Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ελαττωματικά προϊόντα και κούριερ απογοήτευσαν τους καταναλωτές

Τα τοπ παράπονα - καταγγελίες των καταναλωτών εν μέσω πανδημίας

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Τα ελαττωματικά προϊόντα-εγγυήσεις, οι πάροχοι  ταχυδρομικών υπηρεσιών και οι πωλήσεις από απόσταση, βρίσκονται στην κορυφή των παραπόνων – καταγγελιών που δέχθηκε το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το α’ τετράμηνο του 2021.

Συνολικά, το παραπάνω χρονικό διάστημα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε 636 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών, ενώ με 15.579,04 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του με τη μεσολάβησή του, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια ο αριθμός των παραπόνων και των καταγγελιών είναι μειωμένος, λόγω των συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία. «Αλλά από την άλλη πλευρά βλέπουμε ότι αυτά που μας καταγγέλλουν οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα σοβαρά και θέλουν προσοχή», τονίζει μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» η γ.γ. του ΔΣ. του ΚΕΠΚΑ κ. Ευαγγελία Κεκελέκη.

Μεταξύ άλλων υπάρχει ακόμη, όπως λέει η κ. Κεκελέκη, σοβαρό πρόβλημα με τις εταιρίες ταχυμεταφορών και μάλιστα το ΚΕΠΚΑ είναι έτοιμο να ζητήσει επιβολή ποινών από τις αρμόδιες αρχές. «Με τα κούριερ υπήρχε και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και ακόμη δεν το έχουμε λύσει γιατί καταρχάς έχουμε μια Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που είναι σχεδόν ανύπαρκτη», ενώ «οι εταιρίες κούριερ προβάλουν διάφορες δικαιολογίες περί ανωτέρας βίας και έκτακτων συνθηκών», αναφέρει.

Τα προβλήματα με τα κούριερ ξεκίνησαν με το πρώτο lockdown, «αλλά με το δεύτερο lockdown το Φθινόπωρο του 2020 “οργίασαν” στο να ταλαιπωρούν τους καταναλωτές και να μην παραδίδουν έγκαιρα τα προϊόντα», όπως λέει.

«Αυτήν την στιγμή συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους καταναλωτές επειδή δεν τους αποζημιώνουν όπως ορίζει η νομοθεσία», σημειώνει.

Πάντως υπάρχουν περιπτώσεις όπου εταιρίες έχουν δικαιώσει καταναλωτές που ακολούθησαν την προβλεπόμενη διαδικασία. Το ΚΕΠΚΑ βοηθάει τα  μέλη του σε αυτήν την διαδικασία.

Ελαττωματικά προϊόντα και αγορές μέσω Ίντερνετ

Προβλήματα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές και με ελαττωματικά προϊόντα, τα οποία προκύπτουν και από τις διαδικτυακές αγορές, ενώ υπάρχουν ακόμη και περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης, phising, αντιγραφή κάρτας κινητού τηλεφώνου κ.λπ.

Σε περιπτώσεις ελαττωματικών προϊόντων οι καταναλωτές δικαιούνται ή να διορθωθεί ή να αντικατασταθεί ή να μειωθεί η τιμή του ή να τους επιστραφούν πίσω τα χρήματά τους «και οι επιχειρήσεις αρνούνται», σύμφωνα με την κ. Κεκελέκη. Σε ότι αφορά τις διαδικτυακές μας αγορές η ίδια επισημαίνει ότι υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα με προϊόντα που αγοράζουμε μέσω διαδικτύου τα οποία δε συμμορφώνονται με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και την ελληνική νομοθεσία. Ιδιαίτερη προσοχή εφιστά στους καταναλωτές και στις αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που άλλα παρήγγειλαν οι καταναλωτές και άλλα τους ήρθαν

Αυτό που λέμε είναι μην αγοράζετε αν δεν διασφαλίσετε ότι υπάρχει μια πραγματική επιχείρηση πίσω από μια διαφήμιση σε κοινωνικά δίκτυα, τονίζει η κ. Κεκελέκη, προσθέτοντας ότι κάποιοι συνεχίζουν να αγοράζουν και υπάρχουν περιπτώσεις που «την πατάνε».

Τα παράπονα για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Τα παράπονα και οι καταγγελίες για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών βρίσκονται στην 4η θέση της σχετικής λίστας του ΚΕΠΚΑ  με ποσοστό 12,38%. «Ως Ελλάδα είμαστε μέσα στις 3-4 πιο ακριβές χώρες της ΕΕ όσον αφορά τις τηλεπικοινωνίες (κινητά τηλέφωνα, Ιντερνετ). Οι τιμές μας είναι απαράδεκτες η δε ποιότητα απαράδεκτα χαμηλή», λέει η κ. Κεκελέκη λέγοντας ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστες εταιρείες και δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Προβλήματα αναφέρονται και για τις ταχύτητες και για τις διακοπές αλλά και για προβλήματα στη σύνδεση σε κάποιες περιοχές.

Να σημειωθεί ότι για το θέμα των υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο έχει απευθύνει επιστολή στο αρμόδιο υπουργείο ο Συνήγορος του Καταναλωτή στην οποία τονίζει ότι «από τον Μάρτιο 2020 έως και σήμερα, η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” έχει γίνει αποδέκτης μεγάλου αριθμού εγγράφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων σχετικά με πλημμελή παροχή υπηρεσιών πρόσβασης και ιδίως για χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο από σταθερές συνδέσεις». Μεγάλος αριθμός παραπόνων, όπως επισημαίνεται, αφορά σε συνδέσεις ADSL 24 (πρόσβαση με ταχύτητες έως 24 Mbps), όπου η πραγματική ταχύτητα πρόσβασης (download) είναι πολύ χαμηλότερη της ονομαστικής, της τάξης των 5-6 Mbps ή και 1-4 Mbps σε κάποιες περιπτώσεις. Οι εν λόγω ταχύτητες προ πανδημίας μπορεί να ήταν επαρκείς για την πρόσβαση σε βασικές ψηφιακές υπηρεσίες, ωστόσο δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες που έχουν ανακύψει υπό τις συνθήκες της πανδημίας.

Άλλοι λόγοι για παράπονα-καταγγελίες

Ακολουθούν στην 5η θέση τα παράπονα-καταγγελίες για παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, οι Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, οι παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, το Πτωχευτικό (Συμβουλευτική), οι Ασφαλιστικές Υπηρεσίες, οι Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ, οι Τουριστικές υπηρεσίες, τα Ινστιτούτα – Γυμναστήρια, η κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες, τα ακατάλληλα τρόφιμα, οι αεροπορικές Εταιρίες, τα ενοίκια – Κοινόχρηστα, η παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής, οι επιθετικές Εμπορικές Πρακτικές, οι Επιχειρήσεις – Επαγγελματίες, η νοθεία - Κλοπή καυσίμων, το φυσικό Αέριο, οι εισπρακτικές εταιρίες, λοιπά, οι αστικές Συγκοινωνίες, οι λοιπές Υπηρεσίες Κοινωνικού Ενδιαφέροντος, η Νοθεία – Κλοπή Καυσίμων, τα σούπερ Μάρκετ, το Πτωχευτικό, οι αυξήσεις τιμών και τέλος οι ακτοπλοϊκές Μεταφορές.

Κάλεσμα να γίνουν μέλη του ΚΕΠΚΑ

Τέλος, η κ. Κεκελέκη συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι πάντα προσεκτικοί είτε ψωνίζουν στα συμβατικά είτε στα διαδικτυακά καταστήματα και να γίνουν μέλη του ΚΕΠΚΑ ώστε να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους. «Γιατί στην Ελλάδα υπερεκτιμάμε τις γνώσεις μας. Θεωρούμε ότι ξέρουμε τα δικαιώματά μας αλλά με βάση έρευνα της ευρωπαϊκής επιτροπής μόνο το 16% των καταναλωτών γνωρίζουν τα δικαιώματα τους σε ένα καλό επίπεδο, το 52% έχει άγνοια. Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους και να μάθουν να τα διεκδικούν», όπως λέει.

Αναλυτικά η ποσοστιαία μεταβολή των παραπόνων – καταγγελιών 

1.jpg
2.jpg

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ