Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Οι τιμές για ένα καλό ποδήλατο – Μεγάλη πληγή οι κλοπές

Από τις χειρότερες χρονιές η φετινή για τις πωλήσεις σε ποδήλατα – Ανάγκη για νέους ποδηλατόδρομους και καλύτερους δρόμους

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Η ανηφόρα στις τιμές των καυσίμων θα έκανε κάποιον να σκεφτεί εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, τουλάχιστον εντός αστικού ιστού και όσο ο καιρός το επιτρέπει. Όμως αυτό δεν φαίνεται να έγινε στην πραγματικότητα για τις πωλήσεις των ποδηλάτων.

«Ενώ μετά τα λοκντάουν είχαμε θεαματική αύξηση στις πωλήσεις, το 2022 είναι από τις χειρότερες χρονιές στις πωλήσεις. Ο κόσμος τηρεί μια στάση αναμονής. Ίσως να φταίει και το αυξημένο κόστος διαβίωσης (σε τρόφιμα, ενέργεια κλπ), ίσως και το ότι υπήρξαν αυξήσεις στις τιμές ποδηλάτων κατά 20-30%. Εμείς αναμένοντας μια συνέχεια στις καλές χρονιές, φορτώσαμε εμπόρευμα και περιμέναμε πελάτες. Όμως πέσαμε έξω…».

Με αυτά τα λόγια περιέγραψε μάς περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στην Αγορά ποδηλάτων ο κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου, υπεύθυνος καταστήματος ποδηλάτων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος πρόσθεσε πως υπάρχει μόνο κίνηση αναφορικά με την συντήρηση ποδηλάτων. «Προτιμούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα ποδήλατα ή να φτιάχνουν τα παλιά τους ποδήλατα, παρά να αγοράσουν ένα νέο», σημείωσε. Σε ερώτηση για το κόστος αγοράς ανέφερε πως «για ένα καλό συμβατικό ποδήλατο που να μπορεί να κινείται με ασφάλεια στην πόλη πρέπει κανείς να πληρώσει από 350 έως 700 ευρώ. Όσο για τα ηλεκτρικά σε αυτά οι τιμές ξεκινούν από τα 1300 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 2500 ευρώ». Ωστόσο έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το τι κυκλοφορεί στο εμπόριο, προτρέποντας τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί από πού θα κάνουν την αγορά τους καθώς κυκλοφορούν πολλά εισαγόμενα ποδήλατα αμφιβόλου ποιότητας που ενδεχομένως να έχουν χαμηλότερη τιμή.

«Υπάρχει μειωμένη κινητικότητα στην Αγορά ποδηλάτου», συμπλήρωσε στο «ΤyposThes» εργαζόμενος σε αλυσίδα καταστημάτων ποδηλάτων. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «στα συμβατικά η κίνηση είναι ορατά πεσμένη, ενώ κάπως καλύτερη είναι η εικόνα στα ηλεκτρικά». «Βλέπουμε πως ο κόσμος δεν αγοράζει ποδήλατο. Προτιμάει να φτιάξει όπως μπορεί το παλιό του ποδήλατο ώστε να μπορεί να κάνει κάποιες απαραίτητες μετακινήσεις», πρόσθεσε.

Κλέφτες ποδηλάτων πληγή για τη Θεσσαλονίκη

podilatodromos_limani_1.jpeg

Ανέφερε ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με φόρτιση σε μπρίζα στο σπίτι μπορεί να βγάλει από 30 μέχρι και 100 χλμ πορείας, ανάλογα πάντα με το οδόστρωμα και το βάρος του οδηγού. Ωστόσο σχολίασε ότι «επειδή δεν υπάρχει μεγάλο δίκτυο με ποδηλατόδρομους, δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης γι’ αυτά τα οχήματα και επίσης γίνονται πάρα πολλές κλοπές, ακόμη κι αν έχει κανείς ποδήλατο δεν θα προτιμήσει να κυκλοφορήσει με αυτό. Δεν υπάρχουν θέσεις για να παρκάρει κανείς το ποδήλατό του. Σκεφτείτε αν πχ εργαζόσασταν στην Τσιμισκή και αποφασίζατε να πάτε στη δουλειά με αυτό δεν θα είχατε πού να το αφήσετε. Θα το δένατε με αλυσίδα στον λοστό μιας πινακίδας, σε ένα δέντρο και μετά μπορεί να μην βρίσκατε τη σέλα του, τα τακάκια του, τα φώτα του, τις ρόδες του ή και να μην το βρίσκατε και καθόλου! Οι κλοπές ποδηλάτων είναι μεγάλη πληγή στην πόλη μας».

 

Στροφή στο… πατίνι, αλλά για τους κάτω των 30

patini.jpg

Αντίθετα φαίνεται να υπάρχει μια στροφή στο πατίνι όμως για νεότερες ηλικίες.

«Άτομα μέχρι 30 ετών μπορεί να προτιμήσουν να μετακινηθούν με πατίνι. Όμως για μεγαλύτερες ηλικίες είναι ίσως επικίνδυνο. Προκαλεί  κραδασμούς και επίσης πρέπει να είναι πολύ καλός ο δρόμος χωρίς λακκούβες κλπ ώστε να μην υπάρξει και κίνδυνος πτώσης, και ενδεχομένως και τραυματισμού. Συνήθως αυτοί που παίρνουν πατίνι μετά στρέφονται στο ηλεκτρικό ποδήλατο που είναι πιο αξιόπιστο», σημείωσε ο κ. Παπαγεωργίου.

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «χρειάζεται να γίνει άμεση βελτίωση στο οδικό δίκτυο της πόλης και να γίνουν περισσότεροι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι να συντηρούνται επαρκώς και συνεχώς». «Είδαμε με τον ποδηλατόδρομο στην Κωνσταντίνου Καραμανλή που έγινε εν μέσω πανδημίας όμως ποτέ δεν συντηρήθηκε, πάρκαραν σε αυτόν ΙΧ, γίνονταν φορτοεκφορτώσεις, ταξί σταματούσαν για να αφήσουν ή να πάρουν πελάτες. Ουσιαστικά έγινε σύντομα άχρηστος για τον μέσο ποδηλάτη. Πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε να γίνουν ποδηλατόδρομοι σωστοί που να μετακινείται κανείς σε αυτούς με ασφάλεια. Τώρα το μοναδικό σημείο που μπορεί κυκλοφορήσει να άνετα ένας ποδηλάτης είναι στην παραλιακή. Η πόλη χρειάζεται περισσότερες υποδομές», κατέληξε.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΥΑ: Αναστολή καταβολής φορολογικών – ασφαλιστικών εισφορών για πληγέντες
«Ως κυβέρνηση κάνουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε προκειμένου να σταθούμε στο πλευρό των πλημμυροπαθών στη Θεσσαλία» επισήμανε o κ. Θεοχάρης
ΚΥΑ: Αναστολή καταβολής φορολογικών – ασφαλιστικών εισφορών για πληγέντες