Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: "Πράσινο" από δήμο για ανάπλαση ΔΕΘ και αγορά 50 λεωφορείων

Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο τα δυο θέματα

Σε τελικό στάδιο βρίσκεται πλέον ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την προμήθεια των 50 λεωφορείων από τη Λειψία, τα οποία πρόκειται να παραχωρηθούν στον ΟΑΣΘ για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, ανάγκη που εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης καθίσταται επιτακτικότερη παρά ποτέ.

Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε τους όρους της σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου. Όλες οι διαδικασίες προχωρούν με τους καλύτερους όρους για την πόλη και τους πολίτες, αφού για τα 50 αυτά λεωφορεία ο Δήμος Θεσσαλονίκης εξασφάλισε μια εξαιρετικά χαμηλή τιμή αγοράς, ενώ συγχρόνως διασφάλισε πως όλες οι υπόλοιπες δαπάνες θα βαρύνουν τον ΟΑΣΘ.

Ειδικότερα, με συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής και μέσα από την αξιοποίηση με πρωτοβουλία του Δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα του δικτύου των αδελφοποιημένων με τη Θεσσαλονίκη πόλεων, τα 50 λεωφορεία από τη Λειψία της Γερμανίας επιτεύχθηκε να αγοραστούν στην ειδική τιμή των μόλις 11.000 ευρώ έκαστο.

Μάλιστα στη σύμβαση χρησιδανείου, που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, προβλέφθηκε ρητά πως όλες οι υπόλοιπες αναγκαίες δαπάνες -από το κόστος μεταφοράς και ταξινόμησης των λεωφορείων μέχρι τον τεχνικό τους έλεγχο, τα έξοδα συντήρησης και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές κριθούν απαραίτητες από τον χρήστη τους- θα βαρύνουν αποκλειστικά τον ΟΑΣΘ. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης προβλέπεται ακόμη να έχει και διαφημιστικά δικαιώματα.

Τα 50 λεωφορεία από τη Λειψία βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση, είναι απολύτως αξιόπιστα και εξαιρετικά καλοσυντηρημένα, αφού υπόκεινται σε αυστηρά πρωτόκολλα συντήρησης με πλήρεις τεχνικούς ελέγχους κάθε τρεις μήνες.

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης τοποθετήθηκε και ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, υπογραμμίζοντας ότι η βοήθεια που παρέχεται από τον Δήμο είναι εξαιρετικά κρίσιμη και απαραίτητη.

 Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, τον Σεπτέμβριο αναμένονται επιπλέον 80-0 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμους, εκ των οποίων τα είκοσι θα προέλθουν από την αγορά του δήμου και ο αριθμός του στόλου θα φτάσει τα 300-320.

Ανοίγει ο δρόμος για την ανάπλαση της ΔΕΘ

Στο μεταξύ, ανοίγει ο δρόμος, με την καθοριστική συμβολή του Δήμου Θεσσαλονίκης, για την ανάπλαση της ΔΕΘ-Helexpo, ενός αναπτυξιακού έργου ύψους 120 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης, θα αφήσει ένα τεράστιο αποτύπωμα στην οικονομία της πόλης, θα αναβαθμίσει τις εκθεσιακές λειτουργίες και συγχρόνως θα αποδώσει ανάμεσα σε άλλα έναν ζωτικό χώρο αστικού πρασίνου 52 στρεμμάτων αλλά και 2.100 υπόγειες θέσεις στάθμευσης.

Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης επικύρωσε την εισήγηση των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου ως προς τις ενστάσεις που κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης επί του Πολεοδομικού Σχεδίου Εφαρμογής, το οποίο αποτελεί τον υποκείμενο σχεδιασμό του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για τη ΔΕΘ-Helexpo.

Με την πεποίθηση ότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθεί πολύτιμος χρόνος για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, η Διοίκηση του Δήμου έθεσε το θέμα αυτό σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ανταποκρινόμενη σε σχετικό αίτημα που της κατατέθηκε από τη Διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo, λόγω των αυστηρών χρονικών πλαισίων που πρέπει να τηρηθούν για την προώθηση του εγχειρήματος.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo, αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο πρόκειται να συνεδριάσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) για το θέμα του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου. Στα τέλη του μήνα θα προκηρυχθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το έργο ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo, ο οποίος μάλιστα έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA).

Από τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO ζητήθηκε η έκτακτη συνεδρίαση προκειμένου να «τρέξουν» οι διαδικασίες, όπως ανέφερε σε παρέμβασή του ο πρόεδρός της, Τάσος Τζήκας.

Μια ολιγόλεπτη παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης έκανε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς.

Ο Υφυπουργός βρισκόταν στα γραφεία της Helexpo στο Μαρούσι της Αθήνας, από όπου και συνδέθηκε στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης. Ο κ. Χαρδαλιάς, που ζήτησε να απευθυνθεί στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, αναφέρθηκε στο θέμα του κορωνοϊού, εκτιμώντας πως δεν θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα αν ελεγχθούν τα φαινόμενα συγχρωτισμού ιδιαίτερα σε κοινωνικές εκδηλώσεις. Στην τελευταία αποστροφή του λόγου του, πάντως, πως «αν χρειαστεί, θα τα πούμε από κοντά», ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης του απάντησε πως ελπίζει να τον δούμε στην πόλη για την προγραμματισμένη επίσκεψή του στη ΔΕΘ κι όχι νωρίτερα.

Αποχές από την αντιπολίτευση 

Να σημειώσουμε ότι από τη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη απείχαν δημοτικές παρατάξεις. Η συνεδρίαση, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί χθες, διά περιφοράς, ακυρώθηκε λόγω έλλειψης απαρτίας, ενώ παρά την απόφαση της διοίκησης να συγκληθεί το Σώμα μέσω τηλεδιάσκεψης, αρκετές παρατάξεις της αντιπολίτευσης απείχαν εκ νέου σήμερα από τη διαδικασία ζητώντας «ζωντανή και ανοιχτή» συζήτηση των θεμάτων. Σε κοινή ανακοίνωση, τέσσερις παρατάξεις της αντιπολίτευσης με επικεφαλής τους Κατερίνα Νοτοπούλου, Σπύρο Βούγια, Μιχάλη Τρεμόπουλο και Αντώνη Γαζάκη ζητούσαν από τη διοίκηση να γίνει ένα «ζωντανό και ανοιχτό δημοτικό συμβούλιο» την πρώτη διαθέσιμη ημερομηνία μετά τον Δεκαπενταύγουστο.

Απείχε επίσης η Λαϊκή Συσπείρωση. Απουσίαζε, επίσης, ο Γιώργος Ορφανός από τη «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», ενώ απείχε σε ένδειξη διαμαρτυρίας και η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

 Εκ μέρους του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», ο Βασίλης Γάκης, σχολίασε πως η ανάπλαση της ΔΕΘ ξεκίνησε να συζητείται το 1990 με κορύφωση στις αρχές του 21ου αιώνα και δεν πρέπει να εμφανίζεται ως «επίτευγμα της νέας διοίκησης». Ο ίδιος συμφώνησε πως είναι απαραίτητη η ανάπλαση, ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της ΔΕΘ ώστε να προσφερθεί στις επόμενες γενιές ένα νέο εκθεσιακό κέντρο, ενώ για την αγορά των 50 λεωφορείων εξέφρασε τις απορίες του, εάν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για να χρησιμοποιηθούν στους δρόμους της πόλης.

Η "απάντηση" του προέδρου του δ.σ. 

«Είναι αδιανόητο να κάνουμε διά ζώσης συνεδριάσεις, όταν αυτές τις στιγμές βιώνουμε μια μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη Θεσσαλονίκη». Αυτό το μήνυμα έστειλε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης Δρόσος Τσαβλής, δίδοντας με τον τρόπο αυτό και τη δική του απάντηση στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση.

Και οι αντιδήμαρχοι της διοίκησης, από την πλευρά τους, εξαπέλυσαν «πυρά» για τη στάση της αντιπολίτευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ