Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σκόδρας στο TyposThes: «Αγκάλιασαν» τους στάσιμους ελεγκτές του ΟΑΣΘ

Διπλή πρόκληση πανδημία και κυκλοφοριακό για τον οργανισμό

Του Γιώργου Καλλίνη

Οι συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ μπαίνουν σε μια νέα εποχή με τον ερχομό του 2022, με τους στόχους, τις ευθύνες και τις προσδοκίες να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η πανδημία έχει «χτυπήσει» τις συγκοινωνίες στην πόλη και το κυκλοφοριακό εξελίσσεται στο νο.1 πρόβλημα της πόλης. Εν μέσω αυτών των σταθερών προκλήσεων, ο ΟΑΣΘ καλείται να συνεχίσει και να βελτιώσει τις υπηρεσίες του στους πολίτες της πόλης και ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας μιλάει στο TyposThes και αισιοδοξεί για ένα καλύτερο μέλλον.

«Στόχος μας για το 2022 είναι να διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε τη διαθεσιμότητα του στόλου του ΟΑΣΘ σε πολύ υψηλούς αριθμούς. Θέλουμε πάνω από 550 λεωφορεία σε σταθερή βάση», σημείωσε ο πρόεδρος και συμπλήρωσε ότι «ήδη έχουμε καταφέρει να νικήσουμε την έλλειψη του στόλου των προηγούμενων ετών και έχουμε βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες».

 

Στο μισό οι ταχύτητες των λεωφορείων λόγω κυκλοφοριακού

Όμως το κυκλοφοριακό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που απειλεί να τινάξει κάθε σχεδιασμό στον αέρα, όπως επισημαίνει ο κ. Σκόδρας. «Το κυκλοφοριακό είναι ένα πολύ δύσκολο ζήτημα για να λυθεί στη Θεσσαλονίκη, δεν είναι εύκολο να γίνει άμεσα κάτι. Πρέπει να κάνουνε ό,τι μπορούμε για να μένουν οι λεωφορειόδρομοι ανοιχτοί κάθε στιγμή της μέρας, για να μην καθυστερούν τα δρομολόγια».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ προανήγγειλε νέα στοιχεία που έχουν προκύψει από έρευνα του Οργανισμού που αφορούν μετρήσεις για την επίπτωση του κυκλοφοριακού στην ομαλή λειτουργία των λεωφορείων. «Τέλη του Ιανουαρίου θα δώσουμε στοιχεία και μετρήσεις για τις συνέπειες της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Αυτό που μπορούμε να πούμε από τώρα είναι, ότι υπάρχουν ώρες τις ημέρας που η ταχύτητα των λεωφορείων μειώνεται… στο μισό λόγω της κίνησης, από 17-18χμλ/ώρα, πέφτει στα 10χλμ/ώρα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν δρομολόγια που γίνονται σχεδόν το διπλάσιο χρόνο, από 60 λεπτά για παράδειγμα, κρατούν 105. Είναι απίστευτη η αργοπορία, ειδικά τώρα στις γιορτές και τις Κυριακές που ήταν ανοιχτή η αγορά, ήταν μια τραγωδία, είδαμε μέχρι και διπλοπαρκαρισμένα στο λεωφορειόδρομο», σχολίασε ο κ. Σκόδρας.

Η συνεργασία με το Δήμο και την Τροχαία είναι εξαιρετική, όλοι προσπαθούν να βοηθήσουν, ξεκαθαρίζει ο κ. Σκόδρας, όμως πρέπει όλοι να αντιληφθούν το ρόλο τους σε αυτό το πλαίσιο και να σεβαστούν τους κανόνες. «Όλοι μας και εγώ μέσα, είμαστε κακομαθημένοι στο δρόμο, δεν καταλαβαίνουμε τον αντίκτυπο που έχει η συμπεριφορά μας στο τιμόνι στο γενικότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα».

 

Αγκάλιασαν οι πολίτες τους στάσιμους ελεγκτές

Από την άλλη, η εισαγωγή των στάσιμων ελεγκτών και της ευαισθητοποίησης των επιβατών για την εισιτηριοδιαφυγή, είχε πολύ θετικό αποτέλεσμα, όπως μας εξηγεί ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. «Από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι τα μέσα του Δεκέμβρη, είχαμε αύξηση των ακυρώσεων εισιτηρίων περίπου 40%, ενώ παράλληλα είδαμε πάρα πολλά νέα παιδιά να αγοράζουν κάρτα απεριόριστων διαδρομών, σε συνδυασμό με το Freedom Pass, το οποίο θα διαρκέσει και μέσα στους επόμενους μήνες. Επίσης, οι πολίτες αγκάλιασαν το μέτρο των στάσιμων ελεγκτών, το υποδέχτηκαν πάρα πολύ καλά, κάτι που επιβεβαιώνει την ανάγκη για περισσότερους ελέγχους. Δεν είναι δυνατό βέβαια να μπουν ελεγκτές σε κάθε γραμμή, αλλά βοηθούν πάρα πολύ για να εμπεδώσουν οι πολίτες ότι όλοι μας πρέπει να κόβουμε απαραίτητα εισιτήριο. Δυστυχώς, εκεί που πήγαμε να πάρουμε μια ανάσα, τα αυξημένα κρούσματα έριξαν ξανά τα έσοδα του οργανισμού και κανείς δεν ξέρει πως θα συνεχιστεί η κίνηση, να οι πολίτες φοβηθούν και γυρίσουν και πάλι στα ΙΧ τους. Μέχρι τώρα, για το 2021 έχουμε υπολογίσει ότι φτάσαμε στο 1/3 των εσόδων του 2019, που ήταν μάλιστα μια δύσκολη χρονιά», αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Η πανδημία είναι η επόμενη μεγάλη πρόκληση για τον ΟΑΣΘ και ο οργανισμός έχει πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο. «Από την αρχή της πανδημίας εφαρμόσαμε το πιο αυστηρό πρωτόκολλο για την προστασία του προσωπικού και των επιβατών. Σήμερα έχουμε 35 ενεργά κρούσματα στο σύνολο των 1.720 εργαζομένων, ένα πολύ χαμηλό ποσοστό. Δίνουμε συνεχώς μάσκες και αντισηπτικά, ενώ γίνεται σταθερά απολύμανση στα λεωφορεία τη νύχτα, ενώ στις «βαριές» γραμμές, γίνεται απολύμανση και στην ενδιάμεση στάση τους με ακτινοβολία. Στηρίζουμε το προσωπικό με άδειες όταν χρειάζεται και προσθέτουμε παράθυρα όπου είναι δυνατόν στα λεωφορεία. Δεν ξέρουμε τι περισσότερο μπορούμε να κάνουμε», εξηγεί ο πρόεδρος και προσθέτει ότι το πρόβλημα όπως έχουν αποδείξει τα στοιχεία βρίσκεται στη διασπορά του ιού στη νυχτερινή διασκέδαση, όχι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ότι η χρήση της μάσκας προστατεύει κατά 98%, σύμφωνα με διεθνή έρευνα.

Το μήνυμα του προέδρου για τη νέα εποχή του ΟΑΣΘ είναι ελπιδοφόρο και καλεί τους πολίτες να γίνουν συμμέτοχοι σε αυτή την προσπάθεια: «Συνεχίζουμε την προσπάθεια για έναν καλύτερο ΟΑΣΘ και με σωστή συνεργασία και υπεύθυνη στάση, η συνέχεια θα είναι καλύτερη».    

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανδρουλάκης: Ο πυρήνας της διαφθοράς βρίσκεται μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου
Δηλώσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ πριν από τη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου και της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος
Ανδρουλάκης: Ο πυρήνας της διαφθοράς βρίσκεται μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου