Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σκόδρας (Πρόεδρος ΟΑΣΘ): Η λύση ήταν θέμα χρόνου – Άσκοπες οι κινητοποιήσεις

Νόμιμα, με τροπολογία, τα δύο επιδόματα εργαζομένων ΟΑΣΘ - Εξελίξεις αναμένονται και για την συλλογική σύμβαση εργασίας

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

«Έγινε αυτό που είχαμε πει από την πρώτη στιγμή: ότι ήταν θέμα χρόνου να λυθεί το ζήτημα με τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και θέσεων ευθύνης που εκκρεμούσαν μετά την κρατικοποίηση του οργανισμού που είχε γίνει το 2017. Δικαίωση λοιπόν για τα όσα λέγαμε ότι οι κινητοποιήσεις ήταν άσκοπες και αναποτελεσματικές με το επιβατικό κοινό να ταλαιπωρείται».

Με αυτά τα λόγια σχολίασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Γιώργος Σκόδρας την λύση που δόθηκε σε ένα από τα δύο βασικά αιτήματα των εργαζομένων του οργανισμού με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας από το Υπουργείο Ανάπτυξης χθες στη Βουλή.

Συγκεκριμένα με βάση την τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία Οδηγίας (ΕΕ) 2020/262 του Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου 2019 για τη θέσπιση του γενικού καθεστώτος των ειδικών φόρων κατανάλωσης (αναδιατύπωση), άσκηση της τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου και λοιπές τελωνειακές και φορολογικές ρυθμίσεις» δίνεται λύση στο αίτημα για τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και θέσεων ευθύνης καθώς όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Τα ποσά που έχουν καταβληθεί από τις 25.7.2017 στους εργαζομένους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και αντιστοιχούν στα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και θέσεων ευθύνης δεν αναζητούνται. Η συνέχιση καταβολής των ποσών, που αντιστοιχούν στα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και θέσεων ευθύνης, προς τους εργαζομένους μέχρι έκδοση των κοινών αποψάσεων των άρθρων 16 και 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), είναι νόμιμη, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης πρόβλεψης».

Όπως ανέφερε σχετικά, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος:

«Το θέμα της υποχρέωσης επιστροφής χρημάτων προέκυψε από τον δημοσιονομικό έλεγχο γιατί χορηγούνταν στους εργαζόμενους αποδοχές μη νόμιμα και με ανοχή της προηγούμενης διοίκησης. Με τη νέα εθνική ΣΣΕ, η χρηματοδότηση της οποίας έχει ήδη εγκριθεί και βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο έγκρισης στο Υπουργείο Οικονομικών, επιλύονται όλα τα εκκρεμή ζητήματα. Με την προτεινόμενη, λοιπόν, ρύθμιση και προκειμένου να μην έχει άμεση οικονομική επίπτωση στους εργαζόμενους, οι οποίοι για τυπικούς λόγους (μη έκδοσης σχετικών ΚΥΑ) καλούνται να επιστρέψουν τα επιδόματα αυτά, προωθείται η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να διασφαλιστεί η εργασιακή ειρήνη και να μην έχει επίπτωση στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου της Θεσσαλονίκης».

Εκκρεμεί το θέμα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας

Αυτό που αποτελεί πλέον κύριο αίτημα των εργαζομένων είναι η διευθέτηση της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Και αυτό το ζήτημα «θα δρομολογηθεί», σχολίασε ο κ. Σκόδρας σημειώνοντας ωστόσο πως οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ λαμβάνουν ήδη μεγαλύτερο μισθό μέσω της προσωπικής διαφοράς.

Σε κάθε περίπτωση σημείωσε πως το θέμα της ΣΣΕ θα διευθετηθεί σύντομα. Πρόσθεσε δε πως τα οχήματα κυκλοφορούν πλέον κανονικά ενώ σημείωσε πως «λείπουν οδηγοί». Όμως η εικόνα στο συγκεκριμένο τομέα πρόκειται όπως είπε σύντομα να βελτιωθεί.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η GenZ δεν πάει για δουλειά – Τι δείχνουν τα στοιχεία, η σύγκριση με την Ευρώπη
Τα στοιχεία του 2023, που είναι και τα πιο επίκαιρα, φέρνουν την Ελλάδα στην 3η θέση από το τέλος με ποσοστό απασχόλησης 52,6%
Η GenZ δεν πάει για δουλειά – Τι δείχνουν τα στοιχεία, η σύγκριση με την Ευρώπη