Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Αγιορειτική Εστία Θεσσαλονίκης γιορτάζει 20 χρόνια ζωής

Έναρξη των επετειακών εκδηλώσεων με την έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Κουκή για το Άγιο Όρος

Η Αγιορειτική Εστία Θεσσαλονίκης, γιορτάζει το 2020 τα 20 χρόνια από την ίδρυσή της. Για το εφετινό επετειακό έτος, θα πραγματοποιηθεί ένα μεγάλο εορταστικό πρόγραμμα εκδηλώσεων.

Η αρχή γίνεται με την έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Κουκή, «Άγιον Όρος – Βίος της Ερήμου», η οποία θα παρουσιαστεί στους εκθεσιακούς χώρους της Αγιορειτικής Εστίας (Εγνατία 109)  από τις 13 Φεβρουαρίου έως τις 4 Απριλίου 2020. Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν από κοινού, ο Αναστάσιος Ντούρος, Διευθυντής της Αγιορειτικής Εστίας και ο Φαίδωνας Χατζηαντωνίου, Αρχιτέκτων – Αναστηλωτής.

«Η Μικρά Αγία Άννα, τόπος άσκησης μεγάλων μορφών του αγιορείτικου αναχωρητισμού, είναι το αντικείμενο του οδοιπορικού του Νίκου Κουκή που πραγματοποίησε το 1994, με αφορμή την πανήγυρη της καλύβης του Τιμίου Προδρόμου. Με το άμωμο βλέμμα του διψασμένου για την έρημο οδοιπόρου, ο φωτογράφος, διάκονος επίσης της μουσικής τέχνης, συλλαμβάνει με τον φωτογραφικό φακό του φευγαλέα στιγμιότυπα από τον λατρευτικό και τον καθημερινό βίο των μοναχών, από την προετοιμασία του αγιορείτικου πανηγυριού, από την πορεία των προσκυνητών προς τον προορισμό τους. Πρόσωπα εκφραστικά και ήχοι από αγγελικές ψαλμωδίες μας συνοδεύουν σ’ αυτή την μοναδική κυψέλη ειρήνης και πνευματικού κάλλους». Φαίδων Χατζηαντωνίου

agiornikos_koukis_2.jpg

Ο αργυροχρυσοχόος Ιερομόναχος Θωμάς Μικραγιαννανίτης, Γέροντας της αδελφότητας των Θωμάδων, στο εργαστήριο του.

 

Νίκος Κουκής

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1956. Σπούδασε φλάουτο στο Κρατικό Ωδείο της πόλης. Εργάζεται ως μουσικός στην Κρατική Ορχήστρα και παράλληλα διδάσκει στο Ωδείο Άνω Πόλης. Με την καλλιτεχνική φωτογραφία ασχολείται από το 1978.

Έχει πραγματοποιήσει πλήθος φωτογραφικών εργασιών οι οποίες παρουσιάστηκαν στις ακόλουθες ατομικές εκθέσεις: «Ατμόσφαιρες» (1989, κατάστημα Dark Blue), «Μπεχτσινάρ» (1990, Μικρή Πινακοθήκη «Διαγώνιος»), «Βυρσοδεψεία» (1992, Αίθουσα Τέχνης του Δήμου Θεσσαλονίκης & 2001, Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης – έκδοση λευκώματος), «Επαγγέλματα του δόμου» (1995, Φωτοχώρος Κούνιο), «Γαία πυρί μειχθήτω» (2001, Αίθουσα Τέχνης «Άτριον»), «Κεραμεία Αλλατίνη» (2005, Αίθουσα Τέχνης του Δήμου Θεσσαλονίκης), «Αντι - σώματα» (2007, Stereosis), «Επαγγελματική και Οικογενειακή Συμφιλίωση» (2008, Μύλος Θεσσαλονίκης), «Χρωμο – σώματα» (2014, Χώρος 18), «Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης» (2017, Βίλα Πετρίδη).

Επίσης, συμμετείχε και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις: «Δέκα σύγχρονοι φωτογράφοι της Θεσσαλονίκης» (1991, Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης), «Identitées Mediterranéenes» (1991, Aix – en – Provence), Φωτογραφικό Συμπόσιο (1993, Σάνη Χαλκιδικής), «Γιγαντοφωτογραφίες» (1993, Παρά θιν’ αλός), «Ζην» (1993, Ινστιτούτο Γκαίτε), Οι φωτογράφοι της ΛΕ.Φ.ΚΙ.Θ. (1997, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης), Εικόνα και είδωλο (1997, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), «Άνθρωποι, τοπία, (Εγ)καταστάσεις», κριτικό αφιέρωμα στο περιοδικό ΠΑΡΩΡΟΝ του Απόστολου Μαρούλη, τεύχος 9ο, μήνας Οκτώβριος, Αθήνα, Κοιτάζοντας φωτογραφίες (2003, ΛΕ.Φ.ΚΙ.Θ.), «Αποθήκες του χρόνου» (2003, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης), «Μυστήρια και θαύματα» (2005, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), «Τέχνη και Δίκαιο» (2014, Ινστιτούτο Γκαίτε).

Συμμετείχε επίσης στην έκδοση – αφιέρωμα για την ελληνική φωτογραφία του ιταλικού περιοδικού τέχνης και λόγου PRIVATE με τίτλο «Η εξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής φωτογραφίας» (2003), στο διακρατικό πρόγραμμα «Βιομηχανική Κληρονομιά μεταξύ γης και θάλασσας: ευρωπαϊκό δίκτυο οικομουσείων» (2005), καθώς επίσης και στο Φεστιβάλ “Milano incontra la Grecia” (2007, Piccolo Teatro Studio).

Έχει εκδώσει τα λευκώματα: «Μπεχτσινάρ» (1990), «Επαγγέλματα του δρόμου» (1995), «Βυρσοδεψεία» (Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, 2001) και Αλλατίνη (2005).

Φωτογραφίες του επίσης υπάρχουν στα λευκώματα «Θεσσαλονίκη, μια πόλη ανθρώπων: φωτογραφίες του 20ου αιώνα» (University Studio Press, 2017) και «Σταυρούπολη: Ένας περίπατος στην πόλη» (University Studio Press, 2018).

Είκοσι πέντε φωτογραφίες του από τη φωτογραφική εργασία «Επαγγέλματα του δρόμου» και σαράντα φωτογραφίες από τη φωτογραφική εργασία «Βυρσοδεψεία» έχουν δωριστεί στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης.

Επίσης, φωτογραφίες του Ν. Κουκή υπάρχουν στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και σε ιδιωτικές συλλογές.

•Επιμέλεια έκθεσης: Αναστάσιος Ντούρος, Διευθυντής της Αγιορειτικής Εστίας & Φαίδων Χατζηαντωνίου, Αρχιτέκτων – Αναστηλωτής.

Εγκαίνια: Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020, 19:00

Διάρκεια: 13 Φεβρουαρίου έως 4 Απριλίου 2020.

•Ώρες λειτουργίας:

Δευτέρα και Τετάρτη: 09:00 – 16:00

Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 09:00 – 20:00

Σάββατο: 09:00 – 14:00

Χώρος: Εκθεσιακός χώρος Αγιορειτικής Εστίας Εγνατία 109, 54635 Θεσσαλονίκη

 

Τ. 2310263308, F. 2310250648

www.agioritikiestia.gr

 

Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Μοναχός χτυπάει τις καμπάνες του κελλιού, μέσα από το χειροποίητο σύστημα πλήκτρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Η σύσκεψη πραγματοποιείται λόγω των πολλών και ταυτόχρονων εστιών που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ώρες και των θυελλωδών ανέμων
Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους
Δράση μαθητών και μαθητριών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων της τέχνης και του σχολείου τους
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους