Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας για Μετρό: Οι Θεσσαλονικείς δεν μπορούν να περιμένουν άλλο

«Η πόλη δεν μπορεί να είναι ένα απέραντο εργοτάξιο», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας - Τι ανέφερε για τις αντιδράσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ

Της Λεμονιάς Βασβάνη,

«Η πόλη δεν μπορεί να συνεχίσει να είναι ένα απέραντο εργοτάξιο. Δεν μπορεί να περιμένει άλλο" ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης στην ειδική συνεδρίαση για το Μετρό. 

«Σας καλέσαμε σε αυτή την ειδική συνεδρίαση γιατί είναι καιρός να αποκτήσει η πόλη μας υποδομές. Κάνουμε όμως αυτή ειδικά τη συνεδρίαση όμως για να ενημερωθεί η πόλη μας για το έργου του Μετρό. Παίρνουμε την πρωτοβουλία για αποκτήσει η πόλη Μετρό, για να αποκτήσει ένα αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς. Να δεσμευτούμε όλοι ότι η πόλη μας θα αποκτήσει σύντομα Μετρό», ανέφερε. Και πρόσθεσε: «Γνωρίζω πολύ καλά το έργο γιατί τα τελευταία 10 χρόνια μιλάω και γράφω για αυτό. Είμαστε εδώ για να καταθέσουμε αλήθειες, γιατί κάποιοι δεν γνωρίζουν ή κάποιοι σκοπίμως δε γνωρίζουν ενώ κάποιοι άλλοι ίσως δεν το θέλησαν ποτέ το έργο».

Αναφερόμενος στην κινητοποίηση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ότι θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, αν υπάρξει αλλαγή του τρόπου κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου», με στροφή στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, αντί για κατασκευή με τις αρχαιότητες in situ δήλωσε: «Υπάρχουν κάποιοι που όποτε κάτι δεν τους αρέσει, καταφεύγουν σε συγκεντρώσεις και δικαστήρια. Άλλωστε αν δε θέλεις κάτι η καλύτερη λύση είναι να καταφύγεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας», και πρόσθεσε:

«Αν η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης είχε προχωρήσει μετά το 2014, σήμερα δεν θα υπήρχε ανάγκη να γίνει αυτή η συνεδρίαση. Αν πάλι με τη λύση που είχε επιλεγεί στη συνέχεια, είχε γίνει πρόοδος πάλι δεν θα υπήρχε θέμα. Τώρα πρέπει όλοι μαζί να αναζητήσουμε μία λύση για το Μετρό».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκη κατέληξε στην τοποθέτησή του:

«Κανείς δεν έχει δικαίωμα να διχάζει την πόλη και να την καταδικάζει να μείνει στάσιμη. Περιμένουμε λοιπόν τα επόμενα βήματα από την Αττικό Μετρό και από την κυβέρνηση, που κρατάει την μπαγκέτα, όπως όλες οι κυβερνήσεις, στα μεγάλα έργα.Δηλώνουμε ότι είμαστε εδώ, οι Θεσσαλονικείς δεν μπορούν να περιμένουν άλλο, η πόλη δεν μπορεί να είναι ένα απέραντο εργοτάξιο».

Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νίκος Ταχιάος από τη μεριά του τόνισε: «Η Βενιζέλου είναι ένας κόμβος κυκλοφοριακού συστήματος. Και προηγούμενη κυβέρνηση συνέβαλε στο να ξεκολλήσει το έργο από τα προβλήματα που είχε. Τα προβλήματα λύθηκαν επειδή το έργο οδηγήθηκε στη διαιτησία».

Εξηγώντας την επιλογή για την αλλαγή πλεύσης στον τρόπο κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου παράθεσε στοιχεία. «Αγνοούμε ότι το έργο είναι ηλεκτρομηχανολογικά και ηλεκτρομηχανολογικά που χρειάζονται πολλές δοκιμές. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία που πρέπει να περάσει από πολλά στάδια για να γίνει λειτουργικό το έργο». «Πολλοί συμπολίτες μας αισθάνονται ότι η κατασκευή του Μετρό αποτελεί γι αυτούς μια φυλακή. Δεν μπορούμε να τους αγνοήσουμε», τόνισε.

Πρόσθεσε ότι ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου έχει κόστος για αρκετούς. «Ένα έργο δεν είναι μόνο μια τεχνική λύση, αλλά κάτι πιο περίπλοκο». «Η in situ κατασκευή δεν μπορεί να υπακούσει στις προδιαγραφές πυρασφαλείας», είπε και υπογράμμισε ότι «όταν ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό πρέπει να είναι πλήρης. Αν σταματήσει στο Σιντριβάνι πρέπει να γίνει παραμετροποίηση των συστημάτων».

Πρόσθεσε πως η απόσπαση και επανατοποθέτηση έχει εφαρμοστεί και στην πόλη, και στον σταθμό Βενιζέλου. Συγκεκριμένα είπε πως αφαιρέθηκε κομμάτι της deumanus maximus από τη Βενιζέλου. Παράλληλα παρέθεσε παραδείγματα από άλλα έργα όπου εφαρμόστηκε παρόμοια τεχνική (Μετρό σταθμός Αλίμου).

Ως προς το κόστος της κατασκευής τόνισε πως: «Δώδεκα εκατομμύρια το κόστος θα είναι το κόστος με αυτή την κατασκευή, ενώ μια κατασκευή με in situ κατασκευή απαιτεί τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ταχιάος είπε ακόμη πως «στο παρελθόν έγιναν άστοχες κινήσεις», όμως πρόσθεσε πως θα ήταν λάθος να συνεχιστεί κάτι τέτοιο. «Κανείς δεν είναι τρελός να φτιάξει αίθουσα 1600 μέτρων αρκετά χαμηλότερα, άρα θα απαιτούνται νέες κατασκευές. Η λύση που επιλέξαμε και την οποία βασίζουμε στην αρχική απόφαση του 2014 εκθέτει το 100% των ευρημάτων στο κατασκευασμένο κέλυφος. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το κόστος πρέπει να ληφθεί υπόψη. Θα κρατήσουμε τη συζήτηση στο αυστηρό τεχνοκρατικό ύφος».

Κατέληξε πως πρέπει «όλοι να απομακρυνθούν από το παρελθόν και από λάθος αντιπαραθέσεις». «Αυτή η πόλη από την υπόθεση μετρό έχει ταλαιπωρηθεί για χρόνια. Αν μας καλέσει η Κίνηση Πολιτών θα πάμε για να εκθέσουμε τις απόψεις μας. Είμαστε έτοιμοι για διάλογο όμως ο διάλογος θέλει ανοιχτά μυαλά και μάτια». Το προφανές είναι ορατό και με γυμνό οφθαλμό», κατέληξε.

«Τα έργα δεν έχουν ούτε χρώμα ούτε ιδεολογία» τόνισε ο Πάρης Μπίλιας, πρόεδρος του ΤΕΕ/ΚΜ.

Ένταση προκλήθηκε όταν μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης που είχαν έρθει στην αίθουσα άρχισαν διαφωνούν με τα όσα διαμείφθηκαν, φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της παραμονής των αρχαίων στη Βενιζέλου.

«Θα έπρεπε να είχε κατατεθεί πλήρης τεχνική μελέτη για το σταθμό Βενιζέλου στο υπουργείο Πολιτισμού», τονίστηκε σε επιστολή του Γιώργου Σκιαδαρέση, διευθυντή της Εφορείας αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.  

«Η ταχύτερη λύση για το μέτρο είναι η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων» ανέφερε ο κ. Καλαφάτης παραθέτοντας στοιχεία έρευνας. Τόνισε μάλιστα πως «όσοι επιδιώκουν διχασμό της τοπικής κοινωνίας πάνω σε αυτό το ζήτημα ματαιοπονούν».

«Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη αυτό το έργο κ ελπίζουμε να το δούμε σε λειτουργία», τόνισε ο κ. Κουβελάς. Είπε ακόμη πως το έργο δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. 

Η κυρία Νοτοπούλου είπε από τη μεριά της πως είναι γνωστή η διαφωνία για το μετρό.

«Από το 1986 η ΝΔ ταλαιπωρεί την πόλη με το μετρό. Άρχισε το έργο χωρίς να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.  Μετά την τρύπα Κούβελα πήγαμε στην τρύπα Παπαγεωργόπουλου, Σιμόπουλου κλπ ".

Τόνισε ακόμη πως απαξιώθηκε η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.  «Εμείς σε 4 χρόνια μνημονίου ξεκολλήσαμε το έργο", υποστήριξε.  "Δεν αντέχετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωνε ένα έργο», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια επικράτησε ένταση και η συνεδρίαση διεκόπη για 10 λεπτά. 

Η συνεδρίαση συνεχίστηκε μετά τη φραστική επίθεση προς την κυρία Νοτοπούλου από επιχειρηματία που επλήγη από τα έργα κατασκευής του μετρό, γιατί η τελευταία δεν τον δέχτηκε στο γραφείο της.  

Παίρνοντας τον λόγο η κα Νοτόπουλου έριξε πυρά στις τοποθετήσεις εκπροσώπων που τίθενται υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτηση των αρχαίων.

«Δεν ακούσαμε ούτε ένα σοβαρό στοιχείο για το μετρό», είπε και απευθυνόμενη στον κ. Ζέρβα κάλεσε τον ίδιο και τους δημοτικούς συμβούλους του  «να μην γίνουν μέλος μιας φτηνής επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης και να ταχθείτε υπέρ της προηγούμενης λύσης. Να σεβαστείτε τους πολίτες που σας και μας ψήφισαν».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Γιαννούλης ζητώντας να παραχωρηθεί ο χρόνος του στον κ. Μυλόπουλο, κάτι που όπως τονίστηκε θα γίνει στο τέλος της σύσκεψης.  

Ο κ. Στολτίδης από το ΚΚΕ  είπε πως "Το μετρό από λύση έγινε πρόβλημα για τον λαό γιατί θα κληθεί να πληρώσει ακριβά». «Η καθυστέρηση δεν οφείλεται στα αρχαία της Βενιζέλου. Καθυστερήσεις υπήρξαν σε όλα τα στάδια κατασκευής του έργου» υποστήριξε και ζήτησε διατήρηση των αρχαίων στο σταθμό. 

Δαρδαμανέλης: 9 μελέτες δεν έχουν εγκριθεί

Ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης. Δαρδαμανέλης εστίασε στα παράδοξα του έργου ως προς την επέκταση του στην Καλαμαριά. Ενδεικτικά είπε πως θα γίνει μετρό που θα περνάει κάτω από τα χωράφια, σε περιβάλλον που δεν έχει δομηθεί, ενώ δεν θα υπάρχει σύνδεση με αεροδρόμιο. Πρέπει να δούμε το έργο συνολικά», υπογράμμισε αναφερόμενος στις προεκτάσεις του έργου στα ανατολικά και στα δυτικά . «Ο σταθμός Βενιζέλου έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον ενώ στην Καλαμαριά 9 μελέτες δεν έχουν δημοπρατηθεί και εγκριθεί», πρόσθεσε. 

Στα 100αδες μέλη του που επλήγησαν από την κατασκευή του έργου εστίασε ο κ. Νικολόπουλος από το ΕΕΘ. «Δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει το έργο όμως υπάρχουν επιχειρηματίες και οικογένειες που έχουν καταστραφεί οικονομικά απ την κατασκευή του έργου. Κάποιοι θέλουν να υπάρχει κόντρα.  Εμείς θέλουμε απλά να τελειώσει το έργο», σημείωσε. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kardiako
Κολπική μαρμαρυγή: Γιατί χτυπά μικρότερες ηλικίες - Οι κίνδυνοι για την καρδιά
Η συχνότητα εμφάνισης έχει αυξηθεί και για τους νεότερους, μαζί με τις αντίστοιχες δυσλειτουργίες που μπορεί να προκαλέσει
Κολπική μαρμαρυγή: Γιατί χτυπά μικρότερες ηλικίες - Οι κίνδυνοι για την καρδιά