Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Σύντομα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Λήμνο-Χίο-Σάμο

Εντός χρονοδιαγράμματος το επενδυτικό πρόγραμμα στον ΟΛΘ, σύμφωνα με τον Αθ. Λιάγκο

Μ.Κ. 

Η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ είναι προσηλωμένη στο στόχο της που είναι ένας, η ανάπτυξη και βελτίωση του ρόλου του λιμένος τόσο σε τοπικό εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο, τόνισε ο νέος πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ κ. Αθανάσιος Λιάγκος, ενώ ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει σύντομα ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκη με Λήμνο-Χίο-Σάμο.

Είπε επίσης ότι η διοίκηση επεξεργάζεται το σχέδιο για την αναβάθμιση του επιβατικού σταθμού όχι μόνο γιατί περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις, όπως είπε, αλλά «γιατί θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι όταν ανοίξει η αγορά της κρουαζιέρας να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε το πλεονέκτημα της πόλης της Θεσσαλονίκης». Εξέφρασε την άποψη ότι είναι μοναδική γιατί είναι από τα λίγα λιμάνια σε ευρωπαικό και σε παγκόσμιο επίπεδο όπου η πόλη είναι δίπλα στο λιμάνι σε απόσταση που περπατιέται, ενώ ενημέρωσε ότι στις 26 Σεπτεμβρίου η Θεσσαλονίκη πρόκειται να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοιο.

Αναφερόμενος στη χθεσινή επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, στο λιμάνι είπε ότι του έθεσε το θέμα και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του λιμανιού και ότι συζήτησαν για το ότι ξεκινάει η σύνδεση Θεσσαλονίκη – Λήμνο – Χίο – Σάμο. Αναμένεται να γίνει μέσα στους επόμενους δυο μήνες, όπως είπε.

Σε ότι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα τόνισε ότι «είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος». Ειδικότερα για τις υποχρεωτικές επενδύσεις υπενθύμισε ότι περιλαμβάνουν αναβάθμιση του επιβατικού σταθμού και εκσυγχρονισμό εξοπλισμού, ενώ κύριο έργο είναι η επέκταση του προβλήτα 6, η οποία είναι πολύ σημαντική «γιατί θα τριπλασιάσει τη δυναμικότητα του σε TEU, ενώ θα μπορεί πλέον να υποδέχεται ultra large containers. «Μας δίνει το σημαντικό ρόλο που πρέπει να έχει το λιμάνι για να εξυπηρετούνται πλέον τα εμπορεύματα με τις σύγχρονες μεγάλες μεταφορικές εταιρίες.

Βέβαια, κατά την προσωπική μου άποψη, λιμάνι χωρίς συνδυασμένα δίκτυα δεν είναι λιμάνι, συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι πρέπει να αναπτυχθεί περισσότερο η σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό και το Σιδηροδρομικό δίκτυο.

Καραμανλής: Αστείο να μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της χωρίς σιδηρόδρομο

Σημειώνεται ότι από το ίδιο βήμα, την ανάδειξη αναδόχου για τη σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ εντός του Δεκεμβρίου, ενός έργου 70 εκατ.ευρώ, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σημειώνοντας επίσης πως εντός του 2021 θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για να συνδεθούν και τα υπoλοιπόμενα 3 σιδηροδρομικά χλμ. με το λιμάνι της πόλης. Τόνισε μάλιστα πως δε νοείται να παίξει τον ρόλο που πρέπει η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της ως gateway port για όλη  τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αν δεν είναι συνδεδεμένη με τον σιδηρόδρομο και έναν σύγχρονο δρόμο. «Είναι αστείο να μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της χωρίς σιδηρόδρομο» είπε. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης πως είναι κοινή παραδοχή του τεχνικού κόσμου πως η επόμενη γενιά των έργων θα είναι τα σιδηροδρομικά, καθώς τα μεγάλα οδικά έργα έκλεισαν τον κύκλο τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ