Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Άρης σε νέο γήπεδο: Έργο πνοής 110 εκατ. ευρώ – Με ξενοδοχείο και εμπορικό κέντρο

Πρότζεκτ συνολικής αξίας 110 εκατομμυρίων ευρώ – Ενήμερος ο πρωθυπουργός - Τι λένε οι "πρωταγωνιστές" στο TyposThes

Του Γιώργου Καλλίνη

Τα σχέδια για ένα τεράστιο έργο πνοής που θα αλλάξει ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, έσκασαν «σαν βόμβα» χθες στη δημοσιότητα, καθώς βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις το νέο γήπεδο του Άρη και μάλιστα σε μια τεράστια έκταση κοντά στο αεροδρόμιο. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο εδώ και 3-4 μήνες, ενώ έχει ενημερωθεί και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τα σχέδια του Άρη, για ένα σύγχρονο γήπεδο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, το οποίο θα αλλάξει τελείως το επίπεδο του συλλόγου.   

Ο ιστορικός σύλλογος της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε η ΠΑΕ, είναι έτοιμος για να ανοίξει μια νέα σελίδα, μεταφέροντας το γήπεδο του από το Χαριλάου, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, σε μια έκταση 170 στρεμμάτων, ανάμεσα στο ΙΚΕΑ και το κτίριο Ζέντα. Επιπλέον, ο χώρος του «Κλεάνθης Βικελίδης, μια έκταση 23 στρεμμάτων, προορίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για να γίνει ένας χώρος πρασίνου, που τόσο ανάγκη έχει η περιοχή.  

 

Πως έσκασε η «βόμβα»

Χθες το μεσημέρι, ο Άρης μέσω ανακοίνωσης του, έκανε γνωστό, ότι ο πρόεδρος της ΚΑΕ Θοδωρής Καρυπίδης συναντήθηκε με τον Υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη.

Η συζήτηση των δύο ανδρών ανέδειξε μια μεγάλη είδηση αφού πέραν του θέματος της τιμωρίας αφαίρεσης βαθμών συζητήθηκε η προοπτική κατασκευής  νέου γηπέδου από τον Άρη στην περιοχή αεροδρομίου με ανταλλαγή του γηπέδου Κλεάνθης Βικελίδης! Αναλυτικά η ανακοίνωση του Άρη:

«Συνάντηση με τον Υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, είχε σήμερα το πρωί ο πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΡΗΣ, Θεόδωρος Καρυπίδης, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Πρώτο θέμα συζήτησης ήταν η τιμωρία που επιβλήθηκε πρόσφατα στην ΠΑΕ ΑΡΗΣ (-6 βαθμοί). Ο κ. Καρυπίδης ενημέρωσε λεπτομερώς τον Υπουργό Επικρατείας για την συγκεκριμένη υπόθεση, ενώ ο κ. Γεραπετρίτης, από την πλευρά του, τόνισε ότι η υπόθεση θα εξεταστεί ενδελεχώς από τα αρμόδια όργανα, ώστε να διαλευκανθεί πλήρως και να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Δεύτερο θέμα συζήτησης ήταν η κατασκευή νέου ιδιόκτητου γηπέδου για τον ΑΡΗ σε οικόπεδο συνολικής έκτασης 170 στρεμμάτων στην περιοχή του αεροδρομίου, ιδιοκτησίας του ΟΑΕΔ (θα γίνει ανταλλαγή με το γήπεδο Χαριλάου).

Το μεγαλόπνοο έργο προβλέπει, πέρα από την κατασκευή νέου γηπέδου, την δημιουργία ξενοδοχείου και εμπορικών χώρων.

Για το πρότζεκτ του νέου γηπέδου η ΠΑΕ ΑΡΗΣ συνεργάζεται με την κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες και το προσεχές διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις».

 

Ζουμπούλης στο TyposThes: Έχουν συμφωνηθεί τα πάντα, ανεβαίνουμε επίπεδο

Σε επικοινωνία του TyposThes με την ΠΑΕ Άρης, ο υπεύθυνος επικοινωνίας Παντελής Ζουμπούλης, τόνισε ότι το νέο γήπεδο του Άρη θα είναι ένα έργο πνοής για όλη τη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα αλλάξει επίπεδο το σωματείο και θα αναβαθμίσει και την περιοχή του Χαριλάου.

«Συζητάμε περίπου 3-4 μήνες και με την Περιφέρεια Κεντρική Μακεδονίας, αλλά και τον κ. Γεραπετρίτη και έχουν συμφωνηθεί τα πάντα. Προφανώς απομένουν τα πρακτικά, με τους διαγωνισμούς και τα έργα, όμως ξέρουμε ότι υπάρχει η έκταση 170 στρεμμάτων, την οποία θα αξιοποιήσουμε για νέο γήπεδο, για ξενοδοχείο, εμπορικούς χώρους και νέες εγκαταστάσεις, με χρηματοδότηση του κ. Καρυπίδη, αλλά και άλλων επενδυτών και χορηγών», εξήγησε ο κ. Ζουμπούλης.

«Το νέο γήπεδο θα είναι ένα έργο πνοής, μια παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές, ένα έργο πολύ σημαντικότερο από έναν τίτλο. Θα ανεβάσει πολλά επίπεδα το σωματείο του Άρη, θα μιλάμε για μια νέα εποχή», ολοκλήρωσε.

 

Μπίλλιας στο TyposThes: Η Θεσσαλονίκη πρέπει να ανασάνει

Ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών και δικτύων Πάρις Μπίλλιας ανέφερε στο TyposThes ότι έχουν συζητηθεί σε βάθος τα σχέδια για το νέο γήπεδο, ότι ο πρωθυπουργός είναι ενήμερος για το σχεδιασμό και ότι δεν υπάρχει καταρχήν, καμία αντίρρηση, αντιθέτως η ιδέα άρεσε πάρα πολύ στην κυβέρνηση.

«Η ιδέα που είχα αφορούσε μια κοινή ευρωπαϊκή πρακτική, όπου όταν μια γειτονιά δεν μπορεί να αντέξει το βάρος ενός νέου γηπέδου, αυτό μεταφέρεται λίγο έξω από την πόλη, για να γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΟΥΕΦΑ. Όταν παρουσιάσαμε, μαζί με τον γνωστό αρχιτέκτονα Τάκη Δούμα τις προτάσεις μας στην ΠΑΕ Άρης και στον ΑΣ, υπήρχε τεράστιος ενθουσιασμός και σύμπτωση απόψεων και έτσι ξεκίνησαν γρήγορα οι συζητήσεις με την κυβέρνηση», τονίζει ο κ. Μπίλλιας.

«Το αγροτεμάχιο που ανήκει στον ΟΑΕΔ και έχει συμφωνηθεί να αξιοποιηθεί για το νέο γήπεδο του Άρη, βρίσκεται στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, σε μια έκταση 170 στρεμμάτων, ανάμεσα στο ΙΚΕΑ και το κτίριο Ζέντα. Τα έργα έχουν υπολογιστεί ότι θα ανέλθουν σε αξία περίπου 170 εκατομμύρια ευρώ και είναι πλήρως εφικτό να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026. Σκεφτείτε πόσο μεγάλη επιτυχία θα είναι να ολοκληρωθεί τόσο σύντομα ένα νέο γήπεδο, όταν ο Παναθηναϊκός προσπαθεί 20 χρόνια για το νέο του στάδιο», εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης, ο οποίος μας αποκάλυψε ότι είναι ήδη ενήμερος ο πρωθυπουργός και στην πρόσφατη επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη εκδήλωσε μεγάλο ενδιαφέρον για το πρότζεκτ.

«Όταν ολοκληρωθεί το έργο, όχι μόνο θα ανεβάσει επίπεδο το σωματείο για τα επόμενα 50-60 χρόνια, αλλά θα αλλάξει και το πρόσωπο της περιοχής Χαριλάου, όπου θα αποκτήσει έναν νέο πνεύμονα πρασίνου στη θέση του Κλεάνθης Βικελίδης, έναν χώρο που τόσο τον έχει ανάγκη», ολοκλήρωσε.     

Τέλος, στέλεχος σε πολύ υψηλά κλιμάκια του σωματείου, εξήγησε στον «Τ.Θ.» ότι υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός και καταρχήν συμφωνίες για το νέο γήπεδο, όμως πρέπει να γίνουν πάρα πολλά από εδώ και στο εξής από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για να ολοκληρωθεί ένα τόσο μεγάλο έργο, που θα αλλάξει τον Άρη για πάντα.

 

Η ιστορία του Χαριλάου

Το αρχικό γήπεδο που χρησιμοποίησε ο Άρης, από την ίδρυση του το 1914 και μέχρι το 1917 όταν ξέσπασε η μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης, ήταν αυτό της σχολής "Αλλιάνς", ιδιοκτησίας του εβραϊκής καταγωγής τραπεζίτη Γιακό Μοδιάνο, στην περιοχή του Ιπποκράτειου νοσοκομείου (Χιρς).

Ακολούθησε μια περίοδος συνεχών μετακινήσεων, έως ότου το 1927 στο σύλλογο παραχωρήθηκε έκταση στη Λεωφόρο Στρατού, όπου σήμερα βρίσκεται ένα μέρος του Βελλίδειου Συνεδριακού Κέντρου, καθώς και τα πρώτα περιπτέρα της Εκθέσεως. Εκεί δημιουργήθηκε το πρώτο γήπεδο του συλλόγου χωρητικότητας 2.000 θεατών, το οποίο εξυπηρετούνταν με την στάση του τραμ Θεσσαλονίκης "Γυμναστήριον Άρεως".

Το 1939 ο χώρος αυτός δόθηκε στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και σε αντάλλαγμα παραχωρήθηκε στον Άρη, επί προεδρίας Μάνθου Ματθαίου, η σημερινή έκταση στη Χαριλάου. Η περιοχή πήρε το όνομά της από τον επιχειρηματία Επαμεινώνδα Χαρίλαο, ο οποίος ίδρυσε το 1919 την Οικοδομική Εταιρεία Θεσσαλονίκης και έχτισε στον ανατολικό τομέα της πόλης τον ομώνυμο οικισμό με άριστη ρυμοτομία, πράσινο και τακτική συγκοινωνία με το κέντρο.

Μεταπολεμικά, πολλοί μεσοαστοί, καθηγητές και πανεπιστημιακοί, αγόρασαν κατοικίες στη Χαριλάου και γι’ αυτό σήμερα αρκετοί δρόμοι της περιοχής φέρουν τα ονόματά τους. Το 1949 μετά από δικαστική διαμάχη και την καταβολή στον Επαμεινώνδα Χαρίλαο 400.000 δραχμών, χρηματικού ποσού μεγάλου για την εποχή, ο Άρης γίνεται και τυπικά ο ιδιοκτήτης της έκτασης. Την ίδια χρονιά άρχισαν και οι εργασίες κατασκευής του γηπέδου, όπου με δάνειο 300.000 δραχμών από τη Νομισματική Επιτροπή και την εργασία αθλητών και φιλάθλων ολοκληρώθηκαν το 1951.

Το γήπεδο ήταν χωρητικότητας 10.000 θεατών και η πρώτη κερκίδα που κατασκευάστηκε ήταν η Θύρα 2 στην πλευρά της οδού Παπαναστασίου. Στις 4 Νοεμβρίου 1951 γίνονται τα εγκαίνια του νέου γηπέδου. Στον πρώτο επίσημο αγώνα ο Άρης κέρδισε τον Θερμαϊκό με 3-2 για το πρωτάθλημα Θεσσαλονίκης. Τον Μάιο του 1969 το γήπεδο αποκτά χλοοτάπητα. Οι ευρωπαϊκές υποχρεώσεις του Άρη άρχισαν με την συμμετοχή του στο κύπελλο Διεθνών Εκθέσεων την αγωνιστική περίοδο 1964-65 και ο πρώτος εντός έδρας αγώνας ήταν με τη ΑΣ Ρόμα ο οποίος έληξε ισόπαλος 0-0. Για τις διοργανώσεις της UEFA το ντεμπούτο του Άρη στο γήπεδο Χαριλάου έγινε με την Τσέλσι στις 16 Σεπτεμβρίου 1970 για το Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης και έληξε ισόπαλος με 1-1.

Ο Άρης στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις είναι αήττητος στην έδρα του από το 1969 όταν ήλθε ισόπαλος 1-1 με την Κάλιαρι για το κύπελλο Διεθνών Εκθέσεων, από τότε και σε συνολικά 26 αγώνες έχει 12 νίκες και 14 ισοπαλίες.

Το 1972 με πρωτοβουλία του τότε προέδρου Νικόλαου Καμπάνη το γήπεδο αποκτά κερκίδες τόσο στην πλευρά της Μάνθου Ματθαίου (σημερινή Θύρα 1) όσο και στην πλευρά της Αλκμήνης (Θύρες 5, 6 και επισήμων), παράλληλα κατασκευάστηκε και το σκέπαστρο από οπλισμένο σκυρόδεμα. Ο Άρης γινόταν η πρώτη ελληνική ομάδα που αποκτούσε τέτοιο σκέπαστρο, μετά την έντονη προσπάθεια του Καμπάνη προς τιμήν του πήρε το όνομά του. Το 1975 άρχισαν οι εργασίες κατασκευής στην πλευρά της Θύρας 3 οι οποίες ολοκληρώθηκαν το 1979 και η χωρητικότητα του γηπέδου έφτασε τις 27.000 θέσεις.

Ρεκόρ θεατών στο γήπεδο σημειώθηκε στις 11 Απριλίου 1979 όταν 27.500 φίλαθλοι παρακολούθησαν τον αγώνα του Άρη με την Α.Ε.Κ. για το πρωτάθλημα Ελλάδας, τον αγώνα κέρδισε ο Άρης με 2-1. Στις 19 Σεπτεμβρίου 1979 για το κύπελο ΟΥΕΦΑ αντιμετωπίζει στο γήπεδο Χαριλάου την Μπενφίκα, πετυχαίνοντας μια ιστορική νίκη με 3-1. Η πρώτη, χρονολογικά, κερκίδα του γηπέδου Χαριλάου, η Θύρα 2, τον Ιανουάριο του 1989 ακατασκευάζεται.

Η ολοκλήρωση της τελείωσε το 1991, το ίδιο έτος το γήπεδο απέκτησε και προβολείς. Πρώτο παιχνίδι υπό το φως των προβολέων ήταν τον Ιούλιο του 1993 σε φιλικό του Άρη κόντρα στον Ηρακλή, νίκη του Άρη με 1-0. Το 1999 τοποθετούνται πλαστικά καθίσματα σε ολόκληρο το γήπεδο.

Τον Ιανουάριο του 2004, κατεδαφίζεται η κερκίδα επί της οδού Αλκμήνης με το σκέπαστρο και κατασκευάζεται καινούργια, διώροφη, η οποία παραδίδεται προς χρήση τον Σεπτέμβριο του 2004. Τα δύο διαζώματα της νέας κερκίδας έχουν νέο μεταλλικό σκέπαστρο. Δημιουργήθηκαν τρεις θύρες εισόδου, ενώ οι VIP και οι δημοσιογράφοι έχουν απευθείας πρόσβαση στα θεωρεία με ανελκυστήρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα πυλώνας σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο
O Υπουργός Άμυνας είχε επαφές με τους ομολόγους του της Γαλλίας Σεμπστιέν Λεκορνού, της Γερμανίας Κριστίνε Λάμπρεχτ, του Ηνωμένου Βασιλείου Μπεν...
Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα πυλώνας σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο