Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Το όραμα Pfizer για τη Θεσσαλονίκη: Η επένδυση στην πόλη και οι 3.000 αιτήσεις

Οι οικονομικές προοπτικές και η συγκέντρωση ψηφιακών δεξιοτήτων οδήγησαν στην απόφαση για την επένδυση της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Περίπου 3.500 αιτήσεις έχουν υποβληθεί ήδη για το Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας (Hub) της Pfizer στη Θεσσαλονίκη, τη μεγάλη αυτή επένδυση του αμερικανικού φαρμακευτικού κολοσσού. Ήδη ο αριθμός των προσλήψεων πλησιάζει το στόχο των 200, ενώ νέες προσλήψεις θα γίνουν και το 2021, όπως τονίστηκε στη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης που πραγματοποίησαν χθες στελέχη της εταιρείας.

Εξάλλου, πρόσφατα, ο ελληνικής καταγωγής πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Albert Bourla, ανακοίνωσε τη δημιουργία και δεύτερου hub, πάλι στη Θεσσαλονίκη. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό θα είναι διαθέσιμες στο μέλλον, όπως ειπώθηκε χθες.

«Είναι μεγάλη μας χαρά να δημιουργούμε αυτό το hub και να κάνουμε καινοτόμα έργα που θα δώσουν καλύτερη ποιότητα ζωής σε ασθενείς παγκοσμίως», είπε Jeff Hamilton, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής τεχνολογίας ο οποίος μαζί με τον Nico Gariboldi επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη έδωσαν τη συνέντευξη Τύπου. 

«Η διαδικασία πρόσληψης ξεκίνησε πριν το καλοκαίρι. Έχουμε ήδη προσλάβει έναν ικανό αριθμό ανθρώπων ο οποίος είναι κοντά στο στόχο μας. Είμαστε ήδη λειτουργικοί», είπε ο κ. Gariboldi σημειώνοντας ότι οι προσληφθέντες εργάζονται ήδη σε παγκόσμια πρότζεκτς της Pfizer, των οποίων μέλος αποτελεί και το hub της Θεσσαλονίκης. Βέβαια ο κορωνοϊός έχει αλλάξει τα δεδομένα και οι περισσότεροι είναι αναγκασμένοι να εργάζονται εξ΄αποστάσεως αυτήν τη στιγμή, όπως τονίστηκε.

Ο κ. Gariboldi έκανε μάλιστα λόγο για ενθουσιασμό για το νέο Hub, καθώς για 200 θέσεις έχουν ήδη υποβληθεί 3.500 αιτήσεις, το 20% των οποίων αφορά Έλληνες που αυτήν την στιγμή εργάζονται στο εξωτερικό. Επισήμανε εξάλλου ότι το 74% των αιτούντων έχει μεταπτυχιακό τίτλο. Μάλιστα, στη διάρκεια της συνέντευξης παρουσιάστηκε βίντεο στο οποίο κατέθεσαν την εμπειρία τους δυο Έλληνες που επέστρεψαν στην Ελλάδα για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη Pfizer.

Τι δεξιότητες αναζητά η εταιρία

Σε ότι αφορά τις δεξιότητες τις οποίες έχουν οι υπάλληλοι που έχουν ήδη προσληφθεί ή επιδιώκεται να προσληφθούν αυτές αφορούν την ανάπτυξη και μηχανική λογισμικού, την ευέλικτη προσέγγιση στη διαχείριση έργων, τη μηχανική μάθησης και την τεχνητή νοημοσύνη, την επιχειρησιακή αρχιτεκτονική, την επιστήμη των δεδομένων, την αυτοματοποιήση των διεργασιών, το σχεδιασμό προϊόντων, την αναλυτική κ.ά.

Πρόγραμμα bootcamp

Αναφορά έγινε και στα bootcamp, τα εντατικά προγράμματα εκπαίδευσης, 4 από τα οποία ολοκληρώθηκαν φέτος, αλλά σχεδιάζεται να επαναληφθούν και του χρόνου καθώς όπως επισημάνθηκε αποτελούν πολύ καινοτόμο στρατηγική πρόσληψης ανθρωπίνου δυναμικούς, επωφελή τόσο για τους υποψηφίους όσο και για την εταιρεία. Στην ουσία αφορά άτομα από τα πανεπιστήμια. Περίπου, 20-25 άτομα κάθε φορά ακολουθούν κατά μέσο όρο 6 εβδομάδες κατάρτιση με διαλέξεις, εργαστήρια και συνεχή αξιολόγηση. Στο τέλος της διαδικασίας τα πιο ταλαντούχα άτομα επιλέγονται και προσλαμβάνονται.

Πιο συγκεκριμένα, η στρατηγική του Bootcamp της Pfizer, έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση και πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων από τον Πανεπιστημιακό χώρο:

Το Bootcamp συγκεντρώνει  υποψήφιους  (συνήθως 25 για κάθε τάξη), τους εκπαιδεύει στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και προσλαμβάνει όσους θεωρούνται καταλληλότεροι (κατά μέσο όρο 70% από τους υποψήφιους που συμμετέχουν στο Bootcamp προσλαμβάνονται).

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει  συνολικά 5 bootcamps, 4 από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία.

Κάθε bootcamp προσφέρει μια πλήρη εμπειρία εισαγωγής στο Hub (με διαλέξεις, πρακτικά εργαστήρια, εκπαίδευση, εργασία για project, αξιολόγηση) πάνω στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες υπό τη στενή επίβλεψη και καθοδήγηση ενός μέντορα τεχνολογίας (εξειδικευμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου). Αυτή είναι μια διαδικασία κατάρτισης και πιστοποίησης βάσει έργου, πιστοποιημένη από το Athens Tech College.

Περιλαμβάνει 100+ ώρες για τη διαχείριση project, τη μηχανική λογισμικού, τα ευέλικτα έργα και την ανάπτυξη λογισμικού, την επίλυση διαφορών τεχνολογικών προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων. Η πρόοδος των υποψηφίων αξιολογείται μέσω μιας εβδομαδιαίας διαδικασίας πολυεπίπεδης  αξιολόγησης που εστιάζει, τόσο στις δεξιότητες που πηγάζουν από τον ανθρώπινο χαρακτήρα, όσο και στις τεχνολογικές δεξιότητες.

Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε υποψήφιος παρουσιάζει ένα τεχνολογικό project υπό την επίβλεψη των μεντόρων τεχνολογίας, στους ανώτερους διευθυντές της Pfizer

Γιατί η Θεσσαλονίκη

Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους επελέγη η Θεσσαλονίκη για την πραγματοποίηση αυτής της επένδυσης, επισημάνθηκε ότι ήταν πολλαπλοί. Ειδικότερα, έγινε αναφορά στη συγκέντρωση ψηφιακών ταλέντων, στην τοπική καινοτομία και τις νεοφυείς επιχειρήσεις, στην επικέντρωση της κυβέρνησης στο ψηφιακό και τεχνολογικό κόσμο, στο ασφαλές πολιτικό περιβάλλον, στη ζώνη ώρας, που επιτρέπει στην εταιρεία να αξιοποιήσει στο μέγιστο την παγκόσμια συνεργασία και παραγωγικότητα. Η Θεσσαλονίκη είναι μεγάλη πόλη και μια πολύ όμορφη πόλη να ζει κανείς, όπως είπε ο κ. Gariboldi.

Είπε ακόμη ότι στην Ελλάδα και ιδιαιτέρως στη Θεσσαλονίκης υπάρχει ένα αναδυόμενο σύστημα νεοφυών επιχειρήσεων, ενώ η Ελλάδα έχει γίνει κέντρο αρκετών νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών από μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας του κόσμου. Η Θεσσαλονίκη είναι εξάλλου, από μόνη της ως πόλη εκπαιδευτικός κόμβος στη Β. Ελλάδα και τα Βαλκάνια όπως συμπλήρωσε. Υπάρχουν εδώ 5 μεγάλα πανεπιστήμια με το ΑΠΘ να είναι το μεγαλύτερο στη ΝΑ Ευρώπη. Αυτό όπως είπε έχει καίρια σημασία για την άντληση ταλέντων. Η απόφαση της εταιρίας επηρεάστηκε επίσης και από την παρουσία ερευνητικών κέντρων αλλά και από τον αριθμό των πτυχιούχων. Ο ίδιος ανέπτυξε τη στρατηγική και το όραμα για το hub της Θεσσαλονίκης, ενώ υπογράμμισε ότι το Hub θα βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το τοπικό «οικοσύστημα» της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δημιουργήσει συνέργειες και θα αναζητά πιθανές συνεργασίες με κέντρα βιοεπιστημών και τεχνολογίας.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση τονίστηκε ότι αυτήν την στιγμή η εταιρεία διερευνά διάφορες ευκαιρίες αναφορικά με τις τοποθεσίες ωστόσο δεν υπάρχει τίποτα οριστικό ακόμα. «Αναζητούμε διάφορους χώρους και μελετούμε όλες τις επιλογές», επισημάνθηκε χαρακτηριστικά.

Η Στρατηγική και το Όραμα του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας (Hub)  της Pfizer

Πιο συγκεκριμένα, κ. Gariboldi αναφέρθηκε στις βασικές αρχές του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας της Pfizer:

  • Το στρατηγικό όραμα ( Μια διεπιστημονική ομάδα ψηφιακής τεχνολογίας με πλήρες σύνολο δεξιοτήτων και ικανοτήτων παρόμοιο με άλλα παγκόσμια Hubs, Χώρο για καινοτομία, Δεξαμενή Ταλέντων)
  • Το μοντέλο λειτουργίας (Ευέλικτη προσέγγιση, Συνεργασία διαφορετικών ομάδων, Συνεργασία επιστημόνων από διαφορετικά Hub)
  • To «Οικοσύστημα» (Σύνδεση, Συνεργασία, Εξερεύνηση, Δοκιμή)

Επίσης, πρόσθεσε ότι το Hub στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μέρος του παγκόσμιου Ψηφιακού Δικτύου της Pfizer και την υποστηρίζει στην εκπλήρωση του σκοπού της: Καινοτομίες που αλλάζουν τη ζωή των ασθενών.

Προσδιορίζοντας την προστιθέμενη αξία που θα προσφέρει το Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας της Pfizer στην Ελλάδα, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι αυτή βασίζεται στη συνεχή αλληλεπίδραση και στις συνέργειες μεταξύ του Hub της Pfizer και του ελληνικού «οικοσυστήματος». Συνεπώς, το Hub θα διερευνήσει να ενεργοποιήσει και να εμπλέξει μια μεγάλη ποικιλία από συμμετέχοντες που περιλαμβάνει την ακαδημαϊκή κοινότητα, τον τομέα της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων, το σύστημα υγείας, ασθενείς, ασφαλιστικούς φορείς και την κυβέρνηση, δημιουργώντας σημαντικά οφέλη για όλους τους στρατηγικούς εταίρους:

  • Να δημιουργήσει αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους συμμετέχοντες στο «οικοσύστημα»
  • Να αντλήσει πληροφόρηση και ιδέες από το «οικοσύστημα»
  • Να επιδιώξει στρατηγικές σχέσεις για να αντιμετωπίσει βασικά επιχειρησιακά θέματα
  • Να υποστηρίξει τη χρηματοδότηση για καινοτόμες πρωτοβουλίες
  • Να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας υγειονομικής περίθαλψης με θετικό αντίκτυπο για τους ασθενείς
  • Να συμβάλει στη διαμόρφωση θετικής γνώμης για το Hub και δημιουργία εικόνας πολύ καλού περιβάλλοντος εργασίας για να δουλεύει κάποιος

Στρατηγική προσλήψεων

Ο κ. Gariboldi ανέπτυξε τους δύο βασικούς πυλώνες της στρατηγικής του Hub για την εξεύρεση ταλαντούχου στελεχιακού δυναμικού, οι οποίοι είναι:

  1. Να προσελκύσει  τους ικανότερους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός πλάνου επικοινωνίας και στοχευμένων ενεργειών, με την προσέγγιση του επιστημονικού «οικοσυστήματος»  μέσω κατάλληλων επιστημονικών εκδηλώσεων, με δραστηριότητες για την προβολή του Hub, με τη σύνδεση και συνεργασία με τα πανεπιστήμια καθώς και  με την ενεργοποίηση του δικτύου των αποδήμων και των αποφοίτων.
  2. Να αναπτύξει ένα φυτώριο ταλαντούχων ανθρώπων. Για αυτόν τον σκοπό, η Pfizer θα στηριχτεί στη σύνδεση με την κουλτούρα της τοπικής κοινωνίας, στη δημιουργία ευκαιριών καριέρας μέσω προγραμμάτων κατάρτισης υψηλής εξειδίκευσης και σε εσωτερικές και εξωτερικές εκδηλώσεις.

Επιπλέον, σημείωσε τη σημασία μια ισχυρής δεξαμενής υποψηφίων για την δημιουργία ενός ανθρώπινου δυναμικού  με τις απαραίτητες δεξιότητές και ικανότητες.

 Παραδείγματα προϊόντων και λύσεων που δοκιμάζονται στο Hub

Αρχικά, ο κ. Hamilton παρουσίασε τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν στο προφίλ της Pfizer Inc, τη δομή, την εταιρική ευθύνη, τον σκοπό και τις αξίες της, ενώ αναφέρθηκε και στον κεντρικό ρόλο του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης (Ε&Α), το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επίτευξη του σκοπού της εταιρείας «καινοτομούμε για να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών». Εξήγησε, ότι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης  (Ε&Α)  της Pfizer ενσωματώνει την εξέλιξη της επιστήμης σε θεραπείες,  που επηρεάζουν κυρίως θεραπευτικούς τομείς, όπως η ογκολογία, η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη , τα εμβόλια, αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις νόσοι, και οι σπάνιες ασθένειες.

Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί σήμερα ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Pfizer και ενσωματώνεται σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία εστιάζει στην ψηφιοποίηση στο τομέα Ε&Α των φαρμάκων, στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων υγείας και στην εμπειρία του ασθενή, βελτιώνοντας τις ταχύτητες και διευκολύνοντας την καθημερινή εργασία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η προηγμένη ψηφιακή ανάλυση  είναι καίρια εργαλεία της ψηφιακής στρατηγικής της Pfizer πάντα σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ο κ. Hamilton παρέθεσε μερικά παραδείγματα προϊόντων και λύσεων που δοκιμάζονται στο Hub, οι οποίες αποτελούν καινοτομία, συμπεριλαμβάνοντας τον Πίνακα Ελέγχου Κλινικών Δοκιμών (έλεγχος των προμήθειων του χώρου κλινικών δοκιμών και επιδόσεων για τη διασφάλιση της έγκαιρης ολοκλήρωσης των δοκιμών), LivingWith ™ (ψηφιακός σύντροφος για την υποστήριξη των ασθενών κατά τη διάρκεια της ιατρικής τους φροντίδας), Ψηφιακό Κέντρο Λειτουργιών (ενιαία πλατφόρμα για τη σύνδεση υπαλλήλων και όλων των πτυχών των κατασκευαστικών λειτουργιών) και ESTIMATTR-cm (ένα διαδικτυακό εργαλείο για την εκπαίδευση των ΕΥ σχετικά με τις καρδιακές και μη καρδιακές εκδηλώσεις που αφορούν τη σχετιζόμενη με την τρανσθυρετίνη αμυλοειδική μυοκαρδιοπάθεια ιδιοπαθούς τύπου (wt ATTR-CM)).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο
Δεδομένου ότι οι τιμές σε δημοφιλή προϊόντα σοκολάτας έχουν ανέβει έως και 50% από πέρυσι, ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν ότι μπορεί να εξελιχθεί...
Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο