Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Χωρίς τέλος τα δυστυχήματα στους δρόμους – Τι λέει η Τροχαία

Δεν αρκούν οι υπάλληλοι της Τροχαίας για την επαρκή αστυνόμευση

Του Γιώργου Καλλίνη

Σε μάστιγα εξελίσσονται τα τροχαία ατυχήματα στη Θεσσαλονίκη, καθώς μόνο τον Σεπτέμβριο έχουν καταγραφεί, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, 117 ατυχήματα και 8 θανατηφόρα τροχαία με εννιά νεκρούς. Ήδη ο φόρος αίματος και τον Οκτώβριο είναι ιδιαίτερα μεγάλος για τη Θεσσαλονίκη, καθώς μέσα σε δέκα ημέρες μετρούμε έξι νεκρούς σε τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα, το τελευταίο το βράδυ της Τετάρτης έξω από τη Θεσσαλονίκη.

Αυτό σημαίνει ότι τον μήνα Σεπτέμβριο κάθε μέρα σημειώθηκαν περίπου 4 τροχαία ατυχήματα, ενώ περίπου κάθε τρεις μέρες καταγράφεται ένας θάνατος στην άσφαλτο. Αυτά τα νούμερα είναι άλλη μια απόδειξη ότι οι δρόμοι της Ελλάδας είναι πάρα πολύ επικίνδυνοι και ότι όλοι μας θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεκτικοί.

Ποια είναι όμως η άποψη της Τροχαίας για αυτούς τους αριθμούς που προκαλούν σοκ; «Στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα στην Ελλάδα, δεν έχουμε καταλάβει πόσο σοβαρή υπόθεση και ευθύνη είναι να κάθεσαι πίσω από το τιμόνι. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε την οδήγηση, ως επαγγελματική, να είμαστε επαγγελματίες όταν οδηγούμε», εξηγεί ο διοικητής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Γιώργος Χανής στον «Τ.Θ.». «Η τροχαία βρίσκεται καθημερινά έξω στους δρόμους και κάνει το καλύτερο δυνατό. Χαρτογραφούμε τις περιοχές με τα περισσότερα ατυχήματα και δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση των πολιτών με ενημερωτικές εκστρατείες στα σχολεία. Θέλουμε τους πολίτες να μας αντιμετωπίζουν ως συμμάχους. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε», σημειώνει και συμπληρώνει ότι οι κλήσεις στους πεζούς προβλέπονται από το νόμο αλλά υπολογίζονται από την υπηρεσία μόνο ως έσχατη λύση.

Το δυναμικό της Τροχαίας παραμένει μικρό για να καλύψει τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον διευθυντή της υποδιεύθυνσης Τροχαίας, όσες καθημερινές παρεμβάσεις και να γίνουν. «Εκατοντάδες υπάλληλοι της Τροχαίας βρίσκονται καθημερινά έξω, αλλά 200 άτομα δεν φτάνουν για όλα τα αμάξια που κυκλοφορούν στην πόλη. Η αντιστοιχία είναι περίπου ένα άτομο για 1500 αμάξια, οπότε καταλαβαίνετε ότι δεν φτάνουν». Επίσης, τα πρόσφατα περιστατικά παράσυρσης πεζών στον περιφερειακό, εκτός από ανησυχητικά είναι και πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τον κ. Χανή.

 

Τα στοιχεία σοκ για το Σεπτέμβρη

Εννέα άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Στο σύνολο, τον προηγούμενο μήνα σημειώθηκαν οκτώ θανατηφόρα τροχαία, ένα σοβαρό και 117 ελαφρά τροχαία ατυχήματα.

Τη μερίδα του λέοντος στις επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις (στο σύνολο 2.597), για έναν ακόμη μήνα, είχε η υπερβολική ταχύτητα, καθώς διαπιστώθηκαν 1.838 σχετικές παραβάσεις. Τέλος, ελέγχθησαν από την Τροχαία 12.301 οδηγοί, εκ των οποίων οι 263 είχαν πιει... κάτι παραπάνω (2,14%).

Η αστυνομία έχει δημοσιεύσει τις πιο βασικές οδηγίες ασφαλούς οδήγησης, για να έχουμε όλοι στο μυαλό μας όταν πιάνουμε το τιμόνι. Δείτε τις αναλυτικά. Όταν οδηγούμε πρέπει να θυμόμαστε ότι:

Δεν πρέπει να οδηγήσουμε αν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά

• Πρέπει να φέρουμε ΠΑΝΤΟΤΕ ζώνη ασφαλείας/προστατευτικό κράνος

• Δεν πρέπει να ξεπερνούμε το όριο ταχύτητας για τη δική μας ασφάλεια, των συνεπιβατών μας και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου

• Δεν προσπερνούμε αντικανονικά • Δεν παραβιάζουμε φωτεινούς σηματοδότες

• Δεν μιλούμε στο κινητό μας τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης

• Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς

• Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου

• Τηρούμε την αριστερή λωρίδα του δρόμου

• Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των επί καθήκοντι αστυνομικών Υπενθυμίζουμε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Πρέπει να τηρούμε και να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα στην άσφαλτο.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη