Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πλήγμα και για τα ταξί το «μίνι λοκντάουν» στη Θεσσαλονίκη

Τι λένε οι επαγγελματίες του κλάδου

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Τα νέα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του μινι λοκντάουν και συγκεκριμένα η απαγόρευση κυκλοφορίας από τη μία τα μεσάνυχτα, έχουν επηρεάσει πολύ και την κίνηση στα ταξί της πόλης επιφέροντας πλήγμα στον κλάδο.

Ενώ μετά το «άνοιγμα» της οικονομίας από τα λοκντάουν και μέσα στο καλοκαίρι η κίνηση ήταν σχετικά αυξημένη για τα ταξί και πήγε καλύτερα τον Σεπτέμβριο, αυτό το διάστημα δημιουργείται πρόβλημα, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου δεν αφορά μόνο την νυχτερινή βάρδια αλλά και τις υπόλοιπες ώες της ημέρας εξαιτίας της γενικότερης ψυχολογίας του κόσμου λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων.

«Μετά το λοκντάουν άρχισε να ανεβαίνει η δουλειά. Με την ΔΕΘ πήγαμε αρκετά καλά, αλλά εννοείται ότι δεν έχουμε επανέλθει στα επίπεδα προ κορωνοϊού. Και τώρα βλέπουμε ότι έχουμε ένα ακόμη μίνι λοκντάουν», λέει χαρακτηριστικά μιλώντας στο «TyposThes.» ο κ. Κλήμης Λεοντιάδης, Πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτητών ΤΑΧΙ «Ερμής». Εκφράζει την ελπίδα αυτό να μη διαρκέσει πολύ «για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε διαφορετικά είναι μεγάλο το πισωγύρισμα».

«Ο κόσμος προτιμά το ταξί»

Σημειώνει ότι το μέτρο της βραδινής απαγόρευσης έχει επηρεάσει πολύ τη βραδινή βάρδια, αλλά τονίζει ότι δεν είναι μόνο ότι τις νύχτες «δεν έχει καθόλου δουλειά» αλλά και το ότι ο κόσμος αρχίζει και «ξαναμαζεύεται» σπίτι και τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, ακούγοντας ότι η Θεσσαλονίκη είναι στα «κόκκινα». Όλη η κατάσταση λειτουργεί ανασταλτικά, όπως σημειώνει.

Πάντως τονίζει ότι αυτήν την περίοδο ο κόσμος προτιμά το ταξί από το λεωφορείο «διότι μεταφέρεται μόνος με ασφάλεια, μέσα στο ταξί τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, φορούν μάσκες, είναι ανοιχτά τα παράθυρα για να αερίζεται ο χώρος, υπάρχουν αντισηπτικά κλπ».

Σε ότι αφορά τη στήριξη του κλάδου από την πολιτεία όλο αυτό το διάστημα, ο κ. Λεοντιάδης τονίζει ότι δεν είναι ικανοποιημένοι καθώς ο κλάδος έχει πληγεί πάρα πολύ τον τελευταίο 1,5 τουλάχιστον χρόνο.  Δικαιούνταν επιστρεπτέα προκαταβολή ως ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά σύμφωνα με τον κ. Λεοντιάδη «ως μεταφορείς νομίζω θα μπορούσαμε να είχαμε πάρει κάποια επιδότηση χαμένων δρομολογίων. Το ζητήσαμε επανειλημμένα από το ΥΠΟΙΚ αλλά δεν εισακουσθήκαμε».

Έρχονται νέες πιάτσες ταξί στην πόλη

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με τις πιάτσες ταξί στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Λεοντιάδης αναφέρει ότι σύντομα πρόκειται να δημιουργηθούν τρεις νέες στην πόλη.

Το σωματείο έχει συνεχή επικοινωνία με τον δήμο αλλά και με τον ΟΣΕΘ σχετικά με το θέμα και έχει κατατεθεί ένα πλάνο από πλευράς σωματείου και δήμου Θεσσαλονίκης προς τον ΟΣΕΘ. «Αργά αλλά σταθερά κάποιες πιάτσες γίνονται μέσα στην πόλη», όπως λέει, αναφέροντας για παράδειγμα αυτήν στα δικαστήρια. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημιουργηθούν νέες πιάτσες στην πόλη, στο Ιπποκράτειο και στο Θεαγένειο νοσοκομείο και στην πλατεία Αγίων Αναργύρων.  Έχει γίνει αυτοψία στα σημεία και έχει αποφασιστεί ότι θα πρέπει να γίνουν χώροι στάθμευσης ταξί-πιάτσες. Ο κλάδος περιμένει κι άλλες θέσεις στάθμευσης έτσι ώστε να ικανοποιηθεί πλήρως το σχετικό του αίτημα.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ