Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μείωση του κυκλοφοριακού με αλλαγές στα φανάρια

Τι λέει στο TyposThes ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων κ. Πάρις Μπίλλιας

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Στόχος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι τα έργα συντήρησης του οδικού δικτύου να γίνονται σε μέρες και ώρες που δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση στους δρόμους, ώστε να προκαλείται η μικρότερη δυνατή όχληση στους πολίτες, αναφέρει μιλώντας στο «TyposThes» ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων κ. Πάρις Μπίλλιας.

Όπως λέει είναι αναπόφευκτο να υπάρχει όχληση όταν πραγματοποιούνται έργα, ωστόσο επισημαίνει ότι τα έργα συντήρησης δεν μπορούν να σταματήσουν.

Ειδικότερα επισημαίνει πως «προφανώς όλα τα έργα μικρής ή μεγάλης κλίμακας προκαλούν οχλήσεις στους συμπολίτες μας, πολύ περισσότερο όταν αφορούν έργα συντήρησης του οδικού δικτύου, το οποίο έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη φέρουσα ικανότητά του και αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι για πολλά χρόνια η πόλη ήταν εγκαταλειμμένη στη μοίρα της και κανένα σοβαρό δημόσιο έργο δεν έγινε που να ανακουφίζει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης».

Όμως προσθέτει ότι τα έργα συντήρησης δεν μπορούν να σταματήσουν γιατί υπάρχουν και ζητήματα επικινδυνότητας. «Όταν για παράδειγμα σε ένα δρόμο εμφανίζεται μια προεξοχή ή μια τροχαυλάκωση εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους και για ατυχήματα και για δυστυχήματα. Στόχος μας είναι να κάνουμε τις εργασίες σε μέρες που δεν έχει μεγάλη κίνηση στους δρόμους, όπως Σαββατοκύριακα. Οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στον Περιφερειακό θα προσπαθήσουμε να γίνονται βραδινές ώρες, αλλά από εκεί και πέρα σίγουρα θα υπάρχει όχληση, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, απλώς θα προσπαθήσουμε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή».

Βελτιστοποίηση των φωτεινών σηματοδοτών

Όπως λέει ο ίδιος, σε αυτή τη φάση και μέχρι να ολοκληρωθεί το Μετρό και αργότερα να κατασκευαστεί και το fly over υπάρχουν ορισμένες ενέργειες που μπορούν να γίνουν για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Αυτές αφορούν τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης αλλά και των φορτοεκφορτώσεων «που επιβαρύνουν κυρίως το βασικό οδικό δίκτυο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ώστε τουλάχιστον κατά τις ώρες αιχμής να μην επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση».

Κάνει επίσης λόγο για παρότρυνση του κόσμου να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς, όπως σημειώνει, ένας από του λόγους που παρουσιάζονται αυτά τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι και το γεγονός ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί το δικό του όχημα, λόγω φόβου που σχετίζεται με τον κορωνοϊό.

Ένα τέταρτο μέτρο είναι ο καλύτερος συντονισμός και η βελτιστοποίηση των φωτεινών σηματοδοτών της πόλης. Ήδη έχει ξεκινήσει η σχετική προσπάθεια και η Περιφέρεια «τρέχει» συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα. Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια η παρέμβαση αυτή που αφορά φανάρια στους σημαντικότερους οδικούς άξονες, θα ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2022 και αναμένεται να υπάρξει μια σημαντική βελτίωση στους χρόνους, με μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της τάξεως του 15-20%.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη