Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μοναδικό γιορτινό μενού με τοπικά προϊόντα από το Thessaloniki Food Festival

Tρεις "μάγοι" της γαστρονομίας δημιούργησαν ενόψει Χριστουγέννων ένα γιορτινό μενού με τοπικά προϊόντα

Με τρεις "μάγους" της γαστρονομίας της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι δημιούργησαν ενόψει των Χριστουγέννων ένα εορταστικό μενού για καλό σκοπό, συνεχίστηκαν χτες το βράδυ οι τελευταίες εκδηλώσεις του χρόνου του "Thessaloniki Food Festival" για το 2019. Συνδυάζοντας το τερπνόν (την τέρψη του ουρανίσκου των περίπου 130 συνδαιτυμόνων) μετά του ωφελίμου (την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Βορείου Ελλάδος "Αχτίδα" και ταυτόχρονα την προβολή των ντόπιων σεφ και των τοπικών προϊόντων), το φιλανθρωπικό δείπνο που διοργάνωσε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Thessaloniki Food Festival, έδωσε στις επικείμενες ημέρες των εορτών ένα πιο βαθύ νόημα, αυτό της "νόστιμης" προσφοράς.

Οι διακεκριμένοι chef ambassadors του Thessaloniki Food Festival 2019, Μιχάλης Αδαμίδης, Βαγγέλης Ασημακόπουλος και Γιάννης Χατζηπαρασίδης ετοίμασαν ένα μοναδικό εορταστικό μενού, με εξαιρετικά τοπικά προϊόντα εποχής, που συνοδευόταν από λευκά και κόκκινα κρασιά του αστικού αμπελώνα απέναντι από το Καυταντζόγλειο Στάδιο. Η αρχή έγινε με βελουτέ σούπα κάστανο με τρούφα, καβουρδισμένο αμύγδαλο και σχοινόπρασο και στη συνέχεια ακολούθησε τριλογία ψητών παντζαριών με καπνιστή φέτα, σάλτσα πορτοκαλιού και τραγανό παστέλι. Το επόμενο πιάτο ήταν ριζότο με μελάνι σουπιάς, γαρίδες, πικάντικο λουκάνικο μαύρου χοίρου και φλούδες κατσικίσιας γραβιέρας, ενώ ακολούθησαν σιγομαγειρεμένα μοσχαρίσια μάγουλα με σάλτσα κόκκινου ξινόμαυρου, κρέμα τραχανά και κονφί πράσου. Το δείπνο έκλεισε με μους μακεδονικού χαλβά σε σάλτσα λευκής και μαύρης σοκολάτας, αρωματισμένης με ελληνικό καφέ. Το κουλούρι Θεσσαλονίκης, το εξαιρετικό ελληνικό ελαιόλαδο και οι ελιές συμπλήρωσαν το χτεσινοβραδινό γευστικό ταξίδι στη γαστρονομική ταυτότητα της πόλης της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας, στο "Canteen", στο οποίο παραβρέθηκαν και ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας και η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος, Μαρία Καραγιάννη, αρμόδια για θέματα Τουρισμού.

«Οι σεφ της Θεσσαλονίκης κάνουν εξαιρετική δουλειά, που δεν είναι ευρύτερα γνωστή, οπότε τα δείπνα όπως το χτεσινό είναι ένας τρόπος να τους γνωρίσουν περισσότεροι άνθρωποι, όπως και τα τοπικά προϊόντα. Είναι άνθρωποι που εργάζονται εθελοντικά ως chef ambassadors και αγαπούν τόσο τη δουλειά τους, όσο και την πόλη. Αφετέρου, θέλαμε το Food Festival, που έχει πολλές στοχεύσεις, να αναπτύξει και έναν χαρακτήρα κοινωνικό, φιλανθρωπικό, εκπαιδευτικό. Στο πλαίσιο λοιπόν του κοινωνικού του χαρακτήρα, διοργανώνεται κάθε χρόνο και το φιλανθρωπικό δείπνο για την υποστήριξη σωματείων και συλλόγων. Κυρίως επιλέγουμε συλλόγους που έχουν να κάνουν με τα παιδιά και μεταξύ άλλων έχουν ενισχυθεί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Β. Ελλάδας Παιδιών Πασχόντων από την Κυστική Ινώδη Νόσο, ο Σύλλογος Φίλων Νοσοκομείου Παπαγεωργίου "Η Αντηρίδα", το ορφανοτροφείο "Αγιος Στυλιανός" και φέτος η "Αχτίδα". Ο δήμος δεν εισπράττει τίποτα» υπογραμμίζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Λίλιαν Σαμαρά, εκμέρους του Thessaloniki Food Festival.

Μαλαγουζιά και Ξινόμαυρο από τον αστικό αμπελώνα

Το δείπνο συνοδεύτηκε από λευκά και κόκκινα κρασιά του αστικού αμπελώνα του Δήμου Θεσσαλονίκης «Η Γοργόνα» και από κρασιά της Ένωσης Οινοπαραγωγών Β. Ελλάδος. "Το κρασί αυτό, που θεωρώ πως αντιπροσωπεύει πλήρως την πόλη της Θεσσαλονίκης, παράγεται εδώ και πάνω από πέντε χρόνια στον αστικό αμπελώνα, με τη συμμετοχή και του ΑΠΘ, δεν πωλείται και στην ετικέτα του απεικονίζεται η γοργόνα, που είναι το σήμα και του Food Festival. Από τον τρύγο του 2019 έχουμε περίπου 100 φιάλες Μαλαγουζιά και Ρομπόλα και περίπου 350 φιάλες Ξινόμαυρου και Αγιωργείτικου" εξηγεί η κα Σαμαρά. Ο αστικός αμπελώνας, ο οποίος -όπως επισημαίνει- έχει επιδράσει πολύ θετικά στην περιοχή όπου βρίσκεται, είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας του τμήματος Συντήρησης Κήπων της Διεύθυνσης Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος του Δήμου, του Εργαστηρίου Αμπελουργίας της Γεωπονικής Σχολής ΑΠΘ και του Κτήματος Γεροβασιλείου.

Αναφερόμενη γενικότερα στο Thessaloniki Food Festival, η Λίλιαν Σαμαρά επισημαίνει ότι, λαμβανομένου υπόψη πως το ενδιαφέρον των επισκεπτών μιας χώρας για τη γαστρονομία της είναι "μια παγκόσμια τάση, που δεν σταματά ποτέ" και από την ανάδειξη της οποίας κάθε πόλη ωφελείται σημαντικά, κρίθηκε σκόπιμη η περαιτέρω ανάπτυξη των εκδηλώσεων του Food Festival, που αρχικά μπήκαν στα σπάργανα με την πρωτοβουλία "Τρίτη βράδυ τρώμε έξω με 10 ευρώ", η οποία γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στόχος είναι να επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα εστιατόρια της πόλης. Στόχος ήταν, προσθέτει, να προβληθεί η πλούσια και ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία προχωρά πολύ πιο μακριά από όσα έχουν συχνά στο μυαλό τους οι ξένοι τουρίστες γενικά για το ελληνικό φαγητό -κυρίως το σουβλάκι ή τον μουσακά- ώστε τελικά η πόλη να "κερδίσει" μέσω της γαστρονομίας και περισσότερους επισκέπτες.

"Για το 2020 θέλουμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα και να βγάλουμε το Thessaloniki Food Festival ακόμη περισσότερο έξω από τα σύνορα της πόλης" λέει, ενω αναφερόμενη στον θεσμό του/της chef ambassador εξηγεί ότι τον τίτλο καταλαμβάνουν κάθε χρόνο τρεις διαφορετικοί σεφ, οι οποίοι ήταν κατά σειρά (το πρώτο έτος) οι Ιωάννα Θεοδωρακάκη, Ανδρέας Κλαυδιανός και Νίκος Τζούμας, το δεύτερο οι Δημήτρης Τασιούλας, Λάμπρος Ρώσσιος και Αντώνης Μουστάκης και φέτος οι Μιχάλης Αδαμίδης, Βαγγέλης Ασημακόπουλος και Γιάννης Χατζηπαρασίδης.

Το μη κερδοσκοπικό σωματείο "Αχτίδα", που βρισκόταν στο επίκεντρο του χτεσινού δείπνου, ιδρύθηκε το 1987 από γονείς και συγγενείς παιδιών που πάσχουν από αυτισμό. Το Κέντρο Αυτισμού "Αχτίδα" σήμερα παρέχει: διάγνωση, εκπαίδευση και ψυχαγωγία ατόμων με αυτισμό ατομικά, αλλά και σε μικρές ομάδες με στόχο τη συναισθηματική ωρίμανση, εκμάθηση δεξιοτήτων, κοινωνικοποίηση κ.λ.π., ασκήσεις κολύμβησης σε εσωτερική πισίνα με την καθοδήγηση εξειδικευμένων εκπαιδευτών, απογευματινή δημιουργική απασχόληση αυτιστικών παιδιών σε μικρές ομάδες, λειτουργία συμβουλευτικού σταθμού για γονείς κάθε Τρίτη κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης και εκπαιδευτικά σεμινάρια, ενώ γίνονται δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για το πρόβλημα του αυτισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ