Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Κοντά στο 1 ευρώ θα κοστίζει το εισιτήριο – Τέλος 60.000 ΙΧ

Σε 300.000 τα ευρήματα των αρχαιολογικών εργασιών που έφερε στο φως η κατασκευή του μετρό στην πόλη, μέρος των οποίων θα εκτεθεί σε δύο μουσεία

Κοντά στο ένα ευρώ, αν και ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί το ακριβές ύψος του, αναμένεται το ενιαίο εισιτήριο για τη χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ένα απόλυτα βιώσιμο έργο και θα παραδοθεί για χρήση στους πολίτες στο σύνολό του, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού Βενιζέλου, τέλος του 2023. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Αχιλλέα Καραμανλής στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου που δόθηκε από κοινού με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, στα γραφεία της «Αττικό Μετρό» στην Πυλαία. Γνωστοποίησε δε, ότι η επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά, που είναι προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι θα παραδοθεί έως τον Ιούνιο του 2024 και ανέλαβε τη δέσμευση, ότι θα ακολουθήσουν και αυτές προς τα δυτικά της πόλης και προς το αεροδρόμιο.

Χαρακτηρίζοντας το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης ως το πιο «πολυαναμενόμενο προς παράδοση Project», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας για τη βασική γραμμή επισήμανε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 87%, τόνισε ότι καταγράφεται μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανικών συστημάτων και ανέφερε πως σε πρώτη φάση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 315.000 επιβάτες ημερησίως, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στην πόλη, κατά 60.000 ημερησίως.

Το έργο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελική του ευθεία σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος και σημείωσε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι «τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου, προσφυγές που έγιναν από μειοψηφίες, οι οποίες προσπάθησαν να τις εκμεταλλευτούν για δικούς τους λόγους, αλλά που είχαν όμως συνέπειες χρονικές και οικονομικές».

 

Λέγοντας ότι έχει γίνει η προμήθεια των 18 συρμών, οι οποίοι και τους τελευταίους 12 μήνες πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια στη βασική γραμμή του έργου, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για την προμήθεια άλλων 15, που θα καλύψουν και την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Για την επέκταση προς την Καλαμαριά απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ επισήμανε ότι έχουν υλοποιηθεί στο 85% τα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ βρίσκεται στο 57% η πρόοδος στα ΗΜ συστήματα.

Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη η γεωτεχνική έρευνα και οι τοπογραφικές μελέτες, ενώ για αυτήν προς τα δυτικά, επισήμανε πως έχει εκκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες. Πάντως, ειδικά για την επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως όλα θα εξαρτηθούν από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης που αναμένεται στο τέλος του 2022, λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά «εμείς δεν αυτοσχεδιάζουμε».

Διευκρίνισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη συγκοινωνιακή μελέτη για τη Θεσσαλονίκη που «θα κάνει το προφανές, δηλαδή θα προσδιορίσει την ανάγκη ζήτησης μετακινήσεων και αντίστοιχων έργων υποδομής σε όλη την πόλη. Είναι μια αναγκαία μελέτη, για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη χρηματοδότηση και για τις επεκτάσεις», τόνισε.

Για το Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ήδη «τρέχει» ο διαγωνισμός, ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ήδη καταγράφεται έντονο διεθνές ενδιαφέρον πολύ μεγάλων φορέων από Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία, προκειμένου να την αναλάβουν.

Άλματα προόδου στον σταθμό Βενιζέλου

Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως έχουν γίνει άλματα προόδου, καθώς σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού ολοκληρώθηκε σχεδόν στο σύνολο του έργου η ασφαλής απόσπαση των αρχαιοτήτων, ώστε να φυλαχτούν και να επανατοποθετηθούν.

«Αυτή τη στιγμή έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων αντιστήριξης του σταθμού και το κατασκευαστικό έργο στον κεντρικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου, σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι :«Αυτό που κάποιοι επέμεναν ότι δήθεν δεν είναι εφικτό, έχει γίνει πραγματικότητα και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων αντιστήριξης στο κεντρικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου και προχωρά και το κατασκευαστικό έργο στο κεντρικό τμήμα του σταθμού. Πάμε με γρήγορα και σίγουρα βήματα, ώστε να κάνουμε πραγματικότητα αυτό που είχαμε υποσχεθεί από 2019, δηλαδή και μετρό και αρχαία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έλεγε «ψέματα» ότι το μετρό θα μπορούσε να είναι έτοιμο το 2020 κι αναρωτήθηκε : «Πώς θα λειτουργούσε το μετρό χωρίς ράγες, χωρίς συρμούς, χωρίς ρεύμα, χωρίς φορέα λειτουργίας; Εμείς είπαμε την αλήθεια, δώσαμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προχωράμε σταθερά για να κάνουμε τη δέσμευσή μας, πράξη», σημείωσε. Πρόσθεσε, δε, ότι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση κόστισε 29,65 εκ. ευρώ, λιγότερα δηλαδή από τα 32 εκατ. ευρώ που είχαν αρχικά υπολογιστεί.

Επιπλέον, για το σταθμό Βενιζέλου είπε ότι οι λαμαρίνες υπολογίζεται να απομακρυνθούν περί τον Σεπτέμβριο του 2023 και η άνοδος στην οδό θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος Δεκεμβρίου 2023.

Μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι με την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης πολίτες και επισκέπτες θα απολαμβάνουν τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης ανασκαφής που έχει γίνει στην πόλη, με τα «ζωντανά μουσεία» στους σταθμούς Βενιζέλου, Πλατεία Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι και Φλέμινγκ, αλλά και στο crossover μπροστά στη Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου θα εκτεθεί μέρος των 300.000 ευρημάτων, μεταξύ των οποίων το τμήμα του Decumanus Maximus που αποσπάστηκε από την Αγίας Σοφίας.

Σε 300.000 τα ευρήματα των αρχαιολογικών εργασιών που έφερε στο φως η κατασκευή του μετρό στην πόλη

Σε 300.000 ανέρχονται τα ευρήματα των αρχαιολογικών εργασιών που έφερε στο φως η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης και εξαιτίας του οποίου, έγινε η μεγαλύτερη αρχαιολογική έρευνα αστικού χαρακτήρα όχι μόνο στην πόλη, αλλά και στη χώρα ολόκληρη, όπως επισήμανε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

 

Οι αρχαιολογικές εργασίες, που σύμφωνα με την ίδια μέχρις στιγμής κόστισαν 169 εκατ. ευρώ, έφεραν στην επιφάνεια ευρήματα που χρονολογούνται από τους ελληνιστικούς χρόνους και αποτυπώνουν τη διαχρονική πολεοδομική εξέλιξη του αστικού ιστού της πόλης, ενώ μέρος τους θα εκτεθεί σε δύο μουσεία στην Θεσσαλονίκη. «Όλα τα ευρήματα είναι πολύτιμα μεν, αλλά δεν είναι όλα εκθέσιμα δε», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, αρχαιότητες βρέθηκαν στην «Αγία Σοφία», την «Βενιζέλου», το «Συντριβάνι», στο λεγόμενο Cross Over Συντριβανίου, στο Πανεπιστήμιο, στο σταθμό «Φλέμινγκ» και στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου, η κ. Μενδώνη τόνισε ότι «σε αυτόν δημιουργείται ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος στο πλαίσιο τεχνικού έργου διεθνώς. Δεν έχουμε πουθενά άλλον τέτοιον αντίστοιχα αρχαιολογικό χώρο», ενώ πρόσθεσε ότι «οι εργασίες προσωρινής απόσπασης των αρχαιοτήτων, έδωσαν τη δυνατότητα να αποκαλυφθούν αρχαιότητες προηγούμενων ιστορικών περιόδων, που δεν μπορούσαν να μελετηθούν με άλλον τρόπο σε τέτοια έκταση. Η αποκάλυψη και μελέτη τους, επιβεβαίωσε γραπτές πηγές για καταστροφές που υπέστη η πόλη», τόνισε. Γνωστοποίησε μεταξύ άλλων ότι η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, αναμένεται να γίνει, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Τα δύο μουσεία

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, γνωστοποίησε ότι οι δύο μουσειακοί χώροι, θα δημιουργηθούν ένας στο crossover, που θα βρίσκεται μπροστά από το κτίριο της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, μεταξύ των σταθμών «Συντριβάνι» και «Πανεπιστήμιο» και ένας στο κτίριο Α3 του πρώην στρατοπέδου του Παύλου Μελά, εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου.

Για τον μουσειακό χώρο που θα διαμορφωθεί στο crossover, τόνισε πως πρόκειται για σημείο με 77 μέτρα μήκος και 10 πλάτος και ωφέλιμο χώρο 5.000 τ.μ., που παραχωρείται στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού από την Αττικό Μετρό με το κέλυφος. Στο μουσείο αυτό, που θα είναι επισκέψιμα όχι μόνο τα εκθετήρια αρχαιοτήτων αλλά και τα εργαστήρια συντήρησης, όπως και οι αποθηκευτικοί χώροι, θα τοποθετηθεί σύμφωνα με την κ. Μενδώνη και το τμήμα της Decumanus, μήκους 77 μέτρων, που αποσπάσθηκε από το σταθμό «Αγία Σοφία». Ερωτηθείσα για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του, η ίδια τόνισε ότι μόλις παραδοθεί το κέλυφος του μεγάλου αυτού κτιρίου, θα προχωρήσουν οι μελέτες και διευκρίνισε ότι για την ολοκλήρωση του απαιτούνται ως και έξι χρόνια.

Αναφερόμενη στην κατασκευή μουσείου στο κτίριο Α3 του πρώην στρατοπέδου του Παύλου Μελά, διευκρίνισε ότι θα «μιλά» για την ιστορία της πόλης και σε αυτό θα εκτίθενται με παραδοσιακό τρόπο αρχαιότητες είτε μεμονωμένα, είτε σε βιτρίνες. Επισήμανε ότι η μουσειολογική μελέτη έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Μουσείων και στόχος είναι το έργο της αποκατάστασης του κτιρίου και της δημιουργίας του μουσείου, να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίσυρος: ΕΔΕ για παρενόχληση ανηλίκου από υπάλληλο του ΥΠΠΟ – Τέθηκε σε αναστολή
ο Χαμόγελο του Παιδιού ενημέρωσε την Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσων, μετά από κλήση του αντιδημάρχου Νισύρου
Νίσυρος: ΕΔΕ για παρενόχληση ανηλίκου από υπάλληλο του ΥΠΠΟ – Τέθηκε σε αναστολή
Χωρίς πόσιμο νερό ο Κρόκος στην Κοζάνη – Εμφιαλωμένα νερά προμηθεύονται οι κάτοικοι
Διαπιστώθηκε έντονη δυσοσμία στο νερό – Απαγορεύτηκε η χρήση πόσιμου νερού, ερευνώνται τα αίτια και γίνονται εργαστηριακοί έλεγχοι
Χωρίς πόσιμο νερό ο Κρόκος στην Κοζάνη – Εμφιαλωμένα νερά προμηθεύονται οι κάτοικοι