Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Γιατί σταματάει η πεζοδρόμηση Αγ. Σοφίας κάτω από Τσιμισκή

Το θέμα θα συζητηθεί ως εκτός ημερησίας στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Να σταματήσει το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας στο τμήμα κάτω από την Τσιμισκή, θα εισηγηθεί σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο η διοίκηση του δήμου.

Το θέμα θα έρθει ως εκτός ημερησίας διάταξης από την αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων και θα το εισηγηθεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Μάκης Κυριζίδης. Η νέα διοίκηση του δήμου ζητά τη διάλυση της σύμβασης με τον εργολάβο, όπως ορίζει ο νόμος, προκειμένου να μη ξεκινήσει το έργο.

Υπενθυμίζεται ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα είχε δημιουργηθεί έντονη συζήτηση καθώς η προηγούμενη διοίκηση είχε υπογράψει τη σχετική σύμβαση λίγο μόλις χρονικό διάστημα πριν τη λήξη της θητείας της. Ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε εκφράσει τη διαφωνία του για το συγκεκριμένο έργο θεωρώντας ότι θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει και θέτοντας παράλληλα το ζήτημα ότι θα έπρεπε να ενημερωθεί η νέα διοίκηση και σε συνεννόηση να προχωρήσει η νυν διοίκηση στις διαδικασίες για το έργο.

Παρόλο που η σχετική σύμβαση για την πεζοδρόμηση είχε υπογραφεί στις αρχές Αυγούστου, το έργο δεν είχε ξεκινήσει γιατί δεν υπήρχε έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ενώ απαιτούνταν και κάποιες άλλες διαδικασίες.

Η αιτιολογία

Η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα θα παρουσιάσει στο δημοτικό συμβούλιο συγκεκριμένη αιτιολογία για τη διάλυση της σύμβασης η οποία στηρίζεται στα παρακάτω σημεία:

-Ότι σύμφωνα με ΦΕΚ η πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου κομματιού της Αγίας Σοφίας δεν μπορεί να προχωρήσει επειδή δεν υπάρχει τροποποίηση του ρυμοτομικού

-Ότι η νέα διοίκηση πιστεύει ότι αυτό το έργο με την κακή κατάσταση του ΟΑΣΘ σήμερα και την έλλειψη του Μετρό θα φέρει κυκλοφοριακό έμφραγμα στην πόλη

-Ότι δεν υπάρχουν άλλες δίοδοι για κάθοδο προς Μητροπόλεως και Λ. Νίκης και θα επιβαρυνθεί μόνο η Κομνηνών η οποία έχει μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας

-Είναι έργο που θα χρηματοδοτηθεί από δάνειο και για 30 χρόνια θα εκκρεμεί η αποπληρωμή του

-Είναι έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ, ωστόσο σύμφωνα με τη νέα διοίκηση το συγκεκριμένο έργο δεν θεωρείται αναπτυξιακό

Ο εργολάβος του έργου μπορεί να ζητήσει αποζημίωση για τη διάλυση της σύμβασης σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο νόμος, μέχρι 5% της σύμβασης.  

Από την αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων τονίζουν ότι η νέα διοίκηση δεν είναι κατά της πεζοδρόμησης, αλλά είναι κατά της πεζοδρόμησης αυτή τη χρονική στιγμή "που επικρατεί ένα χάος" σε ότι αφορά το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης, υπενθυμίζοντας ότι αυτή η πεζοδρόμηση μελετήθηκε το 2011-12, όταν ο ΟΑΣΘ ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση και τότε πίστευαν ότι σήμερα θα είχε ολοκληρωθεί το μετρό. «Δεν μπορούμε να βάλουμε αυτήν τη στιγμή ένα εργοτάξιο με λαμαρίνες μέσα στην καρδιά της πόλης για 1,5 χρόνο», όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κυριζίδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kardiako
Κολπική μαρμαρυγή: Γιατί χτυπά μικρότερες ηλικίες - Οι κίνδυνοι για την καρδιά
Η συχνότητα εμφάνισης έχει αυξηθεί και για τους νεότερους, μαζί με τις αντίστοιχες δυσλειτουργίες που μπορεί να προκαλέσει
Κολπική μαρμαρυγή: Γιατί χτυπά μικρότερες ηλικίες - Οι κίνδυνοι για την καρδιά