Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Λένε «ΌΧΙ» στα νέα πλευρικά διόδια Χαλάστρας

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα του δημάρχου Δέλτα, αιρετών και δημοτών στο ύψος της αερογέφυρας Χαλάστρας

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Με δυναμικές κινητοποιήσεις απαντά ο δήμος Δέλτα στην κατασκευή νέων πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα στον κόμβο που συνδέει την κοινότητα με την Εθνική Οδό. Σημειώνουμε πως η Εγνατία Οδός άρχισε την Τετάρτη τις εργασίες για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αξιού (ημικόμβος Χαλάστρας), κάτι που σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Κ. Γιούτικα θα «εγκλωβίσει» 15.000 κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Όπως αποφασίστηκε στη σύσκεψη που έγινε χθες στο δήμο των επικεφαλείς των παρατάξεων του δήμου Δέλτα και των τοπικών συμβούλων, και την οποία κάλεσε ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης θα γίνουν δυναμικές κινητοποιήσεις σε αντίδραση στην επικείμενη δημιουργία νέων παράπλευρων διοδίων. Στη σύσκεψη έδωσε το παρόν ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Κωσταντίνος Γιουτίκας.

Τόσο ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης όσοι και οι δημοτικοί και οι τοπικοί σύμβουλοι ζητούν να μετακινηθούν τα διόδια των Μαλγάρων και να καταργηθούν τα διόδια της Χαλάστρας. Επίσης αποφάσισαν να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις με πρώτη τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιήσουν σήμερα το πρωί στο ύψος της αερογέφυρας Χαλάστρας. Η συγκέντρωση προγραμματίστηκε για τις 09.30 το πρωί με την παρουσία του δημάρχου των μελών του δημοτικού συμβουλίου των τοπικών συμβούλων φορέων καθώς και των πολιτών.

 

«Θα ασκήσουμε κάθε ένδικο μέσο για να σταματήσουμε

την κατασκευή των πλευρικών διοδίων στην Χαλάστρα»

topika_diodia.jpg

«Η άποψη που επικράτησε, και την οποία υποστηρίζω κι εγώ, είναι πως αν πράγματι τα διόδια γίνονται για να αυξηθούν τα έσοδα και να πληρώνουν περισσότερα φορτηγά το αντίτιμο των διοδίων και να μην κάνουν την παράκαμψη μπαίνοντας Μάλγαρα, Κύμινα και Χαλάστρα, αυτό λύνεται μόνο με μετατόπιση των διοδίων δυτικότερα, προς Κλειδί, σε μια απόσταση από 800 μέτρα έως 1 χιλιόμετρο. Συμφωνήσαμε επίσης πως θα ασκήσουμε κάθε ένδικο μέσο για να σταματήσουμε την κατασκευή των νέων πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα. Στο πλαίσιο αυτό θα κάνουμε και την κινητοποίηση το πρωί της Παρασκευής», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο δήμαρχος Δέλτα κ. Γιάννης Ιωαννίδης. Μάλιστα τόνισε πως ο ίδιος ενημερώθηκε για την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή των διοδίων από το διαδίκτυο και από κατοίκους που προσπάθησαν να διασχίσουν το δρόμο.

«Ούτε η Εγνατία Οδός ούτε η Διεύθυνση Τροχαίας μας ενημέρωσε για την έναρξη των εργασιών και όπως διαπιστώσαμε δεν ήμασταν  στον πίνακα αποδεκτών του εγγράφου καθώς ο δρόμος ανήκει στην ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», ανέφερε ο κ. Ιωαννίδης. Ο δήμαρχος Δέλτα συνομίλησε τηλεφωνικά με τον διευθυντή Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ταξίαρχο  κ. Θωμά Γέρμανο και ζήτησε περισσότερη σήμανση και αυξημένη αστυνόμευση για την αποφυγή τυχόν τροχαίων ατυχημάτων.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά οι εργασίες θα διαρκέσουν περί τους 2 μήνες. «Οι κάτοικοι θα χρησιμοποιούν το παλιό επαρχιακό δίκτυο προς Σίνδο (Χαλάστρα – Σίνδος) το οποίο είναι επικίνδυνο και έχουν συμβεί σε αυτό πολλά θανατηφόρα τροχαία. Είναι σαν να γυρίζουμε 30 χρόνια πίσω», σχολίασε ο δήμαρχος.

eparxiakosdromos_sindou.png

Όψη από τον επαρχιακό δρόμο Χαλάστρας – Σίνδου όπου έχουν σημειωθεί πολλά θανατηφόρα τροχαία.

 

Στο θέμα της επικινδυνότητας του δρόμου εστίασε και ο κ. Γιουτίκας ενώ τόνισε κι αυτός πως η προτιμότερη λύση είναι η μετατόπιση των υφιστάμενων διοδίων προς 1 χλμ δυτικότερα.

 

Γιουτίκας: «Κάνω έκκληση έστω και τελευταία στιγμή να επανεξεταστεί το θέμα»

 

«Έχουμε προτείνει τη μετατόπιση των διοδίων κατά ένα χιλιόμετρο δυτικότερα προς Ημαθία στα όρια πάντα του δήμου Δέλτα για να μην εμποδίζεται η διέλευση των κατοίκων και να μην προτιμούν να πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη μέσω Σίνδου σε ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο που δεν έχει φωτισμό και έχουν γίνει πολλά ατυχήματα. Κάνω έκκληση έστω και τελευταία στιγμή να επανεξεταστεί το θέμα» τόνισε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο Κ. Γιουτίκας.

Νωρίτερα σε ανάρτησή του στο Facebook ανέφερε: «Χωρίς καμία ειδοποίηση ή ενημέρωση η “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, με την απόφασή της να ξεκινήσει την κατασκευή πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα, εγκλωβίζει τους 15.000 κατοίκους του Δήμου Δέλτα σε μια απίστευτη ταλαιπωρία και περιπέτεια.

Δεν απέκλεισε μόνο την άμεση πρόσβαση στην εθνική οδό κάνοντας δύσκολες και προβληματικές τις καθημερινές μετακινήσεις μας από και προς τη Θεσσαλονίκη, όσο διαρκέσουν οι εργασίες, αλλά θα μας υποχρεώσει και σε ένα σοβαρό οικονομικό κόστος με τη λειτουργία των διοδίων.

Μια τέτοια επιλογή δεν μπορεί να μας βρίσκει σύμφωνους, όταν μάλιστα υπάρχουν εξίσου αποτελεσματικές εναλλακτικές λύσεις.

Τα δύο τελευταία χρόνια, τις έχω καταθέσει αναλυτικά προς όλους τους αρμόδιους. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνωρίζει. Εξάλλου, τα Μέσα Ενημέρωσης τις έχουν προβάλλει επανειλημμένα.

Θα επιμείνω, γιατί λανθασμένες αποφάσεις μπορούν να διορθωθούν έστω και τώρα».

Για το θέμα ο δήμος Δέλτα τόνιζε την Τετάρτη σε ανακοίνωσή του: «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τέθηκαν σε εφαρμογή από σήμερα (29/1) στον κόμβο της Χαλάστρας προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής πλευρικών σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αξιού (ημικόμβος Χαλάστρας) που αποτελεί μέρος του κυρίου  άξονα του Αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφασίστηκαν από την Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης περιλαμβάνουν εναλλακτικές διαδρομές για τους οδηγούς που εισέρχονται και εξέρχονται από την κοινότητα της Χαλάστρας, ενώ έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους δημότες και στους εργαζόμενους στην περιοχή καθώς δεν είχαν λάβει καμία σχετική ενημέρωση.

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί