Του Μιχαήλ Λιάπη
Γεμάτο μπουκάλι που έχει ξεχειλίσει χαρακτηρίζουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης όσον αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης ανώτεροι αξιωματικοί της Τροχαίας της πόλης, που μίλησαν στο «ΤyposThes».
Όπως χαρακτηριστικά λένε και οι ίδιοι για να κατέβουν στο κέντρο έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους και επιλέγουν άλλους τρόπους. Παράλληλα, εκτιμούν ότι ίσως θα έπρεπε να εφαρμοστεί «δακτύλιος» προκειμένου να υπάρξει κάποια αποσυμφόρηση. Ακόμα για την κατάσταση που επικρατεί λένε ότι και ο κόσμος αναγκάζεται να «παρατήσει» το όχημά του όπου να ‘ναι διότι δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης.
Συνεχώς διπλοπαρκαρισμένα, αν όχι τριπλοπαρκαρισμένα
Όπως εξηγούν οι αξιωματικοί της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, σε ολόκληρο το κέντρο της πόλης, αλλά κυρίως στις οδούς Βενιζέλου, Ερμού, Ι.Δραγούμη, και Μητροπόλεως, υπάρχουν μονίμως διπλοπαρκαρισμένα, αν όχι τριπλοπαρκαρισμένα οχήματα καθιστώντας την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων πολύ δύσκολη ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις «ακατόρθωτη».
Οι φορτοεκφορτώσεις
Παράλληλα όπως είπαν στον «ΤyposThes» ένα άλλο ζήτημα που συμβάλει στο χάος που επικρατεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, είναι οι φορτοεκφορτώσεις – προμήθειες των καταστημάτων του κέντρου. Όπως λένε, αν και υπάρχουν οριοθετημένα μέρη προκειμένου να μπορούν τα φορτηγά να σταθμεύουν προκειμένου να προμηθεύσουν τα καταστήματα, είναι συνεχώς κατειλημμένα, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες οδηγοί να διπλοπαρκάρουν και να συμβαίνει αυτό που συμβαίνει.
Βροχή οι κλήσεις – Θα έφταναν πάνω από 1000 μέσα σε λίγες ώρες
Όσον αφορά το θέμα των βεβαιώσεων παραβάσεων, όπως είπαν στο «ΤyposThes» αξιωματικοί της Τροχαίας, αν και η θέση τους είναι «επικουρική» - καθώς είναι επιφορτισμένοι με σωρεία άλλων καθηκόντων - στην δημοτική Αστυνομία, οι ίδιοι «κόβουν» περισσότερες από 100 κλήσεις για παράνομη στάθμευση σε μία βάρδια. Όπως εξήγησαν, υπό άλλες προϋποθέσεις μια ομάδα 10 τροχονόμων θα μπορούσε να βεβαιώσει ακόμα και περισσότερες από 1000 παραβάσεις μέσα σε μία βάρδια.
Δακτύλιος οχημάτων – Μονά ζυγά
Όπως εκτιμούν ανώτεροι αξιωματικοί της Τροχαίας Θεσσαλονίκης που μίλησαν στο «ΤyposThes», επειδή το κέντρο δεν μπορεί να αλλάξει, μπορεί να αλλάξει ο αριθμός των αυτοκίνητων που μπαίνουν σε αυτό και συγκεκριμένα από την «ΧΑΝΘ» μέχρι την οδό της Πολυτεχνείου, με την χρήση δακτυλίου, όπως υπάρχει στην πρωτεύουσα.
Χώροι στάθμευσης – Δ.Ε.Θ.
Παράλληλα, αξιωματικοί τονίζουν πως η κατάσταση αυτή θα ελάφρυνε αν «άνοιγαν» χώροι, όπου θα υπήρχε η δυνατότητα στάθμευσης, έναντι αντιτίμου φυσικά, όπως ο χώρος της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει κάποια αποσυμφόρηση.
Ελπίδες στο Μετρό
Τέλος όπως εκτιμούν αξιωματικοί της Τροχαίας το πολύπαθο έργο του μετρό που αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους, θα δώσει ανάσα στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Δείτε το φωτορεπορτάζ του TyposThes από τους δρόμους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.