Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Επενδυτικό ενδιαφέρον από ΗΠΑ - Μεσίτες από Σικάγο στην πόλη

akinita-kastra-thessaloniki

Στο ραντάρ αμερικανών επενδυτών real estate η «άγνωστη» Ελλάδα

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σε ένα ταξίδι που διήρκησε εννέα μέρες και περιελάμβανε επισκέψεις σε οκτώ πόλεις της Ελλάδας – μεταξύ αυτών και στη Θεσσαλονίκη-, αντιπροσωπεία 22 μεσιτών και εκπροσώπων μεσιτικών γραφείων - μελών της Mainstreet Organization of Ilinois των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για την ελληνική αγορά real estate και τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην λιγότερο γνωστή Ελλάδα.

Ο διευθυντής της eXp Greece και Επίτιμος Πρόεδρος Ένωσης Μεσιτών Ακινήτων Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδας (ΕΠΠΑ)  κ. Νίκος Μανομενίδης, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής της αποστολής μίλησε στο «TyposThes» για αυτήν την αποστολή και τα προσδοκώμενα αποτελέσματά της.

Ειδικότερα, το ταξίδι τους που ξεκίνησε από την Αλεξανδρούπολη περιελάμβανε τους εξής σταθμούς: Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα, Πάργα, Πάτρα, Αίγιο, Κόρινθο και Αθήνα.

Στο πλαίσιο των επισκέψεων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εμπεριστατωμένες παρουσιάσεις του επιχειρηματικού προφίλ και της επενδυτικής δυναμικής της Ελλάδας, ενώ είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν και μεσίτες.

Η αποστολή που ολοκληρώθηκε πρόσφατα προγραμματιζόταν αρχικά για το 2019 ωστόσο λόγω covid πραγματοποιήθηκε τελικά φέτος. Αυτή δεν ήταν η πρώτη αποστολή μεσιτών καθώς είχε προηγηθεί μια ακόμη το 2018 με μεσίτες από το Λας Βέγκας.

Όπως λέει ο κ. Μανομενίδης, υπάρχει μια πολύ στενή συνεργασία της ΕΠΠΑ με την National Association of Realtors, με την επαγγελματική ένωση των μεσιτών στην Αμερική δηλαδή που αριθμεί περισσότερα από ένα εκατομμύριο μέλη.  Τα μέλη της ΕΠΠΑ είναι ταυτόχρονα και International Members της Ένωσης Μεσιτών Αμερικής.

Γνωριμία με την «άγνωστη» Ελλάδα

«Έρχονται συνάδελφοι και είτε μας προτείνουν εκείνοι τοποθεσίες είτε τους προτείνουμε εμείς. Αυτήν τη φορά αυτό που σχεδιάσαμε ήταν να τους γνωρίσουμε την «άγνωστη» γι αυτούς Ελλάδα. Συνήθως όταν κάποιος λέει Ελλάδα στην Αμερική, το μυαλό στους ξένους πηγαίνει στην Αθήνα, την Μύκονο, τη Σαντορίνη, άντε και λίγο Κρήτη. Εμείς λοιπόν από την αρχή τους είπαμε ότι θα γνωρίσετε την άγνωστη Ελλάδα, όπου υπάρχουν εξίσου όμορφες περιοχές, πολύ πιο προσιτές και με δυνατότητες για μεγάλες αποδόσεις και προστιθέμενη αξία για επενδύσεις», τονίζει ο κ. Μανομενίδης, εξηγώντας ότι σε μια ήδη ανεπτυγμένη αγορά, όπως για παράδειγμα η Σαντορίνη, όπου οι τιμές είναι πολύ υψηλές, δεν θα δεις ποτέ να διπλασιάζονται τα χρήματά σου, ενώ σε περιοχές όπως Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη και σε όλες αυτές που πήγαμε μπορείς να το δεις αυτό. «Είδαμε πανέμορφες περιοχές που τους άρεσαν αλλά και τις τιμές που δεν έχουν καμία σχέση με αυτές των ΗΠΑ και αυτό ήταν η βασική διαπίστωση. Ότι υπάρχει μια πανέμορφη Ελλάδα πέρα από αυτή που γνώριζαν, οικονομικά προσιτή, με πλήρεις υποδομές (αυτοκινητόδρομους, τρένα, νοσοκομεία κλπ)», επισημαίνει.  Από ελληνικής πλευράς τους παρουσίασαν τις ευκαιρίες που υπάρχουν τόσο για μικρές ιδιωτικές επενδύσεις, δηλαδή διαμερίσματα και μεζονέτες σε όλες τις πόλεις που επισκέφθηκαν μέχρι κάποια μεγάλα πρότζεκτς που παρουσιάστηκαν από δήμους και επιμελητήρια, τα οποία αφορούν μεγαλύτερες επενδύσεις.

Η επόμενη μέρα

«Είχαν μια επισκόπηση της αγοράς στις περιοχές που πήγαν. Με το που θα επιστρέψουν πίσω, θα συνεχίσουμε μέχρι του χρόνου τον Ιούνιο να κάνουμε κάποιες διαδικτυακές συναντήσεις με κάθε περιοχή και όλη η πρωτοβουλία θα καταλήξει με ένα συνέδριο που θα γίνει στο Σικάγο, στο οποίο θα προσκληθούν οι φορείς και οι μεσίτες  που βρέθηκαν στην αποστολή, για να παρουσιάσουν πολύ πιο αναλυτικά πλέον και στους συναδέλφους που εκπροσωπούσαν αλλά και σε ομογενείς (καθώς στο Σικάγο ζουν πάνω από 400.000 Έλληνες ομογενείς), αυτά που είδαν στην Ελλάδα. Να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε αυτό που κάναμε και να οργανώσουμε μετά και πραγματικές συναλλαγές», τονίζει o κ. Μανομενίδης. Σημειώνεται ότι οι πελάτες τους είναι ιδιώτες, ομογενείς και μη, εκπροσωπούν και επιχειρήσεις που πιθανόν ενδιαφέρονται για επενδύσεις, ενώ και οι ίδιοι κάνουν ιδιωτικές επενδύσεις.

Τι τους ενδιαφέρει – Το νέο μοντέλο πώλησης

Όσο για το τι τους ενδιαφέρει, ο κ. Μανομενίδης, επισημαίνει ότι πέραν των μικρών διαμερισμάτων και μεζονετών τους ενδιαφέρουν επενδύσεις κάτω από μισό εκατομμύριο. Στην Ελλάδα, όπως λέει, μπορείς να βρεις με 200.000 ευρώ διαμέρισμα πολύ κοντά στη θάλασσα ή σε κάποιες περιοχές και μπροστά στη θάλασσα. Συνήθως τα θέλουν για επενδυτικά.

Ο ίδιος εκτιμά ότι σύντομα μπορεί να γίνει και στην Ευρώπη αυτό που γίνεται εδώ και χρόνια στην Αμερική, όπου πάρα πολλοί βορειοαμερικάνοι και Καναδοί έχουν δεύτερο σπίτι στο Ορλάντο, στο Μαιάμι, στο νότο. Τα έχουν για τους χειμερινούς μήνες, για να «ξεχειμωνιάζουν» γι΄αυτό και τους αποκαλούν “snowbirds”, ενώ το υπόλοιπο διάστημα τα εκμεταλλεύονται.

Ενώ στην Ευρώπη αυτό που βλέπαμε μέχρι τώρα είναι να έρχονται βορειοευρωπαίοι κλπ να αγοράζουν σπίτια στην Ελλάδα και να τα επισκέπτονται το καλοκαίρι, με την ενεργειακή κρίση θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα να διαφημιστεί και η Ελλάδα ως ένας προορισμός για «ξεχειμώνιασμα», όπως γίνεται στην Αμερική, σύμφωνα με τον κ. Μανομενίδη.  

Κατά τον ίδιο, τέτοια μοντέλα πώλησης που συνδυάζουν και την δεύτερη κατοικία και υψηλές αποδόσεις μόνο για τους έξι μήνες, είναι μια καλή ιδέα να ξεκινήσουν να λειτουργούν και στην Ελλάδα. Ήδη αυτό γίνεται στην Καβάλα, όπως αναφέρει.

Έκδηλο αμερικανικό ενδιαφέρον

O κ. Μανομενίδης έκανε λόγο για περιοχές που παρουσιάζουν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον στους Αμερικανούς επαγγελματίες. Το αμερικανικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι έκδηλο από καιρό, και πλέον βλέπουμε ότι γίνεται και πράξη.

Ήδη όπως αναφέρει έχουν δημιουργηθεί συνεργασίες μεταξύ μεσιτών που θα ανταλλάσσουν συστάσεις κλπ. «Το τελευταίο διάστημα βλέπω πολύ μεγάλη ένταση από Αμερική», τονίζει, σημειώνοντας ότι σε αυτό βοηθούν οι ιδιαίτερες σχέσεις της Ελλάδας με τις ΗΠΑ καθώς και η ισοτιμία ευρώ –δολαρίου. «Το δολάριο αυξήθηκε πάνω από 20% σε σχέση με το ευρώ και αυτό τους δίνει πολύ πιο μεγάλη αγοραστική δυνατότητα», τονίζει. Θετικά στο brand name Ελλάδα έχουν επιδράσει και οι αμερικανικές επενδύσεις που έχουν γίνει.

Τι είδαν στη Θεσσαλονίκη

Σε ότι αφορά ειδικότερα την επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, οι αμερικανοί μεσίτες αν και διανυκτέρευσαν σε ξενοδοχείο του κέντρου της πόλης, περπάτησαν στην παραλία, στα Λαδάδικα και επισκέφθηκαν μουσεία, ενημερώθηκαν για επενδυτικές ευκαιρίες τα προάστια και συγκεκριμένα στο Πανόραμα, το «Beverly Hills της Θεσσαλονίκης», όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μανομενίδης. Μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν το πρότζεκτ της «Νεφέλης» που ήταν ξενοδοχείο και μετατράπηκε σε πολυτελή διαμερίσματα. Επισκέφθηκαν όμως και την περιοχή των Συκεών, τα Κάστρα κλπ. Παρουσιάσεις έγιναν και για τις μεγάλες επενδύσεις σε γραφειακούς χώρους που γίνονται στη δυτική είσοδο της πόλης, καθώς είναι και αυτό ένα κομμάτι που τους ενδιαφέρει.

«Αυτή ήταν η φιλοσοφία σαν παρουσίαση αγοράς, να τους δείξουμε προάστια, περιοχές που δεν γνωρίζουν, περιοχές έξω από το γνωστό κέντρο. Και στην Αθήνα πήγαμε στο Ίλιον που έχει το πάρκο Τρίτση, που θα μπορούσε να είναι το central park της Αθήνας», επισημαίνει ο κ. Μανομενίδης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ