεψη και να επιδιώξουμε να ληφθεί μία οριστική και δεσμευτική απόφαση που θα προσδιορίζει επακριβώς κόστη και χρονοδιαγράμματα.

Το ζήτημα του Σταθμού Βενιζέλου είναι τεχνικά σύνθετο και αυτή τη στιγμή υπάρχουν δυο προσεγγίσεις. Το γεγονός όμως ότι έχουμε φτάσει στα τέλη του 2019 και όλοι συνηγορούν πως οτιδήποτε και αν γίνει, ο σταθμός θα παραδοθεί μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, συνιστά μία δικαίωση των θέσεων που υποστήριξα προ ετών. Παρόλα αυτά, τη δεδομένη στιγμή, τονίζω ξανά, το μείζον είναι να προχωρήσει το έργο με ταχείς ρυθμούς και προς αυτήν την κατεύθυνση θα εργαστώ.

Το νέο σχήμα της διοίκησής σας έχει συμμαχίες με τρεις παρατάξεις και με μεμονωμένους δημοτικούς συμβούλους. Πρόκειται για ένα σχήμα διεύρυνσης με άτομα που ανεξαρτητοποιήθηκαν από διαφορετικές παρατάξεις, όπως του κ. Ταχιάου και του κ. Ορφανού, ή παραμένουν σε αυτές, όπως του κ. Βούγια. Πώς πιστεύετε πως θα λειτουργήσει αυτό το σχήμα πρακτικά στην επερχόμενη τετραετία;

ΚΖ: Μέλημά μου όλο το καλοκαίρι ήταν να διαμορφώσω τη νέα διοίκηση, να καταλήξω σε ένα σχήμα λειτουργικό, αποδοτικό, με πολιτική συνοχή και δυνατότητες.  Προεκλογικά ακόμη είχα ξεκαθαρίσει πως θα αναζητήσω άξιους και εργατικούς δημοτικούς συμβούλους και αυτό έπραξα. Από εκεί και πέρα η υπέρβαση των συνεπειών της απλής αναλογικής απαιτεί συνεργατική διάθεση και ευρύτητα πνεύματος. Συγχρόνως επέλεξα ανθρώπους της γενιάς μου. Ο Δήμος μας διοικείται από ένα ομοιογενές, ικανό και φρέσκο σχήμα.

Είμαι αισιόδοξος για το μέλλον καθώς μας ενώνουν οι ίδιες αγωνίες, οι ίδιες ανησυχίες για την πόλη. Η προγραμματική συγγένεια και η πολιτική συναντίληψη είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίστηκε η νέα διοίκηση του δήμου.

Η καθαριότητα της πόλης ήταν εκ των βασικών προεκλογικών σας μηνυμάτων. Πώς θα καθαρίσετε μία Θεσσαλονίκη που ακόμη και εν μέσω καλοκαιριού είχε σοβαρά ζητήματα με την αποκομιδή;

ΚΖ: Όπως ίσως γνωρίζετε ανέλαβα προσωπικά την ευθύνη της καθαριότητας. Είναι προτεραιότητα της νέας διοίκησης και έχω ορίσει ως έναν πρώτο στόχο τη σαφή και αισθητή βελτίωση της εικόνα της πόλης μέχρι τα Χριστούγεννα. Μέχρι το τέλος της θητείας μου η Θεσσαλονίκη θα είναι μία πόλη καθαρή. Γνωρίζω τα προβλήματα και έχω πλήρη εικόνα του ζητήματος. Ο δήμος έχει υπαλλήλους, έχει πόρους και θα φροντίσουμε σύντομα να έχει και τα μέσα – οχήματα και εργαλεία.

Το καλύτερο αποτέλεσμα θα έρθει μέσα από έναν συνδυασμό καλύτερου management, επιμονής, σκληρής δουλειάς. Η πολιτική βούληση είναι δεδομένη και η βαρύτητα του θέματος για εμάς ιδιαίτερη.

Σε ένα πρακτικό θέμα, τελικά ο κόσμος έχει μείνει με την απορία. Τι θα γίνει με την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφία κάτω από την Τσιμισκή; Θα προχωρήσει ή όχι;

ΚΖ: Το ζήτημα είναι να περάσει η πόλη από την εποχή της αποσπασματικότητας στην εποχή ολοκληρωμένων σχεδίων και προσεγγίσεων. Επί του συγκεκριμένου, χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη, χωρίς ΜΜΜ στην πόλη, με το Μετρό υπό κατασκευή και τον ΟΑΣΘ σε τραγική κατάσταση, θεωρώ πως τέτοιες παρεμβάσεις δημιουργούν περισσότερα προβλήματα παρά λύνουν.

Όλοι θέλουμε περισσότερο χώρο για τον πεζό, για την μητέρα με το καρότσι, για το παιδί, όμως ταυτόχρονα η πόλη πρέπει να μπορεί να λειτουργεί. Η λογική των αποσπασματικών παρεμβάσεων που δεν εντάσσονται σε κάποιον σχεδιασμό και άρα δεν λαμβάνουν υπόψη τους τα δεδομένα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε χειρότερες καταστάσεις.

Η απελθούσα διοίκηση, λίγες ημέρες προ της αλλαγής φρουράς αποφάσισε να δεσμεύσει την επόμενη και να προχωρήσει ενάντια στην εκπεφρασμένη βούλησή μας. Εξετάζουμε τα περιθώρια ενεργειών που έχουμε.

Έχετε πει ως κριτική προς την διοίκηση Μπουτάρη πως πρωτοσέλιδο πρέπει να είναι η πόλη, όχι ο δήμαρχός της. Πώς σκοπεύετε να το πετύχετε αυτό και με ποιον άξονα θα κινηθείτε για την τουριστική ανάπτυξη;

ΚΖ: Φιλοδοξώ να είμαι ο δήμαρχος που θα κάνει τη δουλειά και θα φέρει την ίδια την πόλη στο προσκήνιο. Δεν επιθυμώ και δεν θα επιδιώξω την προσωπική προβολή έναντι της πόλης. Οι δημότες με εξέλεξαν δίνοντάς μου μία σαφή εντολή να φέρουμε την πόλη εκεί που της αξίζει. Η στρατηγική μας απλώνεται σε πολλά και διαφορετικά πεδία. Από την ευταξία στην πόλη, μέχρι τη διοργάνωση μεγάλων events που θα αφήνουν πολιτιστικό και οικονομικό αποτύπωμα, είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματά μας.

Σε ό,τι αφορά στον τουρισμό της πόλης στόχος μας είναι να προσελκύσουμε τουρίστες με οικονομική δυνατότητα, με υψηλό οικονομικό προφίλ  και παράλληλα να αναδείξουμε τη Θεσσαλονίκη σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό.

Ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων στην πόλη είναι κάτω από αυτόν του όμορφου Ναυπλίου, οι τιμές ιδιαίτερα χαμηλές και οι περισσότεροι επισκέπτες της Χαλκιδικής δεν περνάν ούτε για βόλτα από την πόλη μας. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε και εδώ.

Ποιο θα είναι το στίγμα που θέλετε να δώσετε για τη δημαρχία σας και πόσο γρήγορα μπορούν να αναμένουν αποτελέσματα οι δημότες;

ΚΖ: Θέλω να είμαι ο δήμαρχος που θα «κάνει τη δουλειά» -το τονίζω ξανά- και θα βελτιώσει την καθημερινότητα του πολίτη.  Η πρότασή μας ήταν αυτοδιοικητική και η ατζέντα μας δομείται γύρω από αυτήν την υπόσχεση.  Από εκεί και πέρα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ασχοληθούμε με τα μεγάλα. Μας ενδιαφέρει η εξέλιξη της πόλης, οι υποδομές της, ο δημόσιος χώρος, η ένταξη της Θεσσαλονίκης σε όλα τα παγκόσμια δίκτυα και η ανάδειξή της σε κόμβο οικονομικό, πολιτιστικό, εκπαιδευτικό και τουριστικό. Δεν θα υποτιμήσουμε τη μία ατζέντα έναντι της άλλης – αυτή θα είναι η δική μας διαφορά από τις προηγούμενες διοικήσεις του δήμου.

Βρισκόμαστε στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Γνωρίζουμε τη σημασία της για την πόλη, ωστόσο, πλέον φαίνεται πως χρειάζεται να κάνει ένα παραπάνω βήμα με την ανάπλασή της. Ποιο είναι το σχόλιο σας;

ΚΖ: Είναι μία μεγάλη ευκαιρία τόσο για την πόλη όσο και για την ίδια τη ΔΕΘ η υπόθεση της ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου. Αν θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει ΔΕΘ, αποτελεί μονόδρομο αυτή η επιλογή. Μετά από δεκαετίες άγονων συζητήσεων και πολλών μελετών έχουμε μπροστά μας ένα συγκεκριμένο σχέδιο με το οποίο συμφωνούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Η ανάπλαση είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος να αποκτήσει το κέντρο της πόλης ένα πνεύμονα πρασίνου, ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα που θα αναβαθμίσει αισθητικά και λειτουργικά το κέντρο της.

zervas-typosthes-3.jpg

 

«Οι Θεσσαλονικείς δεν μπορούν να περιμένουν ούτε μισή ώρα»

«Δεν ζητούμε λευκή επιταγή, ούτε περίοδο χάριτος. Δεν μας χρωστάει η πόλη, εμείς οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι για τη μεγάλη ευθύνη». Αυτά γράφατε προεκλογικά σε άρθρο σας στον «Τ.Θ.» όπου αναφέρατε οκτώ δεσμεύσεις (καθαριότητα, ασφάλεια, κοινωνική πολιτική, πολιτισμός, δημόσιος χώρος, συγκοινωνία, Αριστοτέλους, Νέα Παραλία), ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα είχατε αποκαλύψει πως θα προχωρήσετε σε μείωση των τελών το 2020 έως 50%. Σήμερα, από το δημαρχιακό γραφείο, πότε πιστεύετε πως θα τις δουν στην καθημερινότητά τους οι δημότες;  

ΚΖ: Ήδη έχουμε τα πρώτα πλάνα για όλες τις δεσμεύσεις που αναφέρετε και πραγματικά δεν ζητώ ούτε μισή ώρα περιόδου χάριτος για την δημαρχία μου.

Για όλα έχει γίνει προεργασία, αλλά σήμερα είναι η πρώτη ημέρα ευθύνης και άσκησης της διοίκησης. Το πρωί στις 7 η ώρα ήμουν στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων με τους ανθρώπους της καθαριότητας και με συμβολικό αλλά και με ουσιαστικό ρόλο. Ξεκινάμε με την καθαριότητα.

Ήδη τα ογκώδη είναι σε καλύτερη κατάσταση και αυτό έχει να κάνει με την πολύ καλή συνεργασία που είχαμε με τους ανθρώπους της καθαριότητας. Θέλω να πιστεύω ότι σύντομα θα προχωρήσουμε και με τους υπόγειους κάδους, βλέπω να φαίνεται λύση σε αυτό το χρονίζον πρόβλημα.

Με ένα καλό μάνατζμεντ θα έχουμε να δείξουμε αποτελέσματα μέχρι τα Χριστούγεννα ώστε σταδιακά οι Θεσσαλονικείς να μην χρειάζεται να ασχολούνται με την καθαριότητα ως φλέγον ζήτημα. Να θεωρούν ως δεδομένο πως η πόλη τους είναι καθαρή.

Για το θέμα των τελών έχω ήδη δώσει εντολή στους αρμόδιους υπεύθυνους των οικονομικών, τον κύριο Κούπκα και τον κύριο Αβαρλή, στον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα που ήδη προετοιμάζονται ώστε να προχωρήσουμε στη μέγιστη δυνατή μείωση των ανταποδοτικών τελών που έρχονται στους Θεσσαλονικείς.

zervas-typosthes-4.jpg

 

«Θα παλέψουμε για την επένδυση στην Τούμπα»

Τα «ασπρόμαυρά» σας αισθήματα είναι γνωστά. Τι εικόνα έχετε για τη «Νέα Τούμπα» και πως μπορεί ο δήμαρχος να «σπρώξει» αυτή την σοβαρή υπόθεση; Ως άνθρωπος του αθλητισμού, πως θα υποστηρίξετε και τις υπόλοιπες ομάδες της πόλης; 

ΚΖ: Απαντώ αντίστροφα. Ως δήμαρχος θα υποστηρίξω όλες τις ομάδες της πόλης και αυτό θα το διαπιστώσει η φίλαθλη κοινότητα μέσα στη θητεία μου. Η Θεσσαλονίκη θέλω να γίνει μία πόλη που πρωταγωνιστεί, που φέρνει νίκες και παίρνει πρωταθλήματα. Ποτέ δεν έκρυψα οπαδικές προτιμήσεις καθώς θεωρώ πιο τίμιο και ειλικρινές να τις γνωρίζουν όλοι. Αυτό δεν μεταφράζεται σε προνομιακή μεταχείριση και θα φανεί στην πορεία.

Σε ό,τι αφορά στο νέο γήπεδο της Τούμπας έχω δηλώσει πως θα ήταν ιδιαίτερη τιμή και χαρά να εγκαινιαστεί εντός της θητείας μου. Θα στηρίξουμε θεσμικά, τεχνικά και πολιτικά την ανέγερση του νέου γηπέδου γιατί πιστεύω ακράδαντα πως  τέτοιες  παρεμβάσεις θα ωφελήσουν πολλαπλά την πόλη καθώς παράλληλα με το κύριο έργο θα αναπλαστεί η γύρω περιοχή στην κατεύθυνση της λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης. Το γήπεδο του ΠΑΟΚ είναι από τα σημαντικά πρότζεκτ. Είναι μία επένδυση ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ και θα δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας. Θα παλέψουμε να γίνει αυτή η επένδυση.

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παπαστεργίου από Θεσσαλονίκη: Δεν ψηφιοποιούμε απλά, καταργούμε τη γραφειοκρατία
Τι είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μιλώντας στο 3ο Συνέδριο Καινοτομίας και Νέων Τεχνολογιών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Παπαστεργίου από Θεσσαλονίκη: Δεν ψηφιοποιούμε απλά, καταργούμε τη γραφειοκρατία