Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Διοίκηση Ζέρβα: Η Θεσσαλονίκη πρέπει "να τρέξει" - 2 μείζονα θέματα στο δημοτικό συμβούλιο

Νέα έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου σήμερα, μέσω τηλεδιάσκεψης

Για «πολιτικές και προσωπικές σκοπιμότητες» που «τέθηκαν πάνω από τις ανάγκες της πόλης» κάνει λόγο η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα σχολιάζοντας τη ματαίωση της χθεσινής έκτακτης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου (δια περιφοράς), για το θέμα της ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo και της συμφωνίας μεταξύ Δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ για τη χρήση των 50 λεωφορείων που εξασφάλισε ο Δήμος, καθώς δεν επετεύχθη η αναγκαία αυξημένη απαρτία των 2/3.

Η συνεδρίαση δεν πραγματοποιήθηκε καθώς απείχαν αρκετές παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Η διοίκηση του δήμου αποφάσισε το δ.σ. να συγκληθεί εκ νέου σήμερα, αυτή τη φορά μέσω τηλεδιάσκεψης για να λάβει αποφάσεις για τα δυο θέματα που αναφέρθηκαν παραπάνω.

«Η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι αποφασισμένη σε όλα όσα περνάνε από το χέρι της να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς διαδικαστικές προφάσεις, αργοπορία και κωλυσιεργία. Προτάσσοντας τις ανάγκες της πόλης, έθεσε σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης δύο μείζονα θέματα, για τα οποία δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθεί πολύτιμος χρόνος», αναφέρεται από την πλευρά της διοίκησης και προστίθεται: Δυστυχώς πολιτικές και προσωπικές σκοπιμότητες τέθηκαν πάνω από τις ανάγκες της πόλης και δεν επιτεύχθηκε η αναγκαία αυξημένη απαρτία των 2/3, ώστε να συνεδριάσει το Σώμα. Το 90% των συμβούλων που συμμετείχε στη χθεσινή διαδικασία έδωσε τη θετική του ψήφο στα δύο θέματα που είχαν κατατεθεί προς έγκριση, γεγονός που κατά τη διοίκηση, επιβεβαιώνει και τον επείγοντα χαρακτήρα τους αλλά και την προφανή αναγκαιότητά τους για την πόλη. Συγκεκριμένα, στη διαδικασία συμμετείχαν 31 Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκ των οποίων 28 ψήφισαν υπέρ, δύο λευκό κι ένας παρών. Τα δύο αυτά θέματα έχουν συζητηθεί λεπτομερώς και επανειλημμένα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ οι αποφάσεις που αναμένονται έχουν να κάνουν με τη διαδικαστική ολοκλήρωσή τους, επισημαίνει η διοίκηση του δήμου. «Η Θεσσαλονίκη πρέπει σε κάθε περίπτωση να τρέξει, οι επενδύσεις πρέπει να γίνουν, οι υποδομές πρέπει να ολοκληρωθούν. Η στασιμότητα είναι επιλογή άλλων δυνάμεων. Επιλογή της Δημοτικής Αρχής είναι η δουλειά και η αποτελεσματικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα συγκληθεί εκ νέου -εκτάκτως και πάλι εντός 24 ωρών- μέσω τηλεδιάσκεψης, καθώς λόγω της αύξησης των κρουσμάτων του κορωνοϊού και σύμφωνα με τις σχετικές συστάσεις που έχουν γίνει από τα συλλογικά όργανα της αυτοδιοίκησης τυχόν συνεδρίαση διά ζώσης θα αποτελούσε ανεύθυνη στάση», καταλήγει η ανακοίνωση.

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Παρατάξεις της αντιπολίτευσης είχαν γνωστοποιήσει με ανακοινώσεις τους, πριν τη χθεσινή συνεδρίαση, την απόφασή τους για αποχή. Σε ανακοίνωσή της η παράταξη της κ. Νοτοπούλου Θεσσαλονίκη Μαζί ανέφερε ότι «είναι εμμονή της Διοίκησης του Δήμου, και του Δημάρχου προσωπικά, να μην επιδιώκουν τη συναίνεση και το διάλογο, αλλά την τακτική της αριθμητικής υπεροχής». Ο επικεφαλής της παράταξης η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον, Γιώργος Ορφανός, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «είναι προφανής η σοβαρότητα των θεμάτων για την τωρινή, αλλά και μελλοντική ζωή της πόλης μας και το λιγότερο που θα απαιτείτο θα ήταν μια συνεδρίαση διά ζώσης με παρουσία των ενδιαφερομένων θεσμών και συλλόγων και σαφώς των ενισταμένων στη διαδικασία του πρώτου θέματος του χωρικού σχεδίου της ΔΕΘ». «Θεωρούμε ότι τα θέματα που πρόκειται να ψηφιστούν είναι αρκετά σημαντικά για την πόλη μας, ώστε να εγκριθούν δίχως να έχει προηγηθεί συζήτηση επί αυτών», ανέφερε από την πλευρά της η παράταξη Μένουμε Θεσσαλονίκη.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ανέφερε πως η διοίκηση δεν μπορεί να επικαλεστεί κανένα λόγο για κατεπείγον των δύο θεμάτων, «απλά γιατί δεν υπάρχει».

Την απόφαση να απέχει είχε γνωστοποιήσει η παράταξη «ΠΟΛΗχρωμη Πόλη» με επικεφαλής τον Σπύρο Βούγια, όπως και η «Πόλη Ανάποδα - Δύναμη Ανατροπής» ενώ απείχε επίσης και η παράταξη «Οικολογία Αλληλεγγύη».

Ο επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα Βασίλης Γάκης με δήλωσή του ερωτά τη διοίκηση και τον πρόεδρο του δ.σ. «αφού κατανοούσαν το επείγον και το σημαντικό του θέματος που αφορά τη ΔΕΘ, γιατί επέλεξαν τη διαδικασία της δια περιφοράς συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου που απαιτεί ισχυρή συμμετοχή των μελών του Σώματος».

Για την ανάπλαση της ΔΕΘ-Helexpo

Σε ότι αφορά τα υπό συζήτηση θέματα, η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης σημείωνε πριν την έναρξη της χθεσινής συνεδρίασης, ότι επιβεβαιώνει την απόλυτη στήριξή της στο εγχείρημα της ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo, συγκαλώντας έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με σκοπό να τρέξουν όλες οι διαδικασίες για αυτό το αναπτυξιακό έργο των περίπου 120 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης και θα ενισχύσει σημαντικά την οικονομία της.

Όπως τόνιζε, το Σώμα καλείται να επικυρώσει τη γνωμοδότηση των αρμόδιων δημοτικών τεχνικών υπηρεσιών επί ενστάσεων αναφορικά με το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, που αποτελεί ουσιαστικά τον υποκείμενο σχεδιασμό του σημαντικού για την πόλη Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το νέο Εκθεσιακό Κέντρο.

Τόνιζε ακόμα ότι η Δημοτική Αρχή ανταποκρίθηκε σε αίτημα που της κατατέθηκε από τη Διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo για άμεση σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου, εν όψει του γεγονότος ότι αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο πρόκειται να συνεδριάσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) για το θέμα του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.

Στη συνέχεια θα προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός που θα σηματοδοτήσει την έναρξη του πολύπαθου έργου ανάπλασης. Μάλιστα, ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA).

Όπως τονίζει η διοίκηση, πέρα από το σαφές αποτύπωμα στην οικονομία της πόλης, την αναβάθμιση του αστικού ιστού και την ανανέωση του εκθεσιακού κέντρου της πόλης, η ανάπλαση θα αποδώσει σε κοινή χρήση:

•             Νέους κοινόχρηστους χώρους εμβαδού 12.901 τ.μ. περιμετρικά του οικοπέδου, με αύξηση του πλάτους του ήδη υφιστάμενου εκεί κοινόχρηστου χώρου, οι οποίοι θα αποδοθούν στον ∆ήμο Θεσσαλονίκης με εφαρμογή της ισχύουσας διαδικασίας για τους κοινόχρηστους χώρους

•             Δευτερεύον δίκτυο κοινόχρηστου χώρου εμβαδού 7.358 τ.μ. σε προέκταση της Αλεξάνδρου Σβώλου μέχρι τον κεντρικό άξονα και από το σημείο αυτό του κεντρικού άξονα μέχρι την οδό Εγνατία ως μέρος και συνέχεια των κοινόχρηστων χώρων του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης που χρησιμοποιούνται ελεύθερα από το κοινό. Ο χώρος αυτός θα διαμορφωθεί ως μόνιμος πεζόδρομος εντός της περιοχής ανάπλασης.

•             2.100 θέσεις υπόγειας στάθμευσης

•             Χώρο εμβαδού 51.542 τ.μ. για τη δημιουργία ενός αστικού πάρκου ειδικών και υψηλών προδιαγραφών.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης μάλιστα διεκδίκησε και εξασφάλισε κομβικό ρόλο στον βέλτιστο σχεδιασμό αυτού του ελεύθερου χώρου των περίπου 52 στρεμμάτων, ενώ παράλληλα στο πλαίσιο Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που υπέγραφε με τη ΔΕΘ-Helexpo έθεσε τις βάσεις για την απόκτηση πρόσθετων αντισταθμιστικών οφελών για την πόλη και τους πολίτες.

Για τα 50 λεωφορεία που θα παραχωρηθούν στον ΟΑΣΘ

 

Το δεύτερο θέμα που επρόκειτο να απασχολήσει την χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και θα τεθεί εκ νέου σήμερα, αφορά στην έγκριση του χρησιδανείου, της συμφωνίας δηλαδή μεταξύ Δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ για τη χρήση των 50 λεωφορείων που εξασφάλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη δημοτική επιχείρηση αστικών συγκοινωνιών του αδελφοποιημένου με τη Θεσσαλονίκη Δήμου Λειψίας της Γερμανίας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του δήμου, τα 50 αυτά λεωφορεία, τα οποία θα αποκτήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης έναντι μόλις 11.000 ευρώ επιπλέον ΦΠΑ 24% έκαστο, θα τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ, ώστε να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες που προσφέρονται στους Θεσσαλονικείς, ιδιαίτερα εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης.

Στη σύμβαση του χρησιδανείου μεταξύ Δήμου και ΟΑΣΘ, η οποία κατατίθεται στο Δημοτικό Συμβούλιο, μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται ο όρος ότι το κόστος μεταφοράς και ταξινόμησης των λεωφορείων θα βαρύνει τον ΟΑΣΘ, όπως εξάλλου ο Οργανισμός θα αναλάβει τις δαπάνες για τον τεχνικό έλεγχο αλλά και για όποιες ενδεχόμενες προσθήκες απαιτηθούν από τον χρήστη τους.

Η παραχώρηση θα διαρκέσει 32 μήνες, όσο δηλαδή διαρκεί η περίοδος εκκαθάρισης του Οργανισμού, ώστε να διευκολυνθεί το μεταφορικό έργο στη Θεσσαλονίκη.

Τα λεωφορεία τα οποία πρόκειται να προμηθευτεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι στο σύνολό τους αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 EEV (5+) και όπως έχει προκύψει από σχετικούς ελέγχους βρίσκονται σε εξαιρετική λειτουργική κατάσταση.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ