Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ: Πορεία για τα 3 χρόνια από τη δολοφονία του Ζακ (ΦΩΤΟ)

Σε εξέλιξη πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Του Μιχαήλ Λιάπη,

Σε εξέλιξη βρίσκεται πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για τη συμπλήρωση τριών χρόνων από τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου.

Περίπου 1.000 άτομα, αντιεξουσιαστές, μέλη της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς καθώς και μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας συμμετέχουν στην πορεία που ξεκίνησε από το άγαλμα Βενιζέλου, κινούμενη μέσω Εγνατίας, Εθνικής Αμύνης και από εκεί στην Τσιμισκή. Σημειώνεται ότι συμμετέχουν και μέλη του ΜέΡΑ25.

Δυνάμεις των ΜΑΤ κινούνται δεξιά και αριστερά της πορείας προς αποφυγήν επεισοδίων.

UPD: Η πορεία λίγο πριν τις 20:30 ολοκληρώθηκε επιστρέφοντας στο σημείο εκκίνησης μέσω της διαδρομής Εγνατία, Εθνικής Αμύνης, Τσιμισκή, Αριστοτέλους

zak_1.jpg
zak3.jpg
poreia-zak.jpg
poreia-zak1.jpg

 

zak.jpg
zak1.jpg
zak.jpg

Σε σχετικό κάλεσμα από τον «Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο Σχολείο» για τη σημερινή κινητοποίηση αναφέρεται: 

Το μεσημέρι της 21ης Σεπτεμβρίου 2018 δολοφονείται μετά από άγριο ξυλοδαρμό ο/η Ζακ Κωστόπουλος/Zackie Oh!, ακτιβιστή/ριας της lgbtqia+ κοινότητας. Εγκλωβισμένος μέσα στο άδειο μαγαζί ενός κοσμηματοπώλη στην οδό Γλάδστωνος στην Ομόνοια και καθώς παλεύει για να διαφύγει, ο Ζακ δέχεται κλωτσιές στο κεφάλι από τον ίδιο τον μαγαζάτορα καθώς και από έναν κτηματομεσίτη που είχε γραφείο επί της οδού. Λίγα λεπτά μετά καταφέρνει να βγει από το μαγαζί. Ο ξυλοδαρμός του Ζακ όμως δεν τελείωσε εκεί. Το κράτος έβαψε για άλλη μία φορά τα χέρια του με αίμα. Οκτώ αστυνομικοί που κατέφθασαν στο σημείο συνέχισαν το έργο που οι δύο μαγαζάτορες άφησαν στην μέση, ρίχνοντας τον Ζακ στο πάτωμα, πατώντας τον στο κεφάλι με τις αρβύλες τους, και σέρνοντάς τον αιμόφυρτο πάνω στο πεζοδρόμιο. Ο Ζακ κατέληξε κατά την διακομιδή του στο νοσοκομείο.

Η κρατική στάση απέναντι σε αυτή την κτηνωδία έγινε εμφανής από τις τοποθετήσεις υψηλόβαθμων Αστυνομικών υπαλλήλων που μεταξύ άλλων έσπευσαν να δικαιολογήσουν την κρατική βία. Ενώ, λοιπόν η Zackie Oh!, όντας ήδη βαριά λιντσαρισμένη, προσπαθούσε να ανακτήσει τις δυνάμεις της και να σταθεί στα πόδια της, η ελληνική αστυνομία έρχεται κυριολεκτικά για να την ποδοπατήσει σε ένα νέο κρεσεντο αστυνομικής βαρβαρότητας, με τους αντιπροσώπους του αστυνομικού σώματος να μην βλέπουν τίποτα το μεμπτό, ενώ αντίθετα να δίνουν τα εύσημα για τα καλά αντανακλαστικά των κρατικών βασανιστών της. Για άλλη μία φορά ένας κρατικός μηχανισμός νομιμοποιεί τον ξυλοδαρμό μέχρι θανάτου από τους κρατικούς "λειτουργούς" του.

Η αφήγηση των κυρίαρχων ΜΜΕ δεν ήταν λιγότερο αναμενόμενη: δολοφόνησαν την ταυτότητα του Ζακ και προσπάθησαν να δημιουργήσουν την εντύπωση πώς μια προσωπικότητα σαν του Ζακ αξίζει να δολοφονηθεί. Έσπευσαν να τον κατηγορήσουν μιλώντας υποτιμητικά για την προσωπικότητά του ως "κλεφτρόνι", ενοχοποιώντας την σεξουαλική του ταυτότητα ως "πούστης", προσάπτοντας του ψευδείς κατηγορίες για χρήση ναρκωτικών ουσιών και αποκαλώντας τον "πρεζάκι" και φυσικά απένειμαν την "αλάνθαστη" τηλεοπτική δικαιοσύνη στους δολοφόνους του, αφού "όφειλαν να προστατέψουν την ιδιωτική τους περιουσία". Αυτές οι περιγραφές για τον Ζακ, φαίνονταν σαν να βγήκαν από αρρωστημένα μυαλά, οπως εκείνα των υποστηρικτών των δολοφόνων του, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στο σημείο της δολοφονίας λίγο μετά το συμβάν και φώναζαν συνθήματα όπως "πρεζάκια και γκέι δεν είστε αναγκαίοι". Η συνταγή της διαπόμπευσης του θύματος στην κοινή γνώμη και η προσπάθεια τηλεοπτικής απονομής του άλλοθι των δολοφόνων είναι γνωστή. Χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά που ηχούν ενοχλητικά σε κάθε συντηρητικό και μικροαστικό κομμάτι της κοινωνίας που αρέσκεται τον ρατσισμό, την ομοφοβία και τον φασισμό, η προσωπικότητα του Ζακ υπονομεύεται ως "τοξικομανής". Η εικόνα που δόθηκε στο κοινό για τον Ζακ ήταν η εικόνα ενός παρία, που παρασιτεί στο κοινωνικό σύνολο, χωρίς να προσφέρει τίποτα στον καπιταλιστικό κόσμο όπως αντίθετα προσέφεραν οι "ευυπόληπτοι" δολοφόνοι του, ενώ αντίθετα μπορεί και να ήταν επικίνδυνος για μία κοινωνία που ξέρει να τα μετράει όλα με χρήμα. Αντίθετα, ο οποιοσδήποτε μικροαστός επιχειρηματίας, μπορεί να θεωρήσει την ατομική του ιδιοκτησία ως Ευαγγέλιο και να επικαλεστεί την προάσπισή της ως άλλοθι, το οποίο του δίνει το δικαίωμα να ξυλοφορτώσει μέχρι θανάτου οποιονδήποτε εισέλθει στο μαγαζί του, αφού πρώτα τον κατηγορήσει, όπως αποδεικνύεται αδίκως, για κλοπή. Και κάπως έτσι γίνεται εμφανής ο πραγματικός δολοφόνος του Ζακ.

Δεν πρόκειται για αυτά καθ' αυτά τα χέρια που τον χτύπησαν, τα πόδια που τον ποδοπάτησαν και τον κλώτσησαν. Πρόκειται για ένα σύστημα και μία ιδεολογία που οπλίζουν χέρια και πόδια σαν αυτά των δολοφόνων του Ζακ, του Παύλου Φύσσα, του Σαχζάτ Λουκμάν και της Γαρυφαλλιάς. Είναι η ιδεολογία που ευνοεί τον κοινωνικό κανιβαλισμό, με "καλούς" πολίτες όσους ιδιωτεύουν, και τους ενδιαφέρει η προσωπική τους και οικογενειακή τους ευημερία, το κέρδος της μικρομεσαίας επιχείρησής τους, που αγαπούν το "έθνος" και την "πατρίδα" τους, που τα έχουν καλά με το κράτος και με "κακούς" πολίτες όσους το ίδιο το σύστημα περιθωριοποιεί: τους γκέι, τις λεσβίες, τους τρανς, τους μετανάστες, τους αστέγους, τους εργαζόμενους που διεκδικούν τα εργασιακά τους κεκτημένα και όσους αντιστέκονται στον φασισμό, διεκδικούν την έμφυλη ισότητα και παλεύουν για μία κοινωνία χωρίς τάξεις και χωρίς εξουσιαστές και εξουσιαζόμενους με μοναδικό τους όπλο την κοινωνική αλληλεγγύη.

Η δικαιοσύνη ακόμα δεν έχει αποδοθεί. Ο Ζακ βασανίστηκε και δολοφονήθηκε πριν 3 χρόνια. Δυστυχώς για όλες και όλους μας, ακόμα και αν η αντιπροσωπεία του φασισμού στην Ελλάδα, που ακούει στο όνομα Χρυσή Αυγή, έχει καταδικαστεί ως εγκληματική οργάνωση από την ελληνική δικαιοσύνη, οι αντιλήψεις που αποτελούν τους πυλώνες ενός σύγχρονου καπιταλιστικού τερατουργήματος συνεχίζουν να παίρνουν τις ζωές των εξουσιαζόμενων. Είτε πρόκειται για γυναικοκτονίες και έμφυλη βία, είτε πρόκειται για ξυλοδαρμούς και δολοφονίες κατά μεταναστών, ο φασισμός, δείχνοντας την μία την πατριαρχική του και την άλλη την ρατσιστική του όψη, σπέρνει βία, τρόμο και σκοταδισμό. Όλοι/ες όσοι/ες θέλουμε να αντισταθούμε σε ένα καπιταλιστικό μόρφωμα του οποίου η ζυγαριά μεταξύ ανθρώπινης ζωής και ατομικής ιδιοκτησίας γέρνει προς το δεύτερο, σε ένα μόρφωμα που αρέσκεται στον κοινωνικό κανιβαλισμό, σε ένα μόρφωμα που οπλίζει χέρια ρατσιστών, φασιστών, εθνικιστών και σεξιστών, πρέπει να φτιάξουμε ένα μαζικό ανάχωμα που θα αντιμάχεται στις άνωθι συμπεριφορές σε κάθε έκφανση του κοινωνικού βίου. Η κοινωνική αλληλεγγύη είναι το μοναδικό μας όπλο για να χτίσουμε ένα μαζικό κίνημα που ως απάντηση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα θα προτάσει την ισότητα και την ελευθερία.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ