Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σχέδιο για μητροπολιτικό πάρκο 100 στρεμμάτων στη δυτική Θεσσαλονίκη

Μητροπολιτικό πάρκο 100 στρ. στη 2η δημοτική κοινότητα

Στη δημιουργία ενός πολυμορφικού Μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου, πολιτισμού, ιστορικής μνήμης και αναψυχής με υπερτοπική σημασία, για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της Β’ Δημοτικής Κοινότητας και την απόδοση ενός μεγάλου – περίκλειστου σήμερα - χώρου στην πόλη, στοχεύει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο ο Δημήτρης Μήτρου, τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα όσα αναφέρει ο κ. Μήτρου «καταρχήν οι συγκοινωνιακές επεμβάσεις , που εισηγήθηκε η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων σε συνεργασία με το ΕΚΕΤΑ ΙΜΕΤ, είναι ενεταγμένες στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Θεσσαλονίκης και στην ενότητα για την περιοχή επιρροής και ανάδρασης της οδού Κωλέττη, περιλαμβάνουν:

  • Συσχέτιση με χρήσεις υπερτοπικού χαρακτήρα (π.χ. Μητροπολιτικό Πάρκο, Μουσείο Ολοκαυτώματος και νέο σιδηροδρομικό μουσείο)
  • Εγκαταστάσεις μικρών εμπορευματικών κέντρων για εξυπηρέτηση τελευταίου μιλίου και υποδομές για βιώσιμα & ηλεκτρικά μέσα (cargo bikes) για city logistics
  • Εγκαταστάσεις έξυπνης σηματοδότησης για τη διαχείριση εισόδου στον τερματικό σταθμό του λιμένα.

Επίσης με βάση την πολυετή εργασία των στελεχών της Διεύθυνσης Αστικού Σχεδιασμού και Μελετών ο Δήμος Θεσσαλονίκης προτείνει τη:

  • Δημιουργία πάρκου μητροπολιτικής κλίμακας με αμιγείς χώρους πρασίνου, αλλά και με τομείς θεματικής κατεύθυνση σχετικούς με την ιστορία και λειτουργία του χώρου (π.χ. ύπαιθρο σιδηροδρομικό μουσείο γενικής ή/ και εξειδικευμένης κατεύθυνσης) με αξιοποίηση των διατηρητέων κτιρίων ή σε νέα κελύφη, καθώς και ανάλογου θέματος χώρους αναψυχής και συγκέντρωσης κοινού.
  • Ανάδειξη της ιστορικότητας του χώρου και των διατηρητέων κτισμάτων εντός αυτού (οι χρήσεις των οποίων υπάγονται στο καθεστώς των κεντρικών λειτουργιών).
  • Δημιουργία επίγειων/ υπόγειων χώρων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του ίδιου του πολυχώρου, αλλά και στο πλαίσιο πολιτικής στάθμευσης, για την ανάσχεση εισόδου τροχοφόρων στο κέντρο της πόλης.
  • Χωροθέτηση δραστηριοτήτων αναψυχής που θα εξασφαλίζουν αίσθημα ζωντάνιας και ασφάλειας στο χώρο
  • Χωροθέτηση υποδομών υπαίθριου αθλητισμού και κοινωφελών χρήσεων μικρής κλίμακας (π.χ. γήπεδα αθλοπαιδιών, μικρός παιδικός σταθμός).
  • Δημιουργία περιπατητικής διαδρομής σύνδεσης των επιμέρους λειτουργιών κατά μήκος του ακινήτου, με εύληπτες συνδέσεις με το προβλεπόμενο Μουσείο Ολοκαυτώματος και την περιοχή μικτών χρήσεων στα βόρεια.
  • Διατήρηση ορισμένων σιδηροδρομικών γραμμών και υποδομών, για τις ανάγκες των τομέων θεματικής κατεύθυνσης, αλλά και ως στοιχείου υπενθύμισης της αρχικής λειτουργίας του χώρου, και παράλληλα, μετά τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ από δυτικά, δημιουργία περιπατητικής διαδρομής συνδυασμένης με ποδηλατόδρομο κατά μήκος των γραμμών, για τη σύνδεση των επιμέρους λειτουργιών κατά μήκος του ακινήτου αλλά και των υφιστάμενων και προτεινόμενων περιοχών κατοικίας με το νέο πάρκο – πολυχώρο.

Βήμα βήμα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προχωρά προς αυτή την υλοποίηση αυτού του σχεδίου».

parko1.jpg
parko2.jpg

Δείτε την ανάρτηση του κ. Μήτρου:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ