Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ανάρπαστα έγιναν στην πανδημία τα ποδήλατα!

Μεγάλες ελλείψεις παρουσιάζονται στα αποθέματα ποδηλάτων και ανταλλακτικών

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις των ποδηλάτων σημειώθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας. Πολλοί το είδαν ως εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης και παράλληλης άθλησης. Κάποιοι άνοιξαν τις αποθήκες και επιδιόρθωσαν τα παλιά τους ποδήλατα. Ο δήμος Θεσσαλονίκης τροποποίησε δρόμους της πόλης μετατρέποντας κομμάτια τους σε ποδηλατοδρόμους. Αντιδράσεις δημιουργήθηκαν για τις αλλαγές στην κυκλοφορία. Πάντως το μόνο σίγουρο είναι πως το ποδήλατο ήρθε για να μείνει!

«Ειδικά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν. Η αυξητική τάση συνεχίστηκε και φέτος και πλέον με το άνοιγμα όλων των δραστηριοτήτων έχει ομαλοποιηθεί η ζήτηση», ανέφερε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»  κ. Φώτης Δασκαλόπουλος εργαζόμενος σε κατάστημα ποδηλάτων της πόλης μας.

Όμως τόνισε πως υπάρχει μεγάλη έλλειψη εμπορευμάτων. «Αυτό συμβαίνει σε παγκόσμια κλίμακα. Μπορεί πχ λόγω κορωνοϊού να έχει κλείσει μια γραμμή παραγωγής που να απασχολούσε 200-300 άτομα, οπότε δημιουργείται ένα κενό. Αν πχ ζητήσω 100 ποδήλατα από ένα εργοστάσιο σήμερα μπορεί μετά από μια εβδομάδα να έρθουν μόλις τρία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ως προς το τι ζητάνε οι καταναλωτές τόνισε πως «θέλουν ένα ποδήλατο που να μπορεί να τους πάει παντού. Και στην πόλη και στο βουνό. Θέλουν να μπορούν να το συνδυάσουν».

Αναφορικά με το κόστος σημείωσε πως «δεν επιθυμούν να ξοδέψουν περισσότερο από 300-350 ευρώ, ενώ σε παλαιότερες εποχές μπορεί να αγόραζαν και πιο ακριβά ποδήλατα».

Αξίζει να σημειωθεί πως οι πελάτες επιλέγουν και ποδήλατα ελληνικής κατασκευής. «Στο δικό μας κατάστημα συνεργαζόμαστε και με εταιρείες που παράγουν ποδήλατα από τη Θέρμη, τη Λάρισα, την Πάτρα και τη Ρόδο», τόνισε ο κ. Δασκαλόπουλος.

Παράλληλα λόγω των αλλαγών που έφερε στη ζωή μας η πανδημία αρκετοί ήταν αυτοί που άνοιξαν τις αποθήκες τους, βρήκαν τα ξεχασμένα ποδήλατά τους και αποφάσισαν να τα επιδιορθώσουν ώστε να μπορέσουν να τα ξαναχρησιμοποιήσουν με ασφάλεια. «Πολλοί ακόμη δεν θέλουν να μπουν σε λεωφορείο ενώ οι μετακινήσεις με το ΙΧ ειδικά στο κέντρο της πόλης είναι δύσκολες με το παρκάρισμα και την κίνηση. Οπότε το ποδήλατο είναι μια καλή εναλλακτική», σχολίασε.

Παράλληλα συμπλήρωσε πως αυτό το διάστημα «τρέχει» και το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» που επιδοτεί το 40% της αξίας ηλεκτρικών ποδηλάτων, ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 

«Να είναι σωστές οι υποδομές ποδηλατοδρόμων και η συντήρησή τους»

4f1b.jpg

Τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και σε ποδήλατα επιβεβαίωσε και ο κ. Γιώργος Παπαγεωργίου που κι αυτός εργάζεται σε κατάστημα ποδηλάτων της Θεσσαλονίκης. «Από τον περασμένο Μάη και Ιούνιο άρχισαν πρώτα να υπάρχουν ελλείψεις σε ανταλλακτικά και έπειτα και σε ποδήλατα», μας είπε. «Σε αρκετές περιπτώσεις θα πάρουν όχι αυτό που αρχικά ήρθαν για να αγοράσουν, αλλά αυτό που θα βρουν στο κατάστημα», σημείωσε ο κ. Δεληδιαμαντής, που κι αυτός εργάζεται σε επιχείρηση που πωλεί ποδήλατα.

Η απότομη αύξηση γεννήθηκε από το πρώτο λοκντάουν. Κανείς δεν το περίμενε αυτό, και σε συνδυασμό με το γεγονός πως κάποια εργοστάσια χρησιμοποιούσαν και λιγότερους υπαλλήλους δημιουργήθηκαν ελλείψεις. Στο θέμα κόστους ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε πως συνήθως οι πελάτες επιλέγουν κάποιο ποδήλατο με τιμές που αρχίζουν από τα 250-300€ και φτάνουν μέχρι τα 600€. «Αν πάρεις ένα καλό ποδήλατο θα αντέξει περισσότερο», σχολίασε. Για την συντήρηση είπε πως πρέπει να γίνεται ανάλογα με την χρήση του ποδηλάτου, όμως συνέστησε να πραγματοποιείται τουλάχιστον 4-5 φορές το χρόνο. «Πρέπει να προσέχουμε τα τακάκια, τα λάστιχα και η αλυσίδα να είναι λαδωμένη», ανέφερε. Πάντως στα ποδήλατα που κλήθηκαν να επιδιορθώσουν εν μέσω καραντίνας στο κατάστημα όπου εργάζεται ο ίδιος αντίκρισαν «αρκετή σκόνη και πολλά έντομα».

Ωστόσο το πιο σημαντικό κομμάτι στο οποίο εστίασε ο κ Παπαγεωργίου είναι η λειτουργία και συντήρηση των ποδηλατοδρόμων. «Δεν υπάρχει συντήρηση και πολλές φορές παρκάρουν κανονικά ΙΧ πάνω στον ποδηλατόδρομο ή θα στρίψουν απότομα και αν ο ποδηλάτης δεν είναι έμπειρος για να σταματήσει εγκαίρως μπορεί να γίνει ατύχημα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος χρησιμοποιεί καθημερινά τον ποδηλατόδρομο της Κων. Καραμανλή και επισημαίνει πως υπάρχουν πολλά ζητήματα που πρέπει να λυθούν αναφορικά με την χρήση του, υπογραμμίζοντας πως δεν τηρείται ο ΚΟΚ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ