Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στο… 100% οι ακυρώσεις ταξιδιών – Τι ισχύει με τα χρήματα

Μιλάμε μόνο για 100% ακυρώσεις, λέει στο TyposThes ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σημαντικές είναι οι επιπτώσεις του κορωνοϊού και των προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσής του στα οργανωμένα ταξίδια. Τα τουριστικά γραφεία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας δουλεύουν πλέον μόνο για ακυρώσεις και για να απαντάνε σε τηλέφωνα και σε ερωτήματα και απαιτήσεις των πελατών, ενώ «φως στο τούνελ» δεν φαίνεται ούτε για την περίοδο του Πάσχα, καθώς το ενδιαφέρον για ταξίδια «είναι μηδαμινό».

«Η κατάσταση είναι πάρα πολύ άσχημη, μιλάμε μόνο για 100% ακυρώσεις. Ακυρώνονται τα πάντα», δήλωσε χαρακτηριστικά στο TyposThes ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης κ. Βύρων Θεολόγης. Συγκεκριμένα, έχουν πληγεί τόσο οι εκδρομές στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό  και η μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων είναι δεδομένη.

Τι γίνεται με τις επιστροφές χρημάτων

Σε ότι αφορά το θέμα της επιστροφής των χρημάτων σε όσους είχαν κλείσει πακέτα που ακυρώθηκαν, τα τουριστικά γραφεία βρίσκονται ακόμη σε διαπραγματεύσεις με τα ξενοδοχεία και το θέμα δεν έχει λυθεί ακόμα. Αναφορικά με τα αεροπορικά εισιτήρια, η Aegean προχώρησε σε κάποια διευθέτηση «και ότι παίρνουμε από εκεί τα δίνουμε στους πελάτες μας», όπως λέει ο κ. Θεολόγης, ωστόσο με τις Low cost αεροπορικές εταιρίες Ryanair και EasyJet«δεν υπάρχει καμία συμφωνία» και έτσι όσοι είχαν κλείσει με αυτές τις εταιρίες – και σχολικές εκδρομές- θα χάσουν το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία, το κάθε ένα κρατά τη δική του πολιτική, ωστόσο και εκεί η κοινή γραμμή που υπάρχει από τα τουριστικά γραφεία είναι ότι ό,τι επιστροφές λαμβάνουν, τις επιστρέφουν με τη σειρά τους στους πελάτες τους. Ο κ. Θεολόγης διευκρινίζει πάντως, απαντώντας στις απαιτήσεις ορισμένων πελατών που ζητούν τα λεφτά τους πίσω, ότι τα γραφεία μπορούν να επιστρέψουν μόνο όταν λάβουν, ενώ επισημαίνει ότι κρατείται και το διαχειριστικό κόστος που έχουν τα γραφεία.

«Όχι μόνο δεν μειώθηκε η δουλειά μας, αλλά αυξήθηκε για την ενημέρωση του κόσμου και έχουμε διπλό κόστος γιατί απαιτούνται άτομα για να ανταποκριθούν στα τηλεφωνήματα και στις απαιτήσεις των πελατών μας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Θεολόγης.

Σημειώνεται ότι η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης αναφορικά με τις ακυρώσεις εκδρομών εσωτερικού - εξωτερικού των σχολείων και τα οργανωμένα ταξίδια είχε ανακοινώσει στις 29 Φεβρουαρίου τα εξής:

Ο Πρόεδρος και το διοικητικό συμβούλιο λαμβάνοντας υπόψη, την κρισιμότητα της κατάστασης αλλά και τη θέση του επαγγελματία Τουριστικού Πράκτορα, αισθάνεται την υποχρέωση να ενημερώσει το επιβατικό κοινό, αναφορικά με την στάση των αεροπορικών εταιρειών και των ξενοδοχείων.

Η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία ανακοινώνει στην ιστοσελίδα της, την πολιτική αλλαγής των κρατήσεων (πλην των πτήσεων charter) που ακολουθεί σήμερα και λόγω της εξάπλωσης του ιού.

Οι low cost αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν στις ιστοσελίδες τους την προσαρμογή τους στα διεθνή μέτρα ασφαλείας και δεν επιστρέφουν οποιοδήποτε χρηματικό ποσό.

Οι διοικήσεις των ξενοδοχείων στο σύνολό τους στο εσωτερικό της χώρας μας και οι περισσότερες στο εξωτερικό, αρνούνται την επιστροφή των προκαταβολών ή ακόμη και των εξοφλήσεών τους, με αποτέλεσμα να είναι εκ των πραγμάτων αδύνατη η από πλευράς μας, επιστροφή τους στους πελάτες μας.

Όσον αφορά τα προγραμματισμένα οργανωμένα ταξίδια, αυτά εκτελούνται κανονικά και τυχόν ακυρώσεις πελατών με δίκη τους πρωτοβουλία καταβάλλονται ακυρωτικά από αυτούς σύμφωνα με τους γενικούς όρους των συγκεκριμένων προγραμμάτων.

Οι τουριστικοί πράκτορες σέβονται όλες τις αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων της Χώρας, που αφορούν την υγεία των πολιτών και συμπράττουν πάντοτε αναλογιζόμενοι το δημόσιο συμφέρον.

Ο τουρισμός αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό κεφάλαιο για την χώρα μας και οι τουριστικοί πράκτορες είναι άξιοι πρεσβευτές του.

Η ΕΤΓΜΘ έχει αποστείλει στα αρμόδια υπουργεία τις προτάσεις της και συνιστά στο κοινό ψύχραιμη αντιμετώπιση των δυσκολιών που προκύπτουν.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ